1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743526 inlägg · 7967 ämnen
« · 48024 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Lule matchen!
Det kan tydligen alltid bli värre men vafan 2 femmor är väl inte hel fel vad sägs om dom här backparen.

Molin - Louvi
Bisset- Danielsson

Stabilt?

Poäng i morgon och jag blir imponerad.

Tar BIF sig till slutspel och får tillbaka Janne Kyrö Rhenberg Djoos och Harding blir en riktig positiv överraskning ja då kanske det kan bli nått STORT!

Hoppet är det sista .......tyvärr verkar skador vara det 1a som kommer till BIF.

KÄMPA I MORGON KÄMPA

Sv: Ny back-bjässe till Brynäs?
Natten: Det vore en dröm som sagt, att någon av dessa herrar kunde förstärka laget. Elias Abrahamsson skulle t.om kännas som en dröm just nu...

Undrar hur dom gör med backsidan imorgon. Sätter in Luovi som back igen eller det kanske finns någon att låna från Tierp/juniorlaget? Dom här skadorna börjar bli rena rama parodin, det har det iofs varit länge nu. Av våra sju ordinarie backar när säsongen började är fyra borta imorgon, tre är långtidsskadade och bara två av dem (Crippa och Sjödda) har klarat sig utan längre skador...

micke: Anders Eriksson, Niclas Wallin och tommy Westlund Till Brynäs mitt under NHL säsongen skulle inte tro det...

Varför inte prova med arlanda femman igen den fungerade juh bra på försäsongen

Finns det föresten några backar kvar att ställa på isen mot Luleå?
Nu får det vara nog på skador för den här säsongen.

Sv: DMC glömde rubriken :/
DMC.. Tror inte att ja e ensam om att inse att de där du skrev där nere både var svårförståeligt och B.S.!!!

Själv tror ja att de släpper, skulle va kul med en borta-lista innehållande; Larsson, Djoos, Kyrö, Rehnberg, Pekkala, Sjödin.. Fan kan de bli värre????

Prosten, du som utger dig för att vara en Brynäs supporter.... sen barnsben!!! hur definerar du ordet supporter???

Rubriker är till för o skapas.....

Lule matchen!
Mitt tips inför Lule matchen är 3-3 , tror att grabbarna kämpar till
sig en poäng!

Fin poesi kanske DMC?????

Håller me prosten, du va inte ens rolig...

VA??? hahaha

DMC:
???????????????????
Se till att hålla dig härifrån!

Tvivlar faktiskt på att Westlund skulle vara på väg till farmarlaget, han har fortfarande fruktansvärt mycke speltid i numerärt underläge.. Men han gör inte MÅL!!! Konstigt det som va hans nära på enda skicklighet i brynäs.. =)

Backbjässen vi letar efter heter Rehnberg och han sitter skadad, efter OS kommer vi ju att få spela med halva backuppsättningen i Tierp!!!

DMC glömde rubriken :/
NI är rätt illa ute när du använder spelar namn!!
Jag hoppas NI förstår konsekvenserna av att utge sig som någon annan, spårning på ER är redan igång!
Konsekvenserna kommer att bli därefter.

Det är så fruktanvärt låg nivå att utge sig för att vara en av spelarna, det är faktiskt våra spelare som säkerställer att vi har något o se fram emot i höstmörkret! Respektera det!

micke:
Tror att dina drömmar om NHL spelare mitt i säsongen nog får
fortsätta att räknas just som drömmar!

Nu måste ju bara sportkommittén ut och leta en ny back. Det mesta tyder väl kanske på att dom redan gör det, uppgifterna i Hockeymagasinet igår om att Elias Abrahamsson kanske var på gång tyder på det. Det var dessutom INNAN Pekkala gick sönder, behovet är ännu större idag. Såg annars redan för ett par veckor sedan att HV hade kollat på Abrahamsson, det är som bekant fler klubbar som jagar backförstärkningar så det kan bli tufft. En dröm skulle väl vara Anders Eriksson som är ute i kylan i Toronto, eller varför inte Wallin. Niclas har tydligen inte fått spela allt för mycket de senaste matcherna i Carolina och det mesta tyder på att han snart blir tillbakaskickad till farmarlaget, detsamma gäller Westlund...

Sv: Nästa omgång 19/1-02
DU är rätt illa ute när du använder spelar namn!!
Jag hoppas du förstår konsekvenserna av att utge sig som någon annan, spårning på dig är redan igång!
Konsekvenserna kommer att bli därefter.

Detsamma gäller det dig som kallar dig Bisset !

Det är så fruktanvärt låg nivå att utge sig för att vara en av spelarna, det är faktiskt våra spelare som säkerställer att vi har något o se fram emot i höstmörkret! Respektera det!

Sv: FBK lånar ut back
- Lewerström??
- Ja, tills han får möta Sjödda!!! (Terminator)
OBS Vits ;))

Ursäkta felstavningen på Lewerström!

Backen är Erik Lefverström som har haft svårt att ta en plats i Färjestads starka och breda trupp!

Lewerström

Sv: Sjödda avstängd!
Forden:
Minimi straffet för kastade handskar är misconduct alltså
10minuters utvisning som inte automatiskt leder till avstängning.
Domaren har ganska fria händer att bedöma varje situation för sig
och anpassa straffet därefter.

FBK lånar ut back
Nää..va f-n!!
Såg att FBK lånar ut en back till MIF.Den skulle ju vi haft i stället.
Men FBK kanske hellre möter rödhökarna än oss i slutspelet....
Ngn som vet vilken back??? (svårt att komma in på Hockeyligan)

Sv: Webbradiofrågor till Janne Larsson
Hej Janne! Vad har ni på marknadsavd för planer och visioner inför nästa säsong när det gäller att få nya penningstarka sponsorer och öka sponsor intäkterna? Man blir lite orolig när man hör och läser om att det inte finns några pengar för spelarinköp m.m m.m.

Brynäshälsningar Ante!

Ang disciplinnämnden

Ni som tycker att nämnden bara är pest och pina borde nog
tänka efter lite grann före...
Tror nog att många gnäller mest i besvikelse för att en av våra
killar drabbades denna gång (igen!).
Om inte möjligheten fanns att anmäla i efterhand skulle ju tex
en sån kille som Tie Domi gått fri efter jättearmbågen i ansiktet
på Devils stjärnback (Niedermayer??) förra året.
Tror nog också, och hoppas, att nämndens ledamöter är så pass professionella
att de kan avgöra om en grej är avsiktlig eller inte.
Sen kan man ju alltid diskutera hur långt straffet skall vara i de olika situationerna.Har en känsla av att vi kom hyggligt billigt
undan i Sjödda-fallet ändå med 1 match avstängning.
Verkade som om VF-läkaren var säker på sin sak, åtminstone att
döma av hans reaktion efter matchen.(kárln var väl nästan i
upplösningstillstånd, så förmodligen ingen rök utan eld)
Men nog f-n verkar det som om någon högre makt har bestämt
sig för att Brynäs inte skall till slutspel i år, eller.....

Webbradiofrågor till Janne Larsson
Vår vana trogen fortsätter vi med webbradiointervjuer. Denna gång gästar Janne Larsson webbradiohyllan. Har ni några frågor till Janne ställ dem under denna tråd.

Angående tidigare intervjuer så ska vi presentera dem på hemsidan i textformat vad det lider, det tar bara lite tid att skriva ner dem.

Till Ford Prefect!

Nisse Ekman var bara ett exempel på att storstadslagen oftaklarar sig undan, jag kunde lika gärna ha nämnt Carnbäck eller Rydmark!

Såja, nu tar vi och håller oss på en vettig nivå va, innan det blir pajkastning av det hela...
Till Gone: Jag kan mycket väl ha fel då jag aldrig nånsin har läst en regelparagraf, men jag har faktiskt också för mig att kastade handskar innebär grovt matchstraff, vilket automatiskt leder till avstängning en match. Jag tycker visserligen att det är larvigt, men så har jag ändå för mig att det ligger till. Vi har diskuterat förr och jag vet att du har en del kunskaper så jag skulle gärna vilja bli upplyst i den frågan.
Till Brynäs SM GULD: Känns det inte lite sandlåda att börja dra upp en massa gammalt? Vem bryr sig om Nisse Ekman slängde handskarna för ett par månader sen, vad har det egentligen för betydelse?
Till er alla: Är det fler än jag som tycker att det börjar bli lite väl löjligt med alla dessa anmälningar i efterhand? Låt domaren döma och ser han eller hans assisterande domare nånting som verkar värt att granska i efterhand så visst, gör det då. Ser tränarna nånting som domaren inte ser, säg då till på en gång så får det väl tas till granskning så fort matchen är slut. Men som det är nu, att läkarna kan lämna in en anmälan långt efteråt är bara fjantigt när domaren har låtit händelsen passera utan så mycket som en utvisning. Till och med åskådare kan ju lämna in en anmälan, vilket hände i en match mellan Luleå och Djurgården om jag inte missminner mig, förra säsongen. Var det inte vår egen Börje Olsson som sjönk så lågt den gången? Nån som minns?

Till Gone som måste vara Skansenanhängare!
Jag ber så mycket om ursäkt om jag hade fel ang automatisk avstängning vid kast av handskar,du kan väl upplysa en totalt okunnig människa vad som gäller?

Brynäs till slutspel?....njaa
Jag tror inte att ni (Brynäs) kommer att klara av att gå till slutspel, p.g.a alla skador ni drabbats av och jag tycker ni har spelat lite ojämnt hela säsongen

Ja man blir ju inte glad direkt..
Var inne å kolla på brynas.se och man blir ju inte gladare för det direkt. Sjödda avstängd, Pekkala skadad och Jan larsson får numera agera radioreporter. FAN! Vilken skadeförföljelse vi haft denna säsong. Det är inte klokt!!! Snart har vi väl ingen målvakt heller. Hoppas nu man kniper Abrahamson, för det behövs.

Vadå "ska vara automatisk avstängning"? Läs på innan du uttalar dig.

Sv: Nya problem
Ifrån Brynas.se

Pekkala fingerskadad

Tyvärr drabbas vi av en ny skadad i dag. Det är backen Jussi Pekkala som fick fingret avslaget under dagens träning.
- Det var en ren olyckshändelse där Jussi får en klubba över handen, säger Pär Thures.

För Jussis del blir det gips i tre veckor och med andra ord inget mer spel före OS.
- Jussi spelar nog inte före OS men ska kunna vara tillbaka efter uppehållet, fortsätter Thures.

5 backar är vi ju vana med nu, det var ett par matchers lyx att kunna ha en extra back på bänken men nu är vi tillbaks på normal nivå igen. Med en Harder som "spelar med hjärta och jobbar kopiöst" enligt brynästränarna, Eriksson som vill visa sitt gamla lag att han kan och Olsson spelandes non stop tror jag på vinst...

Tyvärr så styrs all Svenskhockey inkl Disciplinnämnden av ett gäng feta jävla Stockholmare som bara ger fördelar till storstadslagen.
När Nisse Vekman slängde handskarna och slogs mot en i Luleå hände inte ett jävla skit trots att det ska vara automatisk avstängning följande match! Jag tycker att vi fans borde Mailbomba Hockeyförbundet och tala om vad vi tycker om fjollnämnden!

Ja pojkar, det är dax att sålla agnarna från vetet. hur vill ni ha det ? Tryck ner Lule under sträcket igen.

Det krävs ettt mindre mirakel av grabbarna för att slå Luleå, kom
igen grabbar ni KAN!

5 backar inkl. Adam å Magnus, det blir tungt det!

Sjödda avstängd!
jaha, sjödda borta nu också.....
det verkar som fjollnämnden väntat med att stänga av Sjödin tills dom såg att Brynäs hade en viktig match.
Brynäs anmäler fan inte så fort nån får ett blåmärke eller någon slår av tummen på Molin (tänker på hv-lönn inför förra säsongen)

till the91!
Om du hade något som helst koll på läget i ditt eget lag så borde du veta att både Åkerström och Suursoo är skadade och inte kan spela imorgon,allt enligt hockeyligan.se HE HE HE din lilla lappfjant!

stort lycka till mot oss hemma i morgon vi har inga skador alls he he !!
lhf 4ever

Sv: Kalkonligan.....
Luleå saknar 2 tunga namn imorgon, Toivo Suursoo lider av en hjärnskakning och Roger Åkerström har en skadad tumme!

Grejen är ju att dom enligt min mening skulle ha blivit förbannade för 15 omgångar sedan, jag vet inte om jag vill vänta tills slutändan för då kan det vara för sent! Det var någon som skrev att om styrelsen och sportkommiten gjort sitt jobb i tid så hade vi inte suttit här med hjärtat i halsgropen nu,jag är benägen att hålla med!

Jag tror grabbarna blir förbannade av alla motgångar; detta kan fostra ett kanongäng i slutändan!

Kalkonligan.....
Nu så har kalkonligan (diciplinnämden) slagit till igen!
De har stängt av Sjödda till den viktiga bortamatchen mot Luleå imorrn. De kötthuvvena verkar inte veta vad en korrekt tackling är för nåt?! Men det är inte så speciellt ovanligt, de brukar göra så här när de tycker att de får för lite uppmärksamhet.
Nu så hoppas jag att Brynäs vinner ändå och att de här rått ansikterna försvinner från sina poster!!!!

Då har vi alltså bara 5 backar återigen imorgon!
Jag blir så jävla trött på allt skit som händer hela tiden,hur i helvete ska dom kunna slå Luleå med bara 5 backar?

Lokalradion Gävleborg sa det i eftermiddags.

Jag hoppas att du skämtar,var har du hört/läst det någonstans?

Nya problem
Här kommer lite nya problem.Pekkala har brutit nåt i handen, eller ett finger typ.Borta minst till OS uppehållet.....nån som har nyslipat ? bara att åka till Luleå i morrn så får ni vara med.

Sv: Parodinämnden
Förmodligen jävligt mycket bättre med en "nollvisionsdiskussion" från Gladiatorn.

Där har vi det!

Publiken skall naturligtvis bedöma utvisningar. Mentormeterknappar till alla.
Förstår ni vilket publikgensvar och vilken valuta för pengarna!

Kalle Anka-nämnden har gjort sitt...

« · 48024 · »