Brynäs IF

713090 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF - MoDo | 28/9

757042 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
65selander: Vad är kul statistik?

Att 40 procent av Brynäs amerikaner hetat Brian?
Att Brynäs båda nilssöner genom tiderna haft tröjnummer tio men att Brooklyn Tigers förste ordförande ändå vill ha nummer 64?
Att Sven William Löfqvist och Late Show's host Dave Letterman är födda samma år, samma månad och på samma dag.
Att Christer Olsson och Jennifer "J.Lo" Lopez födda samma år, samma månad och på samma dag.
Att Elitserien aldrig startat så tidigt som på 65selanders födelsedag. Den tidigaste säsongspremiären är 15:e september. Året: 1999. Den enda matchen detta datum: Linköpings HC—Brynäs IF 0–3 inför 4 603 personer i Stångebro.
Att 20 Lindgren visiterat fyra elitseriematcher i Gavlerinken på sin födelsedag. ...samt slutminuterna av en J20 förra säsongen.
Att nu tar 20 Lindgren lunch och återkommer senare.

Nä, det här var inte statistik utan mer trivia. Det kan dock uppfattas som kul.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
20 Lindgren: Kan du inte knåpa ihop ett inlägg med lite kul statistik?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
65selander: Inge fulsprit till Nicks föräldrar bara:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
65selander: Eller borde kunna den.

Såna här onödiga inlägg gör jag ju förstås bara för att jag och Brynäs ska klättra i inläggsligan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9

70 Rodrigues: HF har sagt att jag har fått besöksförbud hos hans päron :-))

Lindgren: Vi överlåter den mer finstilta statistiken till dig. Du som kan den.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
Jag har gått igenom slutet på matchtråden från igår. Är det ingen som lagt märke till att det igår var Brynäs etthundrade övertid i Elitserien? Detta blev den blott 16:e fjärdeperiodsviktorian för de okklädda som kan sägas vara sämst genom tiderna av de etablerade elitserielagen i spelformen som förr i världen kallades sudden five. Bäst är MoDo med 28 segrar, varav sex stycken mot Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
Härlig kommentar från Angell :-)

- Kul att göra mål. Kul att mina föräldrar fick se det. Och de ska se följa med i supporterbussen för vår nästa i Timrå. De har redan varit på Systembolaget och handlat till resan, berättar Nick Angell på klockren svenska.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9

rackham: Förra gången så blev det också golvet med en fin madrass so m tappade luften efter 20min :-))

Men det är ju gratis iaf...

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
HF:

HF är hård mot de hårda.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
65selander: "Får vänta tills jag sitter på tåget till Gävle imorgon kväll. Sedan så blir det resvaka på Bishop Arms, innan man entrar HF's soffa."

Du är inbokad att sova på golvet. Det gäller att boka i tid :p
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9

Bissett19: Det går ju inte så många supporterbussar upp, så risken är ju stor att man måste ha med sig hembakt. Eller var det hemkört?

Kul om det stämmer iaf. Vi är över 50st om ingen har hoppat av sedan senast.

Tänkte på Oves mål. Om det hade varit någon annan, tror ni att denne hade gått hela vägen eller spelat smart och vänt hemåt istället för att snitsla sig framåt målet.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
65selander: Du får ta hand om Nicks föräldrar på bussen på Lördag:

Saxat från GD/Arbetarbladet:

"- Både mamma och pappa var riktigt taggade, de var på plats två timmar före nedsläpp och laddade. I morgon ska de på systemet och sedan följer de med supporterbussen upp till Timrå på lördag, säger Nick och skrattar."
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
Bissett19: Nej jag tror nog att han vill få in Alma så tidigt om möjligt. För vad är det som säger att han skulle stoppa in Bicek oom Brynäs fortsätter att gå bra fram tills han och Lavins ansluter. Mitt tips är att han vilar någon spelare till lördagsmatchen, Salmonsson kanske?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
GävleLasse: Eller så låter han Almtorp få vila en match till innan han slänger in honom i hetluften,Boorken brukar väl vara av filosofin att man inte ska ändra ett vinnande lag.

Undra när han tänker kasta in Sperrle??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
Ove har redan gjort årets mål, Bäckis får slita hårt för att toppa det målet!
Ove gjorde en kanonmatch, var väldigt pigg från första nedsläpp.
Hermansson var bra, hela den kedjan funkade utmärkt.
Sjödda hade kopiöst mycket speltid idag, Måste ha varit på Djoos 1999-nivå!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
Bissett19: Jag hann med att glimta en stund på värmningen idag och då tränade Almtorp i röda kedjan tillsammans med Månsson, Bäckis och Hermansson. Vi får se om inte laget formeras en smula annorlunda på lördag.

Dackell - Lind - Danielsson
Almtorp - Bäckström - Månsson
Spets - Hansen - Molin
Hermansson - Karlsson - Malmström

Extra forward: Salmonsson

Alternativt att han stoppar in Almtorp istället för Månsson som haft det rätt tungt i de senare matcherna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
Ove Molin... fy satan vilket mål. Man fick gnugga gruset ur ögonen många ggr innan man fattat vad fan karln hade gjort. Säsongens mål i elitserien?


Kristans räddning på Linds skott i första perioden, ett 2-1 läge där Kriztan är tvungen att göra en uberlöjlig sidledsförflyttning, Lind får öppen kasse men Kriztan lyckas ändå få dit plocken. Vilken räddning!
Tyvärr hade Lind en sunking kväll resten av kvällen, avlöste indianare med misstag.


Bäckis... Kan han göra en dålig match? Karln är inte ens en karln ändå drog han ner de största applådorna i Läkerolen ikväll genom sitt spel. Speciellt i ett PP i andra perren då han fintade sig genom hela MoDoförsvaret och nästan gjorde mål. Det är en lycka att få skåda honom...



Hoppas skiten blir färdigbyggd ngngång....den är rätt sunkig just nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
Bissett19: Salmonsson försöker men det händer inte så mycket, tror att han hänger jävligt löst!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
GävleLasse: Man undrar var Boorken kommer att plocka in Almtorp nånstans.Eller om han låter Jonas även vila på Lördag,det känns ju som det finns två platser som där det är möjligt,o det är väl på Spets eller Salmonssons plats.

Men vad jag förstår av kvällens match så funkade linan med Spets-Hansen-Molin jäkligt bra,dessutom tryckte ju Spets dit en kasse oxå.

Hur såg Salmonsson ut ikväll?Det känns väl nästan som om att det är där Almtorp kommer att kliva in isf.Men samtidigt så ska man ju inte ändra på ett vinnande lag.

Boorken har mao lite att fundera över!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
70 Rodrigues: Det bekräfatr ju bara regeln att även en blind höna hittar ett korn ibland...

Hav tålamod så återgår Timrå till sitt normala med en massa panikvärvningar och rop och avgång för sportchefer och tränare...
;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
70 Rodrigues: På Lördag har vi tagit den platsen,vi vinner klart däruppe.

(Fan nu lät jag lika ödmjuk som en TIK:are)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
GävleLasse: Ser bra ut, enda smolket i glädjebägaren är tallefjantarnas 1:a plats.

1. Timrå IK 4 3 1 0 0 11 - 4 +7 11
2. MODO Hockey 5 3 0 1 1 13 - 12 +1 10
3. Brynäs IF 4 2 1 1 0 12 - 6 +6 9
4. Färjestads BK 4 2 0 2 0 15 - 13 +2 8
5. Djurgårdens IF 5 2 0 1 2 18 - 14 +4 7
6. Mora IK 5 2 0 1 2 18 - 19 -1 7
7. Skellefteå AIK 5 2 0 1 2 15 - 17 -2 7
8. HV 71 4 2 0 0 2 12 - 10 +2 6
-----------------------------------------------------
9 Luleå HF 4 2 0 0 2 12 - 11 +1 6
10 Linköpings HC 4 1 0 0 3 9 - 12 -3 3
-----------------------------------------------------
11 Frölunda HC 5 0 0 2 3 12 - 21 -9 2
12 IF Malmö Redhawks 5 0 0 1 4 8 - 16 -8 1
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
70 Rodrigues: B Danielsson borde nog ha satt chansen han fick tidigt i matchen när Lind serverade honom en öppen kasse. Dessvärre så lyckades ha träffa stolpen... Hade han sat det skottet så hade insatsen varit prickfri.

Bästa brynäsare:
1. Ove Molin, KUNG ikväll med ett mål och två assist.
2. Nick Angell. gjorde ett par misstag men 1+1 får ses som ett bra plåster.
3. Peter Nolander, En av få backar som spelade bra matchen igenom.

Bubblare: Henrik Malmström, gedigen insats även idag. Sliter och krigar i det tysta och borde få utdelning för sitt slit snart.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9

Dagens vardagshjälte. Godnatt på er och tat lungt...

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
Nyss hemkommen från Läkerol Arena, tycker att vi ska vara mer än nöjda med 2 p ikväll, individuella prestationer avgör matchen, lagspelet däremot, hua!! Tack Kristan, Molin och B Danielsson för prickfria insatser!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9

arnio: Det räcker med att Angell tar med sig sina päron på resorna samtidigt som Sylf rastar hundkräket. Det gav ju iaf 2p i kväll. ;-)

Skall bli intressant och se om Almtorp blir fågel elelr fisk på lördag. Risken är väl att han är övertänd och åker ut på matchstraff.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
65selander: Visst är det långt kvar men målsättningen och förhoppningarna kan inte vara annat än slutspel. Men samtidigt så tar man aldrig något för givet som luttrad Brynässupporter.
Klart att det kan gå åt pipan men just nu känns det kanon.
Defensiven i spel 5 mot 5 och powerplayspelet oroar dock.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
arnio: Långt kvar ännu innan det blir slutspel... ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
Molin is still King.
Kristan gör det bra.
Snart kommer Bicek, Almtorp och Lavins vilken kul vinter det kan bli....nu djävlar ska vi till slutspel och där ska vi inte bara förlora..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
JanT: Extra kul att Angell fick avgöra,speciellt med tanke på att hans föräldrar från Minnesota hade flugit in till Sverige för att se grabben spela hockey.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
Asså kolla detta, tekningsligan i ES ;D;D;D

1 19 Bäckström, Nicklas BIF C 4 63 43 20 68,25
2 36 Lind, Mikael BIF C 4 74 48 26 64,86
3 24 Hansen, Mads BIF C 4 54 35 19 64,81

Vad säger ni om det?^^
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
Bissett19: Vi är ju bäst i BP och näst sämst i PP... Får väl suga på denna karamell ett tag till men det hade varit skönare med 3p. Jävla Bäckis och sarg :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
65selander: Nä det var ett typiskt MoDOmål,skott i burgaveln,studs i sargen o sen på bladet på Svartvadet o öppen kasse.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9

Bissett19: Synd att man inte ser hela vägen. Han startar en bra bit i egen zon. Bra speluppfattning åter igen utav Hansen vid 4-3 målet.

2-1 målet fanns inte så mycket att göra åt förutom att sparka sargen.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
Falken: Grymt mål,matchbilderna ligger ute på Hockeyligan nu.

Se o njut av Oves mål för er som inte sett det.

LÄnk.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
65selander: Vilket dragskott Angell får på! En redig strut! :-)))
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
Har bara några få saker att säga.

UNDERBART!!!!!!!

Ove, Ove, Ove Molin!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
GävleLasse: Tyckte det såg ut som du fick besök vid din plats när Molin snurrade upp MoDoliderna på läktarn,fy fan vilket mål,jag ryser fortfararande!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9

GävleLasse: Såg Oves mål på Canal+, förhoppningsvis så kommer det på sporten.

Märktes också på webbnissarna att det var lite mer farligare när MODO var på G. Kristan hade han tur eller börjar Alcen få pli på honom ;-)

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9

Angells mål på OT var också jävligt snyggt. Perfekt bakåtpass utav Hansen tror jag.

Men skriver igen. Vilket mål utav Molin :-))

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
rafalski:

Alltså; Kicka Wernblom!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
65selander: Brynäs hade problem matchen igenom med Modos höga forchecking. De stressade våra backar och låg tätt på våra forwards och täckte passningsvägar. De låt ideligen och nosade på snabba spelvändningar. En typisk match lagen emellan. Kommandot böljar och det är mycket tillfälligheter som skapar heta målchanser.

Men det kändes som att det var brynäs som försökte hela tiden medans Modo låg och lurade i vassen. Som att cykla med en pyspunka ungefär.

Tredje perioden tycker jag dock att Bryäs tar över matchen och Modo slog ifrån sig en del. Tyvärr så drabbades vi av utvisningar som gjorde att Modo kunde komma tillbaka in i matchen via sina PP.

Molins mål kommer att bli historiskt... OJ! vad jag njöt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
65selander:
hah... det blir en låååång resa tillbaka till fjollträsk
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9

TIKbiff: Tänk inte ens tanken... :-)

Vi lär nog stöta på varandra ändå. Tycker det är snällt att ni lämnar över serieledningen när man väl är där ;-)

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
65selander:
I Timråklacken eller Brynäsklacken?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9

TIKbiff: Det rullade på TV'n nu. Sicket mål.

Får nog stå, annars så får jag gå hem :-))

Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
65selander:
Vill du sitta eller stå på lördag? ;-)

Ove molin har tydligen lyckats göra årets mål hörde jag...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
Paddan: Han fick nog sparken för att han snackade med mig i Tammerfors ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
Dream Team: Segrarna kom lägligt när Wernblom blev skadad, då fick resten av laget kliva fram och visa att dom kan vinna utan sin stjärna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
65selander: Dave King misslyckades ju också i serieinledningen med ett miljonbygge och fick nyligen sparken från Metallurg Magnitogorsk
Kommentera

757042 · »