1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753497 inlägg · 7967 ämnen
« · 2467864 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Nu blir jag faktiskt genuint orolig. Är väl tillräckligt oroväckande att man skapar massa nya konton med jämna mellanrum men att också låtsas vara 14 år, det är fan lite obehagligt.

Snälla Pettis, för ditt eget bästa, sök hjälp!

{10155}: Två laguppställningar på nio inlägg? Luktar gammal användare lååååång väg.

Tjena Pettis

{8399}: Var väl ändå BomBom som rekommenderade Alcén? Eller? Men absolut. Håller mig dock till att ingen här inne är kvalificerade alls för något annat jobb än maskot i Brynäs.

Brynäs verkar ha fokus på Ronaldo & Messi istället för de viktiga sakerna 😂
Uppladdat:

500x0-34a1cd8c-ed01-41a3-8853-659db8c69404.jpeg

munkas: Nej jag känner inte honom privat. Skillnaden är väl att jag kan hålla flera tankar I huvudet samtidigt. Det behöver inte alltid vara att någon antingen är värdelös eller så är den bäst.
Absolut, om man inte har förmågan att tänka djupare än vad resultatet säger så förstår jag att det blir lättare att tänka så som du gör.

Alcén har gjort bra värvningar och sämre. Som någon innan skrev så har förlängningarna varit rätt horribla. Enig.
Innan säsongen började så var det många som tyckte att Alcén helt klart gjort ett godkänt jobb.
Vilket bör vara samma sak nu.
Att sedan dessa spelare inte lyckas prestera går under deras individuella ansvar och även Manner och hans manskap. Jag förstår inte hur så många här inne kan ha så svårt att se det i olika beståndsdelar?

Sportchef
Headcoach
Ass coach
Individuella spelare

Har aldrig heller sagt att Alcens trupp är lyckad. Jag har sagt att hans arbete är godkänt. Men att andra delar felar.

JawKee: ”Jaså du? Varför är det inte du, eller någon annan här inne som har jobbet då?”

För att Brynäs gör så kallade kompisrekryteringar.

Tigerhjärta: Haha om denna användare ska ljuga och göra nya konton så kan han ju iallafall försöka ljuga bra. Han ljuger ju förj*vligt rent ut sagt. Vem som helst ser att en 14 åring inte skriver så där. Jag är snart 17 och finns ingen 14 åring som skriver så identiskt som Pettis eller använder ord som paranoid

Bulten: Jaså du? Varför är det inte du, eller någon annan här inne som har jobbet då? I call bullshit på det.
Bara för att Manner har kontaktnätet så betyder inte det att Alcén sitter på arslet bara.
Men med tanke på dina inlägg så ska man väl inte ha allt för stora förväntningar av dina inlägg här.

Tigerhjärta: Otäckt med farbröder som utger sig att vara 14 på sociala medier…😱

{7981}: Sen är ju frågan varför inte Hedberg spelar, är det disciplinära orsaker bakom så kanske han är ganska rökt.

JawKee: ” Självklart har Alcén mycket att tacka Manner för. Men för att man använder Manners kontakter gör inte det att Alcén är en dålig sportchef. Snarare så att det är smart av honom att utnyttja kontaktnätet”

Vilka fler alternativ verkar han ha? Förutom att värva tillbaka gamla Brynäsare i ålder +35?
Det finns ingen här i forumet som inte hade klarat av att göra det lika bra som Alcén. Låta Manner sköta jobbet och sen skriva sin kråka på ett anställningsavtal

xxx BIF xxx: Man får utgå från sannolikhet. Sannolikheten att talanger som Öhgren, Östlund och Dvorsky blommar ut i SHL är mycket större än att Kvist och Birgersson gör det. Jag tycker att Manner har lyckats bra med unga spelare som Johanesson, Strömgren och Gunler. När Manner har fått bra råämnen att jobba med så har det blivit bra. Tror att Lindstein också kommer lyckas i Brynäs A-lag så småningom.

Nu kommer någon säkert säga att Brynäs inte är attraktivt, men det stämmer inte nödvändigtvis. Brynäs är ett bra lag att komma till för den som vill få istid, mycket mindre konkurrens än i många andra SHL-klubbar.

Peja: ”Då öser man på med unga spelare som kan blomma ut. Dvs "Johanessons och Strömgrenar" och inte "Birgerssons och Kvistar"

Japp, det är lika lätt att hitta Johanessons och Strömgrenar som Ekholmar från HA. Bara att köra på och vägra ta emot dem som inte blommar ut. Varför ens värva de som blommar ut som Birgerssons, kvistar och ljungkratzar. Oj förlåt ljungkrantzarna har ju blommat ut!
Eller har de?

Jugge: Hedberg vill väl spela matcher. Gissar att problemet ligger i ekonomin iom att han har kontrakt även över nästa säsong. Intresserad klubb måste hitta en ekonomisklösning med Brynäs och så skall Hedberg vilja gå till den klubben.

{10155}: ”Är ny här. Men du verkar nästan lite för positiv. Nästan blåögd.”

Haha på riktigt, ”blåögd” var ordet! Hur dumma tror du folk är?
Du ”namedroppar” namn som Liljewall, Jensen & Forslund angående att Lööke skulle vara aktuell för Brynäs.
I samband med detta påstår du i ”DM” vara en 14årig grabb som fått nys om forumet från en kompis.
Du menar att du har så bra koll på spelare som lirade i Brynäsdressen när du var 8år?!
Du är fanimej en skevare och mer ointelligent människa än jag någonsin hade kunnat ana, jösses!
Uppladdat:

500x0-3b9afeca-5555-4097-b067-1c119979c6b1.png

Det här var väl på tapeten för ett tag sedan

{7981}: Ja visst borde vi kunna bli av med honom?
Hade eventuellt frigjort en liten peng för en förstärkning. Tiden är knapp..

{7981}: Ja, man hoppades ju att Stoppel skulle hugga där när ryktet kom ut. Kan det vara Hedberg som sätter sig på tvären och inte vill ”ner” i HA?

Tror han skulle må bra av en omstart där för att bygga lite självförtroende. Det går inte lika fort heller så han borde klara sig bättre i egen zon.

Jugge: något som slog mig är att Brynäs fortfarande sitter på Hedberg och det är ungefär 2 dygn kvar tills fönstret stänger. Det ryktades att DIF var lite sugen då de letar back.

{10155}: du påminner väldigt mycket om en annan medlem som haft 4-6 olika konton på detta forum, påminner i skrivstilen etc. Men hej på dig nyingen :)

JawKee: Eller skall vi ge Alcen skulden för värvningarna kanske?

JawKee: Jag misstänker att du är ganska nära vän med Alcen och umgås privat..?
Annars verkar det mycket märkligt att till den milda grad försvara hans (lyckade?) truppbygge med tanke på att vi nosar på kvalplatsen och har gjort så större delen av säsongen.
Truppen är så jäkla skör att en skada på någon nyckelspelare automatiskt innebär en räcka med 0-poängare. Inte ens med fullt lag lyckas vi vinna mer än vi förlorar. Betyget kan givetvis inte bli annat än underkänt.

Kvist och Strömgren går före Ljungkrantz imorgon igen.
Ljungkrantz borde få lite mer chanser tycket jag.

{8399}:
Är ny här. Men du verkar nästan lite för positiv.
Nästan blåögd.

{7981}: Björninen är ingen 2a eller 1a center i nån liga. Han är en 4e punkt

{8399}: Nej, det kan vi inte. Men eftersom att han är sportchef så är det ganska logiskt att man ska ge honom credden för det tills man har bevis på något annat.

{7981}: Nu hittade jag också, om jag klickar på startsidans länk, den i menyerna funkar inte. Lika mycket skit bakom webbsidespakarna som den sportsliga ledningen.
Inte mycket som går rätt för föreningen nu.

Ove Myling: Jag tycker att han har gjort ett godkänt jobb.
Sen att laget och spelarna inte presterar är ju en annan femma.
Det går väl lite med under Manners ansvarsområde även om JA inte är fri från ansvar.
Men det är en sportchefs jobb att få ihop en grupp och sen tränarens uppgift att få ihop gruppen och att få dom att prestera.
Sedan är det den individuella spelarens jobb att se till att de kan prestera på en individuell nivå.

Vilken SC har landat ett värvning i nivå av Johan Larsson? Sen att inte prestationerna har varit där, ja, är det Alcens fel?

Stefan R 63: Det skrivs ju om att det inte finns spelare på marknaden och så verkar det ju vara om man ser hur (inte) lyckosamma Alcen varit! Sen garvsyra de flesta andra lag som vill värva lyckats med det!

Om det nu är så ont om spelare hur kan det då komma sig att Alcen inte lyckats göra sig av med Hedberg! Fattar inte?

{7981}: Jag ser bara partners :(

Vi har HV nosande bakom oss i tabellen, vi har gett dom 8p den säsongen, hade vi istället tagit 8p mot dem så hade vi stått på rätt säker mark nu. Undrar om Manner eller någon annan skrivet det på näsan på spelarna.
Hade vi tagit en fullpoängare mot dem hade varit vart mycket nu. Kan känna mig lite irriterad att vi inte kunnat göra det bättre mot HV för läget i tabellen har ju inte varit ganska tydlig sen länge tillbaka.
Vinst imorgon är väldigt viktigt så att de inte kan plocka in fler poäng på oss, vi måste hålla undan.

Jugge: skulle snarare säga hans sätt utåt och mot media överlag är intetsägande. Kommer mest bara floskler så som den du skrev om, vi har de spelare vi har. Gissar att det har med erfarenhet att göra.

dabif: kollade precis och nu finns nyheter och långt tillbaka.

{7981}: Det som jag kan irritera mig en del på vad gäller Alcén är att det inte verkar finnas någon direkt plan med lagbygget. Vilken typ av spelare saknas i truppen osv.

Tycker man från mer erfarna sportchefer, som Tjomme exempelvis, att det oftast är väldigt konkret vad man söker. ”Vi söker i första hand en defensiv back och en rightfattad forward till första eller andra linan” exempelvis.

När Alcén får frågan så brukar det låta: ”Vi tittar och är intresserade av alla spelare vi tror kan göra oss bättre”.. Som att man inte har någon plan alls med truppen..

Har varit lite off några dagar, men har vi inget nytt att komma med?
Hemsidan är ju omgjord, eller ska jag säga förstörd för nyheter finns inga längre, inga gamla heller utan det listas bara en massa sponsorer. man undrar ju vem som slarvade bort innehållet när man gjorde om hemsidan.

JawKee: Ja men han har ju en poäng eller hur . Alcen skulle ha fått jobbat sig upp...lärt..sig..inte rättvist mot nån...

Peja: Jag håller med där, det känns som att Eklind är med i hälften av alla 2:1 lägen och frilägen. Men han har tyvärr otur med klubban., vilket är synd när han ändå verkar ha spelsinnet att vara på rätt plats när tillfällen kommer.

JawKee: man skall väl se det som en grupp JA tränarna och Hansson vid värvning. Kontaktnätet i Sverige Finland Schweiz är det Inge större problem att skaffa då det finns bara ett visst antal agenturer. Och toppspelarna skulle nästa vem som helst ha koll på.
Det är väl när man kommer utanför detta som man behöver varit med och skaffat kontakter. Sedan är det alla missar och hur man bygger ett lag hur man letar fram guldkorn hur man förhandlar som man behöver lära sig och istället för att göra alla fel själv kunna fråga någon som redan gjort dem.

JawKee: "Min poäng är att även om det är Manners kontakter så är det sportchefens värvningar. Man försöker få det till att Alcen bara sitter på arslet medans Manner är runt och agerar sportchef. Så jävla patetiskt hur man med alla medel försöker få det till att Alcén är värdelös för att det sticker i ögonen på en för att han är ny på jobbet."

Vi låtsas för en sekund att Alcén kan krediteras för alla värvningar.

Tycker du att han har gjort ett bra jobb? Laget missar med största sannolikhet slutspel och riskerar kvalspel och det med en relativt hög spelarbudget. Nog endast hv som får ut mindre poäng av laget per investerad krona.

Om nu Alcen ska tillskrivas allt ansvar ensam så framstår han ju som ännu mer värdelös.

JawKee: Utan att veta hur arbetet bakom värvningarna gått till så kan vi inte veta om Alcén skall ha cred för de få värvningar som varit lyckade.

lapad: Håller med dig att man istället borde ha gjort på det sättet. Det är allt annat än optimalt så som Brynäs har gjort. Han är grön på jobbet, det ställer jag inte mig emot. Det jag ställer mig emot är att man tar bort all credd för värvningar som varit bra för att det inte är hans kontaktnät. Rätt ska vara rätt.

Jan Grismöbel: Men snälla, lite nivå tack. Har du ens träffat Alcén?

Peja: Jag säger inte emot dig. Och nej jag har inte svar på alla frågor.
Men rätt ska vara rätt. Ställer mig emot de som påstår att de värvningar som gått genom Manners kontaktnät inte är Alcens värvningar. Kan på sätt och vis förstå att man tänker så, men det är fortfarande inte rätt. Klart det behövs mer än så för att en SC ska vara en succé.

Jan Grismöbel: nu skall jag försvara JA, han kommer inte direkt från hockeygym.

lapad: Ta en bygglärling direkt från gymnasiet . Sätt honom som Byggherre å chef på ett nybygge av ett bostadsområde . Det går garanterat åt helvete med hela bygget .

JawKee: För mig är det precis det sista du säger...Att han är ny på jobbet...
Det är där det stora felet ligger ..Vi ska inte ha en..som är ny på jobbet med den historia Brynäs har de senaste åren.
Klart han ska höra vad Manner kan o vet...men vi behöver mer än det...Tycker synd om Alcen och att han tackade ja till detta.

JawKee: Ja, men det enda kontaktnät han har är Manner, det fattar väl vem som helst. Hur är det med hans egen kontaktnät? Du måste förstå att Alcén är för grön för jobbet. Om man vore schysst mot JA då hade man låtit honom jobba nära en etablerad SC vilket hade gjort att JA får en snabbare utveckling, skaffar sig fler kontakter m.m. Så är det rent generellt idag i arbetslivet. Du får många gånger en mentor/coach som jobbat på arbetsplatsen i ett antal år.

Peja: Nu har du fullt ut passerat den röda linjen måste jag säga.

xxx BIF xxx: Det är väl ganska enkelt egentligen. Ös på med etablerade toppspelare tills pengarna tar slut. Då öser man på med unga spelare som kan blomma ut. Dvs "Johanessons och Strömgrenar" och inte "Birgerssons och Kvistar".

Rodrigo:
”Bara att testa nya spelare från Allsvenskan”

Nej för fa-a-an!!!!!!!
Inget nytt därifrån utan mata på nytt i spetslinorna o peta ner spelare i hierarkin.
Vi är ett bottenlag och måste bli bättre i alla linor - då kan vi inte försätta hålla på med chansningar.

Eller jo, när vi har en grundstomme för ett topplag - absolut - men inte nu..

« · 2467864 · »