1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446784 inlägg · 7966 ämnen
« · 2605442 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
havre: Nej nu är det dags, Hej då Lindbäck!

Den obligatoriska Lindbäck-tavlan.

Discolight94: Inte en chans att Lövens målvakt hade släppt in det där. Brynäs är ett mycket bättre lag men klasskillnaden mellan stolparna är fullständigt brutal.

Hålsleven...

Japp, ännu en tavla. Försöker ta den med plocken på fel sida.

havre: Å där kom den obligatoriska tavlan

Costanza:
Varannat skott sitter.. Blir rätt jobbigt i längden..

havre: DOM TAR INTE ETT SKIT!

Där har vi den...

Där kom tavlan...
Suck...

Trallgöken: har tyvärr ingen aning. Har inte koll på juniorhockeyn.

Skyller på att jag inte är gävlebo😂

Heja målvakterna!

Björklöven har alltså 5 backar, en bra game plan kan ju vara att ligga på dom och spela fysiskt på dom.
Men inte då, vi rullar på och kör bandysväng……

SuneMangs: så sant så!

Men hur skulle man bygga en tredje kedja om man vill att Vesel. Kopacka och Scott ska spela vidare 😮‍💨

Kelleher-Ölund-Nordh kanske🤔

BIF Kungen: skott 9-23

Farsang: yes, bra hockey nu, ”bara målen som saknas”

Farsang: Alla har bra kemi med Scott. Han är ett jävla superproffs som sprider glädje och entusiasm i vilken konstellation som helst.

Farsang: Ja, men han levererar var 15-e match

Farsang: Kopacka och Scott verkar ha kemi

Erol Ateceae: Jorå såatte. Timrå har slut i kassan.

lapad: tycker Blomqvist är riktigt bra den här matchen faktiskt. Och vågar man säga på Kopacka och Scott när Kelleher är tillbaka? Fyfan vad fin kemi dem har

Farsang: Larsson kan bara bli bättre idag

Älskar att se Nordh sänka Rahimi

Underbart att se Nordh bara putta undan Rahimi :D

BIF Kungen: Hur är J20 målisen,,?

BIF Kungen: bra byte

Scott är helt MAGISK idag.

xxx BIF xxx: håller med Clara kanske blir bra över tid. En tid vi inte har.

Costanza:
"Clara har varit bra. Jag kan hockey!"
Jorå såatte.

Dem har flyttat upp billins till Benn nu va?

SuneMangs: Kom igen nuuuråå o spöa lövmaskarna 💪💪💪🐯🐯🐯

Horace76c: ”så kan man se det”😂

Enligt mig ”bara” en ren målvakts-tavla.

De två första horribla misstag av Rödin & Larsson.

BIF Kungen: Intressant hur Kentä resonerar om tre målvakter inför slutspel. De har sin talang som backup och lär värva en rutinerad andra keeper.
Vore bra om J20 keepern kunde testas mot Östersund. Då kan vi söka en uttalad förstemålvakt.

Mickesgolf: förlåt inget mot ditt inlägg men jag skiter i om Clara kan bli en stor målvakt en dag som alla säger - här och nu är han en stor jävla fara för oss.

Horace76c: Det var väl ingen nyhet? Däremot har vi en oerhört vass offensiv och ett reformerat spel i PP. Löven har seriens sämsta försvarsspel ikväll, det ger hopp.

BIF Kungen:
Missade första perioden, var tvungen att hjälpa dottern med ny säng.

Hörde arr vi har kung-målvakter...

Silfver: precis. Men vi vet ju alla att vi har en ”målvakts-kramare” här i forumet…

SuneMangs: Vi behöver ny målvakt in. Jag har dock haft stor tro på Clara, och tror fortfarande han kan utvecklas och bli riktigt bra. Trots sin tabbe idag. De två första är absolut inte Claras fel. Men sen kan väl Färjestad plocka hem honom om de vill?

Förhoppningsvis kanske Lindbäck tänder till nu och visar sitt rätt jag! Gör han inte det då är jag nog den som oxå ställer mig till att vi behöver få in två nya målvakter. Vilket aldrig kommer ske

SuneMangs: märkligt att Dichow inte har ny klubb klar. Tänker ju att Frölundas rockad handlade om att Dichow var missnöjd och ska få mer speltid mer än att man behövde en ny back-up.

Hermansson888: inte bara du kompis, vi måste ha två nya per igår😬😬

Hermansson888: Det tycker alla som har minsta hum om ishockey. De här målvakterna håller inte alls.

Hermansson888: Nej, vi har ältat målvakter här sedan början på säsongen, med en oerhörd eskalering dom senaste två veckorna. Så det är verkligen inte bara du :)

Måste ha varit Lindsteins bästa period förutom fem första.

Är det bara jag som tycker att målvaktssituationen MÅSTE kollas över av Alcén. Om vi ska gå upp i år måste alla positioner vara på den absoluta toppen, börja kolla marknaden

rafalski: Limpan har inte gjort sin tavla än, så vi behöver minst tre mål till i matchen.

Voutilainen ser mänsklig ut ikväll. Vi har varit dominanta bitvis i första perioden. Lövens försvar är bland det sämsta jag sett hittills i år. Jag tror vi har en god chans att vinna ikväll om såna som Kopacka kan skjuta mindre i virket än hittills och Lindbäck håller huvudet kallt. Jag väljer att tro på grabbarna ikväll, bortsett från första minutrarna har det varit vår match.

Fullkomligt obegripligt hur så rutinerade spelare kan komma ut så mjuka i en sådan match.

Clara ska ha 3-1, övriga mål är uruselt försvarsspel

Scott, herregud! Blir viktig! Kul!

Spelmässigt en jäkla rolig period, tycker att vi är bättre. Kan ju passa igenom mittzon och då går det undan!

Jäkla synd att vi gav handicap

Peja: Vi var stundtals fullständigt överlägsna i första men Claras obefintliga målvaktsspel och slappt försvarspel gör att vi ligger under.
Om inte Björklöven skärper upp sitt försvarsspel så vänder vi detta.

Brynäs från min 4 har varit klart mycket bättre fortsätter det så i period 2 och 3 så vinner Brynäs klart
Greg Scott och Kopacka klart bäst på isen

lapad: Det är också tydligt att laget är för tunnt framåt när 4e linan inte får speltid. Det är tur att inte tredje matchas mot Pooleys lina.

« · 2605442 · »