Brynäs IF

713253 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07

951652 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
Bissett19: Och när vi ändå är inne på Nyström och murvlar så undrar man hur dom kommit fram till dessa två "samstämmiga" uppgifter:

Expressens Sportbilaga från igår:

"Ett orubbligt nej till OS i Vancouver 2010.
Men Mats Sundin lämnar dörren på glänt till VM-spel med Tre Kronor.
Det betyder att han kan bli aktuell till VM i vår, som spelas i Kanada.
- Läget just nu är att det finns en chans att jag drar på mig landslagströjan igen. "

Åsså dagens Sportblad:

"Sundin stänger dörren för Tre Kronor: ”Mitt bäst-före-datum är passerat”
Sorry Bengt-Åke Gustafsson.

Och sorry alla svenska hockeyälskare.

Mats Sundin, 36, lär inte spela hockey-VM i vår – trots att turneringen spelas i hans gamla hemstad Quebec i Kanada.

– Jag har inte alls tänkt på VM, men det är nog ingen turnering för mig, säger ”Sudden” till Sportbladet."

Antingen driver Sundin med dom svenska sportjournalisterna eller så har murvlarna en viss svårighet med att tolka sina intervjuoffers uttalanden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
Bissett19: "Nyström på Expressen ville ha långa avstängningar,Persson som dömde matchen tyckte inte det var så farligt,mao inga avstängningar,då hade han ju nåt rätt under den matchen.
Tycker ofta att Nyström i sina krönikor är rätt ute,men igår hade han fan ingen bra dag...."

Lugn, bara lugn.
Nyström är meddelad i frågan via mail från undertecknad.
Ska bli intressant att se vad han har att säga till sitt försvar... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
Domarn:
Håller med, Teppo Kivelä var en bra import. Men så försvann han från klubben snabbare än en avlöning.
Luovi tycker jag var mer breddspelare än topp.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
Bissett19:

Ja Nyström brukar vara rätt vettig ändå för att vara kvällstidningsjournalist. Men att kräva långa avstängningar för bråket och sedan håna dom för att låtsas vara NHL-tuffingar är rent trams. Men han såg väl klippet på nyheterna och sitter sedan och svammlar ihop en krönika. Fånigt av Nyström att försöka nedvärdera heta känslor i Elitserien för att vara NHL-komplex.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07

Nyström på Expressen ville ha långa avstängningar,Persson som dömde matchen tyckte inte det var så farligt,mao inga avstängningar,då hade han ju nåt rätt under den matchen.
Tycker ofta att Nyström i sina krönikor är rätt ute,men igår hade han fan ingen bra dag....

gd.se/brynas/brynas.jsp

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
Tabellen efter dom senaste 5 omg :-)

1 Timrå 5 4 0 1 0 0 12 - 4 +8 12

2 Brynäs 5 3 0 1 0 1 23 - 19 +4 10

3 HV 71 5 3 0 1 0 1 14 - 11 +3 10

4 Färjestad 5 3 0 2 0 0 18 - 14 +4 9

5 Linköping 5 1 0 1 3 0 16 - 14 +2 9

6 MODO 5 3 0 2 0 0 14 - 12 +2 9

7 Luleå 5 2 1 2 0 0 15 - 10 +5 7

8 Frölunda 5 2 0 3 0 0 7 - 17 -10 6

9 Mora 5 1 2 2 0 0 12 - 13 -1 5

10 Djurgården 5 1 1 3 0 0 11 - 15 -4 4

11 Skellefteå 5 1 0 3 0 1 9 - 14 -5 4

12 Södertälje 5 1 0 4 0 0 11 - 19 -8 3
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
Bissett19: Man blev ju lätt trött över att varit barnvakt under CO-Cupen ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
Domarn:

Jo det är alltför ofta han sover;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
Domarn: Kyrö har jag redan nämt i samband med Teppo :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
Trodde 65an skulle klämma till med Stefan Pöllä, Roger Kyrö och Jan-Ove Mettävainio, men han verkar sova?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
Burberry: Gillade Aarnio också. men tycker han måste klassas som flopp då han åkte hem till jul och inte kom tillbaks.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
AVGÅ: Vilken tomtepajas till domare det var på matchen i går. Jag säger då det... voj voj

Bland det sämsta som skådas i Es!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
Peja: Jaha, och vad är det för fel på Jamie Ram nu då? Kan han inte ens få vara bäst på att vara sämst målvakt. Det ger i a f jag honom. Han var riktigt dålig!

Förresten så kommer vi att vinna SM-guld. Hur skulle vi kunna misslyckas med det. Vi har ju faktiskt spelare som kan teleportera motståndarna till vårat bås, aktivera deras armar och rikta slag mot våra spelare. Bara dom utnyttjar kraften på rätt sätt så måste vi ju vinna SM-guld.

(Vilken tomtepajas till domare det var på matchen i går. Jag säger då det... voj voj)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
Domarn: Arnio var ju kanske hur grym som helst!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
Peja: missade också två av dagens spelare, Huttem och Karhu! Juryn ute där.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
Domarn: Jokela... Kan ha varit sämsta målvakten som jag har sett i Brynäströjan, givetvis i hård konkurrens med Lasse Karlsson.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
..förutom Tull- Ola, självklart.

Och Kupan, Pekkala, Veli-Valle, Viitakoski, Miettinen (.... ?), Aarnio, Hulkkonen (skador...) på minuskontot. Vilka har jag glömt? Och kom inte och säg Kyrö.

6 plus, 6.5 minus. Kasta tärning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
Så, Kivelä, Luovi, Timmonen, Kräkenperkelä, och (eventuellt, wait-and-see för mig i alla fall) Hietanen. På pluskontot.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
65selander: Fast visst är det lättare att hitta floppar - Pekkala, Veli-Valle-Viktor, Arnio, knappt man minns alla. Luovi tar jag dom in som en hit, i alla fall första åren.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
Domarn: Teppo och Roger var ett riktigt radarpar i sista matchen uppe i Ö-vik. Frågan är nu om Roger är snart arbetslös.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
Clubsport: Kivelä.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
Burberry:

Stefan Pettersson.

Ett kap.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
Vem har ssk plockat??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
51 Roger:
Och vart har jag kritiserat Tulo?
Det jag är kritiskt till är att det är först nu som Brynäs har värvat finländska spelare med kvalitet. Och hur du än vrider och vänder på det hela så är det väldigt längesen som Tulo sågs på isparketten i Gävle, eller hur?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
Clubsport: Tuuhlola, stenålder!!!!!!!!!!! skärp dig, den mannen kommer för alltid vara ung. Det var hans förtjänst att Brynäs tog guld 1999, och han är fortfarande en stabil back.Hädanefter inga negativa kommentarer om honom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
65selander:
Åfn, jag tyckte det såg ut som att det var Pappa Alcén som styrde upp det hela.
Tacka vet jag spelare som Renberg som tar en smäll utan att ge igen..
Han fick mycket stryk igår och svarade med att vara isens bäste aktör, respekt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
Clubsport: Bäst igår vär väl åndå Thelin som går in i och bryter fighten.

Gillar som många andra har skrivit att finnarna börjar röra på sig. Om ja kunde eller fick så skulle jag bjuda dom på en rejäl Marskens efter timrå matchen. Givetvis så kommer de att prestera på lördag också ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
Noterade även att en viss Melin såg väldigt engagerad ut på sin läktarplats..
Fru Sjödin gör sådana misstag i egen zon som en spelare av hans högt beaktningsvärda ålder inte borde göra..

DJ gjorde en bra insats i sista och det räckte bra med det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
65selander:
Japp, det vet du!
När laget från gurkstan härjade i elitserien så fanns varken VHS eller Betamax, det var därför som vi(k) passade på att värva finskt när vi ändå hade avslutningsfest på finlandsbåten!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
Angående Månsson så är det kanske inte så konstigt att han bara slänger käft nuförtiden med tanke på vad som ligger över honom off-ice så att säga..! Den grejen är väl överklagad om jag inte minns fel.

Finns säkert en viss Gefle-spelare i stan som är väldigt lugn o timid nuförtiden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
Clubsport: Om Pekka var VHS-finne var Markko Betamax finne då? ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
65selander:
Givetvis inte, men Tuulola börjar bli lite stenålder nu, finns det fortfarande färgbilder kvar på honom i arkiven..!
Men 3 stycken lyckade finländare av en väldans massa blåvita på säg 15 år är ingen vidare ratio..!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
65selander: Det var jag med dessvärre, jävlar vilken huvudvärk det gav.....Redan guldet 93 gav grava dagenefter värkar. Men det var det värt fick dock avstå den dagens skjutövningar värnpliktig som man var på den tiden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
wap.hockeysnack.com
Jag förstår, snoop, att du också drömmer om ett sm-guld...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
AVGÅ: Sorry, hela 3 päng skiljer till spel i kvalserien. Då är vi ju helt plötsligt på grön kvist...


...NNOOOOOOOOOOOOOOOOOOOTT!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
65selander: För att balansera gemytet härinne då så vill jag bara säga:

1. En svala gör ingen sommar.
2. Det skiljer 5 poäng till den absoluta botten (sista plats) i serien, 2 poäng till kvalseriespel (!!!!!!!!!!!!!!!!!) och 1 poäng till ingenmansland.
3. Mycket, mycket, mycket svag 3:e period i går av BIF. Kan bara ha varit SAIK:s frustration som gjorde att vi ändå kom undan trots att BIF lade ner allt anfallsspel redan efter 8 minuter i tredje.
4. Nu har vi börjat vinna de matcher vi måste vinna, bra då kan vi försöka börja vinna de något svårare matcherna.
5. Behövs det elitdomare, eller behövs det elitdomare???? Skenaktören som "borde" ha dömt i går hade kunnat ersättas av en miniräknare från casio. Pinsam insats!!!!!!

Tack för kaffet!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
Lunkan: Man får tacka för smickret men jag var gammal nog för att få fira guldet på krogen :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
65selander: Tuulola var ju på stenåldern ungefär, då var ju tom med du ung!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
65selander: Fick in 4-3!!1
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
Skitmatch, ett fruktansvärd dålig första period, drällande,hafsigt och bedrövligt. Bjudningar i parti och minut, vad gjorde Lind, vid kvitteringen 2-2.Speerle iall ära, men han gjorde en fullt godkänd match efter förutsättningarna. N.Persson,Onsala,(domare) ??????????
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
wap.hockeysnack.com
Klart Klubbsportarn hade glömt Tull Ola.Men skönt att finnarna börjar visa klass,det syns att Hieta har fått tillbaka självförtroendet,han vågar hålla i pucken det lilla extra.Timrå imorrn,hoppas Olof/T.T sätter in Angell i laget ist för D.J.Vore gött att åka hem från Tallefjantlandland med nån pinne i bagaget.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
wap.hockeysnack.com
Clubsport. Första lyckade nyförvärv, har du glömd Tuulola?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
Huge: Ni har varit riktigt bra mot oss i år, men man åker aldrig upp till Timrå och hämtar 3 pinnar, dessutom hoppas jag att vi får visa att vi är ett mycket bättre hockeylag än er på lördag, för de är vi !!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
Brynäs kom undan med kniven mot strupen mot ett svagt Skellefteå, dessutom var det ju i vår "borg", så man ska väl inte kasta runt superlativen hur mycket som helst, men...

... Hutten är mycket bättre nuförtiden.
... Widing var nära att Howe-hattrick.
... Kankaanperä och Hietanen är lagets bästa backar. ¨
... Brendl är grym. Nöff said.

Mycket positivt alltså. Tyvärr kändes Sjödda som 40+ och Sperrle var osäker han med. Det är tur att nyförvärven är bra.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
Sperrle var lysande i sista perioden!
Spetsen pigg värre, jag är fortfarande förvånad över det..
Det var nog första gången som jag har upplevt slagsmål mellan båsen!
Kankaanperä och Hiettanen, dom första lyckade finska nyförvärven sen stenåldern ungefär...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
Ruskigt kul att se flera i laget som "står upp"!!

Höjdpunkter från matchen:

*1 linan äntligen degraderad!!!!!!!!!!!
*Sunken har ju blivit som pånyttfödd!!
*Brendels mål var ju hyggligt kallt!!
*Kankan tar då inga fångar
*Spets ja denne gutt...
*Sundström kommer att bli ruggig!!
*Hutten ja det går inte fort men men..
*Widing power!!

Säger som Sjödda "Nu åker vi upp å tar tre pinnar på lördag"

Ljuset i tunneln lyser lite starkare!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
bradberry: Bra analys och iakttagelser i övrigt. Det blir en guldstjärna i magisterns lilla betygsbok...

Synd att inte Persson skickade Lundström av banan för den oerhört fula (eller ska vi säga försöket till fula) tacklingen på Sjödda. Vår kapten är redan upphakad, ur balans och har bakvikt på grillorna, när Lundström kommer farande och siktar in sig på Sjöddas huvud.
Det kunde ha slutat djävligt illa, men nu blev det bara en kvartsträff.

Skönt ändå att vinna trots mestadels knackigt spel. Sjöddas kommentar efteråt: "nu åker vi upp till Timrå på lördag och hämtar 3 pinnar".

Piece of cake...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
70 Rodrigues:

Macho, macho man... = )
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
rackham: Att det var någon som grät, det kan jag garantera, men det var inte jag ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK den 6/12-07
65selander:

Nationaldag för Finland idag..90 års...hietanen,kankaaperä,hauhtonen såg ut att trivas!!!
Kommentera

951652 · »