Brynäs IF

713256 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs-Luleå 28/10-06

« · 777720 · » Till forumet


Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Kom hem för ett tag sedan och måste bara säga att efter en lååång promenad från Läkerol Aren till Valbo så kändes segern extremt skön.

Det är även härligt att vara brynäsare just nu. Av dom elva matcher jag sett den här säsongen har Brynäs endast förlorat en efter full tid. :)
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
65selander: Nej du tänker ju givetvis på den raka högern som han delade ut igår...Den var schnygg!
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
wap.hockeysnack.com
Lasse: nu vet inte jag om vi tänker på samma... Fast det är ju inte spadboll vi skall spela. FORZA RAGAZZI
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
65selander: Jag gillar Nic's nedtagning på krosspassningen från Bäckis. Det var en nedtagning i den högre skolan. Synd att det inte renderar i mål när pucken ställer sig på högkant på returen och Bäckis skjuter högt över.
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
wap.hockeysnack.com
Det är lätt att att vara ödmjuk men än en gång, Salles kyss i buren... Vilket ögon godis Fattar inte att Sjödda orkar... Angell vet sit underhållsvärde. Läs lasses inlägg ang Nick och två gurkor :-/.
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
mok: Nu när jag sett efter så märker jag att jag kollat fel så nåt andrum blir det inte för indianerna. Det blir att hålla sig i reservatet ett tag till ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
rodge: Null problema Amigo
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
power81: Ja han blev väl åksjuk av allt snurr runt kassen... ;)

Det var rejäl hönsgård i Brynäsförsvaret emellanåt..
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
GävleLasse: Thanks dude...
Kommentera


Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Gusten: Målvaktsbytet var pga illamående hos Kristan enligt nån av sportblaskorna.
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
GävleLasse: Vart kan man se målen då Lasse?
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
GävleLasse: Traditionensmakt kanske är stor hoppas den sitter i för det behöver vi :)
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
65selander: Jag kollade på målen nyss och jag satt och funderade på vad fan Lulebacken höll på med när Salle gjorde mål...
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
wap.hockeysnack.com
Salmonssons mål var ögongodis. Sjödda är en gigantisk man i en gammal kropp. Forza Ragazzi. Gör som jag och Westerlind, Rodriguies. Åk med Nils Buss från Småland
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
mok: Traditionens makt. En annan sak som kan vara till Frölundas fördel är att matchen spelas efter landslagsuppehålet. Indianerna får alltså lite andrum och kan göra en nystart på säsongen...

Men som Brynäs spelar i dagsläget så måste nog Frölunda göra en väldigt bra insats för att ta tre pinnar.

Men innan den matchen så skall det spelas mycket hocky. Jag hoppas verkligen att Brynäs kan göra en bra match mot Mora och kamma hem tre pinnar där.
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
90Steen_: Varför skulle bortamötet med Frölunda vara så svårt? Vi vinner ju så mycke... speciellt hemma :)
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Ruskigt skön seger idag asså! Roligt att Lind är på G igen, och att Salomonsson fick avgöra! Otroliga 8,1 i Läkerol, fan det trodde man inte. Men riktigt roligt att Gävle stöttar upp sitt lag. 5 - 3 och vi har nu gjort mest mål i hela Elitserien so far. Nu väntar 3 svåra bortamatcher mot Mora, Frölunda och Färjestad. Tar vi minst 6 poäng på den bortaturnén, så är det väldigt bra! Nu tog vi in 3 poäng på LHC i toppen, och är ikapp! Skönt att vi är såå stabila iår, det har verkligen saknats de senaste säsongerna.

BRYNÄS IF
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Bissett19: Då skvallrar jag för Markus!
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
8100 pers..en riktigt bra siffra det..
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
wap.hockeysnack.com
Gust:Ingen risk,jag ska plundra Groggbordet snart.Sen tycker jag Bestman ser ut o vara en liten snäcka.Ska nog bjuda upp snart:-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Bissett19: Inga skandaler med brudtärnorna nu!
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Bissett19: Putell på dig broder!!
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
wap.hockeysnack.com
Skön seger!Nu ska jag parta vidare!
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
rafalski: Det beror ju på vad det är, Molin kanske smittade honom med en migränattack... ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
GävleLasse: Sällan man ser ett målvaktsbyte i en match om inte baklängesmålen rullat in enkelt eller skada inträffat, en smula märkligt om Kristan skötte båsdörren i tredje.
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
rafalski: Ja det är ju inte omöjligt. Kristan stod väl mot Mora sist och det gick ju inget vidare. ;)

Sperrle lär ju vara extra taggad mot Mora ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
GävleLasse: Då antar jag att Sperrle får förtroendet mot Mora, han var ju grym borta mot HV, typisk bortakeeper :-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
rafalski: Kristan stod och öppnade båsdörren i tredje. Märkligt, han borde ju ha fått läkarvård om han blivit skadad kan man tycka.
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
rafalski: Nja, jag tycker nog att bytet var befogat oavsett skada eller inte. Lulingarna var tunga framför kassen och Kristan släppte många returer rakt ut. Det osade katt ganska många gånger under de två första perioderna.
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
GävleLasse: Måste upprepa frågan till någon (du) som var på plats, stod Sperrle i sista och isåfall måste väl Kristan skadat sig ?
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Gusten: Personligen såg jag inget, men det fanns de som tyckte att Kristan hade haltat lite när han gick av efter 2:a
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Peja: Ja Salle gjorde ju 1+1 idag. Han borde ha fått förtroendet matchen ut.
Hans fart och tyngd hade behövts mot slutet.
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
GävleLasse: Såg du om det var nån skada eller var det för alla dessa returer?
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Peja:

40.00 GK in Brynäs 30. SPERRLE, Daniel
40.00 GK out Brynäs 1. KRISTAN, Robert
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Gusten: Sant... men det satt ganska långt inne idag ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Det var 8104 åskådare idag. Tycker att det var en bra match av Brynäs, men jag förstår inte riktigt varför fjärdekedjan bänkades i tredje perioden när Salmonsson hade varit helt enorm innan. Han borde ha fått spela på Danielssons bekostnad.

När under matchen bytte BIF keeper?
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
GävleLasse: Men Boorken har ju fördel att byta sist, så det borde inte vara några problem. Antingen så ser han inte detta eller så tycker han DJ är precis rätt man för uppgiften, hmm märkligt.
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
rafalski: Nja en hemmamatch var ju en "mirakelvändning" efter att vi legat under med 1-4. Korhonen tappade in en pck och byttes ut mot en "Honk" som spikade. Jag har för mig att Aarnio gjorde 2 mål den matchen.

Sen var det väl en bortamatch som slutade 3-3. Lupaschuk fick ett friläge från utvisningsbåset efter att Lavins klubba gått av.
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
rafalski: Ja Molin hade stor show i en av matcherna, innan han krockade med sargen. Världsklass i den matchen, bästa 21:an i vääärlden
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
GävleLasse: Spelar ju ingen roll hur bra Lener är, Boork har ju sista ordet i tablettasken.
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Gusten: Mora vann visserligen ikväll men känns väl som den match vi kan vinna, vann vi inte rätt enkelt mot Mora borta förra säsongen ?
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
rafalski: Exakt min tanke. Visserligen är ju Lener em väldigt rutinerad tränare som verkligen matchar sina mannar på bästa sätt.
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
rafalski: Ja Brynäs har en extra hemmamatch. Vore great om vi kunde knipa några pinnar de närmsta fyra bortamatcherna. Sen borde vi ju rimligtvis ha ganska många hemma :)
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
GävleLasse: DJ mot den femman kan bara sluta med konstant tryck, det borde Boorken insett och agerat därefter.
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
tjugo8: Inte en susning, men någon borde väl ha koll på publiksiffran ?
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
tjugo8: 8104
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
rafalski: Ja den linan var bra idag. Det gick inte fort i kontringarna när Dackell och Lind vände spelet i mittzonen. Men de hade flytet idag.

Mer oroande var det att Boork matchade Johansson mot Surovy, Renberg och Bartecko. De skapade ett enormt tryck runt Brynäskassen vid ett flertal tillfällen.

Dagens klippor är ändå Lavins och Angell som spelade resolut och gav skoterraggarna soppatorsk flera gånger.

"Jag vet att det var Lasse; ville ge honom en passning när han kommer tillbaka. Vill minas att han menade gamlingarna Dackell, Lind, Molin och jag har svårt att hålla med om det."

Visst menade jag dem, men det är en sak att spela på hemmaplan och att spela borta och behöva resa iväg från familjen, som jag skrev. ;)

Bäckis mål var en delikatess. En lyra (stenhård) som Lulebacken bröstade in i en tom bur.
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
rafalski:
publiksiffra?
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Gusten: Nästa år vill jag se Lavins på ett "riktigt" kontrakt om det är möjligt ur skattesynpunkt.
Kommentera

« · 777720 · »