1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750183 inlägg · 7967 ämnen
« · 99657 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Förväntningar
Tor Karlström:

Jag har kommit över ett papper med istiderna för Brynäs A-lag, AJ, BJ och HÅIKs A-lag för den kommande veckan.

Jag har ingen aning om vad ett säsongskort för ståplats till nästa säsong kostar, jag tycker bara att det är konstigt att brynäs inte har lagt ut det på sin hemsida.

Sv: Ny Brynäslåt
bryndjoos: Jag håller me dig ja, den e inte bra. Vem som helst skulle kunna gå en bättre låt.
Kanske jag ska skriva ihop nåt-eller ni- vad sägs?

De som är intresserade av att skriva en låt om Brynäs, gör det å skicka sen in den till dem å så får vi se vad de tycker- ska själv göra det..

Petré!
Har ngn hört något mer om Petré?
och vad gör vi om han går sönder rejält igen?

Ny Brynäslåt
Tjenixens!

Är det någon som känner till något om ny Brynäs låt? Den föregående är ju helt horribel, den borde förbjudas. Möjligen användas åt småknattar inom Brynäs. Musiken under matcher är ju till för att höja stämningen och tändningen. Men nu har den motsatts effekt. Byt ut den geneast! :)

Finns det ingen som kan knåpa ihop en bättre?

Sv: Daniel Rudslätt
6 Lundström: det var det jag lite ironiskt menade, är man sedan också duktig, så borde ju inte ens chanser minska.
Rudslätt har nog haft allting klart för sig, när han signade Dif...

Sv: Daniel Rudslätt
PAZ: Spelar man i Djurgården så brukar man ju också spela i landslaget!

Daniel Rudslätt
Saxat ifrån skategate.com:
Att ta ”Djurgårdens Fysmärke” är sannerligen ingen enkel sak. Inte ens för en ishockeyspelare i absolut fysiskt topptrim. - Men det är också det som är själva grejen med det hela säger Djurgårdens lagledare KG Stoppel. Det skall var svårt att till slut efter fem grenar kunna stoltsera med fysmäket. Men nu är isen bruten och vi har fått inte en utan två stycken spelare som klarade alla grenarna på bästa sätt. Det är Daniel Rudslätt och Johan Forsander som båda två har sett väldigt starka ut på våra tidigare träffar på försäsongen, och som nu visade fina takter och i stor stil slog till och tog hem var sitt exemplar av ”Djurgårdens Fysmärke” till lagkompisarnas jubel.

"är det landslaget nästa då....?"

5:OR
Är det någon som vet vilka femmor
de ha satt ihop så här i början, det kommer ju att ändras men
det är ju alltid intresant ändå

Vi får hoppas att P3:s knäskada är av lindrig art, för annars så har vi bara 7 backar att tillgå och det är lite oroväckande.

Sv: Nu börjar allvaret!
Är de några som ska se BIFs första träningsmatch för säsongen mot allsvenska Bofors IK i Sandviken i Jernwallens ishall onsdagen 7/8 kl.19.00?
De skulle vara roligt om de kom nåra fler än mig.

Tja LotharHsand!
Visst ska man satsa på SM-titeln , men man måste vara realist . Jag tycker inte Brynäs IF behöver dominera varje säsong de är inte därför Brynäs IF är laget i mitt hjärta

Tja Bright!
Om Brynäs IF klubben i mitt hjärta skulle åka ur Elitserien så skulle jag bli väldit ledsen och förkrossad

Man tackar för tiderna . Men hur har du fått reda på dom ?
Ska du på träningsmatcherna mot Bofors och Lada Togliatti ?
En sista fråga vet du om man kan skaffa säsongskort till ståplats ? och vad kostar det ?

6 Lundström: Den där stänkaren kanske ställde till det med matten. :)

Såhär blir det om man räknar med samtliga spelare som finns med på brynäs hemsida för närvarande.

Har räknat några andra lag på samma gång >>

Medelålder
========
Brynäs 23,68
Färjestad 25,61
Malmö 26,65

p.s Leksand har inte änns information om sina spelare på hemsidan så det blir jobbigt att räkna. Dom vill väl inte avslöja åldern på sitt lag antar jag :)

Tor Karlström:

Jag vet inte om Brynäs har någon träning på Lördag eller Söndag men dom har is 9.00-11.00 och 15.00-16.30 på måndag, 10.00-12.00 på Tisdag, 11.00-12.00 på Onsdag, 15.00-16.30 på Torsdag, 9.00-11.00 på Fredag och 9.00- 10.00 på Lördag, alla träningar är dock i b-hallen.

Men Brynäs har redan varit på is några gånger, senast i Tisdag, och bl a Fredagen för två veckor sedan.

Hej alla Brynäs vänner! Har precis räknat ut medelåldern i årets upplaga av Brynäs spelartrupp, jag fick fram en medelålder av 25.68 år, bättre kan det ju inte bli! Jag hoppas att jag räknat rätt, man har ju tagit sig ett par stänkare ikväll.Undrar vad Leksand har för medelålder, 42 eller?

Nyförvärv
Har nån hört nåt om nåt nytt nyförvärv??

Är det ingen som vet om det blir någon ny spelare??????????
Värvar dom ingen ny, så ser inte forwards siden nå speciel farlig ut i Brynäs...........

Bright: Visst ska våra förväntningar vara att vinna SM, det finns/ska finnas bara det annars så ska man spela på korpennivå anser jag.
Men årets säsong ser inte ut att kunna ta hem Sm-titeln men jag hoppas det å jag skulle bli grymt besviken om vi inte vinner i år.
Sen så ska man inte ha för höga förhoppningar,dvs att man kommer såga spelarna å ledningen om vi inte vinner men som mål ska det vara det.

Sen så hoppas jag för guds skull inte att det finns nån medgångssupporter här inne på HS...
Man ska stödja sitt lag i vått å torrt.
Skulle vi åka ner i Allsvenskan så måste vi fans se till med ledningen å speklarna att vi kommer upp direkt (som Leksand gjorde-det var lagkänsla det).

Så heja Brynäs å vinn SM i år, det skulle chocka många experter å göra många fans glada!

Tor Karlström: Heder åt dej som håller på Brynäs i vått och torrt. Du är en sann supporter! Själv skulle jag inte heller svika Brynäs om de så åkte ur elitserien. Däremot verkar det av din attityd att döma som att jag skulle ta en sån negativ händelse mycket, mycket hårdare än du. Till skillnad från dej anser jag att man aldrig kan va´ nöjd med att va´ femma-sexa i en serietabell. Speciellt inte på elitnivå. Då måste man ha en målsättning och strävan att vara bäst. Sen är det förstås helt omöjligt att alltid vara det och det måste man acceptera. Men målet måste alltid va´ förstaplatsen.

Lunkan: Tja!
Man börjar bli lite orolig helt klart. Men Henrik Petre kan ersättas av "Bäckis" grabb Kristoffer Bäckström kanske under dom 13 första matcherna tycker jag . Jussi Pekkala sista chansen att visa att han är värd att bära Brynäs-tröjan . Roger Kyrö ta de lungt grabben och bli frisk riktigt inann du börjar lira igen . "Aspen" vi har Joakim Lundström i backfika så ta de lungt. Roligt att man betraktar "Jocke" som den stora talang han är . Är de någon som vet om man kan köpa säsongskort för ståplats?

Värvnigar?
Tjabba!

Inge nytt på värvfronten? tänker på ersättare till framför allt mårten, och bissett

HOJ!

Tja Bright!
Brynäs IFs placering i serien har igentligen endast marginell betydelse de viktigaste är att laget har ett eget spel,satsar på juniorerna,behåller sin själ och har ståplats kvar och låter oss fans att ha infyltande i klubben. De spelar ingen som helst roll i vilket serie Brynäs IF spelar i . Brynäs IF kommer alltid vara klubben i mitt hjärta , så länge jag lever. Klubben har 12 SM-Guld merit-listan är en fantastiskt prestation . Men tiderna förändras så en 6-10 plats i serie , bara kvartsfinal i ett slutspel är absolut inget fiasko . Brynäs IF är klubben i våra hjärtan som vi stödjer till 100 % i både med och motgång. Dom fans som stöttar sitt lag i motgång är dom riktiga fansen som inte bryr sig om resultaten i första hand. Jag älskar Brynäs IF över hela mitt hjärta och kommer alltid att göra de .

Vadå gamla gubbar?!?
Det börjar bli ganska jobbigt att höra tjat om att Brynäs består av gamla gubbar? Vad får folk det ifrån. Troligen är det folk som inte
har updaterat sig om elitserien de senaste åren.

Är det någon som har en medelålders ranking att lägga upp här för alla lag? Gör de isåfall så det blir slut på snacket!

// Richie

Ingen sändning av Nya Mästarcupen i Norrtälje sedan arrangören valt att blåsa av allt...

Brynäskille: Det största orosmomentet enligt mig är Kyrös knä, har han inte lyckats läka under sommaruppehållet vad talar då för att han ska vara hel till seriestarten? Petre kan vi nog glömma grabben ska ha en eloge för att han inte ger upp men med så mycket knäproblem som han haft ser det inte ljust ut.

Undrar dessutom hur det är med Djoos och Molins gamla skador är de helt läkta?

Orkar bara inte med en skadesäsong av förra årets kaliber igen.

Att Mårtensson försvann så sent är naturligtvis inte bra hoppas några av juniorerna visar upp sig rejält på försäsongen annars krävs det att man hittar en spelare som är minst lika bra som Mårten. Han var ju dessutom en av de spelare det var tänkt att man skulle bygga upp laget runt i framtiden.

Bright: dessutom så har P3 problem med knät......har för mej att vi snacka om liknande saker för ett år sedan.....

6 Lundström: Ja, känns inte vibbarna igen från förra året...

Tor Karlström: Ja du, sänka förväntningarna lär vi vara tvungna till, vare sig vi vill eller inte. Men nåt roligt med det, som du skriver, det kan inte jag se att det blir. En säsong kan aldrig va´rolig om ens favoritlag ligger och skvalpar mellan 6-10:e plats... Intetsägande, passar bättre att kalla det.

Nu börjar allvaret!
Intressant läsning på Brynäs hemsida! bl.a Kyrö har känningar i ett knä!

Sv: Leksand!
65 Selander:

Vi hade faktiskt även en diskussion utifall vi skulle försöka få över dig med, men nånstans måste man sätta en gräns... och den sattes vi -66 :).

Du är ju nästan för gammal för att stå i klacken, förlåt stå... klack har ni ju ingen ;).

Puss & tack för senast!

Jag hoppas verkligen att Brynäs presenterar en ersättare för Mårtensson snart, jag tycker i alla fall att det är jävligt jobbigt att vänta.Någon av Stapletons kaliber eller bättre vore ju inte helt fel, fast 10 år yngre!

Förväntningar
Tja alla Brynäsfreak!
Enligt tipsen så kommer BIF bli ett mitten lag i tabellen. Mitt tips är en sjätte till tionde plats. Jag kommer vara "grymt" tacksam om man bara tar sig till playoff. Så sänk era förväntningar så kommer de bli en rolig säsong. Sen så vill jag åter igen "puffa" för dom två första träningsmatcherna vårt lag spelar. Första matchen spelas onsdagen den 7 Augusti mot allsvenska Bofors IK tid är 19.00 men den spelas i Jernwallen i Sandviken. Andra matchen spelas Lördagen den 10 Augusti mot ryska Lada Togliatti i Valbo-ishall nedsläpp är 15.00. Laget går i dag på is i Mora under ett träningsläger som håller på till på fredag. Jag undrar om de är någon annan som har tänk att besöka någon av lagets isträningar på hemmaplan . Jag vill själv göra de men har inte ringt Brynäs än och frågat så om de är någon annan som vet något om de här saken så svara tack.

Sen så MÅSTE vårat stöd till laget under matcherna kraftigt förbättras. Om vi fans ger 110 % på ståplats så får laget mera kraft och ork att ta 3 poäng!

Med vänliga hälsningar Tor Karlström.

65 Selander:
Janne, Sjödda och Djoosen är ju nästan tonåringar i jämförelse :o)

Gavlerinken: Jag och ngn till från BrooklynTigers var bjuden på en sommarfest som Lifgardet hade i Borlänge (mycket trevlig sådan)
och där kom frågan upp om Brynäs ålderstigna lag enl dom och så går dom och värvar purunge Stapleton *ler*

Leksand!
Försöker Leksand slå svenskt rekord i antal spelare över 30?
Dom får byta ut "Leksand - Lirarnas lag" mot "Leksand - Gubbarnas lag" :o)

Sv: Ranking
Jonna: Hej! Visst är det som att läsa tipsen från förra året, eller förförra osv... Men svaret på varför Brynäs nästan alltid tippas på samma plats är enkelt - och logiskt. En klubb som Brynäs IF som numera nästan aldrig vill - eller kan - satsa riktigt ordentligt inför en ny säsong kan naturligtvis heller aldrig göra experterna och förståsigpåarna storögda och imponerade så att de tror på det laget som ett topplag, ja rentav en guldkandidat. Tipsen med Brynäs som sexa, sjua, åtta, nia - fy vad trista de är. Men helt logiska.

Sv: Ranking
Jonna: Jao det stämmer bra det...nästan alltid så...men men vi brukar hamna oftast sluta nånstans i mitten åxå så.....

Ranking
Är det nån som har tänkt på att nästan varje år när någon tippar Elitserien så tippas Brynäs komma i mitten av tabellen? Eller är det bara jag som tycker att det är så, jag kanske minns fel...

Sv: Aftonbladet rankar elitserielagen!
Patrik87: Efter att ha rannsakat minnet en smula så kom jag fram till att det de hade som plus på HV var ekonomin. Sen stod det något i stil med: "HV gjorde en kanonsäsong i fjol tills de föll ihop mot FBK i semin. Mycket hänger på Liv" Minuset minns jag inte men det kan säkert någon annan här hjälpa dig med.

Patrik87: Tyvärr så gav jag Aftonbladet till en kompis, har försökt att få tag i honom men inte lyckats, försöker imorgon igen, då hoppas jag att kunna lämna kommentarer om HV71 till dig, och till Arthur Dent när det gäller DIF.

6 Lundström:Där har ru fel aftonbladet sa att MIF skulle komma 3:a å Frölunda 1:a

så här tippade de fö en månad sen

1.Frölunda
2.Färjestad
3.Mif Redhawks
4.MoDo HOCKEY
5.HV 71
6.Södertälje
7.Djurgården
8.Linköping
9.Luleå
10.Brynäs
11.Leksand
12.Timrå

å förresten va sa de fö kommentar fö MIF??

6 Lundström: Jag är ett stort Hv71-fan och just nu sitter jag i Frankrike (Cannes), på Rivieran, på min semester. På mitt sommarlov då jag fortfarande studerar. Är här med familjen.

Vad skriver Aftonbladet för kommentar till Hv71 i Aftonbladet idag? Vore EVIGT TACKSAM för svar, då jag inte kan köpa Aftonbladet här i Frankrike.

Jag kommer gottgöra dig vid tillfälle.

6 Lundström: oki .. tackar! Hinner nog inte handla den idag, men man kanske kan få reda på av dig vad dom skrev för + & - om Dif i våran GB? :)

Arthur Dent: Pappersbilagan!

6 Lundström: Det var bara i pappersbilagan va?? Hittar ingen länk på nätet :)

6 Lundström: Ser ut att stämma ganska bra, eller hur?

Aftonbladet rankar elitserielagen!
I dagens Aftonblad så rankar dom elitserielagen.

1.Färjestad
2.Frölunda
3.HV71
4.SSK
5.Djurgården
6.Brynäs IF
7.MoDo
8.Luleå
9.Linköping
10.Malmö
11.Leksand
12.Timrå

Aftonbladets kommentar om Brynäs är som följer:
+ Jonas Soling kan bli en sensation i vinter
- Nyckelspelarna är pensionsmässiga.

Ny tränare i Esko Nokelainen.Men både Rudslätt och Mårtensson var tunga tapp.Och medelåldern steg ytterligare.

3-3...
Jag tippar 3-3 i säsongspremiären. Bofors är rätt bra. Nästan i Brynäs klass.

Sv: Samtal ?
65 Selander: Visst vimlar det av ufon,men även dom har rätt till valuta för entrepengen,och svar på frågor.Men en representant från supporterklubben är bra.

« · 99657 · »