1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446130 inlägg · 7966 ämnen
« · 2603850 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Peja: Björklöven matchen var en bra match av Clara och laget som spelade riktigt bra trots att vi inte klarade av att göra mål.
Men EN bra match i mot ett bra motstånd gör ingen förstaspade eller?
Efter den matchen så har laget gått ner sig och hemma i mot Södertälje är vi tidvis utspelade och Limpan gav oss en chans vilket vi inte tog tillvara på,
Jag tycker Limpan håller bättre i mot bra motstånd än vad Clara klarar av,
Men utan tvekan behöver vi en ny målvakt,
Sen vilken av målisarna som ryker om nu Tränarstaben med Johan väljer att anlita en ny målvakt spelar mindre roll då det viktigaste är att få in en ny förstaspade så vi har en chans att gå upp i vår.
🤔

Mickesgolf: all statistik pekar på att Clara är den bättre målvakten just nu.

Lindbäck har (Stått i 11 matcher, helt eller delvis):
2.59 GAA & 89.43 svs% och 0 SO (hållen nolla).

Clara har (Stått i 9 matcher, helt eller delvis):
2.33 GAA & 90.59 svs% och 1 SO (hållen nolla).

Med Lindbäck i mål har vi vunnit 60% av matcherna (6 av 10).
Med Clara i mål har vi vunnit 77,78% av matcherna. (7 av 9).

Clara ligger nu mer 5a i GAA. Lindbäck ligger på 13e plats.
I svs% ligger Clara på plats 9 (11 om man räknar med de som stått få matcher också) medan Lindbäck ligger på plats 15 (plats 20 om man räknar med alla målvakter hur mycket/lite de än stått).

Det finns verkligen ingenting som pekar på att vi borde satsa på Lindbäck denna säsong (än så länge) annat än att han har mer erfarenhet men vad är det värt om man är sämre i precis all statistik?

Peja: När jag läste ditt svar till den som klagade på coachningen efter ett BP? då skrattade jag.

Alla tränarna har spelat under Mäster Sandlin
Och han ändrade banne mig inte i kedjeföljden.

Det var under en av finalerna mot HV tror jag. Ganska viktigt läge. "Alla" andra tränare hade satt det bästa man hade. Men inte Mäster.
"Det var ju fjärdekedjans tur att spela"

Kommentarerna slet sitt hår..

J-S: Du behöver inte hålla med mig, vilket man läser rätt tydligt.

Men jag håller absolut inte med dig! Jag tror att matchar man Clara och låter han stå så kommer han växa. Lindbäck absolut inte.

Kan seriöst inte minnas en match där Lindbäck varit den avgörande faktorn, där han stängt igen. Anser att han inte är en bättre målvakt än vad Clara är! Där emot kan Clara utvecklas på ett helt annat sätt än vad Lindbäck kan

Och vilken målvakt skulle gå in och ta en första spade och göra det bättre? Jag tror tyvärr inte man skickar Lindbäck. De borde dem gjort redan efter förra säsongen då!

J-S: Jag förstår vad du menar och säger inte emot gällande det med AIK och Hovet. Men Nybro borde väl också räknas som ett topplag? De ligger före både AIK, SSK och Västerås. I och med att Nybro ligger före skulle man ju också kunna argumentera för att de är "bättre motstånd" än de som ligger efter dem, eller hur?

Sen får man inte glömma Mora heller som har en fruktansvärt bra målvakt och gör det bra och kan till och med gå upp på samma poäng som Björklöven vid lika många matcher spelade (sämre målskillnad så inte förbi dock). Lätt att säga att lag X eller Y gör det bättre än Nybro men så länge Nybro ligger före lag X och Y i tabellen vet jag inte om jag vill nedvärdera Nybros insats så här långt.

J-S: Är inte Claras insats mot Björklöven den bästa målvaktsinsatsen vi har sett i Brynäs den här säsongen? Apropå att han inte skulle hålla mot topplagen.

Nu tycker jag inte heller att Clara är en fullfjädrad förstamålvakt, däremot är han en okej andramålvakt som tar det han ska ta.

Mickesgolf: Är väl en väldig skillnad på motstånd! Nybro hemma än att möt AIK och domarna på ett fullsatt hovet eller hur?
Södertälje hemma där vi hade 4 skott på mål och Södertälje 12 i första perioden,
Vi var tidvis totalt utspelade i mot Södertälje och jag betvivlar att Clara hade gjort det bättre än Limpan i den matchen.
När vi möter ett bättre motstånd då håller inte Clara tyvärr vilket vi sett i tidigare matcher,
Sen andra tredje linan håller i mot sämre motstånd som VVIK Kalmar Östersund men topplag som AIK Södertälje Västerås då räcker dom inte till.
Så vad som behövs är flera förstärkningar på forwardssidan och en ny första spade om vi ska ha en chans i slutspelet,
Detta är ganska uppenbart vilket Tränarstaben med sportchef utan tvivel har koll på.

Var på plats idag igen, väldigt nära isen dessutom. Clara gör en otrolig match idag, ger Brynäs chansen att vinna och gör det med bravur. Han tar många svåra puckar när det står 1-1.

Clara ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Benn ⭐️⭐️⭐️⭐️
Kopacka ⭐️⭐️⭐️
Indrasis ⭐️⭐️⭐️

Tredje formationen 💩💩💩💩💩
Fastnar som vanligt i egen zon, får ingenting gjort mer än att skapa långt spel i egen zon & farliga chanser åt motståndarna. Den kedjan måste bort illa kvickt.

Ticko : Det stod ”BIF- DIF” i menyn på TV innan match. Också detta 2-1 som sedan blev 2-0, och sedan 2-1 igen. Också efter match; först en ovanligt lång tradig intervju med en Nybrospelare varefter kameran följde/zoomade honom hela vägen in i zamboni-entreen och fastnade sedan kvar där zoomad på en grind!
Istället för att visa Brynäsfirande med publiken och kanske visa glimtar där man kan ana om Kelleher var med spelarna eller klivit av.

tourz: Avd ”Snillen spekulerar”: Om dom vore vänner privat borde väl Limpan verkligen se till att spela bra! Dom kanske är ovänner så han vill förstöra för Alcen - det kanske är där skon klämmer… 🤪

Ticko : Det är faktiskt sjukt vad dåligt det är

Gunderson: skönt att det är fler än jag som tycker tv4s produktion är usel

Silfverkroken: "Tjänstefel om han inte gör det". Han har ju begått flera redan. Vi spelar i HA, Lindbäck fick nytt kontrakt, han tacka nej till Antti Suomela förra året mm.

Någon som vet om Lindbäck och Alcén är vänner privat? Kan vara där skon klämmer.

Om Alcen förstod att Lindbäck behöver ersättas hade han aldrig haft kontrakt denna säsongen över huvud taget. Hoppet står till att Clara får spela MYCKET och bygger självförtroende och utvecklas. Tror inte Alcen letar målvakt.

Tigerhjärta: Håller helt med. Självklart har vi haft perioder den här säsongen som inte varit tillräckligt bra och att vi kommer behöver höja oss till slutspelet.

Men dock ligger vi ändå klart 1a om man kollar till poängsnittet och vi vann idag mot 4an med 4-1. Så att folk skriver ut kommentarer hela tiden att vi aldrig kommer ha en chans att gå upp tycker jag bara är helt sjukt. Vad är man för supporter då?

Sen borde vi satsa på en nu målis tycker jag. Lindbäcks tid är över för min del. Clara växer och kan nog bli en perfekt backup till en ny förstamålis.

Så nu får vi vara lite positiva mina Brynäsvänner vi har ju en vinst idag!

Plus två av våra viktigaste spelare är skadade också!

tourz: jag tror ingen är särskilt nöjd med spelet även om man är nöjd med vinsterna. Uppenbarligen ser ju även Gälla bristerna eller i.a.f. så säger han att det finns saker att förbättra. Han kommer ju aldrig personligen gå ut och säga sånt som vi säger dock (Typ att Lindbäck är slut osv menar jag nu). Sen får du/ni inte tro att jag är helnöjd med Gälla för det. Menar bara att det är uppfriskande med en coach som också ser brister. Sen är det ju "hans fel" till viss del, det fattar jag också.

Sen kan man ju se det lite som man vill. Har vi högst poängsnitt i slutet av Allsvenskan är vi ju uppenbarligen bäst i Allsvenskan och har därmed chansen att gå upp. Sen är jag personligen fortfarande tveksam till vad som är bäst för Brynäs i det långa loppet. Gå upp direkt och bli en slagpåse och åka ur igen inom kort (Leksand anno 200X)? Eller "lära sig en läxa" och bygga upp en vinnarkultur och ett eget spelsätt över tid?

Självklart vill jag att Brynäs kommer upp till SHL. Men hur kul är det att komma upp, förlora "varje" match och sen åka ur igen? Skulle vi komma upp i år är väl risken att Alcén får fortsatt förtroende eftersom han "lyckats" då och det vill faktiskt inte jag. Tycker inte han har lyckats med särskilt mycket och det tror jag de flesta här är rätt överens om också.

Zzz:

Det har han nog visst märkt. Det är bara att han inte låstas om det eftersom de inte bestämt hur de ska kommunicera ut det.

Kommer väl ett Instagram-inlägg på tisdag om att han är skadad fram till jul.

Så sitter vi där, men tre nyckelforwards som långtidsskadade och inte ens ett minsta litet lån som ersättare. Det är för dåligt.

tourz: Tjänstefel om han inte gör det, vägrar tro att han inte gör det oavsett vad han säger ut. Man kan tycka vad man vill om Alcén men han är inte blind. Han måste ju se det absolut alla andra utom möjligtvis en viss golfboll ser, att målvaktssidan inte håller.

Silfverkroken: "tills vi hittat en ny förstemålvakt (vilket jag fortfarande tycker borde vara hög prioritet)"

Är ganska säker på att Alcén inte letar någon ny målvakt, tyvärr.

Blå grottan: Bra presskonferens av Gällstedt. Flera saker han inte är nöjd med.

Han hade inte ens märkt att Kelleher klev av.

Kommer inte bli något SHL avancemang i år. Vissa spelare är förmätna och övervärderade, andra för dåliga. Allt komponerat av en dålig sportchef. Visserligen slår inte alla värvningar väl ut, men, som alltid med BIF så är det aldrig undantaget. Skakade på huvudet inför säsongen när man läste spelarnamnen som Lindbäck, Blomqvist, Scott mm. Samt när det blev klart att trojkan med gamla BIF spelare skulle få regera. Av 19 spelade matcher har vi bara lyckats få till ett bra spel i en match, sen är powerplay för dåligt.

Många av er kommer nog säga att man inte ska klaga när man ligger två. Men med den mängd pengar som pumpats in före och under säsongen kombinerat med ambitionsnivån kan man inte vara nöjd. Vi har en skyhög budget jämfört med lag som AIK, Nybro mm, ändå spelar vi så dåligt och kan knappt slå dem. Vi lever på individuella misstag och prestationer. Man kan gå långt på ett sådant lag men inte till SHL.

Peja: Scott lär väl vara tillbaka rätt snart? Kanske till och med på onsdag och då går nog han in dit men ja, suger ju ifall en till spelare ska gå sönder när vi äntligen börjar få tillbaka folk.

Blå grottan: Ja, Brynäs är klart bättre och skapar klart fler heta chanser.

Skönt att spräcka den förbannade nollan på hemmaplan och ta 3 poäng. Det behövdes.

Nu får vi bara hoppas att Kellehers skada inte är allvarlig därför att det skulle få stora konsekvenser. Gällstedt matchade Tärnström i den kedjan efter skadan vilket vittnar om kvalitetstappet som kommer uppstå.

Mickesgolf: Clara är ju ung och kommer ha sina dåliga matcher också, som vilken ung målvakt som helst. Väldigt ovanligt att de inte är lite ojämna. Tills vi hittat en ny förstemålvakt (vilket jag fortfarande tycker borde vara hög prioritet) håller jag med om att vi bör satsa på Clara. Framförallt hoppas jag vi vågar satsa på honom även om han har någon sämre insats emellanåt. På sikt tror jag vi kommer tjäna på det.

Forsberg 1978: Håller inte med dig alls, Brynäs är det klart bättre laget. Ett fall framåt spelmässigt idag, 40 skott på mål. Långa anfall stundtals. Man håller Nybro på utsidan. PP är bättre också.

Brynäs kan dock ännu bättre.

Forsberg 1978:
Synd att man inte ringde på Claras insläppta med klockren hög klubba - en nolla hade nog varit bra för självförtroendet

Zappaholic: otroligt skönt med poängen även om spelet inte fungerar alls långa stunder. 1 poäng efter Björklöven som har 2 matcher fler spelade och sen X antal poäng före Mora (de spelar i dag så oklart exakt hur många poäng) också.

Forsberg 1978: ”3 poäng Claras spel är det enda som är bra allt annat ser skit ut.”

Nybro har inte gått poänglösa i hela november. Seriens fjärde bästa lag.
Ingen bländande insats men vi är det bättre laget över 60minuter.
Knappast skit. Men vi kan mycket mycket bättre.

Peja: Aha. Hoppas han är ok. Vore ett rejält avbräck med en skada där.

Skönt ändå att ha mest inspelade poäng per match trots att spelet hackar betänkligt. Finns ett rejält sparkapital i det här laget och om/när allt kuggar i så blir vi förstås ännu svårare för motståndarna.

Clara ser ut som han ger större trygghet åt försvarsarbetet.

Härligt med 3 poäng, bara 1 mål insläppt. Men ingen superinsats heller och nu blire nervöst att höra hur det är med Kelleher.

3 poäng Claras spel är det enda som är bra allt annat ser skit ut.

Mickesgolf: tycker utespelarna känns lugnare med Clara också. Mycket kommunikation från Clara också vilket jag uppskattar. Väldigt bra i dag och bra avvägningar när han ska gå "ut" och flytta pucken med klubban och när han ska stå kvar. Knappast hans fel att vi släpper in 1 mål i dag.

96.3% på Clara i dag! Viktigt när Brynäs i övrigt inte imponerade.

Zappaholic: ja var han inte det? Man nämde honom iaf

pjåtor: Han ska stå! Allt annat är ett misslyckande. Ställer han Lindbäck o mål då ger jag upp! Är sådan skillnad på hur Clara följer spelet, snabbheten. Får han bara spela lite fler matcher och lära känna lager bättre kan han mycket väl spika igen fullständigt Clara!

Zappaholic: Kommentatorn nämnde felaktigt Kelleher. Det var Rödin, Larsson och Kvist som var Brynäs forwards på isen när han sa det.

xxx BIF xxx: Tyckte jag såg Kelleher på isen igen

Mickesgolf: hoppas han får stå mot löven på onsdag

Jävligt skönt, men det är ju fan att man ska behöva vara orolig för att förlora poäng mot Nybro för andra gången i år..

Ni som inte anser att Clara kan gå in som första keeper! Se om denna match 😎💪

Asså jag älskar Kopacka. No homo

xxx BIF xxx: Och viktigt för Kopacka

Gavve: yes!

Skö..önt

xxx BIF xxx: Så jäkla skönt! Kopacka så klart!

Jaaaaaaaaa
Så jävla viktigt

Peja: Fick lite vibbar från Gunderson och Enterfeldts armbrott.

Peja: lindstein ...har svårt att se hans storhet .. livsfarliga o dåliga pass

nittontolv: Ja, såg ut som en sån där situation där man kan skada handleden rejält om man har otur. Blir väl Kvist i andrakedjan i så fall, och det kommer skilja oceaner i nivå.

Peja: tog sig för underarmen. Kanske är Av eller nått skit då med våran tur

Stefan R 63: va fan hände med kelleher? Klev han av? Skadad?

« · 2603850 · »