Brynäs IF

715674 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010

1299414 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Skitstöveln:

Då går de om oss på målskillnad, något haltande
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Zzz: Tack för ett bra svar. Jag skulle lägga dit även bra och snabb spelförståelse, inte snabb bara fysiskt eftersom spelet är mycket snabbare i de internationella matcherna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
AIK - Frölunda 4-0!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Bissett19: Jag tittar också på matchen - är ganska imponerad av AIK! Snacka om att mala ner Frölunda...

Förhoppningsvis fortsätter malningen på lördag ^^
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Treklövern1912: Det kan förmoligen betyda en massa saker. Men jag tror att en spelare som behärskar en rak, snabb och fysisk hockey är en spelare med internationell spelstil. Med det finns säkert fler definitioner.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Skitstöveln:

Sitter och tittar på matchen,AIK kör som bara fan.Brynäs gav ju dom en boost i självförtroende i Torsdags.Går mot tre raka nu..

Frölunda längtar nog tills Lördag;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
GävleLasse: Fast samtidigt så påpekade han att han inte tagit ut truppen med en viss rollfördelning utan att dessa är de bästa spelarna och att rollfördelning kommer i ett senare skede. Wikegård är inne på samma sak i sitt senaste inlägg. Men jag tror som du att det är tanken med Jämtin, i annat fall är jag väldigt frågande.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Det går bra för Frölunda ^^ 3-0 till gnaget
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Sjukt om AIK lyckas värva Toskala.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Zzz: Jag tror att Mårts har, precis som någon redan varit inne på, vill ha en speciell spelartyp. Någon som kan kliva in framför kassen i PP. Det är ju inte för hans spelförståelse, bra skott eller något annat han kan ha gått på. Utan det är det oömma spelet framför kassen. Vi har några såna spelare i ES och jag skulle tro att även Granis har varit under luppen för den uppgiften och kanske han får chansen i någon annan turnering.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Kan någon säga vad är en internationell spelstil? Det skrivs i tidningar och uttalas av coacherna att en viss spelare har en internationell spelstil. Det har ju genom åren funnits många toppspelare i ES som har sprutat in mål eller varit stadiga backar i sina bästa år men inte kommit med i landslaget.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
GävleLasse: Sant, men det finns många spelare som presterat i elitserien men aldrig fått chansen att visa upp sig. Men det blir intressant att se iallafall.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Zzz: Det är väl därför man har dessa turneringar.. För att kolla om de håller internationellt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Zzz: Mycket möjligt. Jag hade faktiskt gärna testat Hedman men han är ju en ännu sämre skridskoåkare.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Peja: Visst är han det, men håller han internationellt? Jag tror han kommer få det jobbigt att hänga med.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
GävleLasse: Inställning och inställning, han har en skruv lös =)

Noterar för övrigt att Brynäs satsar på fairplay award i år. Granström och Dacke leder utvisningsligen på 16min. Jag tycker att det en spelare som Granström ska ligga på 100min per säsong, inte för att han spelar fult utan att han hela tiden ska ligga på gränsen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Zzz: Jag tycker att Jämtin är en bra rollspelare. Retsticka & pain in the ass...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Zzz: Nej det är han definitivt inte... Men han har bra inställning och Mårts vill väl ge honom en sista chans att visa att han är bra nog..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
tompap71: Jag uppfattade det som att han tagit ut dom bästa spelarna och inte sätt till vilka roller som ska tillsättas. Jag tycker det uttalandet talar mer emot Jämtin. Är han verkligen topp 13 av svenska forwards i europa?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Bissett19: Handen på hjärtat är det landslagsklass på Järnkrok just nu? Jag tvivlar på det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010

Kul att Silfverberg blev uttagen, hade det på känn!

Ekholm kändes given!

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Zzz:

Mårts påpekade att han har tagit ut spelarna för deras individuella egenskaper och inte det kanske mest optimala laget.
Det kan ju vara förklaringen till Jämtin.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Zzz:

Det är Mårts ord,man får inte röra de juniorer som är aktuella för Junior-VM,dom drar ju också iväg på ett läger efter sista matchen innan uppehållet..

Försvinner ju ett helt koppel spelare som brukar vara med och träna/spela med Brynäs iom dessa turneringar.Ekholm,Silfverberg,Järnkrok,Bertilsson,Larsson,Wännström och Rernsfeldt..
Nya fjunisar får förmodligen fylla på och träna med laget.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Wesley: "Järnkrok kom inte med pga av att han ska få koncentrera sig på JVM."

Är det Mårts eller dina ord?
Kul för Andersén att nämnas, men har han verkligen skridskoåkningen för att spela internationellt? Samma fråga med Jämtin, jag begriper inte att han är med. Kul också att han vågar peta en kille som Davidsson, det finns inga fribiljetter i år.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Bissett19: Mårts berättade även att Niclas Andersén fanns med i diskussionen på backsidan..


Kul att höra, Det kommer säkert att sporra Andersén i fortsättningen.
Järnkrok kom inte med pga av att han ska få koncentrera sig på JVM.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
tompap71: Så var det alltså, tack för infon
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Wesley:

Mårts berättade även att Niclas Andersén fanns med i diskussionen på backsidan..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
sylf: Jag tycker att vår fjärdecenter är mycket bra. Bland dom bästa i ligan
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Bissett19:



MÅLVAKTER
1. Stefan Liv
30. Daniel Larsson

BACKAR
3. Sebastian Erixon
4. Mattias Ekholm
5. Daniel Fernholm
6. Magnus Johansson
7. David Rundblad
19. Elias Fälth
23. David Petrasek
44. Jonas Junland

FORWARDS
10. Joakim Lindström
11. Björn Melin
12. Marcus Krüger
14. Niklas Nordgren
15. Mattias Sjögren
16. Dick Axelsson
20. Martin Thörnberg
22. Niklas Persson
26. Niklas Olausson
27. Robert Nilsson
33. Jakob Silfverberg
79. Fredrik Warg
91. Andreas Jämtin
måndag 1 november, 2010 16:17 Mattias Ek
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Bissett19:

Ekholm & Silfverberg med i tre spänn...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
sylf:

Värvar man Toskala som backup?Låter väl lite märkligt,Bjurling hade varit perfekt,både för AIK och Brynäs;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Bissett19: Ja det är faktiskt anmärkningsvärt. Toskala lär ju inte vara gratis heller.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Bissett19: Jo, men ersättaren är väl tänkt som en backup till Fasth om jag förstått det rätt....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Gurra88:

Hehe.
Fast det måste sända konstiga signaler till Fasth som spelat riktigt bra..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Zzz: Måste vara svårt för AIK vad de ska välja.. Toskala eller Bjurling. hmmm
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Lyck:

Ingen NHL-klubb plockade honom när han var uppsatt på waiver och om valet stod mellan att betala full lön (envägskontrakt) för en båsöppnare i AHL eller ungefär halva kostnaden vid utlåning så var valet kanske inte så svårt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
tompap71: Om Greiss är ett avkrivningsobjekt på utgående kontrakt för San José kan det ju inte vara så, det är sant. Hade ingen koll på hans kontraktstatus, gissar isåfall att de försökt realisera hans värde i byte med nån annan NHL-klubb men inte fått något napp, gett upp och låtit honom gå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
sylf: hehe, ja Leksand hade nog varit sugna. Såg på EP att dom idag signat Fredrik Öberg..

Det blir nog inget AIK för Bjurling. Toskala är i det närmaste klar som det verkar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Zzz: "Ja men vem ska ta över ett kontrakt på en spelare som tjänar 150-200k/mån som inte har presterat på tre säsonger?"

Svårt, enda lag jag kan komma på är Brynäs, men där är han ju redan.......Ska vara VF då, som köper ALLT, men där kom han ju ifrån. Näe, det får nog bli Leksand!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
sylf: Ja men vem ska ta över ett kontrakt på en spelare som tjänar 150-200k/mån som inte har presterat på tre säsonger? Leksand är väll det enda alternativet. Men jag tror inte att han vill spela allsvenskt. Kanske kan dom ta honom efter säsongen men förmodligen inte till dom pengarna. Finns inte pengarna till nyförvärv nu kommer dom inte finnas bara för att vi sparkar Nordqivst eftersom vi fortfarande kommer att ha hans lön, eller åtmindstående stora delar av den. Det jag menar är att man måste vända på varje sten innan man sparkar en spelare som kommer att kosta så pass mycket pengar under en så långtid.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Zzz: Så vi ska ha honom kvar med den lönen för att spela 4:e center?? Mormor får väl hitta en klubb som är villiga att ta över kontraktet! Dessutom värvades han för att bli förste center när han var återställd, för ett år sedan, och han har bara blivit sämre. Om tålamod även är en fråga om pengar kommer ju även aspekten att det kan bli ÄNNU dyrare att inte lägga de pengar man ändå har (10 miljoner) på nya spelare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
sylf: Visst, kan inte spelaren rätta in sig i ledet så ska han bort. Jag tror inte att Brynäs har någon sådann spelare.
Men att göra sig av med en spelare som Nordqvist som precis som du skriver tjänar bra är väldigt dyrt. Han har även nästa år på kontrakt och säg att Brynäs måste pynta ut 2/3 pengarna som är kvar på kontraktet så inser vi ganska snart att ska man sparka honom så måste all förhoppning om att han ska lyfta sig vara ute. Är vi verkligen där nu? Visst, han blir aldrig någon förstecenter men att han inte skulle kunna leverera i en 2-4:e kedja ser i allfall inte jag som omöjligt. Inte än. Och tålamod i det här fallet en fråga om pengar och då anser jag att vi får ha lite mer tålamod än i vissa andra fall...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Zzz: Håller med, jag tycker Sundström är en lite underskattad center, perfekt för en 3/4:e line.

Läser just om SAIK som dumpar spelare igen, gör det för att de antingen inte håller måttet eller inte rättar in sig i ledet. Ett klockrent förfarande som fler borde anamma. Spelare idag tjänar mer i månaden än vad en sjuksköterska gör på ett år, då kan man gott ställa krav på dom. En sån som Nordan t.e.x har mjölkat ur typ 2,5 mille ur BIF + Sociala avg = cirka 5 mille på ett år. Hur mycket har han gjort rätt för? Widing i DIF likaså. Horribelt.

Såg en intervju med en gammal Engelsk fotbollsspelare häromdan. Han sa att man kan absolut ha en dålig dag, det händer alla, men man kan fanimej kämpa ändå och bidra med stenhårt arbete så man kan se sig själv i spegeln efter matchen. Väldigt sant och en viktig detalj inom hockeyn, nåt som en del spelare borde lära sig!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
sylf: Visst kan man inte säga att Nordan är på G, men nog var han ett par klasser bättre i lördags än tidigare. Ingenting förändras men man måste väll ändå kunna ge honom något när han lyfter sig och gör en match på rätt sida godkänt.
En som jag tycker kommer i skymundan är Sundström. Han gör inte många misstag på en match och bidrar men ett fysikt spel. Dessutom är han förjävligt stark i hörnen och kommer alltid ut med pucken och bra defensivt. Snabb är han inte, men jag kan gott se honom i en fjärde kedja.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
mattiaskarlgren: Silfver har varit bäste forward i ett gäng matcher nu!!

Att påstå att Nordan är på G efter att ha bidragit till ett självmål är ju patetiskt. Han har inte och kommer inte att vara på G inom de närmaste 40 åren, han är helt enkelt inte bättre. Det finns ju en anledning till varför han inte ens platsade i VF.......Sämre än Hutten!

Ekholm blir ende bidrag i 3:-, nån annan har inte där att göra, även om ett par st här inne tycker att Lauritz är Sveriges genom tiderna bästa spelare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Lyck:

Greiss kontrakt med San josé går ut efter säsongen o kommer sannolikt inte förlängas, dem ställer knappast några sådana krav.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Huge: Har nu kikat matchen och kan inte för fem öre förstå vad du menar med att Nordan är på g?

Silfver var ju grymt bra i lördags.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Lyck: Jag kan inte tänka mig att det står i avtalet att Greiis måste stå varje match...helt orealistiskt
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Lyck: ...och att Greiss gick otränad direkt in i laget; det stod i avtalet helt enkelt. Där kan man dock ifrågasätta om det är bästa kapitalförvaltning att skjuta sönder honom direkt, istället för att matcha in honom långsamt, och om det inte skulle ge bättre effekt på medellång sikt för San José.
Kommentera

1299414 · »