1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755166 inlägg · 7967 ämnen
« · 2472053 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Huge: herregud, bara för att killen fick mer än 50 skott på sig så var vi inte bättre. Från hans horisont (keeper) förstår jag hans åsikt.

Karlqvist och Filander tycker nog inte samma. Filander tycker att hans lag underpresterar (läs betyder inte att Brynäs var bättre) och vinner med 7 fucking 1.

Det enda slutsatsen man kan dra av deras keeper är att vi var bättre på att skjuta många (alibi)-skott på mål..

Absolut inget annat.

Brynäsgubbe: han sa typ samma som i intervjun efter matchen! Och att han gör allt han kan för att vända trenden

BIF Kungen:
Spelar ingen roll hur mycket alla vi säger det.
Kommer inte hända.
Inte ens nu vid ruinens brant skulle dom våga avlasta Rödda den tyngden (som han säger inte tynger honom), och ge den till Öhlund eller Jacke som om nåt skulle växa med den bokstaven..

Huge: Bara defensiven som är problemet för Brynäs då?

Huge: Huge, Din analysförmåga tror jag inte, jag kan missuppfatta situationen en del, det är många som ger så mycket för här inne! Du gissar ju, nästan, aldrig rätt! Ha en fin kväll i Lidingö 🤕🎃👽

Huge: ” Nä, jag tror inte alls på kval. Jag tror på ingenmansland och det sa jag redan för 2 matcher sen.”

Såhär skrev du 8/2, dvs innan matcherna mot LHC och iko. Låter inte riktigt som du tror på ingenmansland där?

”Nä, jag är ingen gamnacke som redan gett upp på play-in, som du och andra gjort och jag respekterar den loserinställningen men tycker det är defaitistiskt tänkande.
Med 33p kvar att spela om och vid vinst mot LHC är vi 5p efter både dom och Luleå.
Om du tycker att det är fel och osannolikt att vi utifrån det läget ska kunna passera nåt av framförallt dessa båda lag så får du väl tycka det.”

Inget fel på min läsförståelse, den är faktiskt utmärkt.

Däremot verkar du lida av svår demens eller leva i total förnekelse.

Vilket av dom är det? Eller är det båda?

Brynäsgubbe: Vill minnas att Sundquist kom till KHK mitt under brinnande säsong i år från Danmark för att släcka bränder, verkar som att det gått sådär.

{8399}: Näe.

{7981}: Ölund ett kaptensämne, det är min slutsats.

Jämför denna intervju med Rödins ikväll så förstår ni, just saying.

Brynäsgubbe: Finns några lovande juniorer att sätta in nästa match tro?

Huge: Många skott ≠ svåra skott. 90% av de 50+ skotten var ju höstlöv utifrån, som en av deras spelare påpekade tidigare, men det utlämnar du naturligtvis...

Huge: Du har rätt. Det var på håret att vi vann idag. Spelar ingen roll om de avlossat 500 skott av liknande karaktär så hade vi inte gjort fler mål än Oskarshamn. Alibiskott som han måste agera på men som inte är några problem så länge koncentrationen är med.

BIF Kungen: Jag har ingen aning om han är rätt person för att rädda oss eller inte. Men jag tror mer på "ungdomlig" entusiasm blandat med lite Roger-hockey än att ta in stackars Ove, en ringrostig Sjödda eller ringa Boorken. Jag tror dock inte Manner är problemet i grunden. Det är ett dåligt byggt lag och spelare som vägrar att underkasta sig en spelidé som är problemet. Men nu vill vi ha huvuden som rullar, så då får väl Manner gå då.

Förstår inte att det ska behövas 5-6 sparkade tränare innan man byter kaptensrollen. DET är för
Mig helt ofattbart.

SuneMangs: Greg är bra. Björninen bör även nämnas. Han är riktigt bra. Idag vann han 90% av tekningarna. Han blockerar mest skott av våra forwards. Och han är uppe på 20p nu. Vi skulle få ut mer av honom högre upp men det är omöjligt med detta lag att flytta på honom.

Att man inte flyttar Ljungkrantz upp till första istället för Dima fattar jag inte. Bänka dima.

Dima har alltså 1 mer mål än Ljunkan. Dima spelar 17min per match. Ljunkan spelar 8min per match.

JanT: Att först ge full mandat till Peter Andersson och sedan till Mikko Manner var ingen höjdare. På nåt sätt så måste det till en kompetent GM och eller Sportchef för att styra upp detta.

mattias - 74: Tack för informationen men HV71 kan göra mål och vill vinna det är skillnaden

Tgl: LarsGöran, Du är bara så smart? Tänk om man vore som Du, hela tiden smarta, intelligenta och insiktsfulla kommentarer! D et än da man kan komm entera är Din a särs krivn ingar!

Men lilla gubben nu har du spårat totalt, intelligent smart insiktsfull är något jag aldrig påstått mig vara , Möjligen har du dom höga tankarna om dig själv och rider på alldeles för höga hästar, så var försiktig så du inte ramlar av,
Men en BRYNÄS supporter är jag som aldrig ger upp och en är inte loppet kört.

🤔💪🏻😂😁

Brynäsgubbe:

Jämför man vad Hv och Brynäs har kvar och möta så är det en liten fördel för er tycker iaf jag

Brynäs

www.flashscore.se/lag/brynas/MZgKvenk/matcher/

Hv

www.flashscore.se/lag/hv71/CG08m2ie/matcher/

Stefan R 63: "Tim Juel, målvakt i Oskarshamn, om segern:

– Jäkligt skön vinst. Jag vet inte om vi ska vinna i dag..., säger han.

– Jag tycker att Brynäs är det bättre laget över 60 minuter. Vi är sjukt effektiva medan det är motsatsen för de.

Hur svettig match var det för dig?

– Topp ett eller topp två i karriären. Det var sjukt jobbigt idag men det är klart att man får extra energi när man gör mål framåt, säger Juel."

Konstigt att Juel, som tydligen hade en del att göra idag, inte alls sågar oss lika mkt som alla med "hockeyöga" härinne har gjort...

Hockeyleksing: Greg är en av få som faktiskt får något gjort i dagens Brynäs, så han ska inte pensioneras. Ser honom gärna i en plats längre ner i hierarkin om vi klarar oss kvar. Alltid superproffsig på och utanför isen och jobbar för laget hela tiden.

SuneMangs: du är absolut bättre påläst om honom än jag. Håller med om att har man delat bås med RR så kan man nog en hel del.

Det kanske är rätt person, Manner måste tyvärr bort. Vill/ville att han skulle lyckats men…nej.

Peja: Har inte skrivit något härinne sedan i julas, eftersom min passion för ishockey är i avtagande.....Efter kvällens kölhalning är det dock dags att lufta tangenterna! Som bekant har föreningen befunnit sig på ett sluttande plan de senaste 20 åren, ett plan som sluttat allt brantare sedan finalen 2017.

Allvarligt talat; Är det någon härinne som är förvånad över att det ser ut som det gör? Varenda tillgänglig sten har vänts, tränare har sparkats, VM&OS-guld medaljörer har värvats, pengarna har flödat.....allt med ett klent resultat. Vi har nått vägs ände. Skulle vi lyckas hänga kvar i år så inställer sig genast frågan; Var står vi om ett år?
Troligtvis där vi står nu. Frågar du mig så är mitt svar; Brynäs IF spelar i Hockeyallsvenskan inom 5 år. Hur har vi då hamnat där?

- Hade samma fokus, engagemang och pengar lagts på kärnverksamheten (läs SHL-laget) som på kringverksamheten (läs "den rena dräkten" mm.) så hade vi inte varit i nuvarande situation. Jonas Cahling arbetar inte gratis om någon nu trodde det. Detta problem löser sig dock av sig självt om vi blir degraderade.

- Föreningen är genomrutten, ett öde som även drabbat Djurgården, Leksand, MoDo mfl. Biologer benämner detta "inavelsdepression". Vänner anställer vänner, ledande spelare är bästa kompisar med den sportsliga ledningen osv. Tillåts detta pågå en längre tid så dräneras föreningen på kompetens och resan nedåt i seriesystemet kan påbörjas.

Lösningen på problemet är en "total makeover" i Hockeyallsvenskan under 5-10 år. Det tog 20 år för Leksand, så man får inte ge upp!
Rensa rent och få in en vinnarmentalitet i föreningen igen, enkelt uttryckt behöver Brynäsandan en pånyttfödelse.

För närvarande kan vi konstatera att Brynäs Kan INTE Bättre.

Stefan R 63: Brynäs räddning..enda är att vinna mot Malmö..HV 71..o sen vår match tillgodo...då har vi en liten chans...
Blev rörd av Öhlund ..en vettig ifrån Huge iallafall...

Ser att Magnus Sundquist numera befinner sig i Karlskrona... Från SHL till Hockeyettan sedan 2018. Dessutom näst sist i sin division. Vad hände där?

Huge: Huge, Din analysförmåga tror jag inte, jag kan missuppfatta situationen en del, det är många som ger så mycket för här inne! Du gissar ju, nästan, aldrig rätt! Ha en fin kväll i Lidingö 🤕🎃👽

J-S: om Luleå o Linköping vinner tre av sina matcher...Då ska Brynäs vinna 7 av 9...
Tror du fortfarande på det?

Har Rödin kvar kaptensbindeln när den här säsongen är över så slutar jag hålla på Brynäs. Då har vi fakta att Brynäs inte alls gör vad som krävs för att prestera bättre.

{7981}: Hade helt förträngt Magnus Sundquist.

Huge: om vi nu bortser alla griniga..barnrumpor här Huge...o vi alla som inte kan läsa osv..
Om du läser vårt spel..agerande på plan för det är ju ändå viktigare än att vi grinar och inte kan läsa...Vad ser du då med ditt hockeyöga som gör att du tror att vi kommer i ingenmansland?

Huge: Det heter i Ingemansland inte på Ingemansland.
Skål.

Zappaholic: Slutspel? Vi är på kvalplats med elva poäng till en tiondeplats

27 poäng att spela om 11 poäng till slutspel det är absolut inte kört,
Sen att ge upp nu är valfritt jag vägrar,
🤔💪🏻✌️👍🏻

Stefan R 63: efter jul har Limpan lyft sitt spel och har en % på 92 något. Lyssna på Rönnqvist. Olki bra mv men hinner han anpassa sig.
Såg detta på aftonslasken. Man sparkade Larsson Sjödin för det inte var tillräckligt bra och vela ha en Annan utveckling eller något… 🤷‍♂️

I aftonslasken intervjuar Abris Ölund. Känns nästa som det inte är långt ifrån tårar på Ölund, eller uppfattar jag det helt fel?
Uppladdat:

500x0-fd5d94b0-e04c-4652-8aa0-c769fae42c1c.jpeg

Davey85: Anrika Brynäs är slut nu tack vare okunskap och galenskap. Idioterna som drivit Brynäs i botten har fyllt på sin plånböcker och kan checka ut. Dom behöver aldrig bry sig om ngt mer i livet utan cashen är på kontot.

Prrrr Hold your horses. Brynäs har en match mindre spelad än HV och bara 2 poäng bakom. HV har även dom tuffa matcher kvar varav omgång 49 blir intressant med match mot Brynäs. IKO är ett särskilt besvärligt lag för Brynäs, tror resten av matcherna går bättre.

Stefan R 63: Det är 27 poäng kvar...o vi ska ta in 11 poäng på Luleå...
I vilken värld lever du i?.

Ove Myling: Nä, jag tror inte alls på kval. Jag tror på ingenmansland och det sa jag redan för 2 matcher sen.
Jag skrev att Malmö känns hanterbara OM det blir dom i ett kvalspel.
Det är inte detsamma som att jag tror på kvalspel, det är bara din sedvanligt usla läsförståelse som återigen spökar för dig.
Ett tips i all välmening: sök för ditt läsförståelseproblem, även om det känns som att det är ett kroniskt fel som inte går att åtgärda...

J-S: LarsGöran, Du är bara så smart? Tänk om man vore som Du, hela tiden smarta, intelligenta och insiktsfulla kommentarer! D et än da man kan komm entera är Din a särs krivn ingar!

J-S: Inte ens du kan vara så jävla naiv att snacka om slutspel nu...

Kanske Svedman är den som lämnar. Totalt jävla handlingsförlamad. Att han inte skickat Alcén till arbetsförmedlingen än är en fullständig gåta.

Peja: Kangas varnade för detta. Att Alcén har ett alldeles för svagt kontrakt nät och för lite erfarenhet. Men men… då kickade den oerhört välkända svågerpolitiken in i Brynäs och man valde att sparka Kangas och fortsätta med Alcén. Ingen i föreningen verkar ta klubben på allvar. Alcén som tydligen också fick flera olika bud med spelare innan deadline… men ingen verkade visst utkonkurrera kvist… och nu är vi i samma sits som flera säsonger tidigare, att på säsong efter säsong inte uppfatta och lösa problemen i tid, men istället säga det vanliga ”säsongen är lång” man kan ju tycka att en människa som Alcén som spelat i Brynäs under 2016/2017 säsongen då vi verkligen var bra, men också säsongerna efteråt då bli inte varit över 10 på tabellen ska kunna dra trådar i vad som fattas i laget… jag var själv okej med anställningen av Alcén i början av säsongen eftersom jag antog att han visste 100% vad som behövdes i laget då han själv spelat här. Men nej, som vanligt blir det fel i den här föreningen och vi hamnar där vi är vana vid att hamna.

Manner var som ett skänk från ovan förra säsongen. Första gången på flera säsonger hade vi ett grundspel som vi kunde gå efter. Men nu med ett bättre lag på pappret är vi sämre än säsongerna tidigare. Nästan Peter Andersson nivå på laget nu. Och Bom Bom kan vi nog glömma. Han har fullt i almanackan med dubbla jobb.. ett mirakel är vad som behövs. Och en kapten som inte tar jaget före laget. Den absolut sämsta intervjun jag hört av en kapten på lång tid.

Förlåt för en lång text men behövde verkligen skriva av mig.

Såg nyss intervjun med Ölund på Sportbladet.

PRECIS SÅ SKA EN KAPTEN UPFÖRA SIG.

Ändå är det här en ännu tyngre förlust än när Rödin stod på samma ställe och var rent ut sagt otrevlig och dryg.

Blipp62: förlorar ni mot oss på lördag får han sparken. Då är tålamodet slut. Men ska vi vara ärliga hur många tränare har fått sparken av brynäs dom senaste åren har dom alla varit världelösa? Antagligen inte brynäs har värvat ihop ett lag som inte fungerar man saknar massor av spelar typer. Greg scott skulle man pensionerat för länge sedan tex.
Det ser mörkt ut för brynäs. Tråkigt nog ska tilläggas.
Vi har fortfarande ett ont öga till malmö så tror typ dom flesta Leksands fans kommer hålla på brynäs i ett ev kval.

Lycka till på dom avslutande matcherna nu och fixa kontraktet till shl👍

J-S: Du kan ta rygg på Limpan...
Måste fråga..Helt ärligt?? Tror du verkligen på slutspel?? Tror du Limpan kan lyfta sitt spel?

Här är det akuta åtgärdsprogrammet innan vi kan göra ännu större förändringar i föreningen:

- Ta in Ove/Sjödda som tränare.

- Befodra Blomman till kapten

- Applicera styrspelet, ge ultimatum till de som motsätter sig minsta lilla att det är frysboxen som gäller om inte taktiken duger.

- Välj att gå med Olki som tydlig etta, ge han chansen.

- Spela Ljungkrantz. Han är en av få som kan sniffa upp och sätta en målchans.

- Meddela Alcén/Grahm att de bör leta efter nya jobb.

J-S: Slutspel? Vi är på kvalplats med elva poäng till en tiondeplats.

Hur tänker du nu?

munkas: 1-7 på hemmaplan mot Oskarshamn.

Oskarshamn…

Vilket jävla skämt…

Stefan R 63 vi ska väl till slutspel LG och Limpan är ju på g. ??? Eller hur...Stäng dörren efter dig när du går ut...:
???
Självklart ska vi gå för slutspel,
Sen vilken jävla dörr du pratar om som jag ska gå ut igenom och stänga är ett mysterium,

🤭🤔😂😘👻

Huge: ”Blir det Malmö i kval så känns dom helt klart hanterbara, om vi har samma fart och energi i spelet som idag plus att vi sätter chanserna.
Nån gång måste ju även den biten släppa, tycker man...”

För 2 matcher sen var ju folk losers som inte trodde på slutspel och nu tror en vinnare som du på kval. Det går fort i hockey. Lika fort som kappan vänder på vissa.

Klockren analys. Chanserna ska sättas så löser det sig. Idag behövde man bara göra 7 till mål för att vinna…

Tydligen inga problem att man släpper in 7 mål. Bara man sätter chanserna.

Ett tips i all välmening. Studera antalet gjorda mål och antalet insläppta och sen kommer du tillbaka med en ny analys

« · 2472053 · »