1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741915 inlägg · 7967 ämnen
« · 2589911 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
{5647}: Tack för tipset.

Zappaholic: håller med, lite bättre skärpa i avsluten eller lite mer skymning framför keepern så vinner vi denna lätt

Hoppas vi kan fokusera extra allt på nästa match mot Löven .

Clara har vuxit ut till vår förstemålvakt, det känns bra. Björklöven gjorde målen, det som hockey går ut på. Brynäs ineffektiva. Tråkigt för publiken att inte få jubla.

Zappaholic: Jag är också överraskad över hur dåliga Löven faktiskt var.

Peja: Hur många matcher kommer Vuotilainen stå på huvudet på det här sättet mot ett Brynäs som spelar så här?

Peja: Jo, ni måste ha bättre förflyttningen av pucken innan avslut och bättre skymning. Voutalainen har varit såhär bra i tre raka säsonger. Det är bara ni som inte förstår det.

Jag tycker att nu är överlägsna, men ändå går ni i fällan. Been there, done that.

{5647}: Jag tror nog att det gått fram hos spelarna efter dagens match...

Olle Liss: Ja tack detsamma

Sosse coaching är för dåligt i en så här match. Blomman inte ett rätt efter 10 matcher, nr.4 dags att vila nu.

Sorry jag jinxade lite förut. Nu bryter vi ihop och kommer igen. Vi skulle ju vinnit, men...

Peja: Jag är ändå överraskad över att Brynäs var så mycket bättre än Björklöven. Det trodde jag inte.

{5647}: Är väl bara att skicka in någon som.kör över honom så är "problemet" löst. Det är ju så det funkar om man ska gå upp.

Blå grottan: Säsongens bästa match. In med Scott/Ölund så tar vi löven i bäst av sju, inte ofta man förlorar en match med dubbelt så mycket skott i.

Riktigt jävla bra match! Kan ta förluster som dessa. Läropeng. Vi fick inte in pucken, trodde att Larsson skulle vara mer taggad, men många var bra. Vi kunde haft 2-0 inför sista om inte deras målvakt stått på huvudet. Att gnälla på detta är bara fånigt, vi vinner nästa.

Alvin : Är du allvarlig eller? ”Vi har inga målskyttar”. Har du legat under en sten?

Björklöven vinner tack vare målvakten idag, inget annat.

{5647}: O vem faan vill läsa ditt jävla dravel!!!!! Skriv din dynga i er bok stolle!!!!!😈😈😈

Bockensdricka: dum eller?

OveForShow: Förmodligen inte enbart jag, tänker allt lite tanken att det i de allra flesta idrottssammanhang är målen som räknas?

Axelsson: Nå den tänker bra !

Vi må vara spelförande. Men som många matcher i SHL måste man göra mål för å vinna..Bli nollad på hemmaplan är fan inte bra. Gäller å göra mål i bäst av 7 åsså

Tack för god match. Ni styrde verkligen i tre perioder. Blir spännande att se hur det ser ut när vi har hemmaplan.

Bara brynäs som lyckas förlora såna här matcher, helt jävla obegripligt men så väntat på något sätt....

Nu vet de hur de ska spela mot oss
Behöver bara göra det fyra gånger till

Honken: Växjö kan.

Riktigt bra match över 60 av Brynäs. Dominanta långa perioder av matchen men ibland speglar inte resultatet matchbilden, vilket är tur annars hade hockey inte varit hockey. Ska väl mycket till om Björklöven ska orka stå emot Brynäs i en serie bäst av 7.

Alvin : Jävligt bra att snitta nästan 5 mål per match utan målskyttar i laget..

Zappaholic: Nej, det kommer inte hålla att låta Brynäs skjuta 40 skott, men hur många matcher mot Löven kommer Brynäs bara ha ett boxplay?

Alvin : Hahaha, du är ett troll. Jag visste det

Bra kämpat, men flest mål vinner. Psykologiskt viktigt

Det är hans 3 nolla... glöm inte det... blir tuff där...

gwl: Ni har bara inte förstått att om ni gör det så lätt för Voutalainen kommer han äta upp er varenda gång.

Brynäs gör en riktigt bra match, men puckjäveln ville inte in. Den här matchen är bara en match i mängden, det är i vår det gäller.

Vilken boost för Löven. Nollade storfavoriten, på bortaplan.

Inte för att man är förvånad att det blir torsk mot bra motstånd. Det är liksom vår grej.

Mrassarson: Vi visar stundtals hög klass men ett överjävligt målvaktsspel och ineffektivt framåt så kan vi förlora en av tio. I ett slutspel kör vi över löven.

Vi kommer aldrig ta björklöven vi inte har några målskyttar

gwl: Inte en chans att han kommer att vara så bra i längden. Grym match ikväll och den som gnäller måste vara lite efterbliven.

Danne66: För att det kommer inte hålla att låta Brynäs skjuta 40 skott på mål per match. Det borde även du inse…

gwl: De värsta är att de får hybris de jävlarna.

Jag är tveksam vi har ingen sniper

Mrassarson: Löven SHL

havre: Löven vinner aldrig bäst av 7 mot oss, det såg man idag, man kan vinna enstaka matcher med detta spelet, men inte en chans i bäst av 7.

första matchen man INTE är missnöjd med när brynäs förlorar. alla är påkopplade i 60 minuter och tyvär lyckas vi inte få in pucken p g a att deras målvakt spelar riktigt bra!

men jag är nöjd och stolt över att se att alla ger järnet i 60 minuter för en gångs skull!.

samt att Benn ser ruskigt bra ut faktiskt!

Zappaholic: Jag tycker det är problematiskt att Brynäs måste skapa många fler chanser för att vinna jämna matcher, eftersom motståndarna i regel har bättre målvaktsspel. Clara gör säsongens bästa insats men blir ändå kraftigt överglänst av deras finländare. Precis som mot Nybro hade Brynäs vunnit matchen klart om lagen hade bytt målvakter.

Var brynäs mot voutilainen idag.
Resultatet speglar inte matchen.

Löven har oss aldrig i en bo7

Bratwursten : Spelmässigt bästa match å ändå torsk med 2-0.

Det här har ingen som helst påverkan hur det kommer se ut om 4-5 månader. Brynäs var det klart bättre laget. Men, Voutilainen är galen i mål.

Om man ska summera vad Björklöven lever på. Voutilainen och powerplay.

Alvin : Dom hade ju egentligen inte en chans.
Oroligt att vi inte får in pucken. Galenskap att tro annat än att vi va de klart bästa laget.
I bäst av 7 så kommer aldrig ha sån här tur.
Dom vet att du råna oss idag och kommer va livrädda i framtiden.

« · 2589911 · »