1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 738997 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF-Linköpings HC den 29/10

Brynäs IF-Linköpings HC den 29/10
Så, hur ska vi slå LHC på lördag, eller ska vi skita i det o räkna med förlust??

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC den 29/10
70 Rodrigues: Genom en bra totalhockey, genom att sätta de chanser vi skakar fram och genom att SE FRAMÅT!

GävleLasse: Totalhockeyn står Frölunda för, chanserna som vi skakar fram sätter vi inte, d är solklart o se framåt gör vi efter varje torsk, men vad hjälper det??

70 Rodrigues: Ja VAD ska vi göra då? Ge upp eller?

GävleLasse: Aldrig ge upp, men vad jag och många än skriver så är det ju bara fel, jag vill se 3 femmor från start,fysisk hockey, hjäta o smärta, det är det enda somjag kan komma på just nu. Vad tycker du dom ska göra?? Spelarna verkar ju vara så änsliga o ambivalenta, dom ber ju nästan om ursäkt om dom kommer med fart över blå!!

GävleLasse: Målskillnad gäller ju också i slutändan :-)
Bild från min webkamera

70 Rodrigues: Vad vill jag se?

1. Snabbare spelvändningar.
2. Mer fysiskt spel.
3. Bättre powerplay
4. Mer skärpa i avsluten.

GävleLasse: Då är vi överens, frågan är väl hur dom ska komma dit??

GävleLasse: Sen måste jag tillägga en sak till.

I början av säsongen så var det nyförvärven som dominerade i produktionen. Nu har dessa fått "soppatorsk" och vi måste förlita oss på det "gamla brynäs", den har svikit oss förr.. Så jag tror att det är time för Sundlöv att skaka fram lite nytt blod bland våra forwards.

Det behöver inte vara en målskytt, det räcker med en eller två tyngre forwards som vill/orkar/kan kliva på och visa vägen.

GävleLasse: Halleluja!!!!!

GävleLasse: Vart har det fysiska Brynäs tagit vägen egentligen,det som alla tidningar skrev om efter dem första matcherna!!DET NYA FYSISKA BRYNÄS!!
Det verkar ju vara helt bortblåst nu!!

70 Rodrigues: Ja hur skall de komma dit. Boork får helt enkelt lägga upp träningen annorlunda. Jag vet inte, men han stod på årsmötet och sa en del som alla köpte. Nåt om att vi ville ha en bra start på serien och sedan så gällde det att hålla säsongen ut. Det gör vi inte om man går er på folk från start. Men visst jag skulle inte ha blivit ledsen om Boork hade gjort det i någon match i dagarna här bara för att visa att han inte är nöjd.

GävleLasse: Kösa?*L*

Bissett19: Det nya friska Brynäs bestod av de nya, som dessvärre inte pallat för det täta matchandet.

Bissett19: "Det verkar ju vara helt bortblåst nu!!"

Nu ja.
Att inse varför det för tillfället är lite bortblåst ingår i begreppet "perspektiv".
Där fick du en ledtråd, Tony....

Huge: Tack så mycket, nu ska jag också börja kamma mig med en osthyvel :-)

GävleLasse: Täta matchandet titta på schemat i bannern. Målskillnaden kommer att spela roll i slut ändan. Håll med om att hittils så är det DIF Hemma som är minuset.

LHC hemma på lördag är ingen lätt match men med sunklaget i fjol så ledde vi innan orken tog slut, FBK på måndag som går upp och ner.

Efter det så påbörjar vi turnén i Dalom. Torsdagen möter vi Simons Lakejer och sedan på Lördagen styr vi kosan mot Ejendals Arena.

Jag räknar med 2p på lördag och 5p på Dala touren..

Sedan är det j-a lätt att säga "att vi skall förlora stort men hoppas att jag har fel saken". Är ni lika veliga inför chefen på jobbet... Ja chefen, nej chefen, hur högt chefen :-))

« · 603827