1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755188 inlägg · 7967 ämnen
« · 2472510 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Ett gäng politikersvar från Svedman, han sa egentligen ingenting.

JawKee: Ska försöka men det är fan hopplöst å släppa tankarna på den soppan Brynäs har satt sig i . Men tack så mycke 🤗

Jag hoppas verkligen det händer något tills på lördag.
Gärna stor förändring i kedjorna och tydligt visa att det krävs prestation för att förtjäna speltid och inte bara ett namn på ryggen. Sen hoppas jag också att man byter runt bland kaptenerna. Det är ju bara inse fakta nu för alla i Brynäs ledningen att Rödins tid som kapten har varit total katastrof.
Skulle gärna se:
K Blomqvist
A Scott
A Ölund

{8399}: Men... Tålamod? Han glömde väl inte tålamod??? ;)

nittontolv: SHL:s mest handlingsförlamade klubbdirektör?

nittontolv: Låter helt fantastiskt! Bagdad Bob delux.

{9684}: Bla, bla , bla, förtroende, bla, vända , utesluter inte, bla.

{9684}: Man har högt fortroende för Johan och Mikko, men man utvärderar hela tiden om förändringar kring laget kan göra dem bättre. Det finns också en stark tro på att man ska vända trenden och ta sig igenom den här utmaningen.. typ.

Någon som har plus på GD som kort kan återge intervjuen med Svedman?

"Brynäs ligger under kvalstrecket.
Men klubbdirektör Håkan Svedman säger att förtroendet är högt för Mikko Manner och Johan Alcén Samtidigt utesluter han inte förändringar i sportsliga ledningen."

Stefan R 63:
Vi fortsätter på den inslagna linjen. Samma förutsättningar. Samma upplägg.
Vad kan gå fel?
11-0 till Brynäs.

JawKee: Den uppställningen kan jag oxå tänka mig!👍 Jag är annars lite inne på att sätta ihop Rödin-Scott igen.

Jan Grismöbel: Se till att njuta av tiden med familjen istället. Vi kan lida här inne för dig istället

Kommer inte se matchen i morgon då dotter å måg å barnbarn kommer . Dom ville komma innan min behandling drar igång . Så jag hoppas jag slipper läsa i morgon att laget åter skämmer ut dig .

Zappaholic: Jag ska försöka, i morgon slipper ni mitt gnäll under match då vi ska åka skidor så jag får stänga av mobilen och se matchen i efterhand. Mig får man använda hårda ord mot, jag respekterar dig ändå, puss och kram😘

Känns ju sådär att möta denna kris och utmaning utan att vara överens om spelsätt, uttalad förstemålvakt och med bristande disciplin.

Sjukt hur ofta man hittar nya kriser i denna förening. Imorgon ska jag verkligen inte kolla. Bara o hoppas på två raka torsk för Hv, för våra två nästa matcher blir 0 poäng.

SaggeBoy: Ja du.. vi hade 10 p ner till hv för en dryg vecka sen. Trenden säger 10/90 tyvärr.

Mattson: Det är ju jag vad fan har hänt byt omg

Fy fan alltså.. undra hur dom tänker nu brynäs? Vad ska dom gör för att undvika kval? 50/50 än ...

Mattson: Skojar du med oss nu? Mike Modano

Behövs ju en hel del förändringar. Men ska man vara realistisk så kommer man inte bänka varken Rödin eller Palve. Hoppas dock att man bänkar Dima. Men även det kommer troligtvis inte hända. Det jag tror KAN hända är väl att man flyttar C:et. Hade gärna sett att man ställer upp ungefär så här:

Ljungkrantz - Larsson - Rödin
Olesen - Palve - Scott
Timashov - Ölund - Eklind
Kvist - Björninen - Blomqvist
Strömgren

Helst hade jag bänkat Dima och satt in Strömgren där. Annars kanske Strömgren kan gå in på Eklinds plats. Jag personligen tycker att Ljungkrantz är given i första. Han visar stor potential och bör få mer istid.

Blomqvist "C"
Bertilsson "A"
Rödin "A"

Mattson: Du har fått Mike Modano som profilbild. Du kan läsa mer om det tekniska problemet här.

Zappaholic: håller med dig till 100 % ...o om laget sluter sig samman nu..stänger in sig i omklädningsrummet...Att de med stort Bif hjärta i laget Berra. Rödda..Scott.. m fl.visar vägen Att det inte det står på deras cv...står att de spelade ner oss.. Tror verkligen inte de vill det..
Jag skiter i om Huge har rätt eller fel..om jag har rätt eller fel..ingen prestige..bara vi klarar oss..över kvalstrecket och ev i kval...

Mattson: Prata utan tjafs? Samma ämnen…

Zappaholic: Vad ska vi då prata om?

Vem är spelaren i min profil? Jag vet inte.

Allt är bara så jäkla misskött! Sitter det clowner och bestämmer i klubben.

Jag blir bara ledsen av allt det här. Mår dåligt. Tycker vi ska ta och sluta samman nu och sluta med käbblet. Jag kan starta och hålla god ton. Påminn mig gärna om jag glömmer av mig.

Sorry för alla hårda ord. Mår dåligt av att sänka mig dit. Sorry Forsberg, munkas, tjurn, myling, ellis m fl…

Pettis också.

Peja: tror det är både och! Pajjen och Kaski vet nog precis vad som skall göras och tränas på och det kommunicerar under tiden. Kan vara bara att komma ifrån varandra och se annat och höra andra röster och mönster bryts. Men om de som håller i det inte har samma syn på spelet blir det mindre bra.
Om man låg på säker mark och spelet fungerade bättre ser jag inget problem med det men som det ser ut nu så vette katten om det är så bra.

{7981}: Låter mer som passar på när han är borta. Vilket i sig är en signal.

Bulten: Så man skall pausa allt bara för att Manner inte är där. Tror att Pajjen och Kaski är fullt insatta och kan diskutera taktik. Det är skillnad att lyfta saker som inte funkar när man diskuterar det och inte göra det man kommit överens om på isen.

Har haft en monsterdag på jobbet, har någon sparkats idag, Manner, Alcen, Honken, Rödin, Dima , Palve? Hoppas allihopa.......

{7981}: Håller med om att det är missvisande rubriksättning. Samtidigt belyser det ett problem som bara finns i Brynäs; dvs att Manner har två jobb. Till skillnad från alla andra SHL-klubbar har Brynäs inte tillgång till sin huvudtränare under landslagsuppehållen. Det kan vara viktiga träningsveckor för att nöta taktik och rent allmänt mobilisera laget inför kommande delen av säsongen. Man undrar hur en sån sak har påverkat laget de senaste åren - för det borde väl inte vara en nackdel att ha huvudtränaren på plats under dessa träningsveckor?

Det är också en märklig tillfällighet att Brynäs är den enda SHL-klubben där både huvud- och målvaktstränaren har två jobb. Lägg därtill att sportchefen hämtades direkt från isen och man börjar se en tydlig organisatorisk trend.

{7981}: Märkligt att ha det när Manner är borta som är den som bestämmer hur laget ska spela. Ja det låter väl som en superidé det du säger. Lyssna och utför det du blir tillsagd att göra på isen. Så hade det helt klart sett annorlunda ut.

Bulten: man hade inget möte utan ledarna. Då Manner var bort höll Pajjen i mötet där spelsystemet avhandlades och där kom synpunkter fram.
Jag vet inte vart du fått det att det vara spelare utan ledare. Aftonblaskan sätter rubrik så de skall få klick.
Man kanske skall sitta tyst och bara säga ja under ett möte där en sak skall avhandlas, jag vet inte

Ove Myling: Innan uppehållet är ju en rätt flytande formulering.

Huge: Ursäkta att jag skriver det här om det blir för personligt: men har du någon typ av diagnos som vi bör känna till? Jag är 0 procent ironisk eller sarkastisk. Om du har det blir det lite enklare att förstå och acceptera dina inlägg. Jag tycker att alla, oavsett diagnoser eller liknande har rätt att skriva härinne. Hjärta till alla er!

Såhär skrev du för 4 timmar sen:
" Jag trodde innan uppehållet på slutspel via playin, inget annat."

och för mindre än ett dygn sedan skrev du;
"Nä, jag tror inte alls på kval. Jag tror på ingenmansland och det sa jag redan för 2 matcher sen."

för 2 matcher sen var alltså innan uppehållet

bradberry: Svårt att bortse från den katastrofala hösten dock. Alla matcher räknas ju tyvärr.

{7981}: Det har jag gjort. Manner skulle heller aldrig säga något annat offentligt. Han som inte ens kan kommentera ett domslut för att han inte vill såra domarna.

bradberry:
Målvaktsfrågan har dragit ner oss sen i våras. Det verkar som att ledningen tänkt som ett NHL-lag utan möjlighet att åka ur serien.
Några i raden av märkliga beslut som har bromsat lagets utveckling sen de gick på is.

Bulten: du kanske skall läsa Aftonbladets artikel om möte en gång till…

Peja: "Det mest intressanta med BZ är nog fenomenet Bofors/Karlskoga. En liten klubb som alltid överpresterar i relation till budget. Alla verkar bli bättre där."

Precis motsatsen till Brynäs alltså, där vi kan göra McDavid till en medelmåtta...

Kanske ledningen ska ta ett studiebesök till Karlskoga i sommar?

bradberry: Det är iallafall den versionen vi kommer att få höra när han ångrar beteendet igår och ska in i värmen igen. Hade han skadat sig så hade man såklart nämnt det redan igår.

Han få vara vilken karaktär han vill, han var anledningen tillsammans med Alcen att Veini drog och sabbade i den stund denna säsong.

Bulten: Enligt uppgift gjorde Limpan sig illa igår. Det kan vara förklaringen att han utgick samt att han inte tränar idag... Så sakta i backarna...

Du dömer ut en härlig karaktär och en viktig lagspelare. Han har haft en katastrofal höst men låg på 92% efter nyår när finnen värvades.

pjåtor: Ja han var inte populär bland alla ryggdunkare på kansliet.
Körde vårt egna kapital i botten också typ, eller iaf vad jag fått berättat för mig av Inge.

Huge: Du påstår att Alcén värvat godkänt inför säsongen...? Okej... Jo, spelare för spelare kan jag se individuell skicklighet i var och en av nyförvärven. Sen obegripliga förlängningar på Kvist, Palve (2 år???) Birgersson...

Problemet med Alcén är ju att han inte är en lagbyggare. Det lyser ju igenom i intervjuer också. på frågan vilken spelartyp man söker till laget så svarar han genomgående att det inte spelar nån roll så länge det är en bra spelare för en rimlig summa. Back, brunkarforward, passningsgeni eller målskytt spelar liksom ingen roll.

Det här är kalle-anka-nivå...

Å hur jobbar man med scouting inom Brynäs IF?

Usch...

Samuelsson är den givna ettan för mig. Finns inget mer psykologiskt övertag tänker jag inför mötet med HV.

Om han inte är intresserad så Bombom/Nisse. Psykologiskt övertag inför eventuellt kvalspel då de redan löst biffen en gång.

In med ny målvaktstränare omgående också

Metalman: Manner har nog börjat se realistisk på saken nu och talar om playoff mode, det är bra vi måste sluta sticka huvudet i sanden och inse fakta truppen är alldeles för svag för o vara ett mittenlag i shl (som jag tror målsättningen var). Jag tror och hoppas att vi vinner 4-1 i matcher i kvalet men mycket beror på om vi vinner mot hv sista matchen eller ej. Vinst där och vi vinner kvalet snabbt. Förlust där och ja det blir en horror movie till game 7

Pigalle: Har hela tiden trott på Manner, men kanske borde man ta tillbaka Sjödin/ Larsson igen ändå. Måste ske snabbt om inte det vänder närmsta dagarna. Hela laget måste skärpa sig nu,

Pigalle:Vad ska Växjö med en spelare som Timashov till,dansa isdans på uppvärmningarna för resten av laget

Pigalle:

Han och hans pappa Ulf hade några framgångsrika år med Borlänge också, jordnära och trevliga personer som älskar sporten.

Peja: Om man lyssnar på Sanny så säger ju han att man är noggrann när man värvar, att man vet vad som förväntas av spelaren. Sen så finns det spelare som blir kvar lä ge i klubben som "ärver" tankesättet som BIK spelar på och är som förening.

Hoppas jag slipper se Lindbäck mer i Brynäs. Vi har helt klart fuckat upp målvaktssituationen men Lindbäck kan absolut inte vara den som är missnöjd, den särbehandlingen han har fått motiverar inte hans agerande igår alls. In med Håkansson och ta med målvaktstränare Pettersson-Wentzel.
Sen hoppas jag att man tar de herrar som initierade ett möte utan ledarna lyfts rejält i öronen och ställer ett ulitmatum. Underkasta er spelidén eller dra här ifrån.

« · 2472510 · »