1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739066 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF-Linköpings HC

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Poffa: Ja modo är ju kända i hockeysverige för sina snygga matchställ. Minns den snygga med tummen upp loggan, den var till och med för snygg för modo som blev tvungna att byta ut den. De andra lagen blev ju så avundsjuka. Snygg färg hade den också påminde lite om gammal galla faktiskt.

Poffa: Oki, om man tycker Modo tröjan är snygg så måste man heja på Modo. Det är ebart deras supportrar som tycker den tröjan är snygg.
Man kan inte jämnföra Brynsäs svarta med Modos Röda, det är ett hån mot hela hockeysverige... Brynäs ger känslor tillbaks till 60 talet, vad ger Modos?

Lothar:

Klart MODO-tröjan är snyggast. Brynäs tröja är inte kult, den är ockult...:)

Poffa: Du kan ju inte säga att Modo tröjan är den snyggaste utstyrseln (ang att utse snyggast dräkt/hatt m.m)...
För det första så är det Modo och för det andra så är den inte speciell snygg matchtröja. Tacka vet jag Brynäs svarta matchtröja: Det är Kult!

under 3000 idag? *hoppas*

Har alla läst gd:s sport idag, ang publiken?
Hoppas alla Gävle bor (de personer som hejar på Brynäs) tar till sig det och börjar gå på matcherna (gärna de personer som står i klacken -det kan bli bättre)!

51roger:

snyggaste och modigaste lär väl vara lätt att utse på lördag. Det kan ju inte bli någon annan än Westerlind som äntligen kommer att visa sitt riktiga jag genom att gå klädd i MODO-tröja hela matchen (ja, faktiskt hela dagen).

Snyggt och mod(erikt)igt. Ge karln hans pris redan nu för böveln!

Kom ihåg tomteluvor,stjärngossestrutar,luciakronor,på lördag upp till MoDo, den snyggaste,modigaste utstyrseln,vinner ett pris.
Kvällens match slutar 3-1,mål av Danielsson,Soling och Nylander.

70 Rodrigues: Micke Lind, Henrik Malmström och Daniel Johansson tror jag nätar i kväll. Och skulle det mot förmodan bli ett mål till så tror jag att Anger på ren tur lyckas fippla in en puck! Något resultat tänker jag inte tippa men det blir jämnt. (som vanligt!)

Anneli: Han kommer att göra mål ikväll, han var het sist och gjorde ett bra jobb!

70 Rodrigues: Du ger aldrig upp tanken på att Soling ska få göra mål va? Jag förstår dig. Jag unnar honom det också, men tyvärr tror jag inte att det kommer i kväll.

Brynäs IF-Linköpings HC
Så här vill jag se laget ikväll:

Målvakter: Korhonen(Lundström)

1:a Sjödin-Andersson N Danielsson-Lind-Malmström

2:a Kuparinen-VPL Soling-Miettinen-Molin

3:e Björck-Johansson B Danielsson-Johansson-Nylander

4:e Karlsson, Anger, Rönnqvist, Östlund.

Tror att det är viktigt att gå runt på mycket folk ikväll mot tunga Linköping.

Tips. 4-2 Mål: Soling, B Danielsson, Malmström, Rönnqvist.

« · 348737