Brynäs IF

713574 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11

« · 1417459 Till forumet


Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
I övermorgon smäller det igen, denna gång mot seriens absoluta jumbo. Man tycker ju att det ska vara 3 p men jag blir inte förvånad om vi torskar med tanke på att vi vann igår och det på ett rätt övertygande sätt bortsett från den vanliga dippen som vi har i varenda match. Förhoppningsvis så är Ekholms papper klara och han kan spela? Skulle vara intressant o se Ekholm med Gunderson, tror att det kan bli riktigt bra? Vill se laget så här:

Målvakter: Holmqvist(Svedberg)

Kedjeformationer:

Silfverberg-Järnkrok-Johansson

Lauritzen-Nordqvist-Ollas

Granström-Larsson-Widing

Wännström-Hansen-Rohdin

Extraforward: Lavander

Backar:

Ekholm-Gunderson

Bertilsson-Jonsson

Sundqvist-Andersén

Carlsson-Löf
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
pettisbif: Det finns redan en tråd i detta ämne, startades tidigare idag, du måste orka scrolla ner lite eller kolla vad som är aktuellt ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
Tycker att Holmqvist ska stå på tisdag, han känns mer stabil
!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
Jag vill att Widing plockas bort, han har inte ett rätt oavsett vad han försöker med. In med Molin där på hans plats.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
Danne66: Så länge andra gör mål så behöver man inte få panik över att widde inte producerar som man hoppats. Han åker ju inte och hänger med huvudet och jobbade på bra i forcheckingen igår.

Sen är han så pass vass att motståndarna respekterar honom och det är alltid ett plus.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
Burken: Nja, jag har inte den känslan, skulle vilja se Molin i ett par matcher i alla fall. Mycket smart spelare med energi även han.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
Danne66: widing har varit bra tycker jag. Han sliter på
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
Danne66: widing har varit bra tycker jag. Han sliter på
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
arnio: Absolut. En balja på fjorton matcher av en tilltänkt målskytt. Linköping kanske vill byta jämt mot Hlavac? Dom har ju gjort lika många mål den här säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
munkas: Han kan väl ha varit bra trota att han inte gjort mål? Inte jättebra men en petning är absolut INTE motiverad tycker jag.

Widing har så mycket annat att erbjuda är mål, han ligger på och checkar bra och bidrar med vilja och energi
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
arnio: Ja, men då kan man ju lika gärna ha en sån som Ollas i laget, sliter och checkar han också. Sen kostar han väl 1/4 så mycket i lön. Jag tror Widing var tänkt som en ersättare till Somervuori, en spelare som sliter OCH gör mål. Widing är helt klart säsongens besvikelse efter LJ.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
munkas: helt klart en besvikelse ja, men inte sjutton kan vi ju bänka alla som inte presterar max? Widing gör några strutar snart ska du se, och då blir det väl någon annan som du vill se bänkad.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
arnio: Klart vi ska bänka Widing, han gör ju inga mål.
Sätt honom på avbytarbänken så ska du se att det lossnar och målen börjar trilla in.
Problemet är väl isf att reglerna inte tillåter att man gör mål från avbytarbåset...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
Huge: Motiveringen att bänka Widing är att han har hög lön och att vi kan få en spelare som gör samma jobb som Widing för 1/4 av hans lön. Är det i så fall inte alldeles för dyrt att ha en spelare med Widings lön på bänken? Jag menar vi kan ju ha en spelare som sitter där för bra mycket mindre pengar än Widing.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
arnio: Nä, det var när du tyckte att han var bra som det brann till lite i huvudet. En dyr spelare som enligt min åsikt inte uträttar speciellt mycket i match efter match. Wännström, Rhodin eller Widing på bänken, mig kvittar det då jag tycker de är ungefär lika bra.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
arnio: Ointressant vilken lön han har, hans måltorka lär knappast botas genom att sitta på avbytarbänken.
Att jämföra med Ollas är obegåvat, hans roll är att jobba hårt och vara allmänt jobbig för motståndarna och det gör han bra.
Men Widing gör ju exakt samma jobb, vore skillnad om han hängde med huvet och inte tillförde laget nåt öht.
Att tilltänka målspottare dessutom hamnar i såna här perioder av måltorka är heller inte nåt nytt, gäller bara att jobba vidare med hårt slit så släpper det så småningom.
Tror som sagt inte att bänkning är rätt medicin i det här fallet.
Skulle förmodligen isf få Widing ännu mer konfunderad och grubblande och det är väl de sista en målskytt behöver...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
Huge: Du är så klok Huge, har du inte funderat på att bli coach?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
arnio: Hur mkt vill du låna?    ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
Hansen och Dackell borta!



Larsson - Granström - Widing
Silfverberg - Järnkrok - Rodhin
Lauritzen - Nordquist - Ollas
Johansson - Wännström - Lavander
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
HappyX3: Hansen och Dacke är ju precis de anfallare som många har velat se bänkade/hemskickade/pensionerade. Nu tror jag på vinst: 4-0

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
arnio: Ja förra säsongen var det ett jävla skri om hansen, dackell och Lauritzen.. Men Lauritz och Dackell kom igång ordentligen i slutet av förra och Hansen har varigt RIKTIGT viktig för laget hitlls i år.. (Jag var en av dom som ville kicka Hansen ifjol, men är glad att han är kvar denna säs.)


Men hoppas att Gunderson och Wännström kan fortsätta producera även denna vecka! =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
Då var det match igen, hoppas att pappersexercisen gällande Ekholm hinner bli klar så att han kan spela redan ikväll :-) Så här vill jag se laget:

Målvakter: Holmqvist(Svedberg)

Kedjeformationer:

Silfverberg-Järnkrok-Johansson

Lauritzen-Nordqvist-Ollas

Granström-Larsson-Widing

Wännström-Hansen-Rohdin

Extraforward: Lavander

Backar:

Ekholm-Gunderson

Bertilsson-Jonsson

Sundqvist-Andersén

7:e back: Carlsson

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
Hansen har ju för fan hjärnskakning, så det blir svårt för honom att lira :-)

Så här ska det ju vara:

Målvakter: Holmqvist(Svedberg)

Kedjeformationer:

Silfverberg-Järnkrok-Johansson

Lauritzen-Nordqvist-Ollas

Granström-Larsson-Widing

Wännström-Lavander-Rohdin

Extraforward: Molin

Backar:

Ekholm-Gunderson

Bertilsson-Jonsson

Sundqvist-Andersén

7:e back: Carlsson
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
70 Rodrigues: In med Hansen, Dacke och Brendl så kan vi tro på en härlig vår
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
ska till Scandinavium på torsdag..är det m-sektionen som gäller för bortasupportrar?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
90Steen_: Fel tråd... men:

"OBS! Ev. bortasupporter bokar via sin supporterförening"
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
Tips: 7-2

Mål: Johansson 2, Larsson, 2, Widing, Gunderson och Granström.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
70 Rodrigues: Jag tror på tvåsiffrigt, 4-2
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
Skönt att Ekholm kommer in och stärker upp defensiven en smula. LJ känns osäkrare än en trasig kondom i egen zon...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
Anders Berg: Inte en jävel ville ju svara i andra tråden..

Ja, men om man inte är medlem i nån förening då? Nån här borde ju fan veta vilken sektion man ska vara på. Har dock för mig att det är M...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
Anders Berg: Inte en jävel ville ju svara i andra tråden..

Ja, men om man inte är medlem i nån förening då? Nån här borde ju fan veta vilken sektion man ska vara på. Har dock för mig att det är M...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
Zappaholic: Jag hoppas att Ekholms återkomst ska göra så att LJ vaknar ur sin koma, för det som han håller på med nu håller inte, han stjälper mer än han hjälper.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
90Steen_: Kolla med någon i Frölundas gb, dom borde ju veta kan man tycka??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
70 Rodrigues: Ang Ekholm och att pappren än ej är påskrivna

"Med all teknik 2011, fax och mejl, så hoppas vi att det går fort, sa Brynäs sportchef Micke Sundlöv i går till Sporten.
Och hoppades få allt klart under gårdagen.
Men nu under tisdagsförmiddagen har papperen ännu inte blivit påskrivna.
- Det är inte klart än, hälsar Sundlöv via SMS."

Han är för skön ändå Sundlöv...fax och 2011...känns väldigt mycket 1995 för mig, men han verkar ju gilla att faxa den gode Sundlöv...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
teddykgb: Men alla andra lag som värvar kan använda sina spelare direkt, jävligt konstigt att det inte är klart när det gäller brynäs fan vad trött jag blir!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
90Steen_: Har för mig jag med att det brukar vara m-sektionen, dock inte helt säker
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
90Steen_: Hörru du! För det första skriver man: Tack för hjälpen, Anders. Jag ska ringa Ticnet och kolla. Å för det andra är det 2011 och man kan använda sökmotorn Google, man kan ringa en vän, man kan ringa... Ticnet, det går säkert även bra att ringa Frölundas kansli.

Men som sagt, nummer ett, man tackar den som försöker hjälpa en!

;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
Anders Berg: Ehh ok?

För det första så hjälpte du ju inte ens mig, du bara noterade att det var "fel tråd".
För det andra så känner jag att detta ställe är mer pålitligt än google då jag antog att någon här någon gång varit i Scandinavium.

;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
90Steen_: Du fick ju länken dit man köper biljett, klicka så får du se.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
90Steen_: Är också ganska säker att det är på M som bortaklacken sitter. Jag ska dit på torsdag dock sitter jag inte i klacken då jag är där med några Frölunda kompisar.
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
65selander: Tack för det!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
Skitstöveln: Ingen idé att tacka 65:an. Han godtar bara surkål.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
Tuff match mot ett Timrå i stort poängbehov ikväll. Mina frågeställningar inför matchen :

- Hur många uteblivna matchstraff kommer motståndarlaget komma undan med ikväll ?

- Hur många matchstraff kommer vi åka på ?

- Kommer LJ höja sig ?

- Har Ekholm konserverat formen från i fjol ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
Davey_22:

Samt:

- Kommer Anders Huss få någon tår i ögat?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
Davey_22: Jag hoppas på stabilt spel från hela laget. Som det känns så är det endast våra egna misstag som kan fälla oss. Hög frekvens i skridsoåkningen är nyckeln.

Man får hålla nere sina förväntningar på LJ. Så länge han inte skänker bort puckar eller går bort sig så får man vara glad. Att han skulle leverera ett spel värdigt en försteback i ES är att hoppas på för mycket.

Ekholm behöver nog ett par matcher för att komma in i spelet. Det är ju lite nyheter spelmässigt jämfört med förra säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
Skitstöveln: Ja,där har vi att nog.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
Skitstöveln: Jag får dåliga vibbar av att hylla honom just i samband av mötet mot timrå. Senast man gjorde det vill jag minnas att Timrå van och fick stopp på en lång förlustsvit i gamla gavlerinken.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
Burken: Jag gillar LJ och det gör fan ont att se han på detta viset..visst,han har spelat lite halvdant i defensiven förr,men nu ser han ju ut att ha tappat precis allt själförtroende... hans 13 kassar förra säsongen ska man inte se ner på.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
Burken: Jag har också onda aningar inför kvällens match. Brynäs är ett mycket skickligare lag än Timrå, men det finns nog stor risk för underskattning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Tisdagen den 25/10-11
Peja: Tror definitivt inte på nån underskattning från vår sida.
Är isf mer rädd för att Timrås lätt desperata tabelläge kommer att visa sig i form av ett vilt kämpande och hårt jobbande lag ikväll.
Men som du är inne på: kan vi klara av deras förmodat offensiva checkande så bör vårt större spelskicklighet fälla avgörandet till sist.
Ska bli riktigt kul att se Ekholm igen och jag tror att han gör en kanonmatch på direkten.
Om inte så skyller jag på jetlag eller nåt....
Kommentera

« · 1417459