1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742318 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

70 Rodrigues: Skål på dig! Själv dricker jag apelsinsaft och äter korvstroganof just nu. Torrboll-varning!

Redigerad kommentar

Skål gubbar :-)
Uppladdat:

500x0-spaten.jpg

Anders Berg: Första gången jag håller med dig.

Qvarre: Carlsberg Export?

gevalia:
Själv är det bara guld som gäller, i detta fall Norrlandsguld.

Det är alltså därför Brynäs gått på halvfart hittills:

"Många av Brynässpelarna är förkylda. "Men det går åt rätt håll, känns bättre nu" säger Silfverberg."

Jag vill se Nihlstorp i mål. Brynäs ska spöa deras bästa lag.

jäklar att sören o nord dömmer. kan inte brynäs kräva att dom inte ska dömma dom.

Anders Berg:........En platta Mariestads  Old Ox ;))

Zappaholic: Testa Oppigårds olika alesorter, fina grejer!

Ikväll kan vi glömma spela PP.
Persson-Nord dömer.

Lunkan: Blev 8 st Spaten :-)

sylf: som färdkost 2st/m i 24 m, till matchen blir det finwhiskey ala Lord Calvert!

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Är du granne med systemet?? Vilken satans lyx...

Själv har jag inhandlat några Punk IPA och Trashy Blonde från Brew Dog...förbannat goda öl dom gör!!

sylf: Dax att dra sig mot Gävle, kom igen nu för faan!

Lunkan: Då får han ju gå ner efter första perioden igen!!

70 Rodrigues: 48 starkbock?

sylf: Brynäs brukar ju prestera ganska dåligt när det är fullsatt i hallen, hoppas på trendbrott där.

Deleteknappen är jag alltid redo med ;)

Lunkan: Samma här, känner mig positiv, fullsatt, fredag, Nils Torps öga fucked up, hur stor blir förlusten?

Marcus, är du redo med deleteknappen?

3 timmar till GAME mellan Brynäs IF-Färjestads BK, så nu är det nog dax att ta kryckorna o hoppa alla 24 meter ner till bolaget för att inhandla dryck som passar till semifinalhockey :-)

Har en bra känsla inför matchen ikväll och det är inte bra...

Fullt hus ikväll och cirkus 150 platser kvar till tisdag. Hockeyfeber!

arnio:
Är det månne ett uns av bitterhet jag anar från Fröken??... :O

70 Rodrigues:Kul att vi  är bättre på nåt i alla fall. Färjestad är i alla fall bättre på att gnälla.

Kanske någon som redan lagt upp den här länken.

Redigerad kommentar

Erat:Underbart , vilken fin hälsning till Familjen i Karlstad , hehe

Segertåget rullar vidare i kväll , då man har kommit hem från Thailand så är det nu mitt älskade Brynäs som värmer hjärtat ,

En liten hälsning till Färjestad ikväll!

Redigerad kommentar

ja o bara de inte blir sören persson som dömmer denna match så.

claesw:
Saxat från NWT (Per Mårtensson)
"En annan sak som talar emot FBK i semifinalsserien är att domarna uppenbarligen har sänkt toleransribban"

Med andra ord säger han att FBK's spelide är att haka och hänga, och med nya bedömningsnivån kan dom inte det längre....hmmm

arnio:
Ingen imponerande svit direkt.  Inte direkt så dom dominerat oss heller (i alla fall 3 senaste, kommer inte ihåg året innan), utan haft sjuk tur och slagit oss.
I fjol var det väl Ekholm som sullade på egen blå x2 sista minuten som gjorde att vi tappade...och förra matchen...ja, den minns vi ju alla.
Som du säger...DAX FÖR SVITBROTT!!!!!

Jaha, så var det GAMEDAY igen, semifinal 3:7 i ett fullsatt Läkerol Arena. Hoppas o tror att PW står ikväll, ett snabbt mål så får vi hoppas att hans kväll är förstörd. Precis som vanligt så är det mycket o snabb skridskoåkning som gäller, ligga tätt på och våga ta o ge lite stryk, gör vi det så kommer det att brinna till hos FBK o de kommer att ta korkade utv, vilket vi förhoppningsvis kan uttnyttja.

Tips: 4-2

Mål: Silfverberg 2, Granström och Gunderson.

arnio: Det är ett ok att bära och det enda som kan göra att vi faktiskt förlorar den nionde i rad.

65selander:
Hoppas Dackell spelat färdigt för i år.

Horace76c: Har själv bidragit med 4 biljetter till kvällens match. Det finns bara några ströplatser kvar läste jag någonstans.

Kan vi visa upp samma spel som senast så vinner vi. Hoppas att domarna tar ett steg till på spelförstörande moment.  

Horace76c: Färjestad har ÅTTA raka slutspelsvivster i Gävle, läge att bryta sviten?

Treklövern1912:
Blir det inte fullsatt till sista plats i kväll så kommer det ALDRIG bli det .....semi...bra spel...chans att knäppa dansband på näsan...och fredag... Kan inte bli så mycket bättre förutsättningar.:)

65selander:
Inget speciellt angenämt problem FBK har nu.  Sätta in en halvblind Nihlstorp eller en PW som sprider osäkerhet i laget (tycker inte han gjort några misstag den tiden han stått mot oss dock).
Vem som än står i kväll så kommer FBK vara hämmade av det .... tror jag.
Angenämare för oss om en målvakt skulle gå sönder då vi har fullgod(a) reserv(er?)

65selander: Det är bättre att göra några mål istället.

Peja: Dessutom kan man undra hur hans splitvision är?
Annars är det bara att sikta ett skott i hjälmen så kliver han av! ;-)

Bissett_19: Jag är ingen expert, men man brukar ju kunna få rejält ont i skallen och eventuellt därefter spy om man koncentrerar sig under en längre tid (t.ex spelar match) med en ögonskada... Känns absolut inte som att han spelar imorgon?!

Bissett_19: Jag tror dom är lite desperata. Utspelade i 2 matcher och märker att dom inte hänger med. Tycker dom borde glädja sig åt det faktum att det bara står 1-1 i matcher.

Jajjen:

Såg just Nihlstorps öga på Hockeykväll,det såg inte vackert ut.
Ställer man honom i kassen imorgon så är dom desperata.

Gurra88: "Det kallas avundsjuka. ALLAS våta dröm är att ha en Järnkrok i laget. Den som förnekar det är bara oerhörd obegåvad."

Clarence: "Men efter igår känner t o m jag en strimma av hopp inför fortsättningen."

Trodde aldrig jag skulle få skriva det. Men det är ju kloka och bra kommentarer!

sylf: man kan ju läsa skiten trots att det bara är skit för ibland får man sig ju ett gott skratt. Jag skulle dock aldrig få för mig att tex betala för Aftonbladet eller Expressen.

sylf: garvar...jeppp men jag har för stora horn i pannan för att låta bli :)

Roger Ramkvist: Egenutnämda experter vimlar det av i dagens internetsamhälle. Räcker med ett intresse och en usel blogg så tror dessa ufon att dom är experter. Läs inte skiten!

Bra där Andersén :-)

Angående folk med dålig självinsikt, jag hade en diskution med robert Pettersson på Hockeysverige. Där jag ifrågasatte hans ord om sig själv att vara en av sveriges bästa expert. Så jag ifrågade satt han tackvare att han inte spelat hockey på nån hög nivå. Det skulle jag inte ha gjort :) jag fick mig en läxa att man kan vara lika mkt expert genom att läsa och titta på tv har ingen betydelse alls om man har spelat eller ej. Sen kom vi in på F1 det enda skillnaden det var på en som tittat på F1 i 30 år och Prost är just att prost kört bil och kört lopp men nån större expert skulle inte Prost vara. Jag bara undrar hur jävla dåligt självinsikt får en människa ha...

Peja: Exakt, och att Wännström dessutom skulle lyckas med det trots att han inte ens tittar på Nihlstorp utan har ryggen emot och står på knä är ännu mer osannolikt.

MarcusElving: Precis. Dessutom är det jävligt tajt att få in bladet bakom gallret, att sticka in den medvetet så där snabbt vore liksom ett omänskligt svårt nummer att utföra...

« · 1485677 · »