1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 760896 inlägg · 7967 ämnen

Alla Helvetes Kval

Sv: Alla Helvetes Kval
Supportern: En helt allvarlig fråga. Får man lämna WO utan ”giltig” anledning? Alltså, Brynäs i detta fall skulle ju kunna lämna WO och träna istället, eftersom att det inte finns något att spela för. Finns det regler kring detta?

Supportern:
Båda målen är en ren produkt av Brynäs vilja att stå och smådutta med pucken i egen zon.... slå ngn schysst flipp macka på tejpen osv.....
I kvalet så kommer Malmö att komma stenhårt på backarna i anfallszon och Brynäs kommer att bli så jävla överkörda

En otagbar styrning som tar på Sklenicka och en räddning där han styr ut pucken som oturligt går direkt ut på bladet hos Stjärnborg, där vår gubbe inte klarar att markera och låsa klubban på målskytten.

Bara en totalt tondöv bedömare med noll hockeyöga som klassar det som tabbar av Lindbäck…

Som sagt: Växjö som förväntat rejält påslagna och skärpta, släpper inte till mkt.

Tycker ändå vi ser Ok ut sett till att vi inte har nåt mer att spela för än att undvika skador och försöka behålla matchtempot till tisdag..

Treklövern1912: ja vi skulle nog kunna ta dendär konen som skulle ersätta Lindbäck och även ersätta Manner med den, skulle ju knappast bli mindre coachande

Sportnisse: håller med. Laget har ju fullständigt kollapsat.

Zappaholic: Fast det är flera än Lindbäck som presterar oerhört dåligt. Johannesson är oerhört dålig och har så varit de senaste matcherna. Ser loj och ointresserad ut. Passsr sig noga för alla typer av närkamper

Supportern: Man har ju ställt över ett gäng spelare. De vill nog ge de med småskador större chans att vara skadefria nästa vecka.

Vet inte om det är dåligt eller bra.

Jag väljer aktivt att avstå min första match för säsongen och vet ni? Det är så jävla skönt. Slippa stressen, deppen och andra hemskheter som den här säsongen har gett.

Samlar kraft inför nästa veckas pärs istället. Hoppas ni andra som tittar får en fin avslutning på säsongen i alla fall så hörs vi av på tisdag igen. Allt gott!

Zappaholic: Möjligen visa lite stolthet? Men varför bryta vanor ikväll? Vi supportrar är ju vana med halvtaskiga insatser.

Honken72: säger inget kvalet är något helt annat kommer bli sjukt spännande och man har inte glömt hur malmö slog ut oss ur shl. Så jag hoppas verkligen ni spöar malmö det hade varit enormt skönt som Leksing😎

Chanzone: Han är ju 34 bast

Hockeyleksing: Du vet att det funkar inte så när man håller på ett lag 😂

Man kommer att fortsätta att älska den här föreningen livet ut men det är så fruktansvärt svårt att tycka om det här laget...

Zappaholic: kan inte hålla med. Att krascha in i kvalet och sen tro man kan trycka på en knapp är knappast ett framgångsrikt sätt. Dessutom bör de ju stå upp för märket och hemmapubliken!

TheMacamush: Vi spelar som en flock fiskmåsar. Börjar luta åt att byte av t är nödvändigt

Lindbäck bör ju ha diskvalificerat sig från att stå en enda sekund i kvalet iaf, herregud vilken sengångare.

Tänkte på det redan under försäsongen. Skrattade bort det med att han knappast bryr sig om några sketna träningsmatcher och minsann kommer steppa upp under säsongen. Men inget hände. Fortfarande seg, yr och fladdrig i målet. Kan det vara den sämsta värvningen i modern historia om man ställer det emot förväntningarna man hade?

Farsang: Har dom gått ut med hur många som är på plats ikväll? Ser väldigt glest ut på läktaren :)

Zappaholic: hoppas du blir bättre och du bör nog skippa kvalet 🙈

Farsang: 6-1 i skott till Malmö mot Luleå. Är det någon idé att spela kvalet?

Det är roligt att läsa kommentarerna på Brynäs matchtråd på Facebook iallafall

Forsberg 1978: Tack. Nej jag kollar vidare. En sån här match är man avslappnad även om det trillar in tio mål.

Nästa vecka blir värre…

Zappaholic: Krya på dig och hoppas allt löser sig❤️, ett tips är att stänga av matchen för detta kommer bli säsongens slakt..

Lakim1912: tur olkio får vila ikväll, blir han skadad är kvalet kört

Halva priset på biljetterna = Halva inställningen på isen. Är sen gammalt de…

Zappaholic: Huge har väl nått bra svar på 0-2 oxå. Ha, ha!!!

Farsang:
Han nr 8 har det oerhört jobbigt.

JawKee: Man kan göra sig dum om man vill så också.

Varför inte ställa en kona i mål i stället för Limpan?
Den skulle åtminstone inte ha sämre räddningsprocent…

Farsang: Pinsamt! Det är faktiskt folk som har betalat för att se Brynäs "spela" oavsett om matchen inte gäller så mycket.

Zappaholic: ja jag kollar endast för att det är roligt att Junisarna är med. Hade vart skoj om någon av dem kunde göra som Filip Ekberg igår

Back: Laguppställningen skvallrade ju om att det här är en match man mer eller mindre struntar i. Varför ödsla energi på det här?

Forsberg 1978: Lindbäck ser het ut ikväll.

Forsberg 1978: tänker inte klaga för matchen betyder absolut ingenting. Men Lindbäck är helt off asså😂

Sover lindbäck??

Zappaholic: Fin insats av Brynäs. Man blir stolt….

SHL är en otroligt jämn liga där ledorden verkligen är att "motivation slår klass".
När på förhand det ena laget kommer besitta både motivation OCH klass, ja då blir det nästan en omöjlighet.

Forsberg 1978:
Fy fan vad spljg han är AL ....
TOTALT ostrukturerat...

Vilken jävla tabbe han gör nu IGEN

mattias - 74: Tack

Zappaholic:

Krya på dig

Forsberg 1978: Det var en pärs. Hade sjukt högt blodtryck 233/137 så läkarna sa att det var tur att jag kom in annars hade det slutat illa rätt snabbt.

Nu blir det till att knapra tabletter och dra ner på vinet lite, så ska det lösa sig.

Med ett sånt skrämselskott blev hockeyn plötsligt inte lika viktig…men man sitter självklart och kollar så klart.

En plåga att hålla på detta lag.

Detta kan mycket väl sluta med 2 siffrigt....

Lakim1912: Rasar redan..

Tigerhjärta: Alla nya är välkomna att spela i laget för det går ej att göra det sämre .

Zappaholic: Hur har det gått med dig?

Min åttaårige son sa några värmande ord nu när jag kom hem från sjukhuset:

”Jag kommer alltid hålla på Brynäs och åker de ur kommer de gå upp direkt igen”

Ögonen tårades…

Tigerhjärta: plus att det är väldigt mycket ändrade kedjor med

lapad: ja det behövs väl. Eller vill du mer att han ska se ut som han gett upp inför stundande kval?

Nu gäller det att ha överseende med kvällens insats. Flera spelare som gör sin första start i Brynäströjan mot seriens just nu bästa lag.

lapad: Håller med, och inte så många som vilar, med alla som är borta i Växjö tror jag ni har chans

Mikko Manner ser glad ut

« · 2490467 · »