1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446885 inlägg · 7966 ämnen
« · 64173 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Tips till fbk-bif
Kan man följa matchen via någon webradio?

Sv: Tips till fbk-bif
Tågny:
du råkar inte ha tiderna också så slipper jag kolla på matchen ;-)

Tips till fbk-bif
Första perioden:
0-1 Ove Molin,friläge, assist av Pär Djoos).
1-1 Richard Wallin (skitmål i öppen kasse).
Andra perioden:
1-2 Tom Bissett ,direktskott rätt upp i krysset, assist av Sjödin.
2-2 Marko jantunen, assist av Ulf Söderström.
Tredje perioden:
3-2 Mathias Johansson, assist av Peter Nordsröm.
3-3 Ove Molin, han åker rätt igenom och sätter den mellan benen på Gerber.
Sudden:
3-4 Jan Larsson assist av Pär Djoos.
Brynäs vinner alltså med 4-3 efter sudden och utjämnar till 1-1 i matcher.

Sv: LAGET I EM!
Tycker du att den kedjan var bra mot Färjestad i första matchen? de kom ju knappt ur zonen!

Sv: Krossa
Ja kom igen nu gammla goa gubbar visa att ni har rutinen att slå ur underläge! Larsson, Bissett, Molin Djoos och Sjödin! Visa att ni ha vart med förr! Kom igen Aspen, visa att du kan nu när det gäller!

Sv: Det äcklar mig!
Marcus E

Det är bara att ironisera tillbaka, jag tål det mesta ;-)

Brynäs har väl tidigare genom åren alltid haft filosofin att inte
värva redan etabl. spelare, men med tiden sett sig tvungna
att hänga med de övriga lagen. Spelare som Djoos, Larsson,
Crippa, Sjödin, Tuulola etc kan man väl knappast kalla div1spelare.
Jag anser att en bra mix är det bästa även om det låter uttjatat
och självklart.
Hade vi dessutom obegränsade ekonomiska resurser eller i
alla fall bättre dito än nu så skulle ju inte det direkt skada.
Tror att Bergh´s förslag (krav?) om en stängd liga och en ny
arena är en bra lösning.

Sv: Pay Per View???
MÄTZ:
Om allt det är gjort så väljer du bara den av eltseriekanalerna som visar matchen och trycker på OK knappen,sen ska du trycka in pinkoden som är 1234 om du inte har en personligkod.Efter det så blir du guidad hur du ska göra.Annars så kan du gå in på canaldigital.se, där kan du också logga in dig.Hoppas att det går bra!

Sv: Pay Per View???
MätZ:

Är det inkopplat till telefonjacket? Är kanalerna elitserien 1 o 2 inställda?

Pay Per View???
Hmm...nån som vet hur det funkar, jag har Canal Digital
o allt inkopplad. Har bara inte orkat fatta hur det funkar!!

Måste bara se matchen ikväll, trodde att jag skulle få
spader när jag såg att dom inte skulle sända FBK-BIF
ikväll!!
Men så såg jag räddningen, hoppas man får igång
skiten ikväll!!

Förästen den där jä**la R.Wallin i FBK varför kan inte
nån bara sätta in en fet jä**la smäll så han försvinner
typ en J.Hedström tackling som bara resulterar i en
2 minutare, så slipper man R.Wallin. =)
En önsketanke bara!!!

Ok Huge jag ska inte vara lika Ironisk som du var till mig!!

Men du får hålla med om och du måste själv undra varför Brynäs ALDRIG värvar någon riktit etablerad spelare i stället för Collage spelare och division 1 klass spelare!

Marcus E

Du kanske skulle kandidera till ngn post i Brynäsledningen själv?
Lite konstruktiv kritik och konkreta förslag skulle inte skada.
Undrar vem som är "okompetent" ?

Det äcklar mig!
Det ÄCKLAR mig att se ett sånt fint lag som Brynäs och som har så många supporters över hela landet drivas av ett gän okompetenta Fjollor!

Krossa
Tänk tänk vad härligt det skulle vara med Brynäsvinst i kväll !
Tänk att få täppa igen truten på alla som snackar om skrattmatch!
Tänk om Aspen spikar igen och Bissett gör hattrick!!
Tänk om.................................

Sv: Arenan - Glöm den!
6 Lundström:
Det förstod man när helt plötsligt en ombyggd Gavlerink inte dög längre. Jag vill då inte se Brynäs framtid hotas av jättelån bara för att Bergh fått hybris. Dax att avsätta honom på årsmötet kanske?
Ser hellre Brynäs som ett topplag i Gavlerinken än ett jumbolag i sveriges lyxigaste arena...

Dax för en ny örfil idag!!!
Eller?????????????

Sv: Arenan - Glöm den!
TACK GAVLERINKEN!!!!!!

Äntligen en som fattat hur det ligger till, Berg har tagit sig vatten över huvudet, det verkar inte vara vara någon intelligent planering bakom dett med ny hall, men man kan ju inte anklaga Berg för att vara Atomfysiker direkt.

Sv: Wallin från Mars?!
Ungdomligt oförstånd. Pojken vet inte bättre.

Arenan - Glöm den!
Det kommer inte att bli en ny Arena på alderholmen.
Nu börjar Bergh ställa orimliga krav, som att serien måste stängas.
Det kommer den aldrig att göra, för det kommer aldrig att accepteras av distrikten och alla hockeysupportrar.
Vilka tror herr Bergh går och tittat på laget i nya arenan när nyhetens behag har släppt. Det går inte att åka ur, laget ligger ständigt bland dom tre sista eftersom det inte har funnits pengar att värva för dom senaste 5 åren...

Wallin från Mars?!
Måste reflektera över en märklig figur - unge Wallin i FBK. Såg matchen på plats i Gavlerinken, kollade sen matchen på video, och såg Wallins intervju i andra periodpausen. Han tyckte det var "bedrövligt att FBK släppte in Brynäs i matchen i andra perioden, FBK dominerade perioden stort, men lät Brynäs få såna skit mål"!????

Nån som vet vilken planet han kommer ifrån??? Fascinerande hjärnvindlingar! Nästan lite Di Leva känsla faktiskt; driver han med oss, eller menar han allvar?? Färgblind, obefintlig känsla för spelet, eller total avsaknad av självkritik är de förklaringar jag kan hitta. Förmodligen ligger svaret i självuppfattningen, hans förmåga till kurr i varenda byte och vid varje avblåsning stöder den teorin.

(Att sen Brynäs som vanligt föll ihop i tredje pga dålig grundträning är en annan femma, iofs märkligt att inte Melin reflekterat över detta?)

Sv: LAGET I EM!
Hur kan Melin splittra på Harder-Mårtensson-Danielsson, dom har ju varit skitbra? Hoppas verkligen att Asplund spikar igen och håller sina nerver i schack!

Tips: Färjestad-Brynäs 3-4 efter sudden!

Målskyttar:Bisset,Soling,Crippa och Molin avgör i sudden.

DIF-Frölunda 5-2
Modo-Luleå 4-1
HV71-Malmö 4-2

LAGET I EM!
Målvakter: Asplund (Pettersson )

1:a Djoos-Rehnberg Molin-Larsson-Bisset

2:a Sjödin-Olsson Soling-Kyrö-Rudslätt

3:e Johansson-P3 Luovi-Wågström-Mårtensson

4:e Eriksson-Östling Harder-Danielsson-Bergqvist

Om vi förlorar då!
DÅ tycker jag vi supportar borde kräva fina nyförvärv inför nästa säsong och inget snålande! annars blirt det som kvartsfinalen mot Malmö och EV. Fbk!

Sv: Kontrakt inför nästa säsong!
Nånstans har jag hört att Tom Bissett inte kommer få förlängt kontrakt inför nästa säsong ...

Sv: Kvartsfinal 2
Det är säsongens viktigaste match i morrn! Det ska bli fantastiskt intressant att se om Aspen kan bli ett spöke, samtidigt som FBK har lite oflyt, så kan det börja kännas som -99 (när MoDo faktiskt hade oss i en grym brygga ett tag).

Då trycker vi till Pôjkera från Värmland imorgon då, så ska ni se att det blir andra rubriker även i tidningarna.

Skall man vinna mot FBK då måste målvakten hålla Honken 99-klass, annars går det inte. Hoppas the Mighty Asp spikar igen i morgon.

Även om det bara spelats en match så kan man nog konstatera att Harder i slutspelssammanhang (mot FBK) väger för lätt. Lite Daniel Olsson varning, och börjar på bänken i morgon. Tveksamt om Wågen kan hålla upp spelet bättre i och för sig...
Det går inte att spela på två femmor mot FBK:s fyra jämn kedjor (femmor).
Där ligger skillnaden...
Plus Gerber (även om han också darrade i första matchen!)
Ett önskemål vore att Stor Roggo bytte plats på Luovi och Rudan. Luovi tillför spel i andra och Rudan tillför kraft i tredje = tre femmor mot FBK istället för två.
Harder eller Wågen, det kvittar...

Sv: Wennerholm
goal:

Håller med.
Det är så enkelt som att konstatera att när FBK lade in en växel till då knäade Brynäs.
12-2 i skott i sista perioden är inget att säga om.

Har varit på turné i Mälardalen och läste att ni torskade knappt... Ledsamt! Nu blir det jävligt svårt att vända, men jag hoppas på ett mirakel... Kom igen, Brynäs!!!

Kvartsfinal 2
Aspen står imorgon och sen har Melin splittrat på Danielsson,Harder och Mårtensson.

Sv: Wennerholm
bradberry,

Wennerholm har tyvärr rätt!
Som du vet består en match av tre perioder, att vara bäst i två räcker tyvärr inte. Visserligen har Brynäs tillräckligt med folk men vad spelar det för roll när man ändå väljer att inte utnyttja det. Om en femma är skadad eller sitter på bänken är väl egentligen samma sak?

Sv: skadelistan..
petre ska spela imon och aspen vaktar kassen då får vi väl hoppas på att vi har en chans att vinna synd bara att det inte blev en resa dit..

Sv: skadelistan..
Pekkala är skadad, vad de gäller Petré så vet ja inte - men han spelade iaf i fredags så...

Sv: Gomorron
Tuvok:
Man tackar för upplysningen. Hade för mig att jag hört uttrycket i en del olika sammanhang.

Sv: Melin och hans målisar.
Honken har för övrigt kommit igång rejält på slutet i Hartford. På de 19 senaste matcherna han har vaktat kassen har han statistiken 14 vinster 2 förluster och 3 oavgjorda, och jämförs nu med målvakten som hartford hade när de vann slutspelet senast. Hmefärden till Sverige lär nog dröja.....

Silf & OskarB:
Det är ett uttryck som kommer ifrån Opera-världen där stycken oftast avslutas med att en mycket välväxt primadona avslutar hela operan.

Melin och hans målisar.
Jag tycker att Melin har försatt Brynäs i en knivig situation genom att inte låta Aspen vakta kassen en enda gång efter uppehållet. Det man frågar sig är om Asplund har brutit en arm i smyg eller om han och Melin har blivit ovänner. Visserligen så gjorde MP en kanonmatch mot Hv men sedan har han väl snittat en 4-5 mål i baken. Såg MP både mot Modo borta och mot frölunda hemma och det var defenitivt inte slutspelsklass. Pettersson gör givetvis sitt bästa men det räcker tyvärr inte och då tycker jag att man bör ha en matchtränad Asplund som backup. Hoppas (men tror ej) att någon av våra burväktare ska göra en "Bo Ahlare" i slutspelet.
Go Tigers Go Go Go...!

Silf:

Nja, hockeyuttryck vet jag inte om det är. Det är ju ett amerikanskt uttryck, och hockey är ju inte så jättestort där borta. Men ett sportuttryck är det säkerligen.

Sv: Rudslätt till SKANSEN?
De e ju förbannat.. Den spelare som har överlägset mest potential i laget!!

Konstigt att inte några nordamerikanska klubbar ryckt i honom än...

Kontrakt inför nästa säsong!
dessa bör absolut inte få förnyatt kontrakt inför nästa säsong!

Petterson
Roger Melin
Värvnings ansvariga

Äntligen börjar alla inse att Brynäs har stora målvaktsproblem. Har själv hävdat det i två säsonger och när M-Wahlman på radiosporten yppade det blev det djävulska mothugg på denna sida. Brynäs har ett lag som, skadefritt och i form helt klart skulle kunna slåss om sm-guldet. Hävdar att årets Brynäs är bättre än 1999 års upplaga på alla punkter utom just målvakterna. I ett slutspel har målvakterna en avgörande roll. Att vinna SM-guld med Pettersson och Asplund är nästan en omöjlighet. Asplund är i och för sig en skicklig målvakt men har ett psyke sämre än gummitarzan. Nej, ut å värva en målvakt till nästa säsong. Jag tycker Honken kunde komma hem ett par år för att sedan pröva en ny sejour "over there". Han går väl ner en fem mille i årslön men på sikt tror jag han skulle tjäna på det.

Det verkar som om dom STORA klubbarna har lite fingertoppskänsla när det gäller värvningar, dom låter dom mindre klubbarna värva mindre etablerade spelare och sen när dom blommar ut så står dom där med dom feta lönekuverten.

Usch vad bittert med Rudslätt. Han är ju bättre än nånsin. Naturligtvis är det svårt för Brynäs att konkurrera med Dif. Det är ju inte bara pengar utan garanterad landslagsplats också...

Sv: Nästa säsong!
Det är lugnt,jag är inte långsint :-)

Sv: Nästa säsong!
Går rykten nu att både Rudan å Soling sticker nästa säsong, det e inte bra..... Men det kan vi fans inte påverka tyvärr, så jag hoppas att Bäckström o co köper in väldigt bra ersättare för de här spelarna till nästa säsong...... Även en mycket bra målis skulle behövas, för "p" , håller inte, varken i grund elle slutspel enligt mig......
Hoppas nu Melin tar huvudet i fånga å låter Asplund stå imorrn, för han e nog väldigt sugen på att stå......

Jag vill även be om ursäkt till Sylf för att jag kallade det ena med det andra till honom om ryktet Rudslätt, ja hade fel....

Men det e fortfarande ett rykte men det verkas stärkas hela tiden..... tyvärr.....

Hoppas nu att både Rudslätt å Soling spelar lika bra som de har gjort tidigare..... Kanske kan nån bli kvar, man vet aldrig......

Vinst imorrn,,, de kommer att bli tufft att vinna mot Färjestad i deras arena, men det går, Modo gjorde det ju då kan vi me......

Tippa resultat: FBK-BIF 3-4 e.su (Molin avgör)

skadelistan..
är det bara Pekkala som är skadad eller är Petré också borta?

Nästa säsong!
Dessa spelare vill jag ha kvar även nästa säsong:

25.Johan Asplund
14.Adam Andersson
33.Christer Olsson
7.Tommy Sjödin
4.Pär Djoos
8.Henrik Rehnberg
10.Jonas Soling
16.Mike Harder
18.Tony Mårtensson
20.Roger Kyrö
21.Ove Molin
23.Björn Danielsson
24.Daniel Rudslätt
32.Kenneth Bergqvist
38.Jan Larsson.
Som sagt, nu ryktas ju det om Soling och Rudan men det här är mitt drömscenario. Kommentera gärna!

Som jag skrev tidigare. Har hört att det ska ändras en hel del i truppen till nästa säsong. 4-5 spelare som inte visat rätt inställning försvinner, vilka det är kan man bara spekulera om. Rudan är så gott som klar för DIF så det är nog en...

Sylf: Ropa inte hej för tidigt bara det är fortfarande bara ett rykte, men om det stämmer så håller jag med dig om att man lär ersätta han med en nyckelspelare.

Helt rätt.Om Brynäs vill satsa inför framtiden så måste man se till att behålla spelare som Soling,Bergkvist,Rhenberg.Inte göra som man brukar,släppa dom för att se dom blomma ut i andra klubbar.Och sedan ersätta dom med spelare som är sämre.

Det är ju inte bara Rudslätt det ryktas om, efter korrespondens med Keb Eriksson på GD så bekräftade han ryktet ang att min favoritspelare Soling har långt gångna förhandlingar med en finsk klubb.Jag hoppas verkligen att det inte stämmer för Soling måste vara kvar, han är ett av dom bästa nyförvärven på mycket länge.Tänk om vi skulle bli av med både Soling och Rudan, hemska tanke.Man blir ju lite orolig inför nästa säsong när det gäller värvningar eftersom att man läst att Brynäs ekonomi inte är den bästa.

« · 64173 · »