1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739058 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF-Linköpings HC

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
sylf: De hörde dig! :-))))))

SOLING!!! NU lossnar det

Såja.1-0 Soling

65Selander: Framför allt GÖR mål !

Tack Korhonen...pp nu SÄTT EN BALJA!!

sylf: okej första PP, nu vill jag höra att dom skjuter och jobbar framför mål!

TIK gör sitt jobb.

RavenLord: Det funkar att smita in !

sylf: Han kanske gör samma sak som jag... Svärmor sitter på min plats idag, då jag lyckats med konstycket att åka på en släng till av influensan. :-( Missar man en match även i år... Dock är ju biljetten betald redan i somras, så man är en av de 1800-2000 som har seriebiljett.

sylf: Dålig Ekonomi...Bilen verkstaden 5-6 000 och kannske arbetslös om en vecka som alla andra Gävlebor

3-1 till Brynäs, sanna mina ord!

RavenLord: Va fan gör du hemma ?

sylf: 2-3

sylf: Jag tror det blir jämnt. Brynäs vinner efter straffar med 4-3.
Niclas Danielsson 1, Björne D 1, Tommy Sjödin 1, Tommi Mietinen 1.

30 sekunder och han drar redan slutsatser och analyserar spelet på Webradion..Inte illa

70 Rodrigues: 1-4

Jompe: 4-2 med följande målskjytter: Soling, B Danielsson, Malmström och Rönnqvist, inte nödvändigtvis i den ordningen :-))

70 Rodrigues: Då var det dags att tufsa till simhudarna. Målfattigt och jämnt är väl en realistisk gissning. 2-1?

Makkan: Du har ju tagit mitt recept från tidigare matcher :-))

Makkan: Receptet: Gör fler mål än LHC,hur spelar ingen roll.

Makkan: Å fan! Så Esko har försökt spelat bort oss från Elitserien två gånger? Jag anar ugglor som får kläder här. :)

Se länk.....
om ni inte redan har läst intervjun med Roger Kyrö.

Lunkan: Några tillägg.

I avgörande hemmamatchen mot björklöven gör Andreas Dackell hattrick (vilken hjälte).

Och laget som var närmast att sno elitserieplatsen för oss (Troja Ljungby) tränades av en viss herr Esko Nokelainen.

Makkan: Förhoppningsvis så gör dom så eller så blir det som vanligt dom fegar och väntar på ev misstag från LHC

Recept för vinst ikväll.

# Åk mycket skridskor.
# Skjut i alla möjliga och omöjliga vinklar.
# Resoluta rensningar i egen zon under press.
# Smäll på vid varje tillfälle att trycka upp en östgöte i planket.
# Spela inte på resultatet vid jämn match i sista perioden.
# Pressa och stressa vid lhc:s uppspel = indianare.

Gör Brynäspojkarna så här vinner vi ikväll.

Lunkan: Kan vara bra och deffa inför kvällens match!

Själv så tror jag att det blir en tuff match och slutresultatet blir 3-1 till BIF efter 3:e målet i tom kasse.

Vilka som gör målen kvittar, bara vi vinner.
Okej Anger sätter i tom kasse och han blir så glad att han glömmer bort att bromsa, så att han åker in i sargen och stukar handleden.

mer 95/96

ALLSVENSKAN 1995/96
Brynäs 18 17 0 1 95-37 34
Södertälje 18 9 4 5 68-42 22
Björklöven 18 10 2 6 69-56 22
Kiruna 18 10 1 7 56-56 21
Rögle 18 9 2 7 82-57 20
Troja/Ljungby 18 6 7 5 69-56 19
Huddinge 18 7 3 8 61-59 17
Mora 18 6 2 10 63-89 14
Tingsryd 18 3 3 12 45-67 9
Surahammar 18 1 0 17 43-132 2

65Selander: Hittade detta till råga på allt elände.

ALLSVENSK FINAL 1995/96
Brynäs-Södertälje 4-2
Södertälje-Brynäs 5-2
Brynäs-Södertälje 3-4
Södertälje-Brynäs 5-2

Och det lyckliga slutet
KVAL TILL ELITSERIEN 1995/96
Brynäs 6 4 1 1 26-13 9
Troja/Ljungby 6 3 2 1 28-21 8
Rögle 6 0 4 2 13-22 4
Björklöven 6 0 3 3 15-26 3

RavenLord: Inge fel att vara optimistisk, men 6 Brynäsmål ikväll, nej jag skulle inte tro det,du. Brynäs kan helt enkelt inte göra så många mål i en match numera. Huvudsaken är ändå att det blir seger, om så med 1-0.

Lunkan: tänk 15spelare!!!

Nu skulle vi inte ens ha råd att ersätta 3st ;-)

knaskamilla: Jag tror nog att Coma kommer att spela med sin "moderklubb. Eller i alla fall klubben han kom till i 14 årsåldern. Det är i alla fall vad han sa till mig när jag frågade i somras!

65Selander: Skoja inte minns känslan när man åkte från Lastbilsrinken låt det ALDRIG ske igen.

Hemska minnen saxat från Keb

Nye tränaren Göran "Flygis" Sjöberg, som själv hade fått sparken från norska mästarna Storhamar, fick en lugn och fin start med 17 raka segrar i Allsvenskan. Men sedan hettade det till när Södertälje vann sista matchen - och även den allsvenska finalen med 3-1 i matcher.

• Vid sidan av isen visade det sig att Brynäs givit poängmaskinen Greg Parks sparken trots ett treårskontrakt. Inte heller Bedrich Scerban (ett år kvar på kontraktet) eller Brian Rafalski fick vara kvar. Skattehärvan skördade indirekt sina offer.

• I kvalserien blev det dock ett lyckligt slut, segern mot Björklöven i sista omgången innebar att Troja/Ljungby hamnade en poäng och sex mål efter. Brynäs var kvar bland de stora.

• Men jublet bland de 6226 satte sig i halsen morgonen efter när Gefle Dagblad avslöjade spelarflykten. Totalt blev det 15 tunga spelarförluster.

Förutom utlänningarna försvann Fredrik Modin till Toronto, Ove Molin och Mikael Wahlberg till IFK Helsingfors, Peter Larsson till Jyväskylä, Jonas Johnson till tyska Landshut, Stefan Ketola och Mikael Wiklander till tyska Timmendorf och Thomas Tallberg till Göteborg.

Brynäs IF Nyförvärvs-poängliga. I ( ) placeringen i Brynäs totala poängliga.

1. (1) Mikael Lind 11+16=27p
2. (5) Jacob Johansson 5+4=9p
3. (6) Henrik Malmström 4+5=9p
4. (10) Nicklas Danielsson 6+0=6p
5. (14) Jesper Björck 2+3=5p
6. (15) Mikko Kuparinen 0+4=4p
7. (16) Daniel Casselståhl 3+0=3p
8. (20) Markus Korhonen 0+1=1p

Lunkan: Jo det var en riktig höjdare, vi vann väl alla matcher förutom i mot SSK om jag inte minns fel.

Tror vi vann den sk AS då med 12p över SSK för att sedan som du skriver förlora direktkvalet, fy f-n vicken pärs det var

sylf: "Skötte dom sitt jobb skulle dom inte få nån skit,så är det i alla jobb...."
Ja det kan Du ju inbilla dig.

65Selander: Ok 2 lag från ES åkte ner direkt i AS efter jul. Minns hemska 96. 1 BIF och 2 SSK i AS spelade direktkval SSK gick upp direkt BIF fick spela i nästa etapp med 4 lag bla Björklöven och Rögle (tror jag).

65Selander: Inte mer än nån kvart tillbaka :-))

Lunkan: Eftersom jag har alzheimer ligth ;-)

för några år sedan så delade ju ES på sig toppen körde vidare och sedan så tror jag att AS klev upp med några lag och så körde dom på.

Någon som har minnet kvar?

66Hagberg: Då är vi ju tillbaka till 80 talet då,så när som att det är 2 lag till.Låter inte som nåt nytänkande direkt.

65Selander: Är med på 14 lag och naturligtvis slopandet av derbyeländet men sen? Skilj på serien utveckla!

Hutta: Ja,det verkar nästan så.

65Selander: Inte nog med att serien skall vara öppen och utökas till 14 lag, det räcker inte med 2 som kvalar. 2 åker direkt efter jul till superallsvenskan och 2 till får kvala efter fulla säsongen och som Selander sa, bort med alla j-a derby grupper.

65Selander: Inte nog med att serien skall vara öppen och utökas till 14 lag, det räcker inte med 2 som kvalar. 2 åker direkt efter jul till superallsvenskan och 2 till får kvala efter fulla säsongen och som Selander sa, bort med alla j-a derby grupper.

sylf: Svensk hockey är väl inte spännade längre. Om vi tar landslaget, dom har inte vunnit på många år tacka fan för att pubilken sviker. Och sedan är det vm för ofta. det kanske spelas för mycket matcher i elitserien det kan var en av anledningarna att publiken sviker. Och sedan är det så att det finns en annan sport som tar mest plats (fotbollshatare) i tv. Det finns inte utrymme för hockey längre.

maria29: Skötte dom sitt jobb skulle dom inte få nån skit,så är det i alla jobb.Bara det att i ett vanligt jobb vill man ha både ris och ros,så man kan ändra på det som är dåligt.Men kritiserar spelare eller tränare domarna får dom böter ?

Lunkan: Håller med dig här!
Stänger dom ES så dör den serien!
upp med 14 lag, bort med derby grupperna och skilj på serien vid jul så att det inte blir så mycket transport utav det hela

sylf: Det verkar som om målet är att helt eliminera tacklingar från sporten.

sylf: Stängd liga! Bomtjackalack nej tack!

Tänk om BIF tex varit Björklöven det räcker så för att inse att ligan inte ska stängas. Begränsa antalet utlänningar istället om det nu går med bossman eu och allt vad dom heter.

RavenLord: Ja,det är sant.Ibland kan man se en klockren tackling,sånt som hockeyn bygger på,åsså blir killen utvisad ?! Sen undrar dom varför publiken sviker ?

sylf: det är nog inte så lätt att vara domare får ta skit ifrån både spelare och publik. Men visst skulle det behövas bättre domare.

« · 349182 · »