1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750146 inlägg · 7967 ämnen
« · 91408 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Första omgången 2002/2003!
Ford Prefect: ? vad gäller Hockey andan i LHC så är den ganska stor om det var det du menade. Har själv bott där i ett år. Dom klarade sig kvar i år och jag tror det tände laget lite. Men vi får väl se, men för min del är det bara Brynäs 110%.

Men det är alltid kul att se riktig hockey och inte matcher som slutar 11-3 (Leksand minns sist de var här i J-ping och hälsde på tjurarna) Lite jämnare mycket roligare.

Väntar med spänning för nedsläpp den 24:e september..

Sv: BIF-öl
Kessler:

I början av april släpptes tydligen ett Brynäs-öl av Slottskällan i Uppsala. Eftersom du bor i närheten undrar jag om du haft tillfälle att avsmaka denna nykrönta humledryckernas konung?

Om det är möjligt tänker jag beställa hem några plattor/backar. Kan inte tänka mig mycket bättre sätt att ladda upp inför hösten.

Är du delägare förresten?

Dags att köpa biljetter till isstadion redan nu va? :)
Vi ska se till att vara många där i år. De kommer säkerligen med ett jättebortafölje till Gavlerinken så vi får se till att vara bättre.

Sv: Lagen om alltings jävlighet...
micke: Håller med gordo. Skitsamma vad egentligen var. Det är ju hur tufft som helst att skryta med att vi är de enda som anordnat något liknande plus ev. mif då. :)
Lite larvigt att nämna Brynäs i artikeln dock.

AnnaPanna: Tror ändå det behövs mer än ett par hockeyhoror för att lyfta ett lag...

6 Lundström: Ja lite väl optimisitsk är det väl allt, men själv hoppas jag på en riktig topp nästa år.

Men Linköping, glöm inte vilken toppning de har gjort tills nästa år... blir nog inte så lekande lätt som det kan se ut statistiskt sett.. Och om jag inte mins fel så dängde dom i år dit bla HV med 8-0 och oss med 6-3 under förra säsongen..

Gavlerinken: Man avslutade den ordinarie träningen med att busarna från NHL visade lite tjuvtricks, men något "fighting-camp" och att Cote var specialinbjuden för att lära brynäsare att slåss var det absolut inte tal om.

micke:
Nog brottades dom allt. Det var inslag om det på tv sporten, samt stora uppslag i kvällstidningarna...

KentaK:
Det var så för några år sen att nykomlingen fick möta svenska mästarna i första omgången.

Anger
Citat från gd.se:
Han körde inte full fart under träningen i går, innebandy är inte någon exemplarisk sport för en som har två knäskålar med förkärlek att hoppa ut led.
- Man får ta det lite lugnt, sa Anger och rättade till knäskydden.

Jamen det känns ju lysande med en till skadebenägen spelare i laget...

Sv: Sandlin
Moment22:

Tror tyvärr Tommy Sandlin gjort sitt som tränare pga av hans nu lynniga humör och svaga agerande under matcher.

Däremot framkommer det i Arbetarbladet att Sandlin även ska ansvara för Hockeygymnasiet i Tierp. Jag både hoppas och tror att Tommy äntligen hittar sin rätta plats här. Skulle vara mycket roligt både för hans skull och Brynäs om han lyckas. Kan han bara åter ta fram de nyskapande idéer och kunnande som var en av anledningarna till BIFs otaliga SM-guld, så kan Tierp bli en plantskola av toppklass för Brynäs.

Lycka till Tommy!

www.arbetarbladet.se/sports_local_1.php?id=101984&avdelning_1=102&avdelning_2=118&variabel=SPOavd.gif

KentaK: Jag trodde det oxå, -99 mötte vi t.ex Linköping. Å andra sidan så spelade DIF mot Frölunda första matchen i höstas så det det är väl ingen regel.

Coolt det där med Cote förresten, hur fan dom kan lyckas leta upp en bild när han är och hälsar på i Gävle..

Det borde väl ligga närmare till hands med en bild från Amerikatt, men icke..

Micke & co:
Har för mig att det alltid tidigare har varit så att svenska mästarna ska möta en av nykomlingarna i premiären.. Möjligt att man blandar ihop det med fotbollen där det iaf är på det sättet...

6 Lundström: Tyvärr är jag inte lika optimistisk som du när det gäller serieöppningen. Möta ett entusiastiskt och revanschhungrigt Leksand borta i första omgången, kan det bli så mycket svårare än så? Och sen det hårdsatsande Linköping i andra matchen. Uj, vad tufft. Tror och tycker jag, alltså...

micke: Har ingen aning om det där med att svenska mästarna ska möta någon av nykomlingarna.De 2 första omgångarna finns att beskåda hos hockeymagasinet. Vi möter Linköping hemma i omgång 2.Skönt med full pott efter 2 omg!!!

6 Lundström: Jag kanske är ute och cyklar, men brukar inte svenska mästarna möta nykomlingarna i första matchen? Rätt schysst med att dänga till dalmasar på hemmaplan på en gång trots allt...

Första omgången 2002/2003!
Så här spelas 1:a omgången:

Leksand-Brynäs

Linköping-Djurgården

MIF-Frölunda

HV71-Luleå

Timrå-MoDo

SSK-Färjestad

Sv: Brynäskille glömde rubriken :/
Brynäskille: Det är nog möjligt att det är så. Harder, Williams, Eriksson och Östling kostade säkert en hel del (jag kan tänka mig drygt 700-800.000 kr). Publikintäkterna däremot blev nog en försumbar minuspost, det kom 329 pers färre än budgeterat. Däremot fick man två slutspelsmatcher hemma. Summa summarum tror jag förening gick ett par hundratusen back, inte så farligt, men ändå trist då man fyra säsonger i rad visat positiva bokslut...

gordo: He he. Man slutar aldrig förvånas. Tur att dom inte hade bilden på Cote i Brynäströja iallafall w1.266.telia.com/~u26603940/Hemsidan/coteauto.htm.

"Han blev en så pass bra fighter att Brynäs och klubbens förre tränare Roger Melin bjöd över Cote till Sverige för en "fighting-camp" 1999."

*lol* Journalistik när den är som bäst. Som jag minns det var det Cote, två andra Nashvillespelare och Nashvilles tränare/GM? som var på studiebesök i Sverige. Man ville helt enkelt se hur de svenska klubbarna fungerade, träning osv. Efter man var i Gävle stack man ned till Mif Redhawks och besökte dom ett par dar. "fighting-camp"??? he he he.

gordo: Skitsamma, vi är nog den enda svenska klubb som anordnat en fight-camp... Det känns lite tufft...

Gordos hockeyskolor
gordo:

När börjar dina hockeyskolor? Jag börjar bli otålig: Själv är jag mycket intresserad av Stigges backskola. Har alltid vilja lära mig hur man effektivast fyller upp en backplats. Har bara hunnit gå steg1-kursen än - hur man tömmer en...

Allvarligt, även om jag misstänker att det kanske fanns någon grad av skoj :-) bakom dina inlägg så är grundtanken oerhört bra.

Det är märkligt att våra gamla legender inte utnyttjas bättre. Det är bra när vi kan få gamla storspelare att hjälpa till vid sommarläger för pojkhockey, men även A-truppen borde ha mycket att lära. Visst har utvecklingen gått framåt sen deras tid, men många kunskaper är tidlösa.

Här kunde vi konkurrera med de klubbar som badar i resurser av pengar, genom våra stora resurser i kunskap. Att dessutom fostra och slussa in egna spelare måste avgjort skapa mer klubbkänsla och mer engagemang från publiken. Att heja på grannens pojk eller en kompis från plugget ger onekligen en annan dimension på spelet...

Jaja, jag vet att jag tjatat om det här förut, men jag ger mig aldrig...

Sv: Esko på plats?
65 Selander: Tänkte inte på det...
På elitnivå blir det alltid nya tröjor varje år...

gordo: All PR är bra PR eller....

Hittar media en koppling så hugger dom

Lagen om alltings jävlighet...
Det verkar finnas en mediajävul därute nånstans... se länken...
Nog lyckas "man" sammankoppla det mesta med Brynäs allt.

Gavlerinken: Vad jag vet så gör dom nya tröjor inför varje säsong särskilt nu när dom hade matchlotteri på den förra säsongens tröjor.

Får dom inte nya tröjor i höst eftersom Veli-Pekka ska ha Crippes nummer?

Saxar lite ur BIFs hemsida

Det är alltid intressant att se vilka nummer nyförvärven väljer och här kommer listan:
1. Jamie Ram
19. Simon Östlund
24. Tommi Miettinen
27. Niklas Anger
33. Veli-Pekka Laitinen

läs mer www.brynas.se/nyheter.asp?nyhet=437

Sandlin
Nu skall Tommy Sandlin ta över Tierp, skall bli intressant att se hur det går för den gode "professorn" den här gången..

Sv: Brynäskille glömde rubriken :/
Brynäskille: nu får ja skärpa mej...kan ju inte glömma rubriken sådär!! =))

Brynäskille glömde rubriken :/
går Brynäs back igen???
det säger ju iaf aftonbladet via sin nätupplaga idag...
det måste väl va lånen av eriksson, williams och harder som det beror på? för det är väl inte ännu allvarligare??

orkar tyvärr inte fixa länktipset, så ni som inte redan läst det får leta upp det själva...=)

Bright: Äntligen lyser den lilla röda stugan på panelen - trodde alla Brynässupportrar tagit sommarledigt...

Håller med, det ska bli mycket intressant vad som händer framöver. Tror och hoppas att Esko och BIF satsar offensivt för att ta oss upp till den absoluta toppen igen. Önskar även att några juniorer får rejäla chanser att jobba sig in i truppen.

Som sagts tidigare är vi kanske inte främst i ekonomisk styrka, men vårt namn och allt kunnande som finns i föreningen borde någon framsynt person ta tag i, så att det utnyttjades ännu bättre.

Kan nöja mig om vi bara blir hälften så framgångsrika som på 60- och 70-talet... :-)

Gavlerinken: Så var det kanske, ja. Det blir hur som helst intressant att se vad han kommer att tycka om manskapet han ska jobba med. För min del hoppas jag han insisterar på att Brynäs ska värva ytterligare en bra forward.

Wallin
Wallin lyckades avgöra i sudden igen i natt mot Totonto, slagskott från blå som tråcklades in via andra spelare om jag inte har alldelesfel, var lite trött när målet kom.

Sv: Dåligt intresse
Hugin:
Och vad har du för åsikter då? Om du lägger fram dom så kanske du får andras åsikter och på det sättet får igång en diskution.
"Det är bara att konstatera att detta forum inte är för att utbyta åsikter, utan för att skriva om det som alla kan höra själv dvs åsikter om hur man spelar i en viss match"
då borde det inte skrivits ett ord här sen brynäs åkte ur i kvarten mot fbk. Folk lägger fram åsikter hela tiden tex hur laget ska formeras, vilka spelare dom vill se i laget, hur man ska få sponsorer mm

Dåligt intresse
Det är bara att konstatera att detta forum inte är för att utbyta åsikter, utan för att skriva om det som alla kan höra själv dvs åsikter om hur man spelar i en viss match. OK det kan vara bra att i sådana sammanhang vädra sina åsikter också, men det är ju knappast någonting att göra åt.....
Man kan också konstatera att åsikterna sinar när truppen är klar och säsongen i sin linda - det är väl nu som olika åsikter ska komma fram. Jag saknar detta ordentligt.

Sv: Eriksson
Junior: vi hyrde ju bara in honom ett tag......så "våran" va han inte.
men han skötte sig ok tycker jag. han överglänste knappast nån ordinarie back, men han skämde inte ut sig iaf.

inte för att va oschysst mot honom men, han är ingen elitseriespelare!
men i allsvenskan kan han bli en av de bättre tror ja....

Eriksson
Eran fd back följer Melin med till Rögle.
Vad har ni att säga om honom. Vi vet ju inte så mycket om honom

MVH/ Rögle

Bright:
Han skulle ju ha en 10 dagars semester i Finland direkt efter VM, så han lär väl stämpla in på tisdag...

Sv: Oj vad tufft det blir
micke: nej det menar jag inte. Självklart kan man inte ta något för givet, men att Leksand skulle ta steget upp kändes rätt klart ganska länge. Nåt säger mig att Crippa höll en tumme för masarna hela tiden.

Årsmöte den 18 juni....
Tänkte fråga om det är nån som ska gå på årsmötet den 18 juni i Gavlerinken...????? I så fall hur kommer ni dit ni som inte bor i Gävle å vad har ni tänkt framföra på mötet.....???

MVH//Lothar

Esko på plats?
Har Esko Nokelainen installerat sig i Gävle än?

micke:
Man kan konstatera tre saker:
1. Hockeyvärlden är liten...
2. Kontakter är bra att ha...
3. Timing är A och O...

Kessler: Du menar alltså att Crippa kunde tänka sig att spela i allsvenskan nästa säsong?

Lucas: Bra skrivet Lucas, nu behöver inte jag skriva det utan bara humma med. Klart som sjutton att Olsson snackat med Masken allt sedan det första budet från BIF. Nu "får" han ju flytta hem också. Han har ju köpt tomt i Mora och har även svärpäronen där.

gordo: Näe jag tycker inte att det e rätt att byta klubb hela tiden, Gordo. Det jag menar att man kan inte kalla folk för Judas å liknade saker bara för att de byter klubb........
Sånt får man ta om man är fan till ett lag, sen så e det tråkigt att spelare försvinner för snabbt men nu för tiden så är den oftast de som har mest pengar att betala i lön som brukar få de spelare de önskar. Inte alltid men oftast......

Heta Brynäsare
Läs om Wallin o Westlund i the News Observer...

fråga
undrar om nån vet vilken sida det var man kunde ladda hem laguppställningarna till elitserien 2001 (pc version), minns lite svagt att det stod här för några månader sen eller nåt.

Lucas: Olsson tyska kontrakt var inte en dimridå, han hade ett kontrakt på gång. Men klubben skulle flyttas och jag tror inte att de än idag vet var den hamnar. Och det finns ju alltid en social bit att lösa också. Boende t ex, och att se till att familjen trivs. Då kan man inte gå och vänta.
Däremot ville han nog inte stanna i Brynäs. Det är bara att acceptera. Trivs man inte så tjänar ingen part på det.

Mats GBG:

Har du följt hela historien - vilka krav Olsson ställt på Brynäs mm -
så är det mycket logiskt. Alla, inklusive Olsson, vet vilken prispolitik Brynäs bedriver, så det är ingen konst att lägga sig på oacceptabel nivå. Det är känligt, förstår du, att gå till en ärkerival.

« · 91408 · »