1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446815 inlägg · 7966 ämnen
« · 61666 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: slutspel
är d nån som har koll på hur slutspelslottnineg går till.. har hört många olika visor..

Pettersson höll nollan mot HV innan uppehållet och har sen dess tränat väldigt bra = fortsatt förtroende. Det blir intressant och se hur Melin resonerar inför slutspelet, håller P en förhoppningsvis lång serie? han verkar ha lite problem med koncentrationen ibland( när han seplat många matcher i rad) och hur har Asplund det med sina nerver ifall han får chansen...

Är verkligen Mattias P bättre än Asplund ? Är aspen skadad eller ur form ? Nån som vet bakgrunden till Melins keeper-val ?

Ja, självklart, men det går ofta åt helvete då....Se på OS...

Man får väl vara opptimist.. :)

Anna- Nja, vi ska nog inte överdriva ett par vinster mot halvtaggade lag..men ok,

Inför slutspelet känns det onödigt att spekulera hit och dit om vilken motståndare som passar oss bäst, ska laget vinna SM gäller det att slå det lag man stöter på. Jag har dock en känsla av att varken MoDo eller Färjestad ser fram emot ett fullsatt Gavlerinken nu på fredag...

Nu återstår det bara några futtiga matcher innan SM-guldet är vårt... :)

slutspel
Skönt att vi klarade det vi vet att laget är kapabelt till. Extra skönt att Bissett nätade tre gånger. Har haft debatten uppe här tidigare under säsongen då jag hävdat att Bissett behövs i laget och gärna i första-kedjan. Hans kritiker här på sidan hävdar att han inte ska erhålla nytt kontrakt, jag hoppas ni som känner er träffade får er en tankeställare. Bissett är en extrem måltjuv med en fruktad bössa, som dessutom tagit ett STORT defensivt ansvar i år pga av alla skador. Nu när laget är ordinarie visar han per omgående att bössan finns kvar. Nä, ni som vill ha bort Bissett- SKÄMS! Hans uppvisning -99 mot moDo berättigar karln till att stanna i laget så länge han behagar.

Sv: slutspelet...
mattias pettersson heter han, tycker inte daniel är tjock, han är dessutom är riktigt duktig back, som amn sällan lägger märke till...

vem var dte som stod i brynäskassen mot malmö?

jo det spelar visst roll vad motsåndet e i ett slutspel och släppper man in tre mål mot ett dåligt Malmö så vinner man inte över FBK eller MoDo

Det spelar ingen roll vilket motstånd det blir. I ett slutspel gäller det att vinna alla matcher och visar Brynäs upp samma spel som i helgen då kan vi gå långt. Jäkligt kul och se att Bissett har kommit i gång med målskyttet, det är bara och hoppas att det inte var tillfälligt.

Sv: MIF-Brynäs
Härligt va det att se Brynäs i helgen. Först igår mot Djurgården och sen uppföljningen idag mot Malmö. Så bra det känns att vara Brynäsare nu!! Bissetts hattrick satt fint nu inför slutspelet, man kan lita på honom. Det är alltid fint att höra smurmusiken spelas i Gavlerinken, Ove gjorde en höjdarmatch igår. Men min favvis är fortfarande Tommy Sjödin. Så arg karl´n ser ut ha ha. Nisse pisse Ekman fick vad han tålde igår ha ha. Nä Sjödda är coolast i hela elitserien...Men någon lirare a la Krobbe är han ju inte........

BIF Ultraz

Visst var det Lasse K som stod och dessutom kom inte skottet
från "långt utanför blå" som kommentatorn påstod utan en bra bit
innanför. Tycker annars att Näslund skötte sig riktigt bra. Han är
väl inte världens mest entusiasistiska bisittare men säger ändå
vad han tycker. Tänker framförallt på hans syn på de 2 första
Brynäsutvisningarna där Hannula agerar Döende Svanen och
Sjödda får en 2:a för en exemplariskt utförd tackling.
Vid ett tillfälle var det dock kul att höra var Näslunds sympatier
ligger. Malmö hade en bra målchans från "slottet" då man hörde
Näslunds upphetsade stämma spotta fram: "Nu blir det mål!"

Lite tragikomiskt att se MIF-Brynäs på COMHEM idag. Otroligt kul at se matchen i sig förstås men sällan har väl så många faktafel förekommit i en och samma sändning. Mats Näslund började spekulera i att Christer Olsson kände Tomas Sandström för att de två lirade tillsammans i Brynäs innan Sandström stack till NHL 84. Malmös Mikael Wahlberg kände till Brynäs väl då han spelat ett antal säsonger i Brynäs tidigare. Lite mer koll borde väl ändå exbrynäsaren Näslund ha på sina gamla lag? Senare fick även Mattias Pettersson skit då han "anklagades" för att ha vaktat Brynäskassen och släppt in skottet från Johan Lindbom 95. Lasse Karlsson var det väl ändå som stod den matchen, då Micke Sundlöv var skadad?

Sv: Djurgården
Du verkar inte ha alla hästar hemma. De drog ju ut tekningen. Och nej, jag drack inte några öl på matchen, tyckte det var roligare att lyssna till er fräcka trubadur som stod och lirade i korridoren samtidigt som jag räknade skinnjackor med nitar och ryggtryck. Det var en hel del. Och nej, jag satt inte och skrek på Petré, men jag förstår att det fanns folk som gjorde det. Kan man lite hockey så gillar man inte hans beteende. Han verkar tro att han är Marcus Nilsson, fast Mackan kunde ju lira också.

Slutspel.... Fan va Gött.....
Brynäs krossade Malmö ikväll me 7-3 på bortaplan, den som vi har svårast att vinna på (bortaplan alltså).
Det e så skönt att vara Brynäsare nu, man har stöttat dem i motgång nästan hela säsongen (resten i medgång) å nu så är vi i slutspel efter att Brynäs lekte ut Malmö, det e så skönt.......
Nu så hoppas jag att vi får Modo i kvarten, imte för att jag tror att vi leker mot dem utan att vi har nog större chans mot dem än mot Färjestad och att om vi får Modo, då kan en stor Brynäsare som jag åka upp å se matcherna........
Melin/Persson har fått satt en riktigt kungkedja tillsammans, Harder-Mårtensson å Danielsson har varit skit bra dom här 2 matcherna å det kommer att hållsa i sig i slutspelet.
Även att gubbarna har kommitigång, Bissett, Molin, Djoos, Larsson spelar en strålande hockey, men det är ju nu de spelarna ska kliva fram å visa att vi hör hemma i slutspel å i en enventuell final mot Färjestad (drömfinal!)......

Så heja Brynäs å lycka till i Slutspelet å vi kanske ses i Kempis.......

Ps. Vill även påpeka attt Pettersson e kung, fortsätter han spela så här bra även i slutspelet så ska han bara ha ett nytt kontrakt. Ja ha tyckt att han inte ska ha få ett nytt kontrakt men nu har jag ändrat mig, Karl spelar ju strålade.... Ds.

Brynäsaren/Lothar

Gone:
Du fortsatte nog på matchen också eller hur?
Domaren var den sämsta jag sett den här säsongen. Sjödda spearade Ekman, blev utvisad för slashing!
Dom drar inte ut Difs tekning vid Dif utvisning.
Om man använder klubban som skydd uppe vid ansiktet vid närkamp vid sarg eller efter avblåsning så tar domarna sällan utvisning för det.
Var det du som satt helt plakat och skrek på Petre hela matchen?

gavlefinken: Objektivt och trevligt... Jag antar att du inte var en av de brynäsare jag ölade med på fredagskvällen. Märkligt att DIF inte fick en enda utvisning för High stick, tycker du inte? Märkligt också att Falken fick fingret spräckt, han åkte väl inte på en slashing? Hoppas att ni får modo i kvarten, så vi får chansen att visa hur vi lirar hockey när det gäller något i semin.

FAN va gott! Bisset tillbaka i gammalt gott slag, Harder hittar målet och kedjan med danielson verkar ha kommit igång. Det är för bra för att vara sant. Jag tror vi kan bli riktigt giftiga i ett slutspel. Sedan har vi P som sätter p för allt nästan. Ove mycket bra igår och janne som inte visat sig så mycket i målprotokollet men när man minst anar det klipper han till med sitt luriga dragskott.
Nu väntar Frölunda hemma och jag tror våra grabbar är ovanligt taggade så att det är i stort sett en betydelselös match spelar de ingen större roll utan spelar för att inte tappa form inför slutspelet.
Sen har vi djoosen, och det känns jävla gött! Jag är mycket hoppfull!! I natt sover man gott.....

Självklart kan allt hända i ett slutspel.
Tänk bara på Vitryssland, hemska tanke.

Enligt texttv så skjuter Brynäs bara 3 skott på mål i den tredje perioden, men å andra sidan gör man 3 mål.
Med andra ord så får en bra utdelning skotten.

Tänkte bara gratulera till slutspelsplatsen och samtidigt be om ursäkt till laget för en del håra ord jag sktivit (frustration). Jag åkte upp till gävle igår mot DIF (stod mitt i Dif-klacken) och njöt. Jag tror Brynäs kan bli livsfarliga i slutspelet. Lycka till !

Nu är vi i alla fall där, efter en dj-ä strulsäsong. Jag har ju sagt att allt kan hända i ett slutspel. Jag hoppas verkligen att det stämmer.
Lite oroväckande dock att vi sätts under sån våldsam press i tredje perioden gång efter annan. Nu har vi ju dock hållit undan i ett par matcher så kanske har det vänt. Det gäller att ta med sig allt positivt in i slutspelet. MODO skulle väl smaka fint eller....

Om jag fattat det hela rätt så är MoDo klara tvåor... vilket innebär Färjestad eller MoDo i kvarten.

Brynäs gör i stort en mycket bra match,Pettersson gör ett antal kvalificerade räddningar och är mycket bra.Rudslätt och Bisset är bäst i Brynäs tycker jag ialla fall. Pettersson har nog tagit över som nummer 1 i målet.

Hur går det i kampen om andraplatsen?

Men det här går ju bra det...! :)

Ljuvligt att leva ! NUU är vi i slutspel !!

3-7..Rudslätt

Nu rullar det på duktigt... 3-7!

3-7 Daniel Rudslätt på ett fett slagskott med Hadelöv i målet!

6-3!

Tom Bisset gör 3-6 i öppen kasse och NU ÄR VI I SLUTSPEL!

Malmö har tagit Timeout med 1:43 kvar och tekning i Brynäs zon.Hadelöv har lämnat kassen.

Gone:
Petre styrde upp efter alla påhopp från fjollan Ekman. Det är hans uppgift.
DIF s utlänningar gjorde inget annat än att vifta med klubbor i ansiktshöjd.
Vilken math såg du? Eller tillhörde du en av alla dom överförfriskade stockholmarna?

Tänkt lite till.... När jag beställde biljetterna fanns det nog fortfarande chans på sjundeplatsen... så är det nog. Tror jag... :)

2 min kvar och det ser lite bättre ut!

Tre perioder är tydligen inget för oss. Vi får väl motionera i hockeyförbundet om att få lira som pojklagen. Dvs bara två perioder.

Tveksamt va ? Bäst placerade lag får väl fler hemmamatcher, tror tyvärr inte Brynäs blir bättre än åtta. Men jag kan ha fel Passbie..hoppas på det !

4 min kvar och Brynäs är 5:a på pucken och kan inte ta sig ur zon!

hur mycket tid är det kvar?

Ok, har tänkt till lite... kanske kan det bli så att Brynäs får tre finalmatcher hemma om 'rätt' lag blir finalmotståndare...?

3-5 Sandström! Malmö har tagit över totalt för att Brynäs har som vanligt backat hem,det är fan otroligt.

2-5 Thuresson efter bedrövligt försvarsspel han fick stå helt själv i slottet! 10 min kvar!

Hmm... ja, jag har i alla fall tre finalbiljetter... antog att det innebar att det är sju finaler totalt.

Njaee..inte enligt Swehockey. 7 i kvarten, 5 i semi, 5 i final.

1-5 Soling ass Harder!

Stämmer bra Cecilia.

« · 61666 · »