1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750097 inlägg · 7967 ämnen
« · 89063 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Juniorer
Micke: Det verkar som du trampat på en öm tå :)

Kahn: Tycker du ska ta och tänka över det där om att Micke skulle vara "oerhört tragisk" för när jag läser vad du skrivit måste jag säga att du verkar minst sagt tragisk..

Kahn: Du är då en märklig människa. Jag har ingen som helst anledning att antyda att du skulle vara bög, men om du väljer att tolka det så är väl det ditt problem. Personangrepp lämnar jag åt dig, det verkar vara din grej.

F.ö skrämmande att du verkar tycka homosexualitet vara något så vidrigt. Tycker du samma om färgade människor också?

P.s Att du skulle vara kåt på AA menas alltså att du skulle tycka han var världens bästa back, om du inte fattat det än. D.s

Sv: GRATTIS
Grattis Brynäs!!!
(kommer inte på nåt mer att skriva..)

micke:
Du har gått över gränsen. Du är absolut tragisk. När argumenten inte håller så kommer du med detta, där du absolut inte vågar stå för det vidriga du skrev. Hade du förklarat vad du menat och kommit med en ursäkt så hade det varit över. Betänk om jag skulle beskylla dig för att vara det på Djoos, men nej så j--la lågt tänker jag inte falla.

Människor som inte kan be om ursäkt efter att ha gjort ett sådant övertramp är ynkliga.

Sv: GRATTIS
12/5 1912 var dagen då Brynäs IF föddes. 90 år idag, alltså. Också jag ber att få gratulera!

Kahn: Det får du lista ut själv. Antingen så är du sexuellt attraherad av AA eller så tycker du han är världens bästa back och blir alldeles bestört när någon kallar honom "Adam Icing"...

Brynäsfan:
Jag nöjer mig när han har svarat på vad han menar med att vara " kåt på A.A."
Sedan är det över för min del.

Kahn o Micke: Sluta tjaffsa nu va......blir bara massa osämja :)

Huge:
Tack så mycket för att du besparade mig att behöva gå till ordboken.

micke:
Vad sorgligt, kanske det inte var bara den utmärkta statistiken som gjorde att FBK plockade upp Wallin då? Eller.....

Medlemmarna i en förening är dess sociala inrättning. Det är bra att du gör dig till uttolkare av vad föreningen Bif vill. "Vi är.... "

Medlemskap i Bif är en självklarhet. Däremot kan jag inte tänka mig att gå med i Brooklyn Tigers då de har stöttat Lif med likvida medel.

Tänka sig att jag menade att A.A var den enda som hade bevärdigats med ett NEGATIVT "smeknamn".

Vem har påstått sig vara viktig? Det är dina ngt förvirrade tankebanor.

Och ja det var något mer, förklara vad du menade med att vara "kåt på A.A."

GRATTIS
Grattis på födelsedagen Brynäs IF, må du skänka oss minst 90 underbara år till.

Kahn: Den statistiken får du leta rätt på själv om du orkar. Uttrycket "Vi är" syftar på Brynäs IF. Det är medlemmarna som ÄR föreningen, jag är medlem. Du är förmodligen inte medlem.
AA var INTE den ende i min laguppställning som begåvats med smeknamn, så här löd uppställningen;
"Ram (Aspen)

Bacon-Larsson-Molin
Laitinen-Djoos

Östlund-Miettinen-Anger
Pekkala-Sjödda

Soling-Kyrö-Mikolovic
Rehnberg-P3

Björne-Wågen-Mårten

(Adam Icing, Johansson, Jobs, osv)"

Kan du hitta några till med smeknamn tror du? Adams smeknamn hörde jag långt innan du yttrade dina första ord på Hockeysnack Kahn och jag hade inte en tanke på dig när jag skrev det. Du är inte så viktig trots allt.

Var det något annat?

micke:
Presentera herr Wallins statistik ifrån dennes spel i Troja, den lär ju med all säkerhet vara suverän. Det var ju därför han fick chansen i FBK enligt dig. Det är ju statistiken framför allt.

"VI är ingen social instans" har Bif visat i ett fall i år, genom att avpollettera herr Bissett, tyvärr gällde det bara honom. Pär Djoos är en annan som de skulle ha sagt adjö till.

Det där uttrycket "VI ÄR.... ", sitter du på kontoret eller? Är det där du har fått din " von-oben-attityd" med hur allting ÄR, PUNKT SLUT?

Din konservatism gällde hur du tycker att Bif skall agera i fallet med Mårs , Jobs och Djoos. Sedan är det ju jäkligt intressant att du tror att Östlund som bara spelat i J - 20 i år ska gå rätt in i laget ( det hoppas jag också att han ska få chansen att göra ). Men att Jobs och Mårs skulle gå in i laget när de har spelat i allsvenskan det tror du inte.

"Vääldigt ledsen i ögat" , blev jag absolut inte. Det var lite intressant att se att i ditt förslag till laguppställning så var den ende som hade begåvats med ett "smeknamn" just A.A. Det kan ju bero på en barnslig vilja från dig att verkligen markera hur dålig du tycker att han är i just din laguppställning, i förhållande till en tidigare argumentation, därav mina s.k förslag till "smeknamn".

Att vara "kåt" på någon skall nu det också föreställa någon form av humor eller ska jag bemöta det för vad jag verkligen tror att du menar? Att skriva på ett sådant sätt i en debatt är smaklöst, fobiöst och fullständigt irrellevant. Nej du, Micke, det där var äckligt skrivet.

Och nej, igen jag är inte A.A. Jag tror knappast att han ( eller någon annan ) skulle hålla på att skriva upp sig själva på klubbdebatter eller annan media.

Någon Vesa Viitakoski vill jag inte se i Bif. Tror inte att han skulle göra ett dugg bättre ifrån sig än vad han gjorde förra gången han var i ES.

Är väl som vanligt en liten snorvalp men skulle mert än gärna se otto i brynäsdreesen....

Kahn:

"Beträffande den "politiska skalan" så tycker jag inte att det finns någon som helst humor att ens dra in ordet högerextremist i sammanhanget. Sådant pack äcklar mig! "

Skärpning nu herr(?) Kahn, du verkar ju vara ganska så klipsk för
övrigt. Börja gärna med att slå upp ordet METAFOR i ordlistan.

Du började med att kalla micke för konservativ med hänsyn till
hans påstådda höga ålder. Eftersom ordet "konservativ" ofta
förknippas med politik var det ju lämpligt att använda den
politiska skalan för att placera in mig på densamma. Då jag är
äldre än micke måste väl jag isf få anses vara ännu mer konservativ, dvs långt ut på högerkanten (högerextrem).

Skall bespara dig besöket i ordlistan med förklaringen att
en METAFOR är just det jag beskrivit här ovan, dvs ett bildlikt
uttryck där ordet "högerextremism" som företeelse inte har
någonting att göra med andemeningen i själva metaforen.....

Angående "Linkan" så tror jag också att han i sina bästa stunder skulle passa ganska bra in i laget. Tyvärr verkar han vara lite för mycket av en "glidare" och kommer ofta bort i matcherna, en
spelartyp som väl aldrig riktigt har ansetts passa i Brynäs.

Otto får gärna gå till Brynäs. ;-)

Sv: Ram
micke: sa inte Bäckström eller Olsson redan för ett par veckor sen till GD eller AB att Ram skulle skriva på efter VM? jag har för mej att jag läste det iaf......

6 Lundström: Som jag skrivit så många ggr förr: NÄR han skriver på för BIF kommer det stå på Brynäs hemsida www.brynas.se eller på www.gd.se , www.arbetarbladet.se. Du får vänta tills dess. Hans agent kanske har åkt på semester, vad vet jag....

micke: Tja! Har du någon ny info om Ram,undrar varför han inte skrivit på än?

Sv: våga utmana LHC
Gust: Jag håller faktiskt med dig. Som jag fattat det så har BIF kapital nog just nu att t.ex satsa på en Pavel Rosa, Nedved osv att slänga pengar på utan att riskera att budgeten blir helt fucked-up. Kan det vara så att man väntar till Slutspelen är över "over there" (Stanley Cup eller Calder Cup) och ser vad som händer? Jag har t.ex svårt att tro att Tommy Westlund får förnyat kontrakt han är iofs center men har spelat ytter en säsong i BIF. Risken är dock att LHC kniper honom, dom letar ju fortfarande efter en förstacenter. Å andra sidan så kan det vara bra att ha en buffert i höst ifall det visar sig att vi måste värva nya spelare (pga skador eller otillräckligthet), men det ju visa sig att Jobs/Floberg/Östlund gör succé oxå....

Kahn:

"Det var ej en felskrivning att ta med Wallin för han är fortfarande en mycket ung elitspelare som har utvecklats genom istid med rutinerade spelare. Mycket bra agerat av FBK! "

Wallin lånades ut ett år till Troja efter J-20 och fick spela allsvensk seniorhockey. När man sedan har spelare som Ulf Söderström och Dieter Kalt på sina sidor är det jävligt svårt att misslyckas om man säger så. Vi hade Mårs, Jobs och Floberg på tillväxt i Tierp. Hur gick det för dem? Inte så ruggigt bra. Nu har jag iofs inte sett dem personligen i Tierp men dom som gjort det och jag snackat med har varit långt ifrån imponerade. Statistiken visar om inte nnat det. OM dom verkligen hade varit såpass duktiga att dom konkurrerat ut ngn i BIF så hade dom såklart gjort det, Melin/Persson hade inte något kroniskt emot juniorer om du tror det. Som jag ser det ska BIF A-lag mönstra det BÄSTA lag vi har. Vi är ingen social instans som ska "tänka på juniorernas bästa" eller så. Dom som är bäst spelar, PUNKT!

I ett tidigare inlägg gör du dig lustig över vad du tror är min ålder. Du antar att jag är minst lika "gammal" som Djoos. Den 9:e Maj kl. 11.58 säger du "Maken till anskrämligt backspel av Bif har jag inte sett under mina 20 år på läktarna". Med andra ord borde du vara närmare 30 eller över = lika "gammal" som Djoos. Isånafall, min käre Kahn, är du äldre än mig och dina teorier om konservativt tänkande faller platt liksom alla dina åsikter här. Det är f.ö ganska lustigt att du kallar mig konservativ när jag i några inlägg tidigare föreslår Östlund i en kedja tillsammans med Miettinen/Anger. Precis samma medicin som FBK gjorde år Wallin och du skrev "Mycket bra agerat av FBK" åt.

Du måste vara verkligt kåt på Adam Andersson efterson du blev så vääldigt ledsen i ögat för att jag kallade honom för Adam Icing. Min fråga till dig är: ÄR du Adam Andersson?

Sv: VM FIASKO FY FAN
Titta på Slovakiens lag. Deras två första kedjor skulle platsa i vilket landlag eller klubblag som helst. Bondra, Palfy, Satan och Stumpel är troligen fyra av de tjugo bästa spelarna i världen. Sverige hade inte alls ett lika namnkunnigt lag, inget lag i turneringen hade det. Kom inte och säg att det är ett fiasko att förlora mot ett sådant lag på straffar!

Huge:
Ja, det var en avsiktlig feltolkning jag gjorde, ville ju inte vara sämre än dig i det fallet.

Av Hermansson, NYLANDER och Rudslätt var det bara herr Rudslätt som bedömdes ha utvecklats så pass mycket att Bif ville behålla honom. En av dessa tre bedömdes alltså ha möjligheten att utvecklas ytterligare i Bif. Detta under Melins tränarregim. Ser man tillbaka kan det ju bero på att Nylander och Hermansson aldrig fick riktigt med istid i Bif. Hemska tanke om nu våra "junisar" inte får rikligt med chanser att utvecklas i A - laget till den kommande säsongen.

Det var ej en felskrivning att ta med Wallin för han är fortfarande en mycket ung elitspelare som har utvecklats genom istid med rutinerade spelare. Mycket bra agerat av FBK!

Beträffande den "politiska skalan" så tycker jag inte att det finns någon som helst humor att ens dra in ordet högerextremist i sammanhanget. Sådant pack äcklar mig!

Beträffande Djoos så är det just farten på skridskorna och svagheten i närkamperna som jag vill anmärka på genom att säga att han spelar som han vore 45 - 50. Det där om att han om möjligt är "NGT" långsammare är ett verkligt "understatement". Vem som helst som såg honom förra året lär ha sett det. Särskilt i jakten på icingpuckar var det ynkligt att se karln. Man ville ut på isen och knuffa på honom så att det blev någon fart någon gång. Kom nu inte och dra med att han var fotskadad, det är åldern som tar ut sin rätt lite snabbare på den gode Pär.

Om man nu skall köpa någon spelare från någon av de andra elitserielagen så vill jag se "Linkan" från Mif. Han har verkligen inte mått bra av att spela under Bäckman. Tycker att han har gått bakåt utvecklingsmässigt sett, men kan om han får visa vilken artist han är komma på rätt spår igen. Han skulle passa i Bif.

"Lunkan" sommarjobbar i Gävle på brandkåren. Han är en spelare som jag absolut anser att Bif skulle hosta upp pengarna man fick för Olsson på. Förra året hade vi Olsson och Petré som alternerade som röjare i PP ( för det mesta ) när Rehnberg var skadad. Med både Rehnberg och "Lunkan" så skulle vi få två kompetenta PP - formationer.

Otto får gärna gå till LHC.

LotharHsand: Håller fullständigt med dig! Sen undrar jag också vilken annan tränare skulle få vara kvar med samma, rent ut sagt urusla resultat Hardy har åstadkommit?

micke: Du har förmodligen rätt som vanligt :) Men det hade känts mycket tryggare om dom hade förstärkt den i mitt tycke tunna truppen redan innan serien startar.
För att citera det gamla ordspråket "Den som spar han har, inte så roligt"

Gust: Jag skulle kunna tänka mig att Laitinen, Miettinen och Angers löner tar ut Crippas, Bissetts och Rudans. Möjligtvis att dom nya har lite mer. Rams tilltänkta lön däremot är säkert det dubbla mot vad Pettersson hade, vi får inte glömma att det kostade en del att förlänga kontraktet med Soling och att även Mårtensson nog fick en liten löneförhöjning. Dagens trupp borde vara uppemot en en mille dyrare än förra säsongens ordinarie (ej Williams, Harder, Eriksson, Östling), inkusive sociala/arbetsgivar avgifter, men å andra sidan har vi tjänat in det på "Utbildningsersättningar". BIF har nog en rejäl buffert ifall man vill/måste värva en spelare senare in på säsongen, kanske på artistkontrakt...

Friskan: Jag som person som hatar att förlora tycker att ett VM- brons är ett fiasko.... De hade hemma-VM, de hade väldigt bra spelare med i truppen å de skulle utkräva revanch sen OS- fiaskot å vad händer, jo vi slutar på en 3:e plats. Det är inte godkänt för mig......
Alla som tycker Hardy e bra, varför tycker ni det?
Visst han har sett till att Sverige spelar en roligare hockey med offensivt spel men i stora mästerskap som OS å VM så gäller det inte att spela offensivt utna att vinna å det gör vi inte med Hardy, sen om han ska få foten, det är en annan sak men ledningen måste börja tänka om, inte bara spela en rolig offensiv hockey utan även att man ska kunna utmana de andra lagen i stora mästerskap....

Nu så kommer inte alla hålla med mig i detta inlägg men jag står för det jag tycker.....

våga utmana LHC
Lägg ett bud på Ottosson för h-vete, det måste ju finnas pengar över. Borde inte Bissett, Olsson och Rudslätt haft högre löner än vad Miettinen mfl får...lägg därtill utbildningsersättningarna.
Ottosson hade väl varit mumma bredvid Larsson och Molin...eller svamlar jag nu tycker ni :)

Friskan: Ja du vet vissa har för vana att överdriva allt speciellt dom yngre inget att bry sig om men jag håller med dig helt.

Nu är det X-pressens tur...
Expressen var lite långsammare men nu är det deras tur. Trots att både Masken och Berg för flera dar sedan förklarade i media hur det låg till i Bissettaffären drar kvällstidningen till med samma felaktigheter som Aftonblaskan och Arbetarbladet gjorde tidigare. www.expressen.se/article.asp?id=108146

I samma artikel står det om Belov, tydligen gäller "utbildningsersättningen" även om spelarna kommer från utländska lag. På swehockey.se hittade jag bara en övergripande broschyr om reglerna för detta, det står inget om hur länge spelaren ska ha vistats utomlands, kostnadsersättning osv. Jag hörde annars att det var var samma treårsregel som gällde även där. BIF får mao ca 220.000 för Johan Lindström till DIF (år 2,3) samt 75.000 för Göran Hermansson till LIF som för tre säsonger sedan spelade i BIF.

Friskan: Nä, siktar man på fjärdeplatsen är brons succé. Vill man vinna är brons... fiasko.

Jag fortsätter att tjata om Ram,är det någon som har några nyheter ang Ram och hans kontraktsskrivande med Brynäs, verkar skumt att han inte har skrivit på än!

Ang. rubriken..........VM-brons är inget fiasko.

LÖN
Vill ni veta vem som har bäst betalt i
Brynäs och hur mycket messa mig.

Jag får väl erkänna att sverige gjorde en mycket bra match mot de finska lejonen men är andå besviken över matchen mot slovakien....Men snart så börjar eliteserien igen och det ska bli mycke spännande

HOJ!

skalpjägaren:

The one and only, Rambo himself....Jamie Ram.
Utsedd till FM-liigas bäste spelare i februari, bl.a.

Ta det nu inte så allvarligt, men en flashback från Salt Lake kom
över mig vid Rhodins första mål, därav mitt försök till att vara
lite "rolig". Flera brynäsare här på sidan var nämligen besvikna
över att Norrena inte valde Sveriges bästa klubb.... ;-)

Huge: Ja, usch... en finsk stjärnmålvakt vill väl ingen ha...?
Och vem har ni värvat som ska vakta kassen?

Var väl en himla tur att Norrena gick till Frölunda.... ;-)

När brynäsarna blir landslagsmässiga blir dom uppköpta av NHL, Linköping, Leksand eller nå´n annan ekonomisk stormakt. Om några år kommer vi att tycka en tredjeplats i pajas-VM är kanon. När TV-spelsgenerationen tar över efter Foppa, Sundin, Lidström och Ove Molin får vi vara jävligt glada om vi spelar i A-gruppen. För övrigt tycker jag att TV 3 skulle förbjudas.

micke:
Ja, men det kan ju bero på att ledartillsättningen, laguttagningarna och lagbygget är åt skogen också.
Småkronornas två sista kaptener (Milton, Schillgard) har inte det bästa ryktet i Hockeysverige, om man säger så.
Lagbygge var ordet...

TEAM 20 består oftast av bänknötare från ES eller allsvenskan.
Det brukar ju vara en bra träning för att vinna JVM-guld...
Var är spelarna som avgör matcherna, i innebandylagen, eller?

micke:
Man tror ju att en sådan klippa som Tommy "Hitman" Sjödin med det spelet han har skulle platsa i ett svenskt landslag, men när det är "långa bollar på Bengt hockey" som gäller så är han väl överkvalificerad...

Brynäsfan: Att det var länge sen en brynäsare lyckades i landslaget tycker jag är helt oväsenligt. Vilken i BIF tycker du skulle plats i VM-laget då? Jag kan inte hitta en enda...

micke: Nej iofs men då är det ännu mer på tiden eller vad säger du?

Sverige - Finland?
Har ingen som hellst aning om vad en sådan match kan sluta? Men jag hoppas trots den tunga förlusten och att jag är lite förbannad på det svenska spelet, att vi krossar de finska lejonen nu ikväll. Tror på seger med 3-2 mål av: Zäta, Näslund, och Sundin

ForZa - SweDen! GO GO GO!

Brynäsfan: Ingen i Brynäs trupp har lyckats i landslaget de senaste 9 åren...

micke: Tror inte du som jag, att det är för lite brynäs spelare med i den svenska landslagstruppen? Jag tror soling får chansen nästa säsong om det vill sej redigt!

Sylf: Mea Culpa. Läste nog ditt inlägg för dåligt och trodde det var ytterligare ett "Aftonbladet/Expressen-inspirerat spy galla över VM-laget"-inlägg...

Helt klart har Sverige tappat som hockeynation, se bara på juniorlandslagen som för närvarande ligger långt efter toppnationerna.

micke: Jag har aldrig sagt att just VM är ett fiasko heller,däremot har jag sagt att svensk hockey är det.Med tanke på de resultat man gjort de senaste turneringarna så talar det sitt tydliga språk.Jag kan inte tänka mig att landslagsledningen tycker annat heller när dom sitter bakom låsta dörrar.Slovakerna är bra,men det är väl just det faktum att blåbären tillåtits knappa in och i många fall gå förbi oss som är problemet.Sen kan man naturligtvis kritisera uttagningar med klubblock osv ( Finn-Olsson t.e.x ) men vi bör ha den bredden i svensk hockey att vi klarar det.

Sylf: I Nagano var också de bästa med, då vann Tjeckerna. Jag vet ändå att dom inte kan plocka ihop 20 lag som slår 3kr, inte heller kanadickerna. Under många år har nu flera s.k blåbärsnationer plockat in en hel del på Sverige, därför kallar jag inte VM ett fiasko. Slovakerna hade ett minst lika bra lag som Sverige helt enkelt....

micke: När man nuförtiden spelar ett OS så är dom bästa med och där fick 3 kronor stryk av Vitryssland,Kanada vann.När det gäller VM så tror jag att Kanada kan plocka ihop bra många lag som kommer högre än Sverige,med tanke på att de Kanadensare som spelar VM nästan uteslutande är turister som vill se sig om i världen.Sverige har ju bara 3 spelare av klass som fattas i det lag som spelar VM,Kanada en uppsjö.

« · 89063 · »