1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446798 inlägg · 7966 ämnen
« · 61311 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Tippa Matchen!
Yessssssssssssss

5 - 2 ! Soling

Vad står det 4-2 eller? och hur har Brynäs sköt sig idag är dom bra också i 3:e perioden?

Äh, Den här matchen går inte att förlora Brynäs är ju överlägset Köp biljetter till Finalen!!!

Ajajaj ! Hoppas det inte blir som allt som oftast den här säsongen.
Sluta inte lira gubbar !

Hur mycket TID e det kvar ?

Kom igen grabbar, håll i nu!!!!!!!

Vi tar väl detta nu?

Det låter ju bra.

Fan vad bra av Brynäs P4 kommentatorn säger att Brynäs om dom tar sig till slutspel kommer bli riktigt vassa!

4-1 Den här tar vi hem!!!!!!!!!!

4 - 0 !!! Är det dags för " ketchupflaskan i topp " eller....

Ser bara på textTV att Brynäs vann skotten med 10 - 3 i första och nu gjort 3 - 0!!!

Ser bara på textTV att Brynäs vann skotten med 10 - 3 i första och nu gjort 3 - 0!!!

Någon som vet hur matchbilden ser ut?

Verkar som om grabbarna var vakna från början idag

OVVVVVVVVVVVVVVVEEEEEEEEEEEEEE

Es spielt keine rolle, som tysken sa, bara vi vinner!!
Dags att förbereda sig för match, den går ju på ComHem,
fast det visste ni kanske redan....

Jag vet inte om detta e konstigt men jag tänker nästan hela tiden på hur det ska gå för Brynäs jag är skit orolig att Brynäs inte kommer till slutspel! vad ska jag göra?

Jag tror att det kommer att bli mycket tufft, både Brynäs å Djurgården vill vinna den här matchen.

Så jag tippar att det blir 4-3 till Brynäs.......

Tippa Matchen!
vad tror ni det blir i dag ? jag är skit spänd det är nu det verkligen gäller!
Jag tror att Brynäs vinner med 4-2! i öppen kasse av Molin!

Sv: Dåligt spel
Eller så går vi över till att ha EN nationalarena där alla lagen spelar. Då kan vi börja tala sarg.

scim

Ja, eller sargar som NuM säger.
Kan man säga att man är sargad när man sitter i planket isf??
SAOL: en sarg, flera sarger.

Jag röstar för bandysarg.

Ska du till Malmö?
Hej hur många ska till malmö? skriv om ni ska dit!!!!

Det är på tiden att vi går tillbaks till - inga sargar.

Tycker inte att det spelar nån roll vart en eventuell tackling sker när inte tacklingen är MOT sargen utan längs med densamma.

Att ge igen för saker är inte det lite av mentaliteten -Mamma, hon fick mer i mitt glas än mig?

Sv: Vad tror ni om i morrn?
Tur att man bokade biljett för två veckor sen....
Brynäs vinner en tuff och hård match...
Tror att denna match blir säsongens match. Härligt med fullsatt!

Får önska allihopa lycka till imorgon .. fick tillslut tag på 2st biljetter efter mycket om & men. Tyvärr så tror jag nog att jag får se en Brynäsvinst imorgon ;) men det kan jag ta så länge man får se lite bra hockey... Dif ringrostiga efter lovet och Brynäs som kämpar för slutspel och som spelade bra mot Modo blir för tufft för Djurgården ..

Det blir nog lapp på luckan imorgon iallafall. Det var så gott som slutsålt vid 16-tiden idag, endast 200 ståplats fanns kvar.

Vad tror ni om i morrn?
jag tror at Brynäs vinner! Brynäs spelade ju bra mot Modo och nu har Brynäs fördel hemma!

frisco:
Är det att spela hårt att crosschecka folk i ryggen en meter från sargen?

Han spelar fullt. Iallafall när han spelade i Mora.
Karln är alltid inblandad i fulla påhopp.
Ove spelar icke fult, han ger igen på alla slag han får det är skillnad det.

När det blir 7 mål i en period så beror det knappast på bra spel utan på bedrövligt försvars spel som Djoosen sa i fyran...

Gavlerinken:
Det är skillnad på att spela fult och hårt.
Andreas Pihl spelar hårt.
Ove Molin spelar fult.

Är man godkänd om man släpper in två mål mellan bena och dessutom från långt håll?
MoDos sista såg väldigt klantigt ut. In med Aspen så slår vi ett ringrostigt Djurgården...

Jo just det så Pihl är bara missförstådd!!!
Han har gjort karriär av att spela fult!

Sv: Vad tror ni om kvällens match?
Kamilla:

Nu menade jag inte gårddagens match, utan rent allmänt.

Imorrn så vinner vi.......
Matchen igår var ganska händelserik, mest så var det i den 2:a perioden som det hände saker, men det var inte direkt nå bra försvars spel från nån av lagens sida precis. Men den blev jämn och fast Brynäs förlorade så såg det mycket bra ut för att vara första riktiga matchen på 3 veckor.
Så Djurgården imorrn bör inte vara nå problem, om vi fortsätter å spelar en bra offensiv och en betydligt defensiv hockey (än mot Modo) så bör vi kunna ta misnt 2 poäng iallafall. Men Djurgården jagar ju 2:a platsen i serien så det kommer att bli en väldigt tuff och händelserik och spännande match (slutspelskaraktär?), så kom till Gavle imorrn och heja fram våra hjältar till vinst å slutspel......

Brynäs SM GULD:

Jag vet inte hur det gick för Wågström, eller vilken tackling det var, men; Pihl är stor. Det kan inte han rå för. Däremot åker han ofta ut p.g.a. att han är sådär stor, även om det han gjort inte är ojuste egentligen.

scim:

Aha! Var det därför det inte blev så många mål gjorda i sista perioden igår?

Ny sportsite
Sportintresserad? Då är detta något för dig!
Snabba nyheter, krönikor och intressanta intervjuver...

Är det någon som vet hur det gick för Wågström efter den sk justa tacklingen av Pihl?

Fan vilket flumm snack det är på den här sidan,hur fan kan man vara nöjd och säga att dom spelade bra? Dom torskade ju! Det enda som räknas är seger.Nu blir det jävligt tungt att nå slutspel.Hoppas att dom vinner imorgon, för då ska jag upp till Gävle!

Jo Kamilla det går, förutsatt att det andra laget inte har något anfallsspel.

Dåligt spel
Vad är det jag läser i gästboken? jo att Brynäs gjorde en bra match och att vi borde vara nöjda trots noll poäng! Var det någon av er som såg matchen? Brynäs saknade totalt ett eget spel och de fyra mål man lyckades göra kom samtliga till efter bjudningar från Modos backar/målvakt. Pettessson var godkänd men inte mer, försvaret var darrigt med Sjödin som topp och Djoos gjorde en riktigt bra match. Anfallsspelet saknades nästan helt, Danielsson, Rudslätt, Harder och Janne får godkänt. Det som behövs inför fortsättningen är en storspelande målvakt, att Ove kommer upp i gammal god klass och att spelare som Olsson och Kyrö höjer sig åtminstånde ett par snäpp. Nu djävlar tar vi Dif på Lördag !

Sv: Daniel Johansson
Mygel: Hade du tänkt dig att Daniel Johansson skulle skriva på för Rögle eller ? Det tror jag inte på Brynäs kommer nog att erbjuda ett nytt kontrakt när det gäller honom.

BRYNÄS- DJURGÅRDEN
Nu jäklar måste vi börja kämpa på allvar om vi ska till slutspelet. Jag hoppas att vi kan klå DIF i morgon, Linköping hade SSK och Timrå i helgen det är på papperet lite lättare motstånd än vad BIF har. Nu spelar det i och för sig ingen roll för vi måste vinna våra egna matcher först och främst. När det gäller spelartruppen inför nästa säsong så tycker jag nog att vi ska försöka behålla Harder, han gör ju åtminnstone mål i varje fall.

Sv: Daniel Johansson
Tackar för det svaret Micke. Glädjer oss i Rögle...... :)

Jo, det enda som hände med målburen innan 5-4-pucken var inne var att den lyftes i bakre delen (som sagt). Efter målet knuffades buren dock undan av en BIFare (tror jag att det var).

För övrigt vet jag inte om jag skulle kalla det för bra hockey. I andra perioden hade inget av lagen något försvarsspel. Fast det kanske går att skylla på att de har haft ett långt matchuppehåll...? Nåväl. Så går det inte att spela i ett SM-slutspel, iaf.

« · 61311 · »