1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743577 inlägg · 7967 ämnen
« · 49303 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Brynäs-Timrå!
Han menar nog vad han skrev. Vi vill inte ha en skada till, och det är ju lättare att skada sig om klubbarna hålls högt. Att du kanske tror att Summiten antyder att just TIK spelar extra ruffigt, tror jag endast är beroende på att du tolkar det så.

Summiten: Vad menar du med det..?

KROSSA TIK, hoppas innerligt att TIK:arna håller klubbor nere så vi slipper skador!

Jag har inte varit så speciellt orolig att Brynäs ska missa slutspelet men om dom inte tar 3p ikväll då kommer jag börja att vara det.
Dom MÅSTE vinna idag och ta 3p, det spelar ingen roll hur dom spelar nu bara det blir vinst.
Tyvärr så bor jag inte i Gävle men dom som gör det hoppas jag går på matchen och verkligen stöttar dom nu för det behövs och kan verkligen hjälpa dom till slutspelet.

KOM IGEN NU BRYNÄS, jag tror på er!

Sv: HackeBIF
classe: En seger för oss är ännu mer fantastiskt :)
Men jag tror faktiskt på det ikväll, sist hade vi oslipade skridskor o taskig tejp på klubborna.
Ikväll har vi materialarn med oss. :)

västsupporter: "bonkegäng" ett helt nytt ord för mej......förklara.

rådbjer: Ja hellre TIK än AIK som man säger så. Är irriterad på storstadsfixeringen och att de mindre klubbarna får det allt svårare att konkurrera. BIF är helt enkelt svaga just nu, det kanske ni kan utnyttja, men en seger för oss vore fantastiskt just nu.

Västsupp: Jag vill inte göra dig besviken men jag tror inte på ditt tips. Penionärshockey med rullatorer det ska vi bara fixa ikväll. :)

Classe: Vilket är ditt 2:a lag? TIK hoppas jag. :)

Nu måste vi ta er, 77:e gången gillt!!!!

Sv: Våga satsa på ungdomar
Fortfarande vågar ingen av sportkommitens fränaste kritiker stå för vem man är, och hur gammal. -96 var mycket värre och pinsammare med tanke på att bl a Dackell, Johnsson och Modin spelade i laget.

I Gävle har ni inget att hämta med erat bonkegäng!
Lär bli storseger idag, tips: 6-1.
Harder trycker in 1, Sjödda 2, Ove 1, Rudan 1 och Olsson 1.

Jag tippar Timråseger, faktiskt. Men till slutspel går vi ju ändå! Vi spurtar i takt med att stjärnorna blir friska.

Istället för att klaga på brynäs ledning så tycker jag ni kan föreslå personer som ni hellre ser i styrelsen och varför.
Och klaga inte bara på laget och dess ledare deras självförtroende blir inte bättre av det utan säg även de bra saker dom gör.

HackeBIF
Har ni oljat rullatorerna till ikväll nu då? För då blir det åka av!!!! :)

Vi kommer att tillaga HackeBIF(f).
Den här gången ska det gå!!!! :)

Sv: Kom och stötta Harder & Co i kväll
Verkar vara en mycket sympatisk kille med helt rätt inställning.
Om han inte lyckas sportsligt så erbjud karln jobbet som marknadschef !

Kom och stötta Harder & Co i kväll
Bra intervju med Micke på Brynäs hemsida. Kolla länktipset!

Sv: Laget efter OS:
Det där är ju önske drömmen, vi får väl hoppas!!

Laget efter OS:
Asplund(Pettersson)

Djoos-Rehnberg
Molin-Larsson-Bissett

Sjödin-Pekkala
Soling-Kyrö-Luovi

Johansson-Olsson
Mårtensson-Harder-Rudslätt

Andersson-Petré
Bergqvist-Wågström-Danielsson

Sv: En kedja som skulle göra sucsé i Brynäs!
Lavander är en stor och tung fysiskt spelande spelare med en mycket bra teknik, även snabb på skridskorna. Han går på mål och har ett bra skott. Lite som Soling fast med bättre teknik!

Sv: Nyförvärv??
TOMPA: Kanon, värva A.E. Nån sämre NHL back får man leta efter.
Möjligen Timander då.

Man är inte bra bara för att man spelar i NHL, men men nån nytta kan dom väl göra i ES. Täcka skott o försöka hitta sitt försvunna självförtroende!

Sv: Tonys fel??? Näe...
Bra sagt SARA!!!! Du kan ju det här du *hehe*

Björn Lavander, spelar inte han i Piteå ?
Brorsa som heter Mats numera i Skellefteå,
eller har jag blandat ihop dom...

Det jämnar ut sig i längden brukar det heta.
Innebär alltså följande: Brynäs vinner de återstående matcherna stort för pucken trillar in t.o.m. när man slår icingpuckar.
Vidare kommer samtliga övriga slutspelslag drabbas av skador på 4-5 nyckelspelare.

Kyrö gör förmodligen comeback mot SSK i nästa vecka. Tre centrar igen, det var inte igår direkt.

Björn Lavander har jag inte hört talas om, skicka gärna lite info om honom. Tackar på förhand.

Nyförvärv??
Jag såg att Toronto hade skickat ner Anders Eriksson i farmarlaget, jag tycker att Brynäs skulle försöka att värva honom inför nästa säsong. Laget måste börja att föryngras snart annars så kommer det att gå åt pipan så småningom. Titta bara på Leksand. Viktiga matcher väntar innan OS-uppehållet, kan vi vinna dem så tror jag att sluspelsplatsen är fixad.

Tack Hugin för ditt inlägg "Våga satsa..." Du uttrycker även mina funderingar och åsikter. Juniorerna måste få känna förtroende från Brynäs sida, måste få vara med i hetluften och härdas.
Läs bara tidn betygsskala 0p= Tierp ringer, dj..t upplyftande att skickas dit för att som du säger missutvecklas.
Melin är fullständigt värdelös på att spela in nytt folk (läs "inte bara juniorer") det måste vara väldigt svårt att känna att man är trodd på av honom, och hur urvecklande är det?! Framsynt kan han inte ens stava till!

Lucky luke: Tack för kaffelektionen. :)

rådbjer: Kaffehallen var rätt tänkt, när du tänkte på Gavlerinken!! Den produkt som görs i karlstad är mer likt kaffesurrogatet från krigstiden, som gjordes av cikoria-rotstocken och lla kan lika gärna alltså benämnas Cikoria Arena!

Okodoki; Kaffehallen var fel uttryck, men man är väl inte mer än människa. :)
Jag tänkte inte på Löfbergs lila utan Gevalia, när man får oväntat stryk! :)

Jaja, jag vet att det inte heter Gevalia hallen!!!!!!

rådbjer: rätt inställning...efter tre decennier kommer vi äntligen att spöa dom...Nu är tiden och kaffebönorna mogen..Men vi som ska åka ner till Gävle???? Hur i hela friden kan man lägga matchen i Karlstad???Funderar på om man blir hemma ändå....!!!!

Gone: Ha ha ha :)

Vad? Ska brynäs-tik passa på att lira i karlstad bara för att fbk lirar borta..?

Imorgon (läs Idag) Kommer vi äntligen att ta er i Kaffehallen.
Efter 30 år ser jag med glädje fram emot denna syn, att vi äntligen dänger er på hemmaplan.
Det är sannerligen, mina vänner, på tiden!!!!

En kedja som skulle göra sucsé i Brynäs!
En kedja som skulle vara riktigt sevärd för publiken i Gavlerinken skulle vara:
Patrik Ross-Björn Lavander-Janne Salpa, OjOjOj!!!

Sv: Ny back
Det är rätt ointressant om andra lag har 8 juniorer med i laget det är väll bättre att fråga sig om brynäs juniorer är tillräckligt bra för att platsa och anses dom vara det så ge dom chansen bänka nån av dom ordinarie spelarna om dom spelat dåligt.Jag anser att presterar man inte ska man inte spela utan då ger man tex en junior chansen istället tills man visat att man förtjänar en plats i laget igen och då spelar det ingen roll om man heter Molin eller Jobs

Tips!

Brynäs-Timrå 6-2

Målskyttar: Soling,Harder,Berka,Luovi och Molin som gör 2 skitsnygga mål!

Sv: Laget imorgon!
Timrå har värvat en finsk landslagsback vid namn Niclas Hedberg, det har diskuterats hur det kommer sig att andra lag hittar bra spelare men inte Brynäs, under säsongen.

Sv: Laget imorgon!
Ursäkta men vad är det för Finne alla pratar om ett nytt nyförvärv eller?

Laget imorgon!
Här kommer laget imorgon!

Målvakter: Asplund (Pettersson)

1.a Andersson-Olsson Molin-Wågström-Bisset

2:a Sjödin-Eriksson Soling-Harder-Luovi

3:e P3-Johansson Bergqvist-Mårtensson-Rudslätt

Reserver: Danielsson-Östling!

Timrås finske landslagsback debuterar mot Brynäs imorgon!

wesleyjah:

Jag har iofs aldrig skrivit att killen är en Niklas Lidström. Det kan jag inte göra eftersom jag aldrig sett han. Vad jag däremot skrev var att ;"Skitkass kan han däremot inte vara om han så sent som i höstas ansågs såpass bra att provas i landslaget". Dessutom jämförde jag honom med Elias och skrev "Det klingar bra mycket bättre än en svensk sluggerback från amerikanska farmalligor som aldrig tagit sig ur egen zon och sitter på utvisningsbänken halva matcherna...". Man kan väl inte direkt påstå att jag höjt finnen till skyarna.

Varför han gick till TIK? Tja, det väl alla möjliga förklaringar. Kanske kunde dom köpa loss han för en bunt sponsorsedlar??? Han gick iallafall inte till BIF och det vet vi alla varför. Vi tycker det är helt OK att gå runt på 5-6 backar, dom sjuka kommer ju ändå tillbaka efter OS hoppas vi. Jotjena, Kyrö skulle ju komma tillbaks efter jul och han har man inte hört ett knyst om. Efter OS ja. Då återstår bara fyra matcher av serien och vi kanske har halkat under ytterligare ett streck, det förhatliga strecket vi var under hösten 1995. Med ett, förhoppningsvis, friskt lag som inte spelat ihop på flera månader, och även när dom gjorde det stämde inte någonting i spelet.

Jag sneglar oroligt mot plats 11-12 och känner mig mer och mer pessimistisk...

Gordo -- Det stämmer, men idag var det jobbigt att vara Brynäsare på jobbet, när hela arbetsplatsen håller på Luleå :-(
Men samtidigt är det fint när Luleå får stryk hehehe!

Jag kan föresten påpeka att Kärpat hadde 8!! st junisar i matchen mot Pelicans i går och ändå vann

Elfsberg räddar Tierp
Tierp krigade sig till en inledande seger mot Sundvsall. 36 skott av Sundsvall, 19 för Tierp. Sundsvall 2 mål, Tierp 3 mål.
Floberg assist till tredje avgörande målet.

wesleyjah:

Är du Brynäs nya Norllandsöga? Underbart att det är någon som stoltserar med Brynäs färger där uppe i norr.

Brynäs SM GULD och Micke-- Förklara för mej varför han väljer en klubb i Sverige som ligger sist om han har en sån kapacitet?
Eftersom jag nu bor i Haparanda så har jag nära till Uleåborg och jag brukar vara där rätt ofta och glo på FM ligan, vi får även in FM ligan på Tv här uppe så att jag har faktikst hunnit studera finska spelare.....

På tal om det, så var jag och tittade på Kärpät mot Pelicans i går. Kärpat hade många ordianarie borta, därför släppte dom fram junisar, bl a en junis (83:a) som heter Apel i efternam,,,,fy fan säger jag vilken skridskoåkare killen var och teknisk och lurig, han låg bakom allting som skedde framåt i matchen...Han skulle vi behöva till nästa säsong :-)

Bajen !!! då måste det ha berott på att BIF inte var intresserade, annars är ju killen dum i huvet.

Sv: STASI-Vakter
Tänkte förvarna att vi kommer ner ett litet gäng supportrar från Timrå å rockar om er hall även om vi så bara blir 4 st, vi lär säkert höras mer än er klack ändå =)

Med vilken inställning ska man ta vakterna? Att det är bättre än sist å kanske bli förbannad för att de inte är det, eller med en negativ inställning å se att de kanske är bättre än sist, å så är man lite nöjd iaf...

JA VI ÄR SIST I TABELLEN!!!

Ja, självklart Cecilia :)

Så svårt att hålla reda på våra nykomlingar. Det dom bägge har gemensamt är som sagt att bägge har fått nobben efter provspel i Finland men fått kontrakt direkt med BIF utan att vi någonsin sett dom.

Micke:
du menar williams eller?

Huss:

Tror inget är en självklarhet när det gäller sportkommittén och provspel. Williams och Harder gick direkt in i truppen utan provspel. När Harder däremot försökte i Finland så lät man han självklart provspela och han fick lika självklart nobben. Nu återfinns han i spaghettiligan i Italien. Harder provspelade för två finska klubbar och fick nobben, sedan fick han direkt kontrakt med BIF. Hoppas den här sista chansningen går hem bara...

wesleyjah:
Är verkligen Blues så gott som klara för slutspel? Såvitt jag vet så kör man med trepoängssystemet i SM-Liiga och det skiljer bara sex poäng till att missa slutspelet. Nåja, det kanske inte är så viktigt. Killen kanske har kommit på kant med tränaren eller nåt. Vad vet jag... Skitkass kan däremot inte vara om han så sent som i höstas ansågs såpass bra att provas i landslaget. Jag hade nog inte gnällt allt för mycket om vi fick Hedberg eftersom jag ända sedan förra sommaren ansåg att vi hade en back för lite och då tyckte att det var ett grovt tjänstefel att nobba Gälla. TIK klagar på att man "bara" kört på sju backar så gott som hela säsongen och därför anser sig att man måste förstärka laget. Vi har gått runt på 5-6 backar, varav två är "icke-ordinarie" men tycker vi klarar oss bra. Märkligt hur olika man kan resonera...

gordo: okey om det är så som du säger så kanske brynäs borde byta ut Tierp mot nått lag som spelar mer likt brynäs om man nu kan göra det vad vet jag.

« · 49303 · »