1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 757952 inlägg · 7967 ämnen
« · 2476734 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Danne66: så kan de vara😂😂

De brukar också vinna närmast inte kollar, undantag Leksands-matchen senast.

Iceman99: spot on. Hockey är en inställnings-sport till 100 %.

{8399}: och Brynäs 🇩🇪🇩🇪🇩🇪😂😂😂😂😂

lapad: nja, håller inte med ang Dima.

Men självklar respekterar jag din åsikt😀👍

Själv tycker jag att han drar ner tempot för mycket med puck-kladd. Potentialen är enorm och utifrån den får han ut för lite.

{8399}: Jag höll på att glömma, SNAPS!
Skål grabbar!

BIF Kungen: Heja Tyskland!

Bulten: Tror jag med faktiskt!

Stefan R 63: Där har du såklart en poäng:) men målskyttet måste igång och tror vi har sparkapital i dessa herrar med ytterligare lite förtroende och framförallt tillsammans.

Bulten: förstår inte varför det ska börja ändras på saker...hela tiden...Låt de få spela nu..håll inte på att dribbla runt..

JawKee: Ah precis. Vill se Strömgren Ljungen ihop tror det kan blixtra lite där

Bulten: Du menar Timashovs plats? Isåfall håller jag helt med dig. För en gångs skull ;)

JawKee: Tycker Ljungkrantz ska ta Rödins plats.

Ljungkrantz - Larsson - Strömgren

BIF Kungen: Det finns Inga lätta matcher i SHL denna säsong, alla slår alla. Det gäller att gubbarna på isen går in med rätt inställning varje match. Tror att det är det som är avgörande för var man ligger i tabellen.

BIF Kungen: Håller helt med att Rödin har uppsidor. Det var mer ett konstaterande att han sitter på en målskyttspost, men inte gör några mål. Han kämpar helt klart helhjärtat men är tyvärr lite ur balans den här säsongen

ellis: Ja, tycker det var många som gjorde en bra match med Olkinuora i spetsen. Tyckte han kändes trygg där bak. 1:a kedjan kändes ok, i 2:a så lyckades städgumman Björnen hålla efter Rödin och Palve, trodde dom skulle få ruggigt jobbigt defensivt. Det blev ju Kalle Anka vid något tillfälle när Björnens klubba gick och Pudas fick läge.

4:e kedjan fick jobbigt några gånger men det är inget konstigt när man ser namnen. Tycker att Sklenicka ofta spelar alldeles för svårt. Känns som han jagar poängen i stället för att fortsätta spela som han gjorde i höstas. Vill för mycket. Man förstår varför Kinnvall är 7:e back, han är ju helt under isen. Jäklar vad det kladdas emellanåt och han är ungefär lika rörlig som en pansarkryssare.. Bara hoppas han är sig själv nästa säsong.

Summa summarum, 2 oerhört viktiga poäng som kan visa sig avgörande i långa loppet. Nu blir det viktigt med vinst på torsdag mot Malmö!

lapad: Menar du Lindstein?

Timashov var riktigt pigg idag. Lindstedt gjorde en fantastisk insats, vilken kille..18 år och hur bra kommer inte han vara???

Ikväll förtjänar laget gott betyg. Mycket viktig match på torsdag nu. Att se till att Malmö inte får halvkontakt.

Iceman99: Tyvärr?

Buddha: Ja man vill ju ha experternas analyser på varför det inte går Brynäs väg så man får lida ännu mer. Skönt med 2p idag, tror tyvärr Malmö kör över oss på torsdag.

Iceman99: stort TACK. Vi behövde verkligen dessa poäng.

Har skjutit över 100 skott de senaste matcherna (innan dagens match) och gjort två mål. Vi saknar naturliga målskyttar mao. Titta på ”målen” idag, två riktiga skitmål men de räknas ju också.

Som du säger: med SAIK mått mätt ingen bra match. Enligt mig är ni seriens bästa lag. Tur för oss att ni inte var riktigt påkopplade.

Hoppas ni tar guldet (vi lär inte göra det😂)

Kör hårt 🇩🇪🇩🇪🇩🇪

Anders Berg: värdelöst att det bara är studio tors&lör också..

SuneMangs: Ja, vad är C-More egentligen? Det blir så enformigt med en kommentator och så detta STÄNDIGA tjat om totalt ointressant statistisk.
Borlänge När-TV var inte mycket sämre när det begav sig.

SuneMangs: Hade varit grymt att få igång honom när det går knackigt för dem andra..

Hade varit gött med en islossning mot Malmö, att puckarna trillar in. Skulle betyda otroligt mycket!!

JawKee: Rödin har gått ut på datumet som målskytt för flera säsonger sedan . Som kapten är han mer en uppviglare.

SuneMangs: håller med

BIF Kungen: Grattis till segern, tyvärr bjöd vi inte på nått större skönspel denna gång.

BIF Kungen: Tror han vill FÖR mycket så allt bara blir fel. Spela enkelt så kommer resten sen.

JawKee: Rödin krigar och försöker men får inte ut något konstruktivt.

Kämpar dock. Tror han skulle bli bättre om C:et flyttas till Ölund eller Blomqvist.

Det jag tog med mig från matchen var att Strömgren inte skämde ut sig i förstalinan.
Han lyfte den inte heller men man gjorde som sagt inte bort sig. Trodde han skulle bli en tydlig svag länk.

Fyn fan va skönt med poäng hur som helst!!!!!!

Forsberg 1978: Känns stabilt med Olki i kassen. Kan mycket väl bli en matchvinnare åt oss i fler matcher

Buddha: Han är en skugga av sitt forna jag. Dålig form, dåligt självförtroende och en lunginflammation runt nyår har sänkt honom totalt. Hoppas han går att känna igen nästa säsong, för när han är som bäst är han en toppback i SHL.

Buddha: Är inte det typiskt Brynäsproblem. Upp som en sol å ner..

Men vad har hänt med kinnvall? Kunde ju snurra upp nån gubbe från sin backplats och skapa monsterytor åt andra alt skjuta själv. Inte sett något sådant på vääääldigt länge ?!

Bulten: Jag tror vi hade hittat ett sätt att ge SAIK ett mål ändå eftersom nerverna började synas på grabbarna igen (och för att SAIK är ett sjukt bra lag).

Blomman har gjort så mycket bra sedan han kom tillbaka, så jag förlåter honom för utvisningen. Känner man honom rätt så mår han nog oerhört pissigt för att han satte sitt fina Brynäs IF i en dålig sits, det räcker för min del.

Skönt
Nu har olki visat att det går hoppas de övriga tar efter

Tjurn : Varför skulle han inte skriva här inne, varför skriver du själv här inne?

Jan Grismöbel: Jaha du menar ständiga problemet att Rödin inte är en målskytt längre? Håller helt med!

Saik-Småland: ni gjorde ju alla 3 ;)

Blå grottan: Ständiga problemet, sen innan säsongen . Det som Alcén vägrat åtgärda. Inga målskyttar å det lyser igenom . Bra insats av laget . Å olki solid . Nu vill jag inte se limpan i kassen. Föränn till hösten när han fått träna ett halvt år till på stor rink 😉

Fan vad skönt det var med 2 poäng.
Malmö knaprar förvisso en poäng på oss men kommer vi inte förbi HV så spelar det mindre roll så länge malmö inte går förbi oss för hemmafördelen.
Det var åter en utv i offensiv zon som tog poängen av oss dock, men va fan, 2 pinnar mot serieledarna i detta läge tar jag varje dag i veckan.
Så jävlas skönt att få vara glad en match igen.

SuneMangs: OK, jag förstår.

Tycker däremot att han inte var/är SAIK-färgad.

Övrigt: spela BARA Olkinoura resten av säsongen.

Starkt att ta sista pinnen så som matchen utvecklades. Vi har dessutom äntligen en riktigt bra målvakt. MEN vi kastar bort försprånget med en idiotutvisning. Den får bara inte ske och inte av Blomman.

Lakim1912: Hoppas man spelar Olkinuora så mycket han orkar resten av serien. Han sprider en trygghet i försvaret som inte Lindbäck gör. ...Och om man får chansen bör man sajna honom även för nästa säsong!

Brynäsgubbe: varför skriver du ens här ? Mer jävla pessimistisk får man leta efter usch

Farsang: sant, glömde Strömgren.

Palve däremot, där tycker vi olika, ser så loooooj ut, varje match, även idag.

Tigerhjärta: Men var är Bulten Jockster Munkas ? tydligen så kan dessa Brynäs Supportrar endast komma med sina hjärtevärmande kommentarer när Brynäs förlorar,
🥹😇😎

BIF Kungen: Sa inget om hans kommentatorsskills, endast att det framgår att han är svag för SAIK. Övriga matcher tycker jag han varit strålande i.

Lakim1912:
Nu får vi se om vi "kvittar" dom här poängen (mot ett topplag) mot poängen på torsdag (mot ett bottenlag) som vanligt.

Det var sista negget för i kväll, lovar.... Nu skall det bara njutas av 2 p borta mot SAIK :)

Tigerhjärta: Grattis Brynäs! Bra gjort. Ett självmål men de räknas också.

« · 2476734 · »