1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 759423 inlägg · 7967 ämnen
« · 2482700 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
jonney: agree! Har sagt det förr, senaste kvalet är förlåtet om vi hjälps åt att skicka ned LHC till Malmö.

jonney: Lhc hör inte hemma i Shl . Har önskat dom bort i många år .

Oroväckande att Malmö varit det bättre laget de båda sista matcherna när vi vann. Särskilt matchen i Malmö var det klasskillnad. Hemmaplansfördelen kan bli helt avgörande.

bradberry: Eh..du har redan skämt ut dig själv. Om man som vuxen människa inte inser att man blir behandlad som man behandlar andra, då är det som det är.

Nog om det. Nu får vi hoppas att "tomtarna" och "Kalle Anka" löser det här.

Davey85: ”Fast du kanske är en sån där människa som tror att du ska komma undan med allt.”

- Catch me if you can… 😜

Alltså HV ska ha max flyt om de vinner fyra matcher till, Det vore en gåta. De möter Leksand, SAIK och Oskars. I alla fall SAIK bör vinna. Mot Leksand och Oskars kan dock bli jämna matcher.

Bulten: men det är tydligen Rödin.

bradberry: Inte särskilt kränkt. Fast varför ska du kalla mig loser? Då är det väl rimligt att jag svarar tillbaka. Speciellt när du själv sitter o gnäller och dessutom sätter öknamn på våra tränare.

Fast du kanske är en sån där människa som tror att du ska komma undan med allt. Såna finns ju.

Davey85: Aha, du blev kränkt…? Därav din märkliga kommentar…

• Jag står för att det är ett looserbeteende och hävda att det är klart med kval efter idag…
• Jag står också för att våra ledare inte kan matchcoacha och tar på mig rätten att kalla dem tomtar i det avseendet…

Men dina snygga argument blir…får se nu… : ”Du kalla mig looser då är DU looser!!! Pilutta dig!!!” 🤷‍♂️

Bolle81: ”palve,Eklind,Ölund platsar för helvete inte ens i div1”

Just Ölund har sjunkit efter kontraktsförlängningen. Det var lite jag lyfte där o då.
Men han är ff bättre än i fjol.

Davey85: En inte helt ovanlig corporate decease. Det kanske ingen som förklarat för föreningen vad våran kärnverksamhet är?

Jockster : ”De har släppt in en helvetes massa mål iaf. Minst 10 stycken!”

- Tror det är 13…🫣

Bratwursten :
Vi förlorar delar av matchen pga spelet i egen zon.
Vi måste spela bakåt där av någon jäkla anledning eller dumpa ut. Fan bara Dima o David som kan driva med puck. Sedan går vi ut o stöter på puckföraren men vi undviker fysisk kontakt vilket gör att de aldrig kommer åt pucken/motståndaren har kontrollen ohotad.
Sedan är det bara Rödin som försöker gå in i banan i anfallszon och passa men då har han palve som skjuter mot mål i alla lägen - eller skjuter, han föser backhand eller kör handledare oavsett avstånd.
Sedan kinnvall - har han så extremt ont att han inte går in på 6 backar?

Sedan hade Luleå ju verkligen scoutat oss också. De låg ofta o väntade i vår passningsbana.

Tåget har inte gått ännu men stinsen har vinkat att dörrarna stängs.

jonney: Hellre Malmö. 🤮

Ove Myling: Hv flyger vidare o vinner över både Leksand o Brynäs, men det är väl lika bra det, för om Brynäs undviker kval så blir de hjältar o varenda kontrakt förlängs med tre år o vi får må skit nästa säsong med. 🤮

Lunkz: Jag har hört att vi är ganska duktiga på hållbarhetstänk och sånt iaf. Synd att vi inte är så bra på våran kärnverksamhet.

Bolle81: Eklind har verkligen varit magnifik sen sina matcher i landslaget.
Eller inte…

Mickesgolf: och alla jävla värdelösa sidoprojekt Brynäs håller på med försvinner för gott om det blir HA.
Då får kommunen ta över dom projekterna som inte en sportklubb ska hålla på med.

Davey85: palve,Eklind,Ölund platsar för helvete inte ens i div1. Att man kan uträtta så lite under en hel match är helt otroligt. Ingen kampvilja för fem öre,pinsamt dåligt.

Bulten: han skulle ha gått redan vid senaste uppehållet. Men handlingskraften saknas i föreningen. ”Vi har det vi har ”

Mer passande vore: ”vi har det vi förtjänar”

Jag vill ha Brynäs i SHL. Ett av de mest klassiska lagen i serien.
Ska vi komma överens om att skicka ut LHC?

Bolle81:

Det tar emot nått så jävlar, men tror du har helt rätt! Det måste rensas fullständigt i denna förening! Vi behöver ledande personer som VET hur man bygger ett slagkraftigt lag.

MEN åker vi ner i HA kommer vi med största sannolikhet fastna där nere. Tills ev NHL spelare tröttnar där borta och vill hem för att spela upp Brynäs till SHL

Manner måste bort. Han är inte viktigare än SHL-kontrakt

Som jag redan tippat så tippar jag att både brynäs och hv slutar på 66 poäng men att vi får kvala pga manners idiotiska målvakt uttagningar som bland annat lett till taskig målskillnad. Väl i kvalet mot Malmö åker vi ut ur finrummet. Det är fan dags för det nu. Går inte att slarva med en hel organisation som dom gjort senaste 10 åren..
Ska bli skönt att slippa se skiten nästa säsong. Så ruttet lag och det har det varit under nästan 20 år.
Alcén är nog Shl grönaste svagaste sportchef. Och manner är ingen bra headcoach.

Bolle81: Hv har 7 vinster på de 9 senaste matcherna. På nåt jävla sätt lyckas de få in pucken trots dåligt spel. Rögle dominerade 2a perioden, men Hv gjorde målen.
Kvalet känns nära nu. Kul att Möta ett Malmö som nollade laget vi fick spö av med 7-1.
Inte roligt att sparka tränare igen, men i ett ev kval måste en ny röst in i båset.

Ove Myling:
Ja oavsett utgång av den här säsongen så måste han verkligen bort från båset.
Maken till sämre matchcoach finns inte .....
Har Brynäs gjort något mål med uttagen målvakt denna säsongen?
De har släppt in en helvetes massa mål iaf. Minst 10 stycken!

Sen måste även Alcén bort som en direkt konsekvens av det totala misslyckandet att bygga en stabil SHL trupp!

Hemmasegrar
Tror fortfarande att vi kan vinna kvarvarande hemmamatcher även om det inte har sett ut så tidigare under säsongen, det bör räcka så, HV kommer tappa poäng i nån mer bortamatch, Manner måste gå ner på folk, låt 4de linan ta nått byte för att avlasta, vet att det är som att gå på slak lina utifall vi hamnar tröttkörda i ett kval, men va fan vältränade, välbetalda heltidsproffs måste väl orka ett par matcher, det är långt ifrån kört, vinst på torsdag samtidigt som Leksand tar 3 pinnar så är det fördel Brynäs igen😊

bradberry: Du kallar mig töntig och en loser när jag klagar. Sen sätter du öknamn på våra tränare och menar att de är inkompetenta.

Det är mitt problem.

Tjurn : Ja men matchen tappa dem långt innan det! Han borde tagit Time Out när de knappt fick ut pucken ur egen zon o skällt ut dem efter noter. Det är där vi tappar matchen. Inte sista 5 minuterna.

O sätta in Eklind m.m när målvakten tagits ut visar hur illa dem resonerar tyvärr.

Men dem har inte mycket att jobba med heller, hela denna jäkla trupp är så otroligt felbyggd. Björninen borde ha två snipers runt sig. Larsson oxå.

De är för många egotrippade i detta lagbygge. Därför är Brynäs enkla att trycka ner för de håller i pucken för länge. O detta jäkla daltande att man ska backa hem hela jäkla tiden är så fel i SHL!

Manner är verkligen mysig, verkligen. Men som matchcoach totalt jävla oduglig. Gör han ens något i båset? Eller kan vi ha han på halvtid som Honken? Om han ändå inte ska göra något för att förändra matchbilden,
Vid vinst idag och man hade haft en teoretisk chans på slutspel så som övriga matcher slutade. Fanns absolut inget i spelet som antydde att man var intresserad av något sådant. Man ger bort matchen till ett lika dåligt Luleå, men som kan städa av det hela enkelt pga ointresse från Brynäs

Horace76c: De har flest segrar…

Davey85: Vad är ditt problem? ”Looserkommentar?” Det är tomtar som inte kan coacha ett lag som står i båset. Kalle-anka-nivå! De må ha egenskaper inom ledarskap (????) eller som istränare(??) men som matchcoacher är de pinsamt usla!!!!

Andy Tiger: Omg, fruktansvärt dålig match av Brynäs. Jag hoppas verkligen dom åker ur shl,dom är inte värda att klara sig kvar. Om man ser till hela säsongen finns bara ett ord FIASKO. Man skäms att vara Brynäsare,att man säsong efter säsong misslyckas totalt är helt sjukt. Åk ner till ha och bygg om från grunden.

Man mår som bäst när brynäs inte spelar, så har det sett ut de senaste åren..

{10065}: Se länk

munkas: KUUL att du vaknat igen efter tre vinster av Brynäs,
Vilket måste varit tungt och jobbigt för dig, tre vinster som drar energi från din negativitet 🤣

Äntligen kan du hålla låda igen för dina undersåtar det negativa gänget,

Viktigt för dig att veta!!! är att jag aldrig ger upp och tror fortfarande på topp tio,

Gagga gegga är något som små Munkas barn håller på med och inte speciellt imponerande utan bara deprimerande.

Du har en enormt trevlig Tisdag puss och kram må Munkas lilla avkommor frodas.

😇😇🤣😂

Mickesgolf: att inte den där finnen tar ut målvakten när de är 4mot4 är så jävla illa ,fy fan så jävla dålig han är!

bradberry: Vad är det för loserkommentar från dig? Eller har vi en god chans om vi nu har "jävla tomtar" i båset?

Pigalle: Nöden har ingen lag…

Är det någon som vet när Brynäs senast vann 4 raka matcher?

Att behöva hoppas på en hemmaseger i Tegera Arena om ett par dagar måste ändå vara höjden av förnedring...

Ove Myling: När Luleå spelar Luleåhockey så är dom svåra.
Men den förlusten kan jag ta, det är alla andra skitinsatser som gör ont.
6 poäng krävs torsdag/lördag.

Luleå borta
Sundin som 14:e på läktaren idag… han hade gjort mål om hade fått chansen

Anders Berg:
Jo, men vi har överlägset flest matcher med.. (bortsett från FBK)

Tekvarianten: För att Manner är ingen Match coach ☺️ Han ser inte spelet på det sättet vilket han visat otroligt tydligt sen han kom till Brynäs. Han inser inte vikten av att bryta mönstret. Att rulla runt på 4 kedjor match efter match. Inte bänka spelare som inte ger allt i slutet osv. Sätter in helt fel folk vid helt fel tillfälle.

Han har även fel folk runt sig för dem spelar rätt lustigt i PP m.m. Anser jag iaf!

bradberry: Amen.

Tekvarianten: Ja bås-coachningen är en katastrof. Usel hela säsongen. Jävla tomtar…

Tur att Hv inte kommer vinna nåt mer nu. De har bara tagit typ 90 poäng av slump de sista veckorna.

Ajdå
Men det är lugnt vi har minst 11matcer på oss

Sedan 1975
Flest förluster: Brynäs IF 693 st

« · 2482700 · »