1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736905 inlägg · 7967 ämnen
« · 2547740 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Tror inte man väljer mellan de två. Wännström är en potentiell skytteligavinnare och skulle ha betalt därefter, Robertsson sitter väl på rookiekontrakt? Stor prisskillnad och helt olika spelartyper.

Jag ser att många bygger en kedja med Larsson Rödin Silfverberg. Även fast det är en väldigt fin kedja på pappret som hade varit rolig att se så tror jag själv att den känns lite långsam och ålderstigen. Jag tror personligen att om Silfverberg skulle komma hem vore det bra att blanda upp honom med typ en liten och rapp spelare som Kelleher. Vad tror ni andra?

SuneMangs: Håller med.
Tar Robertsson före Wännström.

Lemp: Om det nu bara är en så håller i alla fall jag tummarna för att det blir Robertsson. Vi behöver fler sådana spelartyper i laget.

jofa_007: Du vet att det endast är en till forward man ska ha in va? Alltså antingen Wännström, Robertsson eller någon annan, inte båda.

jofa_007:
Opps! Sorry

Rödin - Larsson - Silfverberg
Kelleher - Vesel - Wännström
Scott - Ölund - Kopacka
Tärnström - Blomqvist - Robertsson
(Nordh - Ohlsson - Kvist)

Där du 😀

{5647}: Jag lyssnade på Svedmans intervju på hemsidan.

Man kan säga att man vänt på alla stenar för att spara pengar.
Exempel. Man har sänkt kylan i isen med 1 grad. Vilket innebär att alla lag får skjuta på träning ca 10 min.
Ganska enkelt sätt att spara antagligen betydande pengar.

Det blev ju bara 2 matcher i kvalet oxå, varav första var väl inte fullt på heller.
Gillar Svedmans sätt att leta effektivisering och klargörande av föreningen.
Känns som många gått och lallat oroväckande mycket.
" Vi är Brynäs va, vi åker aldrig ur"...

Silfverkroken: Malmö åker inte ut första året man inte klarar licensen, utan då hamnar man under ett "kontroll-år". Löven var under ett sådant innan de vände siffrorna 2019-2020, så det måste inte vara en katastrof. Långsiktigt fungerar det såklart inte att köra med konstgjord andning, men ärligt talat har era siffror ett par år tidigare inte heller sett skitroliga ut.
Att bara backa 700k när man åker ut och hade en målvaktscirkus utan dess like är på något sätt ändå imponerande. (Är faktiskt inte ironisk, utan tänker på de föregående åren med blödning av pengar)

Skulle Malmö degraderas får Brynäs platsen, precis som Västervik fick tillbaka HA-platsen när Hästen bet i gräset.

Är inte valet ordförande? Har hon ens förstått vad en ordförande gör? Det låter som att den där tanten tror att hon hoppas bli VD och inte ordförande.

jofa_007: Tärnström?

Jag gör ett förslag till laguppställning nu i sommar tider.

Lindbäck (Clara)

Kinnvall - Bertilsson
Billins - Lindstein
Typ en Melart - Larsen
Johannesson

Rödin - Larsson - Silfverberg?
Kelleher - Vesel - Wännström
Kopacka - Ölund - Scott
Nordh - Ohlsson - Blomqvist
(Kvist)

Svensson_62: Något fyrkantig, minst sagt, han förstörde ju MoDo några år med

{8225}: Tror det där myntet präglades under Boorks tid i Brynäs. Han krävde att få sitta modell… 🙂

Svensson_62: Förklarar varför jag aldrig får tag i en kundvagn i Gävle, har alltid försökt med vanliga 10kronor

{8225}: Ja många kanter och sidor kan ett mynt ha så det är en komplex fråga🙂
Uppladdat:

500x0-14d19bef-a30d-4a03-96b2-23e8ce5fc102.jpeg

Jugge: I SHL 22/23 var det Brynäs, Färjestad, HV71, Luleå och Växjö som ägde sina arenor. Pandemi och energikostnader har inte varit nån bra kombo för dem under senare år.

#33: Tror det är en väldigt stor fördel för en förening att få intäkterna från 'sidan', typ restaurang, barer, mm. Sedan finns det ju alltid en möjlighet att ett mynt ställer sej på kanten, så myntet har minst 3 sidor.

{8225}: Rögle kommer ju alltid vara det bästa laget i skåne

Jugge: Får säkert äta upp detta och var otydlig , men tror Malmö snart är rökta(känns som en klubb som lever på konstgjord andning) o då ploppar förhoppningsvis Pantern upp som bästa lag i staden Malmö, typ topplag i ettan. Var ingen större analys än så, men kan villigt erkänna att Mif Redhawks aldrig engagerat mej.

Summerar, Hoppas Pantern är bästa laget i staden Malmö inom ett par säsonger

Jugge: Jag bor i Kungsbacka och läser GP en del. Frölunda hyr tydligen Scandinavium på matchdagen men har ingenting med barer, restauranger eller kiosker att göra. Inga intäkter därifrån men heller inga krav på alkoholtillstånd, inköp och bemanning. Alltid två sidor på ett mynt.

{8225}: Jag tänkte på vilka som var i SHL senaste säsongen. På vilket sätt menar du att Pantern ska vara Malmös hopp?

Malmö är rökta den dagen Percy beslutar om att ta sina vingar från dom helt. Precis som att Luleå skulle få kämpigt den dagen Porser inte stoppar in en krona till. Eller starke mannen i Rögle, minns inte vad han heter. Brynäs har ingen sådan person, som pumpar in pengar i laget/föreningen.

Costanza: Har man avtal med kommunen så ligger väl det fast under avtalets period tänker jag? Men jag ska erkänna att jag inte har koll.

Men om man hyr en lokal för ett visst antal år så vill man ju veta kostnaden. Sen ska ju så klart avtalet omförhandlas så småningom.

{10299}: Tror Pantern är Malmös hopp i framtiden, om man får spå i kaffesumpen

#33: Ja och Näe, det är väl som med allt annat, banker,långivare äger väl tills allt är betalt,
men MoDo 'äger' sin egen arena fortfarande(tror jag)

{8225}: Menar du att MoDo äger sin arena?

{8225}: hjälper inte att deras arena är gigantisk och de inte ens säljer ut häften oftast

#33: jag vet inte tycker att vi borde få shl platsen då isåfall

Jugge: Lägg till MoDo på listan. Dessutom gick vi plus 4,1 miljoner denna säsong. Man kan gå plus i allsvenskan och gå rejält minus i SHL(Malmö). Känns bra att serietillhörighet och pengar inte är allt. Malmös organisation känns inte som den som får ut mest valuta av satsade pengar för stunden

Jugge: Oskarshamn var inte så nöjda när kommunen kom med elräkningen heller. Lätt att skriva dyra 5-årskontrakt med Karlkvist men det är "katastrof" när kommunen höjer hyran med 1,6 miljoner på grund av elkostnader. Verkligheten kryper på...

#33: Jag TROR det är vi, FBK och HV som äger sina arenor. Resten har avtal med kommun eller andra aktörer. Oftast är det ju så klart en fördel med att äga sin egen arena, men som elpriserna har blivit så blev det ju så klart en annan sak..

KulaShaker: Vill inte gå upp det sättet. Känns ju inte riktigt.. Vi förtjänar ju inte att spela i shl till nästa säsong och så är det bara. Vi ska upp igen till nästa år dock!

#33: Hade blivit spännande i SHL då med vår Allsvenska trupp

Bössa 68: Nä, jag tror inte Malmö äger sin arena, det är väl Percys bolag? Tror vi är rätt unika när det gäller att äga arenan. Färjestad, Brynäs och några till äger sina arenor. Vet med säkerhet att Göteborgs stad äger Scandinavium men Frölunda äger Frölundaborg.

Edit: Tror att många klubbar i SHL och HA har avtal med sina respektive kommuner.

Costanza: malmoe äger väl inte sin arena? Därför har dom plus i kassan /netto..

#33: Bara att skriva upp värdet på arenan med 30 miljoner som Brynäs gjorde. Trollkonster som fungerar. MIF hyr dock arenan och de lever verkligen på lånad tid.

Vad hade hänt om Malmö inte klarat elitlicensen? Hade vi bytt plats då? Någon som vet?🤔

parks: ja samma här, men hellre wännström än brofecki iallafall

Davey85: Så länge det inte fuskas med backsidan i år så är jag nöjd. Försvar vinner mästerskap och slutspel, det är sen gammalt.

bradberry: Håller helt med dig! Tror dessutom att Conny har sett baksidan med en styrelse och operativ ledning som ligger för långt från varandra. Han kommer nog ställa tuffa krav på Svedman & Co.

Har bläddrat runt bland artiklar och kommentarer..och jag måste säga att det ger kött på benen och nu vet jag nog var jag ska lägga min röst på årsmötet.
Tack alla engagerade!

Det är ju inte så lätt när man inte är lokalt förankrad.

Svensson_62: wow det var ett saftigt minusresultat, undrar vad vårt hamnar på, inte läst det någon stans ännu

Peja: Tycker Alcens kommentarer om backsidan är lugnande. Att det ändå är etablerade namn som ska in. Man sitter inte och räknar med att Larsen och Johannesen ska tokleverera. Även om de båda är spännande.

Enligt AB gick MIF back 19,9 MSEK säsongen 2022/23.
Vårat minus på 0,7 känns ganska bra i jämförelse.

Brynäs forever 1912: Visst fan glömde bort den nya dansken :D

dabif: Läs och lyssna på hennes tankar och idéer!

Det borde räcka för att bilda sig en uppfattning. Jag tror högre om Brynäs medlemskår än att man röstar in CW.

Skulle det mot förmodan ändå bli så väntar ett kaos utan dess like och klubben går en extremt mörk tid till mötes…

Det tragiska är att agendan från CW- lägret mer verkar vara att straffa de som styrt Brynäs under degraderingssäsongen, än att faktiskt försöka se till vad som är bäst för klubben här, nu samt framåt….

Valberedningens arbete och nomineringar kan jag ha mycket åsikter om den här gången. Men i konkurrens med övriga nominerade står det utom all rimligt tvivel att de har Brynäs IFs bästa alternativ… Enkelt val!

parks: Reportern frågar Alcén om specifika namn. Så det blir inte så spännande namn i och med att reportern bara frågar om namn som redan nämnts, men det känns inte som att Alcén skulle bekräfta om någon var nära att skriva på heller.

Brynäs forever 1912: aha tack för svar, hade hoppats på nå mer spännande namn..

parks: chad billins och Sebastian wännström

Brynäs forever 1912: ja exakt, någon som vet vilka spelare som han syftar på i detta citat..
– Jag räknar med att minst en är importspelare av de tre vi ska ha in, säger Alcén som också avslöjar att det fortfarande finns intresse för två före detta Brynässpelare.

JohnnyBotox:
"Länkar även till denna krönika gällande ordförandenomineringarna.
Länkar:
Brynäs i Blodet"

Håller med om det mesta som är skrivet där.

Är utomlands när medlemsmötet sker, ska försöka koppla upp mig ändå, känns som det kan bli viktigt att rösta. Ska sen bli skönt att lägga den här uppslitande diskussionen bakom sig och fokusera på hockeyn.

« · 2547740 · »