1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446831 inlägg · 7967 ämnen
« · 63259 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: NY ARENA INGET FÖR GEVALIA!
Har inte Chiquita kvar sitt central lager i Gävle?
Banan arena vore coolt...
Gevalia har tydligen en brud som sponsringsansvarig, det kan aldrig vara bra för affärerna. Det kan inte vara bra för någon...

Sv: Johan Asplund
"Ivanov"
Enligt hemsidan är det Pettersson som står...

Johan Asplund e grym mycket battre an Pettersson!!!!!!!
Hoppas han vaktar kassen idag!!!!!!

Med tanke på det flitiga bytandet av målvakter under säsongen så tror (hoppas) jag att Melin vågar byta målvakt om P inte håller...och det lär visa sig redan i kväll. P spelar 2-3 matcher och sen kommer Aspen in och tar revansch och för Brynäs vidare!!! (drömma kan man väl få...)

Silf:
Söderström är från metropolen Hofors. Får väl en egen hejarklack i kväll.

Vad gäller målvakterna så känns det som om båda har " revanschläge". Pettersson för senast och Asplund för förra slutspelet. det kan vara en bra drivkraft.
Förresten, Ulf Söderström är inte han från trakterna kring Gävle ?
Har för mig att jag hörde det när han lirade i Slaka ( LHC ).
Hoppas vi i så fall slipper rubriker som att släkten är värst......

Släpper man 8 puckar i genrepet skall man inte stå i nästa match.
(Jag var ej där..Pettersson stod kanske inte hela matchen ?)
Jag har sett Asplund göra heroiska matcher under säsongen, t ex
DIF borta, men håller med om att han är ojämn...
Pettersson däremot släpper för många returer rakt ut i gapet på motståndarna.

Jag skulle vilja se Aspen i kassen..men icke !

SEGER IKVÄLL !!!

Än är inte sista ordet sagt. Länkat ur dagens GD:

"Utöver kommunen måste Brynäs få företagen att nappa. Bland annat ett Stockholmsföretag i IT-branschen nämns i diskussionerna. Gevalia, eller Kraft Foods, är Brynäs huvudsponsor och i ett uttalande från informationsavdelningen heter det att Gevalia tycker att en arena på Alderholmen är oerhört spännande och ser möjligheter att utveckla sponsorskapet ytterligare.

Vad det betyder i pengar eller för arenanamnet återstår att se. "

Varför ska inte Kraft, världens största livsmedelsjätte sponsra Gävle
med Arenan, det ligger väl nära till hands appropå deras miljardindustri men jag tror inte det finns så många stor jättar i Gävle förutom Ericsson då eller Gävlefisk, tror inte nån skogsjätte kliver in heller dom drar ju ner på sponsring om man får tro dom.

Sv: Djoos
laget imorgon.. pettersson djoos-rehnberg-molin-bissett-larsson
sjödda-crille-kyrö-rudan-soling dj-ptre-harder-mårten-björn ... bänken mikko-berka-wågen.mange

Frisco

En intressant sak i artikeln, som du inte nämner, var att svenska
spelare var ökända för sin gnällighet på banan även i en
internationell jämförelse. Trodde jag inte, faktiskt....

Natten:
Jag måste fråga om vad du egentligen menar?
Är det så att du tror att det är jag som tycker till i inlägg nummer 1 i Djoostråden?
[Norrman svarar: -Pär Djoos i Brynäs! Tja, vad ska man säga...? Gnäll, gnäll och åter gnäll. Funderade ett tag på att skriva ett brev till honom efter karriären och berätta vad skönt det ska bli att slippa se hans fula tryne och höra hans eviga gnäll, men jag tror jag struntar i det trots allt.] ???

I så fall har du fel.
MVH Frisco

En av mina favoritögonblick med D-Juice var i finalen mot Modo 99, när man fick se två sekvenser från Brynäs och Modos bås, då matchen stod och vägde. Per Löfström i förstafemman hade precis missat öppet mål, och slog sig ner på bänken bredvid Djoos som drog nån story så båda gapskrattade och skakade på huvudet. Därefter klipp till Modo-båset, där alla de överåriga juniorerna satt var för sig med bister uppsyn och blåstirrade ner i golvet; dessutom med en gapvrålande tränare FRAMFÖR sig som inte direkt bidrog till stämningen. Här skulle minsann tas i så klubborna kroknade. Det var först då jag började tro på seger...

Sv: Fyll Gavlerinken!
micke:
Är böjd att hålla med dig. Satt alltid på stolssidan sen dom kom.
99 i slutspelat blev jag tvingad att sitta på bänksidan och jag sitter där fortfarande... Det är bra svikt i plankorna...
Jag ser det som så att nu får man ju äntligen se hur pass bra vi är med fullt lag, mot suveräna seriesegrarna.
Skaplig värdemätare!

Gavlerinken:
Grav skada????

Natten:
Tsssssss

För alla:
www.vfb.se/vfb/visa.asp?textID=747482

Gavlerinken: Å andra sidan kanske folk förra året tänkte "äh, vi kan väl skippa kvarten, BIF går ändå till minst semi och vi kan spara pengarna till dess...". Nu är det kanske näst sista gången vi få se laget spela den här säsongen, men 190 spänn är rätt så dyrt för t.ex en barnfamilj eller ngn som inte är så helhjärtad supporter. Träbänkarna är rätt sköna tycker jag annars. :)

Karlstadsresa
Det finns 1 ev. 2 platser kvar i bilen till Karlstad på söndag, match 2. Samma sak på torsdag (match 4) till Varberg för vidare färd med buss till Karlstad. Bilen avgår från Malmö och kör raka spåret upp.Ring 070-7323584 /Tobbe

P.s Behöver jag säga att platserna är vikta till Brynäsare. D.s.

micke:
Frågan är hur hockeyfolket tänker när det gäller att vi möter Färjestad... Det sårar i hjärtat att se sitt lag få storsmisk...
Semin lär kosta 240, final 290 om ens det räcker...
Inte illa för träbänkar :o)

Vad blir det for nytt nasta sasong, Micke Wahlberg??? Finns det nagra andra heta tips. Micke Andersson i Boforsmalet lar ju vara Brynasare ut i fingerspetsarna, det kanske vore nagot?

Djoos verkar ju ha en jävla skön distans till hockeyn, t.om på plan. Även om han gnäller på domare och motståndare är det som sagt med glimten i ögat. Det är ingen surkart inte, tvärtom! Var det inte i den avgörande Sm-finalen -99 när han i matchens slutskede, då Brynäs var hårt pressad, blev tacklad vid sargen. Han reste sig upp och såg Anrell och Keb på andra sidan plexiglaset och frågade leende "Kunde ni inte få bättre platser?". Det är en jävla skön inställning...bara man ger 110% när det verkligen gäller, vilket Djoos alltid gör.

Gavlerinken: Håller med om att 190 spänn är liite väl saftigt. När jag pratade med Brynässhopen vid lunchtid idag fanns det tydligen en hel del biljetter kvar. Förra året var snittet i slutspelet 4850. Samma siffra imorrn?

NuMountain...
det luktar soton om gavlerinken...

Vad har artikeln han refererade till med Fricos grava skada att göra?

Frisco har en grav skada. Har hört massor av berättelser där skribenter, journalister, spelare anser att Djoos hör till dom gladaste spelarna och alltid med glimten i ögat.

Sämre målvakt än Fredrik Andersson finns inte...
Det är 5 år sen hans karriär började gå neråt...

Inträde 190 spänn...
Första matchen av 7...
Ingen möjlighet att välja plats vid förköp, tanten hinner inte med på kanslit...
Det blir inte mer än 4900 imorrn...

Ja det hoppas jag verkligen

Det visste säkert inte Frisco innan. Jag antar att du kommer att bli rikligt belönad för den upplysningen, Natten.

Frisco: För att upplysa dig om det är vad en domare tycker och att det betyder inte att alla domare tycker lika.

Natten:
Då kan man ju fråga sig varför du överhuvudtaget skrev ditt inlägg om klagandet??

Nä, Pettersson gjorde inte direkt nån toppmatch mot Frölunda, men tror nog ändå han får starta på freda mot färjestad

Fast o andra sidan har väl Asplund stått de flesta matcherna i år ... men han hade ju ont i handen

Man kanske måste ut o leta till nästa säsong..

Hörde Fredde Andersson i Timrå e ledig............

Sv: TjyvTjatt!
Upplys en idiot. Vad är Tjyvtjatten?

TjyvTjatt!
Nån som vet vad som hände med Tjyvtjatten?

Frisco: Inget mer.

Hockeysnack fick skrämselhicka...
Pga att Aftonbladets Tyck tills ansvarige idag fälldes för tryckfrihetsbrott när rasistiska inlägg publicerats stängdes HS en stund. De ansvariga antog väl att detta även kunde drabba dom men det är en stor skillnad. Aftonbladet granskar alla inlägg innan de publicerar, alltså är dom ansvarig för det som skrivs i debatten. Här är det skribentera själva, dvs du och jag, som är ansvarig för vad som skrivs.

Skönt att sidan kom upp igen så snabbt!

Pettersson stod mot Frölunda, det finns väl något ordspråk om dåliga genrep..man vill ju så gärna att de ska få en lidnersk knäpp men...P har jag aldrig tyckt varit tillräckligt bra och Aspen med sina nerver....kanske ne helt ny målvakt til nästa säsong är lösningen??

Natten:
Ja, klart att alla klagar. Sen då?

Fyll Gavlerinken!
Hur verkar intresset i Gävle för matchen i morgon? Blir det nu så knökfullt som vi alla hoppas, eller kommer det att finnas tomma platser som vanligt? Vad gör Brooklyn Tigers för att skapa stämning? Är trumturkarna på plats? Kommer Tomas Ledin att ösa på i pauserna? Dansar Lassgård med Tigrettes? Kommer ölen att flöda? Och Babsan - borde inte den varelsen också vara med på ett hörn. Hon lär ju ha sina rötter i Gävletrakten...

fy fan vad det pirrar i magen inför fredagen...Ska på konsert med föräldrarna JUST 19.00....TUNGT, kommer att kolla resultat via SMS och ljudet avstängt ; )

Bisset:
Jag har inte en aning om vem som står imorgon, men det lutar väl åt Pettersson, han verkar ha sina nerver under kontroll ialla fall.

vem av grabbarna stod mot VF. Om det var Aspen, bör ju verkligen Pettersson stå på tisdag, hans nerver verkar lite stabilare; han är ju bra mycket älder än aspen..

Du menar väl öppna båsdörren åt killarna, för visst står väl Mattias i morrn?

Johan Asplund
Johan Asplund fick idag uppsöka läkare pga smärtor sedan 2 1/2 vecka tillbaka i ett finger.Han har fått cortisonspruta men hjälper inte den så kommer han att spela med smärtorna.

Sv: VI MOT RESTEN!
Hugin: Varför måste man var realistisk? Nu är det bara att släppa på hämningarna och vara så optimistiska det bara går. Tänk på USA:s skräll över Sovjetunionen 1980. Skulle BIF slå ut FBK så vore det inte i närheten på långa vägar.
Det spelar ingen roll om hur många poäng Färjestad tog i grundserien. Både vi och dom har noll segrar innan kvartsfinalserien. Jag älskar slutspel och det här kan bli en riktig hatserie vi sent kommer att glömma. Fyll Gavlerinken!!!

KVARTSFINAL 3
Tyvärr så kan jag inte åka upp till Gävle på Fredag, men har precis bokat biljetter till på Tisdag.Någon annan Brynäsare från Stockholm som ska upp då? Om så är fallet så kanske vi kan ha sällskap?

NuM

Finns ingen anledning att betvivla Norrmans påstående tycker jag.
Däremot kanske man inte skall ta ordet "otrevlig" bokstavligt,
tror kanske att han mer menar jobbig att lyssna på eller nåt
liknande. Om han nu verkligen menar "otrevlig" i ordets bemärkelse så låter det lite grann som om han har ngn gås
oplockad med Djoosen sen tidigare. Helt klart är det några
spelare som är större pratkvarnar än andra. Tror att det för dessa
spelare är ett sätt att hålla fokuseringen under matchen, alla
spelare har sina sätt och att snacka är väl ett av dem.
Jfr golfens Lee Trevino som förmodligen får Djoos att framstå som
en tidig Ingemar Stenmark.....;-)

Jag tycker trots det att Djoos är en duktig passningsspelare och att han har gjort ett fruktansvärt snyggt mål i landslaget.

Roger Öberg!
Läste nyss hos hockeyligan att det är Roger Öberg som ska dömma de 2 första matcherna mellan Brynäs-Färjestad.Man hade ju liksom hoppats på Rådbjer,men han ska döma HV71-MIF!

Möjligt att Djoos var (eller kanske är) en riktig gnällspik och småful spelare på isen.
Vid sidan verkar han vara precis tvärtom.
Litegrann som Challe Berglund alltså.
Någon av kvällstidningarna utsåg Rickard Wallin till den "fulaste" spelaren härförleden så det beror på vem man frågar.

Vem har sagt att alla klagar lika mycket? Varför är det ointressant att Djoos klagar mest?

« · 63259 · »