1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755181 inlägg · 7967 ämnen
« · 2472381 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Pigalle: Då får vi gratulera Växjö....Haha!

pjåtor: Stämmer bra och nu är Dennis Hall klar för klubben. Där har vi ett mycket intressant namn att ta in om ett par säsonger när Molin/Sjödda lämnar.

Peja: Sam Hallam börjde väl också i Bofors/Karlskoga?

Groggfinken: Dimas val att köra en Spin-o-Rama i det läge som matchen (och säsongen) befann sig i är ett väldigt tydligt "f*ck you" till föreningen och supportrarna.

Skulle tro att Dima inte bryr sig nämnvärt över det som sker nu då hans SHL-kontrakt med Växjö Lakers Hockey Club skall ha varit klart sedan senaste landslagsuppehållet...

pjåtor: Det mest intressanta med BZ är nog fenomenet Bofors/Karlskoga. En liten klubb som alltid överpresterar i relation till budget. Alla verkar bli bättre där. Många trodde att BZ var trollkarlen bakom framgångarna, men framgångarna har fortsatt efter hans uttåg också. Det finns någonting bra och intressant i Karlskoga som är svårt att definiera.

mk: Örebro har väl våran FD sportchef numera GM i öret ..han var fan inte så tokig i Brynäs men stötte sig säkert med många i Gävle?

{8399}: Ja vi får väl hoppas det, men magkänslan säger att vi kommer se exakt samma idiotiska saker kommande match. En Dima som gör idiotpassningar, en Palve som vägrar släppa pucken och en Kapten som tjurar ihop fullständigt vilket oxå sänker hela laget på köpet

mk: Utträdet av KHL-spelare blev ju jackpot för Brynäs. Det gjorde att Manner kunde utnyttja sina kontakter än mer. Spelare som Björninen, Friman, Sklenicka och Lindbäck hade ju spelat i KHL den här säsongen om Jokerit hade deltagit.

Att Johan Larsson valde att komma hem och köra i Brynäs trots en ordinarie NHL-tröja och att skador förstörde Kinnvalls utlandsäventyr (och därmed öppnade för Brynäs) tycker jag är mycket flax som Brynäs har haft.

Alcén har misslyckats totalt vad gäller helheten och (den bristande) scoutingen. Det borde vara uppenbart för alla nu. Han tillhör heller inte det LEDARSKAPET som man behöver från sportchefen.

Mickesgolf: Nu gäller det att alla drar åt samma håll och spelar för klubbmärket på magen resten av säsongen!

Peja: Jag vet inte om jag tycker han är bra, eller dålig i relation till andra på samma hylla som Brynäs.
Den som sticker ut rejält är kanske Fröberg.
Men Filander har ju själv sagt i Cmore att det var han som scoutade Soumela och inte SC.
Så det är ju inte Fröbergs värvning..

Om man jämför med Nubben.
Nubben har en kassakista som JA kan drömma om.
Både pengar att värva, och att skeppa spelare.
Inte jämförbart.
Nubben i Timrå.
Hade bonnröta att KHL " stängde"
Vet inte med Lander, kanske kommit ändå. Men inte de andra. Plus att Dahlén vek ner sig i NHL.

Händer inte för JA.

Malmö har inte lyckats.
Inte Luleå.
Leksand har Ejendal.
Rögle har Peabs söner.
Frölunda, SKE och FBK räknar jag inte i denna kolumn.
Kanske Örebro då som man kan räkna mot..

JAhar fått hem JL som alla önskat i flera år.
Lyckades locka både Samuel och William från Rögle.
Det är plus.
Minus då.
Som någon skrev häromdagen.
Palve vann interna förra året..
Hedberg gjorde 20 poäng. Inga vansinniga förlängningar.

Bara Kvist och Birger kvar då. Var säkert nödvändigt med billigare spelare med tanke på budgeten, samtidigt som man hoppas att de ska utvecklas. Inte orimligt

Felet ligger i mitt tycke enbart hos de äldre spelarna. Bertil och Anton i första hand. Dessa är kaptener!!!!
Beter sig som vet inte vad...
Scott har gått bra. Ölund likaså, även om det är sämre nu.

Så godkänt? Nej. Men inte katastrof.
Katastrofen står tränarna och kaptenerna för som inte fått ihop gruppen.

Bottennappet kom ju i veckan. Ha ett möte om spelide 43 omgångar in..
Hjärndött.

Pigalle:
Draåthelvete vilken sågning (hade inte sett tidigare).
Rönnqvist var ju inte lite förbannad...har aldrig sett han sådär...
Men både han och Johan har ju så jäkla rätt...
Vi härinne var väl inne på det att det inte skulle gå med både Lindbäck och Veini när säsongen började...
Hur kan yrkesmännen missa det då?

{8399}: Som förra matchen, det känns som det blir mycket frustration ifrån backarna när de gör sådanna misstag i anfallszon konstant och det kan mycket väl göra att de tappar fokus på arbetet bakåt.

Groggfinken: Påminner om Colorados pass på friläge under deras rekorddåliga säsong. Det är som att huvudet slutar fungera.

Om jag får se Timashov göra en enda snurrfintspass till i bra lägen så sparkar jag fan sönder TVn och käkar neckrosblad. Fyfan va trött jag är på detta odisciplinerade spel och dumma beslut.

Mickesgolf: Backarna, hur formeras backsidan i din värld?

Huge: Sanningen är den Huge, att trots att många/vissa fans tyckte laget såg ok ut - Så var det inte det. Det var felbyggt.
Han värvade alltså inte "fullt godkänt" som du säger.

Du kallar mig "enögd och förhastad", på vilka grunder??

Så jodå, sportchefen ÄR ansvarig för haveriet som det måste kallas nu.

Jag har nog ett självmordsbeteende / hjärnskada men jag funderar på att köra ner till Skellefteå på tisdag och se matchen. Kanske är sista gången jag kan se dom i SHL . 💛🖤❤️

Hade viljat se denna uppställning imorgon. Där både Rödin och Dima får stå utanför laget

Scott - Larsson - Ljungkranz
Strömgren - Ölund - Blomman
Eklind - Björninen - Olesen

Sen gå på 3 kedjor där endast sista linan avlastar vid få tillfällen där kan 4de vara Lindbom - Palve - Nordh

Tycker man måste våga sätta ner fotjäkeln när Dima gör idiotiska saker match efter match. Tror även Rödin är en stor del i att Brynäs ser ut som det gör tyvärr. Skulle vilja se laget utan honom igen och se om dem hittar tillbaka.

Sen låter vi Jussi Olkinuora stå resterande matcher då Lindbäck tappat det helt vilket syntes igår

Man måste våga förändra radikalt nu! För laget som ställs uppenbarligen inte fungerar!

Bara jag som inte gillar Anton Rödins spel och attityd. Han är som ett bortskämt barn i varje intervju. Skämmigt att ha som kapten och ledare i laget. Bara jag som inte hade blivit ledsen om han skulle lämna?

Hermansson888:
Han gör en professionell bedömning att det är bäst för laget att han vilar sig i form inför matchen mot Leksand. I överenskommelse med Manner.

Peja: Lite positivt, Brynäs, HV kvar, Mif ryker, Modo/Löven går upp! Blir en fin kust bra lag korta resor!

Apropå Lindbäck. Han tränade inte med laget idag. Något är ruttet på Sätraåsen

Huge: Frågar åter igen. Vad gör Alcén till en bra sportchef? Vilka kvalitéer? Jag har fortfarande inte sett någon motivera varför han är en bra sportchef för Brynäs.Borde vara enkelt för Alcén-förespråkare att besvara dessa frågor om ni nu verkligen anser att han är en bra sportchef.

Tigerhjärta: "Du har varit medlem i inte ens 3 månader, och har ändå hamnat i dispyt (nej inte ”diskussion”) med fler personer än vad någon annan skribent här på forumet har gjort.
Skärp dig för tusan, så otroligt dryg och spydig mot precis allt och alla dagarna i ända..
Det räcker!"

Vad har jag med saken att göra. Nu pratade vi om ditt ego Håll dig till ämnet, det var ju ditt önskemål.

Huge:
Det är såna diskussioner som gör att vi ligger på kvalplats, Huge.

Huge:
Tydligen klarar inte Grahm och Alcén av ens med gemensamma krafter att bemästra situationen. Det är nåt med lagets uppträdande under matcher och tabelläget som skvallrar om att verksamheten inte går på alla cylindrar om man uttrycker det snällt.
Deras gemensamma chef behöver säkerställa att företagets personal förstår vad som gäller. Ställer personalen inte upp på villkoren i anställningsavtalet så finns det personaladministrativa lösningar att ta till. Illojalitet mot arbetsgivaren har stor effekt på moralen i företaget.
I potten ligger varsel av stora delar av kanslipersonalen och ledare/spelare för att krympa organisationen till Allsvensk nivå.
Det är allvar nu.

Blå grottan: Alcen värvade fullt godkänt inför den här säsongen, det var i stort sett alla härinne överens om såvitt jag vet.
Såvitt jag vet är det heller inte Alcen som spelar i laget, som gör enkla misstag och missa massor av målchanser eller släpper in enkla mål.
Serien ansågs på förhand bli den jämnaste och mest ovissa på evigheter typ, så att såga Alcen och göra honom ensam skyldig till att vi ligger där vi ligger idag, känns minst sagt jävligt enögd och förhastat.

Pigalle: Vissa rör man inte, vissa är det nästan personangrepp på. Lindbäck har 92% efter nyår. Fantastisk siffra med tanke på vad han har framför sig.

Huge: PJ "kuppade" in Johan Alcén under mycket märkliga former dagen innan Kangas tillträdde. Den kuppen får klubben och en halv miljon fans lida för i detta nu Huge. Har för mig att Du minsann försvarade kuppen med näbbar och klor när det begav sig?

Men nu inser väl till och med du att Brynäs IF hade mått bättre av en erfaren sportchef?
Hockeyallsvenskan och en helt ny verklighet väntar kanske för klubben nu.

För mig är det helt ofattbart - och ett enormt underbetyg - att man under flera år slarvat bort en spelarbudget som legat topp 4 i SHL.

Pigalle: Verkligen! Vilken jävla soppa.

Bulten: "Då tolkar jag det bara på ett sätt. Alcén håller på att packa sin väska"

Ahaaa, du tänker så...

På vilket sätt menar du att spelarna skulle börja minimera dom enkla misstagen på isen och bli effektivare i målskyttet då, om bara Alcen avgår eller får sparken?
Haha. Briljant förslag, Einstein!!

{8399}: Att dra slutsatser handlar ju inte om ett exakt vetande. Då hade alla teorier varit helt värdelösa. Att dra en slutsats handlar ju om att ta den informationen man fått, tolka och sedan anta sin slutsats. Jag drog min slutsats, och du väljer att inte dra någon slutsats alls. Gott så.

Jag är rädd för att det kan bli en rejäl stor förlust mot leksand, allt annat vore en skräll i mina ögon..

Alla kan vara heeelt lugna, det är ingen fara på taket. Baserat på interna möten tidigare under säsongen så kommer HV att ta 9,7 poäng på kommande matcher och Brynäs 13,3. Vi är snälla och avrundar uppåt till 10 för HV och nedåt till 13 för Brynäs. Vi landar på 63 pinnar och HV på 62. Kontraktet säkrat. Men puh, det var nära i år!

Diskussionen i Cmore-studion igår som var spot on 🎯

Huge:
Det blir Manner som får gå om inte det skickas spelare omedelbart. Grahm som sitter i klubbledningen som sportchef (det gör inte Alcén) behöver ta sitt ansvar och tillsammans med spelarna reda ut vad som är Brynäs väg och var dörren står för de som inte köper Brynäs väg.
NU!

{10065}: Jag drar inte direkt någon slutsats alls om vad han säger faktiskt. Har han inte spelarna med sig så skulle han säkert inte säga det ändå och tror han att han har spelarna med sig trots resultaten så är det nog naturligt att han trots allt tvekar lite på att så är fallet.
Ponera att han inte har spelarna med sig med de säger till honom att han har dem med sig till exempel. När en tränare inte har spelarna med sig så kan jag tänkas att det tisslas en del bakom ryggen. Hur det är i detta fall vet jag inte och jag kan heller inte dra några säkra slutsatser.

Mattson: Skickade en bubbla till dig angående profilbilden.

Lunkz: Håkansson är namngiven för Brynäs så han kan pendla mellan Almtuna och Brynäs.

Davey85: "Hans svar är fortfarande besvärande. Ett klart "ja" är det enda acceptabla. Men jag vet att du försvarar ALLT, Huge.

Jag har varken försvarat eller tagit avstånd från möjligheten att Manner inte har spelarna med sig. Det var ju därför jag pekade på hans tvetydiga svar när han i stort sett säger både och.
För mig känns det mest som en storm i ett vattenglas där halsstarriga och frustrerade fans redan bestämt sig för att Manner ska bort och därför tolkar det han säger på sitt eget enögda sätt och som ska passa in i ens egen bild av hur det ligger till.
Vad säger att mötet inte bara var ett sätt att snacka ihop sig, ev rensa luften och ta nya tag framåt?
Det enda vi kan försöka tolka nåt utifrån är väl det Rödin isf sa igår, när han pekade på att själva spelsättet i sig är bra men att man ex pinchar i fel lägen, gör enkla misstag och dessutom inte gör mål på allt som trots allt skapas.

Bulten: ” Det är aldrig för sent att lära. Även att ditt stora ego inte riktigt tillåter”.

Men nu får du väl ändå ge dig.
Mitt ego? Vad snackar du om?
Du har varit medlem i inte ens 3 månader, och har ändå hamnat i dispyt (nej inte ”diskussion”) med fler personer än vad någon annan skribent här på forumet har gjort.
Skärp dig för tusan, så otroligt dryg och spydig mot precis allt och alla dagarna i ända..
Det räcker!

{8399}: Manner säger också ”Det vet jag inte (du får fråga killarna)”. Antingen vet man ju om man har killarna med sig eller inte, och säger man att man inte vet, så blir det ju rätt tydligt vilken sida det landar mot. Vi ser olika på saken helt enkelt, bra snack.

Har vi någon 2:a målis i Brynäs?
LINDBÄCK kan vi nog glömma resten av säsongen.
Han byte ut sej själv igår och direkt till omklädningsrummet.
Tror nog hårda ord mellan lindbäck och backarna i brynäs flög om kring där.

Och vem fn har bytt min profilbild? Vem vare som bytte?

{10065}: Manner säger att hans känsla är att han har laget med sig och av den anledningen så drar jag inte slutsatsen att han inte har laget med sig. Jag är lite osäker på om han har laget med sig precis som han själv säger sig vara osäker på det.

Jag drar liksom inte de slutsatser du gör av hans svar överhuvudtaget och det är ju snarare du som drar en annan slutsats än det han faktiskt säger som borde utveckla.

{8399}:
Den sjuka matematiken är att när förväntningarna är som lägst är trycket på spelarna som minst och prestationen blir bättre...

Tigerhjärta: Det är aldrig för sent att lära. Även att ditt stora ego inte riktigt tillåter.

{8399}: Spännande. Du får gärna utveckla.

Bulten: Visst, du är den som skall ge mig tips, rimligt👍🏼 Släpper det där. Nu har du ju givit mig tips, skönt!

Mattson: Chans finns det alltid även när formen är i botten, plötsligt händer det och det kanske blir i morgon.
Även om vinstchansen är 10 procent så finns ju chansen där och jag kommer då aldrig att ge upp på förhand.

« · 2472381 · »