Brynäs IF

713107 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00

1531034 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
Huge: Ja och vissa ägnar sig åt ständigt rövslickeri!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00

arnio: "Att Lill-Djoos toppar +/- i Brynäs är värt att lyfta av hatten för.

Helt fel tänk.
Härinne sysslar vi inte med att dra fram saker som spelare gör bra, här gäller det att alltid fokusera på de misstag som görs, gnälla utav helvete och kräva utlåning efter 3 halvbra insatser....

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
Anders Berg: Har redan skrivit om saken kl 10.17 idag, kul att Pucken läser vad som skrivs härinne så att han kan sno lite nyanserade och insatta synpunkter till sina blogginlägg...   :-)
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
Är Löf näste man att låna ut kanske? Han är en säkerhetsrisk när han är inne på isen iaf!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
arnio: Det ska helt klart hyllas!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
Slajsarn: Att Lill-Djoos toppar +/- i Brynäs är värt att lyfta av hatten för.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00

Trött på torskarna nu. Känns nånstans som att laget kan bra mycket bättre än såhär. Vi har tagit ok med poäng,men målskyttet har ju egentligen hackat sen första matchen.

Man ska nog inte utesluta alternativet att försöka värva in en poängspelare.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00

Lindström: Ja den typen av "profetior" verkar gå igenom vissas filter här medan om nån skriver tvärt om så huggs det direkt.

Att Löf skulle få det svårt har jag sagt länge. Han är för sävlig med pucken, långsam att vända upp och värdera situationen. Det är inte av en tillfällighet att han hamnar i tidsnöd ofta. För detta VET motståndarna och är inte sena med att checka just honom i de lägen som blir när de dumpar ner pucken i/mot hans hörn.

Det krävs ett hästjobb från både center och backkollegan att hela tiden vara med so passningsalternativ. med tex Gunderson i samma situation så kan man "tjuva" lite och på så sätt transportera pucken genom mittzonen på ett bra sättoch hamna i numerära överlägen i och med att motståndarna tappat fol i forecheckingen.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
Lindström: eller så är säsongen lång och det är inte nu det avgörs.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
Huge: Det kallas övertro på matrialet.
Löf skulle ju ta flera kliv och sniffa på 3 kronor
Lasse skulle vara tillbakas i 1a back klass

För att bara nämna vad experterna här inne trodde..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
bradberry: hade vi haft Silver så hade vi inte förlorat fyra matcher i rad inte. Dax för en eller annan matchvinnare att kliva fram.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
Honken: Säg så här: försvaret är OK, men har varit lite för ojämnt.
Vi har blivit hårt drabbade pga enkla och billiga misstag i främst egen zon.
Annars har försvarsarbetet sett bra ut i övriga zoner, tycker jag.
Det är dom här billiga skitmålen i arslet som har varit jobbiga så här långt, ifjol gjorde det ingenting då vi ändå var tillräckligt självsäkra och skickliga framåt för att kunna reparera misstagen därbak.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
Huge:Ja, försvaret känns inte bra, vi får hoppas att Dennis snart är tbx och att LJ kan hitta självförtroendet i Almtuna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
bradberry: Förutom problemet med produktionen så har vi inte heller nåt flyt med domarna för dagen. Lika bra att allt jävelskap kommer samtidigt, det brukar det ju oftast göra. En olycka kommer sällan ensam, typ.
Kollade bilderna när Harju blir slashad bakifrån vid friläget mot Salak senast.
Rapper kommer strax innan han ska avsluta, varför blir det inte straff?
Trodde första att domarna dömt korrekt och att rappet kom efter avslutet, men det stämmer inte.
Märklig domarbedömning isf.

Och igår var det samma olycksgubbe som drabbades. I förlängningen bryter Harju in från högerkanten och får en klubba mellan handskarna innan han avslutar avslutar.
Ingen reaktion från domarna, som annars brukar ha stenkoll och på direkten blåser för en sån sak.

Och som lök på laxen lyckas Sunken pricka klubbskaftet/knoppen på deras målvakt när hela målet är vidöppet därbakom.

Som sagt: är det emot så ÄR det....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
bradberry: Tror att en del av problemet inte är offensiven utan defensiven. Vi har tappat Ekholm och Andersén, det tappet har drabbat laget mer än vi tror. Forwards känner sig stressade att producera då vi ofta kommer i underläge pga billiga baklängesmål, som ofta berott på rena junismisstagen, nåt vi sällan såg med Andersén och Ekholm på isen.
Vi har ett par unga och relativt orutinerade backar i Djoos och Berglind, som emellanåt får problem med främst markeringsspelet.
Deras fysik gör också att dom väger lite lätt och har svårt att städa runt kassen på samma sätt som Andersén och Ekholm gjorde.
Och när även Löf har sviktat på sistone så sprider det sig kanske en liten osäkerhet i defensiven överlag, och forwards känner sig mer tvingade att reparera genom att producera mer än vi släpper till sas.
Vårt ojämna spel överlag i matcherna tycker jag talar en del för denna teori.
Det varit lite för många svackor i matcherna, nåt som var mindre förekommande förra säsongen.
Sen har vi som sagt i stort tappat mkt i både offensiven och defensiven och ska kanske inte räkna med samma produktion och fina defensiv som förra säsongen.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
hahii: Skottstat:

33-35 på mål.

37-15 utanför mål.

Brynäs problem är i alla fall konkret tydliga... Solklart vad man måste förbättra.

Brendl?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
Macahan: Vet någon hur många skott som går över målet? Känns som det är iaf 80%. Fan skjut lågt och ta retur? Behöver inte alltid vara upp i krysset.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00

Då kom man just hem från matchen i Gävle. Skitmatch, ingen fysik från något av lagen.

Vill att Brynäs säljer Simon Löf NU! Maken till kladd har jag inte sett sedan DJ:s dagar. Han ser ju helt loj ut på planen. Hoppas LJ får fart på grejerna och att Dennis Persson snart kommer tillbaka. 

Håller med om vad många skriver, en sniper hade varit att föredra. 

KÄMPA BRYNÄS!

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
70 Rodrigues: Ja exakt och det är ju ett par barnmorskor som verkar ha snubblat om man kollar här inne;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
foppa78: Om man är positiv efter 4 raka torsk så är man tappad fler än en gång ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00

vi har ett lag fullt med brunkare som inte har en jävla aning om var målet står!

Rögle-Brynäs 5-2 vi lyckas göra 2 mål

Timrå-Brynäs 3-1 målet gör Johansson som skjuter i sargen på domaren och via en Timrå spelare i mål !

Ursäkta det negativa men jag kan inte vara positiv efter 4 raka torsk detta suger stor jävla hästballe!

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
6 poäng i dom närmaste två matcherna är ett måste men jag vet inte hur vi ska lyckas?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
Bra jobbat jävla klant Brynäs kanske dags att värva en sniper för vem fan ska göra mål i detta laget! Sug röv
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
sniper: Det är bottennappen i veckomatcherna som sticker i ögonen på folk. Sedan har ju Brynäs indirekt tackat nej till ett högre publiksnitt genom att tacka nej till Bäckis...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00

Publiksnittet är i jämförelse med med förra året efter lika många matcher 166 personer färre. Nästa lördag är det hockeyfesten och då bör det bli fullsatt. Då borde vi vara uppe på samma snitt som förra året efter lika många matcher. Så det verkar inte vara så illa.

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
Lesky:En direkt reaktion på den högre biljettpriserna. Precis nör man fått upp ett intrese så rann snålvattnet till.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00

Peja: En match gör ingen säsong. Nej jag var inte där, men jag kritiserade Gävlebor med god möjlighet att gå på matcherna. Betydligt svårare för folk (däribland jag själv) boendes 50-150 mil ifrån Gävle att ha tid och råd.

Riktigt surt dock att det blev torsk när publiken väl kom!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
Peja: Ändå kan dom inte leverera, pinsamt!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
Lesky: Det var ju en fenomenal publiksiffra idag. Var du där?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
Lesky: Sanningen liger närmare 4 raka torsk :-(
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
70 Rodrigues: Visst, 2 raka torsk nu men vi ledde serien ett tag och publiksiffrorna var fortfarande rena skämtet. Gävlepubliken visar ständigt att man tar Brynäs för givet! Det är fan i mig bedrövligt att det inte kommer mer folk på matcherna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
Det här med att folk inte dyker upp på matcherna kan ju bero på att vi blir knullade på hemmais, go figure!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
arnio: Korkar upp klaga med. Sörjer med en coffee pinotage från Sydafrika.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
rafalski: ja en trea vore härligt liksom. Nu korkar jag upp och glömmer detta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
Gäller att få stopp på den här negativa trenden nu innan vi slåss om slutspelsplatserna.... Hm.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
Vill se tre poäng!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
arnio: Okej, sansar mig. Vore trevligt om vi vann nån match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
rafalski: haha vi är femma
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
Jävla sopor, tror vi vinner snart/nångång/kanske igen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
Lindström: Vilka jävla felknullade straffar, avgå nån.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
arnio: fy blä, hyffsat match igen och skönt med en pinne.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00

Jävligt äckligt pinsamt!

ett jävla poäng kommer man ingenstans med...

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
Zappaholic: varning för Klasen.

Jag tror att Thuresson avgör
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
Zappaholic: Bra där Harju!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
arnio:Solklar jävla hakning...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
70 Rodrigues: nä ja jag brukar rösta på Brynäs :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
rafalski: två pinnar nu. Vore en befrielse
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF 27/10 16.00
Jaaaa, en pinne!!! Gråter av lycka... not!
Kommentera

1531034 · »