Brynäs IF

716191 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Färjestads BK

« · 667931 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
88Lindkvist: det där om trummorna var lite skoj...jag blir mest irriterad på trumpojkarna,
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
brynasaren: Precis! skulle behöva nån äldre som gillar att gapa inför publik! å han kan inte va rädd, han ska bara gå in, visa jag är eran överman ni ska lyssna på mig!
Inte stå och fjolla!
Sen är ju klacken alldeles för snabb! när sittplats skriker "brynäs, klappklappklapp" så drar stå ifrån! sen efter de har skrikigt en fem gånger är dom ikapp sittplats!

Jaja jag är väll lite grinig och klagar en del just nu! och nej jag vill inte prova att vara klackledare! Det verkar inte vara lätt men jag man ska lyssna på sittplats och följa deras tempo! eller så får sittplats "speeda upp lite" :P
Jag säger bara vad jag tycker.. äre nån som är emot eller tycker jag har helt fel i de jag skriver så ta inte illa upp! säger vad jag tycker! talar för mig själv!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Faan vilken härlig seger!....Det enda som saknades var att klacken inte buade så fort Kåberg fick pucken!....Skämt åsido...Vilken stämmning!



SLUTSPEL NÄSTA!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
arnio: Vad har jag skrivigt som är roligt nu då?

copacabana:
Lära ju säga att jag håller med dig, sjödin gjorde en bra match!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
88Lindkvist: Jag håller med, eller han var väll inte jättedålig men han fick bara med sig de som stod längst ner så ibland var det två olika ramsor på ståplats. En annan sak som han gör fel är att han skriker ge mig ett B osv... alldeles för snabbt. Man hinner knappt med.

Nästa lördag ska vi i alla fall göra så att hela Gavlerinken gungar!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
copacabana: Jo det är klart jag gör.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
88Lindkvist: hahaha
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
brynasaren: De menar du inte???
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
brynasaren: Jo eller att kyrkan kunde köpt hela familje!
Jo fast de är typ en halv av klacken som hörs "den som inte är mot familje" den andra halva är hyffsad iaf!
Men tycker klackledaren inte va så bra idag! lär ha nått nytt namn som styr upp oss! "jag ställer mig iaf inte där" men alhbom kan vi väll försöka övertala ;) men AD var ju inte där idag för han fyller 20 "GRATTIS"
Sedan har vi ju inget bord där klackledan står så han syns ju knappt!
Plus att trumpinnarna va skit dåliga! "skulle va bra med nya" menar det fanns en trumma men ingen trummade för pinnarna var usla å ingen vågar slå hårt! ska va som vi hade i leksand! 2 trummor, plus wikström och hong kong som klackledare.! då blire tryck för folk lyssnar på dom och att trummisen slog för allt han var värd!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
copacabana: Han menar nog att alla de återstående matcherna kommer att avgöra vårt öde.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
KingCobra: Nej. Närmaste två, skrev jag. Problem med glasögon, eller?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
88Lindkvist: Ja men om fler hjälp till på ståplats så hade det varit grymt men så är ju många gävlebor inte så väldigt mycket för att stå och skrika och sjunga vilket är väldigt tråkigt men man kan ändå se att så fort det går bra så ökar stäminingen. Både mot Djurgården och idag har det ju varit avsevärt mycket bättre än tidigare.

Det var lite synd att hemmastå inte var på den vanliga sidan, då hade det ju blivit ett otroligt drag. Nästa Lördag kommer väll BSKV upp med 3 bussar också så då kan man ju räkna med ytterligare en match med bra stämning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
brynasaren: De är kanske lite svårt med tanke på att stå inte kunde låta så dom hörde oss! Och att sittplats typ dränkte fbk-klacken!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
copacabana: Du menar dom 9 sissta matcherna? hehe
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
arnio: Luleå och Timrå borta...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
copacabana: vika är dom 2 närmaste matcherna då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Nyss kommit hem och måste säga att det var en helt underbar eftermiddag i rinken. Vart riktigt, riktigt imponerad av Widing. Riktigt bra fart på rören och ett bra skott, kunde med lite mer tur gjort 1-2 mål till! Laget var givetvis riktigt bra och det känns lite surt med en tappad poäng, men va fan. Vi är på slutspelsplats nu!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
88Lindkvist: Tyckte även att Sjödin gjorde en kanonmatch. Det lyser om självförtroende i BIF laget just nu. Dock tror jag att dom närmaste två matcher kan avgöra vårt öde.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
88Lindkvist: Ja det var bra stämning, det borde dock ha varit fler växelramsor mellan ståplats och den sittplats som var mittemot.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Bissett19: Det är väll björne och almtorp som är hetast i laget nu.. såg även att felsner vann en del tekningar så han är en helt okej tekare!
Sedan så hade weding en härlig genomåkning idag.. åkte förbi nästan allt och drog iväg ett bra skott!
Kupan lyste också i vissa stunder.. Plus att han och även spets kasta sig framför pucken ett antal gånger! härligt att folk verkligen offrar sig!
Malmen och aarnio hade lite oflyt idag och sågs inte så mkt.. eller anti satt ju i utvisningsbåset å hade bara nån riktig tackling!

"nu kommer väll sittplatsfolket klaga på att jag har missat en massa eller att de mesta inte alls stämmer" men de är inte lika lätt på stå där folk hoppar å viftar som galningar!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
88Lindkvist: ja det skulle vara komiskt det, har inte tänkt på att det finns fem daniel förrän du skrev det nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Bissett19: Jag tror att det var Tomas Rhodin, men ja är inte helt säker.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Malmen: Fy vad volk det var som sjöng idag! "på sittplats" svenska kyrkan hade väll köpt typ 500 biljetter vare nån som sa, å hade 2 eller 3 trummor plus att alla sjöng som va där. Dom stog även upp ca 4min från slutet i andra perioden! Synd att brynäs klacken va dålig annars hade de kunna blivigt riktigt härlig stämning!
Plus att vågen gick ju bara en tre varv runt i arenan.

Kom å tänka på en sak, skulle va lite komiskt med en "daniel femma"
backar Cassel, johansson och sedan weding, hermansson och danielsson som center.. lite komiskt "kanske" :P
Eller ni är väll för gammla å seriösa för de sista jag skrev..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Måste säga att vårat 3-1 mål är jävligt snyggt,Björne proppar en FBK-back i mittzon(ser ej vem det är),sedan åker han fram o serverar Månsson öppen kasse.

Björne har en hysterisk forn just nu!!

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Bissett19: härligt
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Helgesen: Ja söker man riktigt noggrant finns det säkert något att klaga på.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Davve17: På tisdag den 31/1.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
arnio: Nån som vet när fönstret stänger? Undrar vad "Masken" lyckades lura den stackars tjecken. Han tvingades väl skriva på under förutsättning att han inte fick titta på tabellen? ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
65selander: Vilka var bäst i Bif då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
65selander: Hur mycket blir det kvar när du betalt vinstskatten?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
angående att marknaden är stendöd.
Den tjeckiske högerforwarden Jaroslav Kalla är klar för Leksand. 25-årige högerskytten Kalla är HC Kladnos bäste poängplockare i tjeckiska ligan den här säsongen. Han spelade även för Tjeckien i Karjala Cup i november och i Rosno Cup i december.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
wap.hockeysnack.com
På väg hem nu från Gävle. 2p är väl godkänt ändå. Korhonen var väldigt slapp ihänderna. Blev även seger i Busstipset 480kr
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
oh Honken jo han är skadad. Varför skulle vi hamna i ingemansland? Tycker du tex. Dif ser bättre ut än oss?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
KingCobra: vem?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
arnio: eller varför spelade inte han?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Helgesen: Stämmer!!

18 Leksands IF 1-4
19 HV 71  1-4
20 Timrå IK 1-2
21 MODO Hockey 1-1
22 Luleå HF 2-6
23 Luleå HF 3-4
24 MODO Hockey 0-4
25 Timrå IK 3-3
26 Färjestads BK 3-5
27 Mora IK  2-2
28 Djurgårdens IF 3-4
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Bissett19: Obesegrade i nio matcher nu, men vi vann väl inte på elva matcher?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
KingCobra: ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
orka vara glad när honken är skadad kommer hamna i ingemanns land ändå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Helgesen: Det här var ju bara andra raka segern!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Bissett19:

Matchsammanfattning redan uppe på FBK:s officiella sida...

se länk
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Det blir nog en hård match mot Luleå. Vore intressant och ironiskt om vi skulle vinna elva matcher i rad, då ligger vi på noll då vi förlorade elva raka om jag inte misstar mig?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
dg93:ojojoj brynäs äger ju!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
90Steen_: Är det nån som berätta hur avgörande målet gick till,hade stängt av webradion!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Hong Kong: Framförallt skönt att Månsson fick sätta två stycken mål. Längtar till matchbilderna läggs ut. Sista målet skulle ju tydligen vara riktigt vackert, i alla fall enligt Magnus Skalman, f-låt Wahlman.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Hong Kong: "10 mål på två matcher, härligt!"


Tror du Djurgårdarna säger likadant idag?.........:-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Riktigt bra målskyttar idag med :D Sjödda fortsätter att producera, Widing gjorde första målet och Månsson sprack måltorkan rejält! :D
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Dream Team: Sorry, kopierade direkt från tex-tv.

10 mål på två matcher, härligt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
nu blir det att suga ett tag innan vi tar oss an Lapparna i norr.
Kommentera

« · 667931 · »