1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446813 inlägg · 7966 ämnen
« · 61511 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MIF-Brynäs
Som vanligt så backar Brynäs hem i 3:e och släpper in Malmö i matchen.Harder utvisad!

slutspelet...
..avgörs det i bäst av 7 matcher i kvarten 5 i semin och 7 i finalen eller hur är det?

Det här är ju lika klart som igår det blir väl 7-2 ungefär biljetterna finns kvar till finalen hoppas jag eller är alla slut?

Ser också att Timrå kanske kan ge oss en hjälpande hand. Om vi nu skulle behöva det...

Hoppas bara att det inte kommer något ras liknande fjärde kvarten förra året... Fast - för att vara lite positiv också - det ser jäkligt bra ut det här... undrar hur många av sina åtta slutspelsbiljetter man kommer få användning för... *ser fram mot slutspel*

Vilken dj-a härlig känsla !
Komma hem efter en lång dag på jobbet och upptäcka att Brynäs leder med 4 - 1. Snacka om häftig " after work "

1-4 efter 2 perioder! Lars-Johan Ryhed är så fruktansvärt dålig!

Christer Olsson utvisad 2 min

Sv: Djurgården
rinken: Nu har du väl lite väl enögd världsåskådning? Jag tycker inte att det är det minsta konstigt att DIFarna åkte och surade lite, med tanke på vad Petré pysslade med. Om du aldrig sett så fult spel som DIF ägnade sig åt så undrar jag vad du kikade på när han var inne, för han verkade vara riktigt obstinat igår. Försökte till och med få Nisse att kasta handskarna. Han prioriteras kanske inte speciellt högt dock för när man blir nobbad av Ekman på den frågeställningen, då räknas man nog inte. Grattis till segern, den var ni värda. Bryr man sig inte om matchen ska man inte ha några poäng nämligen.

1-4 Mårtensson!

1-3 Mattson i powerplay!

4-0
ja mena 4-0...

Brynäs utv efter 9:55 för många spelare på banan!

3-0 till brymäs
0-3 Janne Larsson från blålinjen

0-3 Harder i powerplay!

0-2 Bisset i powerplay!

0-1 Bisset efter 15 sek! i spel 5/4!

0-0 efter 1:a perioden, 12-9 i skott!

MIF-Brynäs
Brynäs har full fart framåt men kan bli mycket bättre i försvarsarbetet.Domaren Lars-Johan Ryhed är som vanligt skitdålig! Pettersson mycket bra i mål!

Asplund
Är det dagsformen som avgör att Pettersson ska stå? eller är aspen skadad?

Sv: Soling
Gavlerinken

Inte bara inställningen, Harder verkar ju vara en mkt bra spelare dessutom.
Malmö kan få en svettig eftermiddag (hoppas jag)
Harderfemman kanske kan bli en liten överraskning....

Signar dom inte Harder så gör dom bort sig, han är ett fynd med sin inställning. Menade bra spelare, Soling kan bli bättre.
Danielsson kan få vara kvar om dom inte hittar nått bättre...

Gavlerinken

Du har rätt i princip ang stora spelare men Soling har väl ändå
en bit kvar innan han kan betecknas som STOR (om vi bortser
från det fysiska ;-))
Tycker även Soling gjorde stor nytta med sina inbrytningar och skott , måste vara jobbig att möta plus att han ofta är på rätt
ställe när det vankas målchans. Betänk också att han spelat skadad i stort sett hela säsongen...
Soling, Harder samt Danielsson måste signas till nästa år, det är
min mening. De personifierar den spelstil jag vill att Brynäs skall
bibehålla dvs kraft, fighteranda plus kvickhet.

Huge:
Det som betecknar stora spelare är att dom är bra en hel match.
I alla matcher jag sett denna säsong så har Soling varit bra i första för att sen bli totalt osynlig resten av matchen.
Ove gjorde stor nytta HELA matchen igår.
Djoos passningar är underbara att se... Om man ibland blundar för att han tappar pucken då och då...
Kul att se Harder stå upp och gå in och stångas med DIF spelaren i sista perioden. I en fight som inte var hans...

Gavlerinken

Det är väl bra att man sprider på gracerna lite grann, svårt för alla
att vara på topp en hel match samtidigt.
Förresten, hur mkt syntes O Molin de tvåsista??
Ang DJ håller jag med dig. De som även klankat på Danielsson
kanske också fått sig en tankeställare.....

Djurgården
Har alltid beundrat Djurgården för dess fina och rena spel fram till igår. Maken till fula efterslängar av spelare som Magnusson, Håkansson och den fulaste av alla Ekman har jag sällan sett, och det gjorde mig grymt besviken. Klubbor i ansiktshöjd hela tiden. Och dess utländska importer gjorde inget annat än att spela ovårdat...
Enda glädjeämnet är att DIF kommer att åka ut tidigt i år...
Engelsmannen kan vara det sämsta som spelat elitseriehockey.
Ja tom sämre än Custemo....

Daniel Johansson
Jaha där fick alla som inte gillar DJ svar på tal. Karln var lysande igår. Med en snygg dragning i anfallszon som höjdpunkt...

Soling
Lika bra som Soling är i första periden lika dålig är han dom två sista perioderna. Synd att GD faller i fällan och bara ser hans första period när han inte gör nått förutom målen dom två sista...

Sv: Tippa Matchen!
Det var en match på läktaren mellan Sveriges sämsta hemmaklack och sveriges sämsta bortaklack... Och som sig bör så slutade den matchen oavgjort...
Fn vad dåliga ni är på ståplats, man skäms...

Marcus E glömde rubriken :/
Vem ska till Malmö och stötta Brynäs idag? jag ska :) yees!

Sakta i backarna, ännu är vi inte klara.
Mif är nog revanschsugna efter 2 raka förluster och vann
väl skottstatistiken mot VF överlägset (vad nu det är värt)
Såg matchen på ComHem idag (igår?)
Verkar som om Danielsson har hittat rätt äntligen. Har ju själv
försvarat honom envetet här på sidan och tror att han nu börjar
visa sina kvaliteter. Bissett och Soling också bra, ja alla var bra.
Som sagt, det börjar ljusna....

Mike:
Vi får väl se imorgon.....hua!

prosten:
Var ju det jag sa och du har gått och varit orolig du ! Nu är det väl klart eller?

Har JANNE dött?
Var har hans mål och assists tagit vägen ?

Sv: Slutspelet ÄR klart!
...å sedan skalperar vi lite rödskinn...

Verkar som vi är ute och cyklar allihop, utan Gust, enligt förbundskalendern är så det mycket riktigt 7 i kvarten och sedan bäst av 5 i semi och final. Skit samma, ta hit Modo så är semin klar......

Det var många bud här. Enligt Svenska Ishockeyförbundet (dom borde ju veta) är det 7 matcher i kvarten, 5 i semi och 5 i finalen. Det står på www.swehockey.se.

Kvarten 7 matcher, semi och final 5...basta

Bäst av fem i kvarten och semin. I finalen bäst av 7.

Nä, åtminstone semi och finalen är bäst av sju, frågan är om kvarten är det oxå? Tycker att det låter hyfs, först Modo och sedan Sitting Bull i semi, låter som klart för finalen, eller?

Tror slutspelet är bäst av fem i alla matcher den här säsongen. M0d0 i kvarten hade varit mumma för att sedan få Frölunda i semin. Av bara farten krossar vi Rövbergs Lila i finalen.

Ja, det satt det. Vilken klockren insats. Och Brynäs som klarade av att hålla ifrån i sista nu oxå:)) Kan det möjligen bli bättre?
FORZA BRYNÄS

Slutspelet ÄR klart!
Nu är det klart, alla parameterar för att vi skall missa detta kan inte gå in, (större chans för 7 rätt på lotto) skämt o sidor vi tar minst 1 pinne på dom 2 sista matcherna. Var vi däremot måste hålla tummarna för är LOTTNINGEN, att möta Färjestad är lika med att packa ihop grejerna efter 4 möjligen 5 matcher (är väl bäst av 7, eller?) Däremot att få möta MODO riktigt vattnas i munnen (var i Kempis i torsdags, även om vi föll så var det första matchen i år som det "gamla" liret för 1999 infann sig) Tror att Modo mentalt inte klarar ett Brynäs i 7 matcher. Psykopaten Magnus "Hannibal" Vernblom ser till att vi får ett antal powerplay som vi likt idag kommer att utnyttja.Slutsats: Håll tummarna att vi får MODO så kommer detta att räcka åtminstone till final!!!!

Sv: Är slutspels*platsen klar nu?
Det kan bli en spännande sista omgång....

Nu ser jag att vi ligger ju inte alls så bra till! Linköping Och SSk har ju båda 6 p bakom oss och båda har lätta motstånd framför sig!

vad var det jag sa?

JAAAAAAA SSk yog 2 P och Linköpin bara 1!

Hoppsan !
Jag fibblade bort halva meddelandet. Jag tror att vi klarar oss till slutspel.

Kan dom bara skaffa sig lite självförtroende i de här sista omgångarna kanske man kan skrälla i ett slutspel.

Är slutspels*platsen klar nu?
vad tor ni jag är inte 100% men det ser bra ut och vad jag har hört så var Brynäs skitbra halva matchen sen så tillät dom Dif lite mera!

« · 61511 · »