1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742318 inlägg · 7967 ämnen
« · 2598285 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Haha, älskar att PA-systemet i hallen är sämre än på en lokal bilbingo. Dom här "arenorna" har sin charm.

SuneMangs: det tycker jag också, undra om Instagram Bryppe tycker han är seg fortfarande?😂

BIF Kungen: ”en stund sen” ska det stå.

Målvaktstavla 😬😬

Inte bra. Onödigt mål.

Otroligt passivt att han bara får vandra in två meter framför målvakten.

BIF Kungen: Fan också, dom har hittat vår akilleshäl, soppkassa målvakter.

SuneMangs: tänkte precis samma sak för en stund syn.

Kul & nödvändigt

Farsang: såg också backcheckingen, chocken har inte lagt sig ännu😂

Farsang: Tycker även att en sån som Cukste har börjat komma in i det och höjt sig, jämfört med tidigare på säsongen. Älskar att han kliver fram och driver på mål så pass ofta som han faktiskt gör.

Helt plötsligt gör Indrasis typ sin bästa match hittills (om man skippar första perioden)

Med fina pass, täcker bra och backcheckar helt plötsligt istället för att bara glida hemåt.

rafalski: Tror ni går upp direkt, men hoppas du inte är så sjuk att nåt/några år till som stabiliserar Brynäs är ett hälsoproblem för Dej

BIF Kungen: fan vad Benn är bra, en favorit, skills med Granström-attityd, bra mix💪

SuneMangs: håller med, starkt men lägstanivån (läs Tingsryd-matchen) måste höjas oavsett.

{8225}: Nja, glider är nog att ta i. Antingen går vi upp direkt eller så kommer iallafall jag inte få uppleva SHL hockey igen.

Vill bara påpeka att just i detta nu leder vi Hockeyallsvenskan och har två matcher till godo på Löven. Med tanke på hur det sett ut både mot Mora och senast mot Tingsryd är det förbannat starkt att ändå leda serien och samtidigt ha en sån oerhörd förbättringspotential i spelet med tanke på spelarmaterialet och diverse formsvackor.

dabif: min tjej trodde 9 år😂😂😂 (läs jag😂😂😂😂😂😂)

rafalski: Exakt, men efter nån misslyckad säsong börjar man tänka om. Nu tror jag ni går upp direkt, annars blir det lite jobbigare när pengarna tryter, men du har rätt, ni glider upp omedelbums

{8225}: snyggaste tröjorna i Hockeysverige.

ALLA andra kör lapptäcke..

{8225}: Vi saknar nog ert tålamod att harva i HA i 7 säsonger.

Jockster : spot on

BIF Kungen:
Det värsta är att Brynäs är så överlägsna så att de behöver bara öka tempot lite så går de ifrån med några mål tämligen omgående

{10381}: Tingsryd rider på vågen efter segern i Gävle senast och leder med 4-3 hemma mot SSK. Ett SSK som verkligen spelat bra på slutet. Starkt av TAIF.

Snygga mål. Bättre spel.
Men Miks måste fan ha spelproblem och då menar jag inte på isen. Spelar han emot oss på oddset för det ser ju fan ut som han bokstavligen ger bort pucken med flit ibland.

Vafan, har dom en 14-åring i laget som intervjuas nu...

Danne66: Tålamod är inte din grej?

Tror det genomsyrar många som håller på Er.

Verkar som att en hel del lever i en Värld där ni krigar om guld varje år.

Smärtsamt, men inse fakta

Älskar dock att ni fortfarande kör utan reklam(om jag ser rätt). Extremt fint iså fall

Huge: i HA ja 😂

{10381}: tur? Vi har dominerat typ hela matchen (förutom 30 sek i början). Äntligen börjar vi få en vanlig effektivitet.

Gunderson: Kan bli poäng ikväll.

Stenis: Vi har tur idag. Blir intressant att se om det straffas mot ssk 🤔

Stenis: skaplig styrning av backen dock. Målvakten trodde nog knappast den skulle styras på det sättet (självklart en liten tavla för det).

Gavve: Vilken himla duktig soffcoach jag är som klagade på juniskedjan. Dom har inte gjort ett dåligt byte sedan dess. Västervik ser riktigt trötta ut!

Skönt
En liten tavla av målvakten men skönt att det lossnar

Gavve: yeeees, ett riktigt skitmål👍

Bra lag har tur!
Gammalt Bomhusordspråk…😁😁

Det där var en målvaktstavla av rang, knappt styrfart på pucken

Wow, vi har flyt? Eller snarare glid

Hahaha, vilket mål. :D

Peja: håller med. Hoppas han bevisar att jag har fel👍

Farsang: hände något när han fick brösta upp sig litegrann. 💪

Peja: sån man vill att han ska vara hela tiden. Vad bra andra femman hade kunnat vara då asså🥵

Starkt att hitta målet där. Kopacka måste stanna. Flytta upp honom i första så att han känner att han får en topprolli Brynäs.

Exakt det jag gillar med Kopacka och Kelleher, dom tänker inte utan allt de gör verkar sitta djupt i ryggmärgen. Och alltid siktet inställt på mål.

BIF Kungen: Riktigt bra byte av Indrasis, kul att se.

#33: Brynäskvarnen maler på.
Så ska det se ut!
👊😁👍

#33: Karabatic…, har en gamla handbollslegendaren börjat spela hockey i Västervik??😂😂

Yeeesss, mål

Indrasis har vaknat till lite nu iallafall

Edit: vaknat mycket nu

Axelsson: Det var det vi inte gjorde mot Tingsryd, hade folk framför kassen. Skymma målvakten och direktskott brukar ge mål, chansen ökar i alla fall😊

{10381}: precis, åk skridskor istället.

Borde drabba interna bötesligan rejält

Huge: Det är stor skillnad på de individuella spelarnas skicklighet. Men Västervik har ett bättre lagspel sett till de individuella spelarnas skicklighet. Något att tänka på för vår ”tränartrio” 😂

Peja: Där kanske jag tycker det är ok på papperet. Laget har ju Greg och Linus på skadebänken så konkurrensen finns ju om det inte vore för skadorna. Palve kunde ju ha bytts med både Linus och Björninen.

Det jag kan kritisera Johan för nu är att han inte tittar över målvaktsfrågan. Där har vi inga allternativ ens på skadebänken

« · 2598285 · »