Brynäs IF

705121 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs-Luleå 28/10-06

778550 · » Till forumet


Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
bradberry: " Tycker ni är lite väl hårda mot gode Magnus"

"Fantomen är hård mot de hårda"
Gammalt HS-ordspråk.... :-)

Inget fel på svadan och professionaliteten i övrigt, men som sagt var: lite rädd att verka parisk...
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Fundamentals: Tycker ni är lite väl hårda mot gode Magnus. Han är jävligt rapp i käften och en av de ledande "livereportrarna" enligt min mening. Lasse G står i särklass och Tommy Åström en bit efter men sen kommer nog Whalman.

Sen är det ett problem att han är lite för mycket "antiBrynäs" i sina analyser. Det har så varit hans signum i en följd av år. Tror att det är precis som ni skriver att han är rädd att verka partisk och istället blir åt andra hållet. Vet sen gammalt att Magnus har starka Brynässympatier så vart han har hjärtat råder det inte några tvivel om.

Tycker ändå han gör ett mycket mera professionellt intryck än t.ex. muppen Jurefalk i Karlstad, som istället är överpartisk åt "sitt lag". Det är "Färjesta" "Färjesta" "Färjesta" "Färjesta" "Färjesta" "Färjesta" "Färjesta" "Färjesta"......hela tiden...

....tills man vomerar.....

Kuriosa:
En Whalmanklassiker är ju den gången han påstod i direktsänd radio att Mats Lusths öga låg på isen. Tror Lusts anhöriga blev lite svettiga när de hörde det.......... (var ju dessutom en kraftig överdrift...)
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
brynasaren: Jamen du håller ju på Brynäs oxå:)
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Fundamentals: Nä, inte ska han brännas på bål för att han håller på Gefle. Det gör jag också:P
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
lillovechkin: Det är din reflektion av det hela och det är möjligt att han kan visa en viss entuseasm när Brynäs leder med 5-2. Men jag känner flera personer som delar min uppfattning om att han överdriver sin "neutralitet" så att det tippar över åt fel håll. Jag tycker också att han är en "skottstatistikskommentator", "bortalaget vann skotten med 11-8 i sista och borde ha vunnit matchen"

Ingen fara, jag är själv Biceksuell. :)
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
lillovechkin: "Åh tyck inte att jag låter som en böh nu;D"

Det är lugnt, du är för ung för Brokeback-klubben ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Fundamentals: Haha va fan!.
Jag älskar skalman.
När man hör hans röst & att LA kokar!.
Då är det ngt som händer i kroppen.
Åh tyck inte att jag låter som en böh nu;D
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Huge: Jag fattar precis vad du menar angående Wahlman, han är helt hopplös. Förr om åren jag jobbade skift blev det en del matcher framför radion och det är bara att inse, han är oduglig. Annat är det när han refererar Gefle, då flödar optimismen.

Han har ett himmelsblått hjärta och bör därför brännas på bål.
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Huge: "Spelet blir gärna lite tightare och striktare (nåja, man försöker iaf) på bortais, vilket ofta kan löna sig. "

Man märker att du inte sett så mycket av Brynäs, eller hört så mycket av vad Boork har talat om den här säsongen.

Brynäs har INTE som mål att spela mer tillknäppt på bortais, tvärtom så försker de att spela lika som på hemmaplan, offensivt alltså.

Visserligen så drar sig laget hem så fort de får ett målmässigt övertag men det är en annan historia ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Huge: Nu flödar optimismen Huge, 3 matcher 4 poäng.

"Mora: ett lag som vi nästan haft lättare för borta än hemma.

Färjestad: ogillar lag med snabba spelvändningar, typ Brynäs och Luleå.

Frölunda: har ett penibelt tabelläge och tror att den matchen kan bli den svåraste. Har visserligen torskat 2 senaste, men mot mkt bra motstånd."

Jag kan hålla med om att Mora borde vi ha en bra chans emot men jag tror att Färjestad och Frölunda matcherna blir ruggigt svåra. Det som talar för Brynäs är väl mest det att ibland så ramlar poängen in där man minst anar det.
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
GävleLasse: "Jobbig period nu med en massa svåra bortamatcher."

Visst, på papperet är det helt klart tuffa matcher. Men samtidigt kan det ibland vara en liten fördel att spela ett par bortamatcher på raken. Spelet blir gärna lite tightare och striktare (nåja, man försöker iaf) på bortais, vilket ofta kan löna sig. Vi har ju så pass bra defensiv kombinerat med bra spelvändningar, så ett par pinnar ska väl inte vara helt omöjligt.

Mora: ett lag som vi nästan haft lättare för borta än hemma.

Färjestad: ogillar lag med snabba spelvändningar, typ Brynäs och Luleå.

Frölunda: har ett penibelt tabelläge och tror att den matchen kan bli den svåraste. Har visserligen torskat 2 senaste, men mot mkt bra motstånd.

Grundtips på de 3 matcherna: 4 poäng
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
arnio: "Kanske du med skulle scrolla ned och läsa mitt inlägg som jag skrev som svar på ditt inlägg om Wahlmans referat."

Jag förstår, men det var ju inte det inlägget som JAG svarade dig på.
Utan ditt nästa inlägg, där du formulerade dig så att man fick intrycket att det skulle ha varit JAG (och inte Wahlman) som tyckte att Luleå hade press i sista.
I ditt första svar till mig, så höll du ju faktiskt med mig i analysen, och det var det som jag tyckte var så konstigt, iom att du gjorde en helomvändning sas, i ditt nästa svar.
Mao: missuppfattningar från oss bägge.
Vi kanske skulle ta och göra gemensam sak angående nackskottet? ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
GävleLasse: Problem skall lösas internt.
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
arnio: "intern" i sann Brynäsanda ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Huge: Jag förstod precis vad du menade Huge, jag hoppade bara över att i detalj förklara för Gävle Lasse inehållet i ditt inlägg utan skrev att bara att mitt inlägg var en replik till ditt inlägg där du skrev om matchen.
Resten överlät jag till Gävle Lasse att själv scrolla ned och läsa om han ville få ett grepp om vad ditt tidigare inlägg som var följt av mitt svar handlade om.
Kanske du med skulle scrolla ned och läsa mitt inlägg som jag skrev som svar på ditt inlägg om Wahlmans referat.


Det var som en reaktion på hur du uppfattade sista perioden genom att lyssna på radion som jag skrev hur jag uppfattade samma period upplevd genom att titta på text-tv.

Jag har aldrig ens funderat på att skjuta mig själv i nacken utan den kommentaren var en intern passning till Gävle Lasse.
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
arnio: "Mitt inlägg var en replik till Huges inlägg där han berättade hur otroligt nära Luleå var att kvittera under hela slutperioden."

Isf har du inte läst mitt inlägg ordentligt, eller så har du missuppfattat det hela. Jag återgav ju den bild som Wahlman försökte förmedla, om vad som hände i sista perioden: nämligen en press från Luleås sida under i stort sett hela sista perioden, trots att alla andra uppfattade det som att vi mer eller mindre bara spelade av matchen på ett relativt enkelt och säkert sätt.
Du behöver inte skjuta dig själv med ngt nackskott, men ett litet blindskott vid sidan av kanske kan få dig att vakna till.
Så att du slipper missförstå det som skrivs, menar jag.... ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
GävleLasse: Men efter nyår blir det massor av hemmamatcher och chans att klättra upp i tabellen efter ett befarat ras den närmaste tiden..
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
arnio: Ja det är ju ett tag till den matchen så du har gott om tid att tänka ut en plan om hur du skall undvika mina bakhåll ;)

Jobbig period nu med en massa svåra bortamatcher. Jag hoppas att vi kan knipa 3 pinnar på bortaplan mot Mora på tisdag. Som det verkar så har några fler spelare vaknat till liv efter många om och men. På HEMMAPLAN. Vi får se om deras "form" håller i sig även på bortais där de främst har en förmåga att inte komma upp till sin fulla kapacitet. (Ja Jompe, nu pratar jag om Lind, Dackell, Molin å de andra "äldre" spelarna ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
GävleLasse: Men nästa match ska jag se i Läkerol Arena i alla fall och jag hoppas att du inte får korn på mig Lasse.
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
arnio: jag missade det när jag läste ditt inlägg... sorry ´bout that...

Men ett nackskott det kan jag bjuda på ändå, jag är inte omöjligt på nåt sätt... ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Ett glädjande inslag från gårdagens match var att Daniel Ström inte ens var ombytt. Har Boork äntligen tagit sitt förnuft till fånga eller är han skadad igen? Tyvärr har vi fler backar som för närvarande inte håller måttet, men då Daniel knappast kan räkna med en förlägning av kontraktet efter sina prestationer, finns det kanske hopp om ett hårt paket inehållande ren defensiv back till jul av mormor :)
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
GävleLasse: Ta och lungna ner dig lite grann. Min matchanalys var helt och hållet basetad på att jag såg matchen på text-tv och inte live i Läkerol arena.
Mitt inlägg var en replik till Huges inlägg där han berättade hur otroligt nära Luleå var att kvittera under hela slutperioden. Ett lite ironiskt inlägg från min sida som inta var tänkt att tas som en komplett matchanalys.

Ps. vad krävs för att förtjäna ett nackskott?
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
GävleLasse:

Ja 50/50-lotterna är något man tidigare reagerat på jämfört med ex. Chokladkartongen på Östgötaslätta. Bra också att "schlager-festen" (?) är utsåld vad jag förstår. drar väl in några kronor samtidigt som man får en chans att visa upp arenen för några som normalt inte går dit.

Nä som du säger; Oddsen att Bäckis stannar en säsong till är väl inte så stora, men är det någon som skulle kunna överraska så är det väl han.

Var det nån intressant gäst i medlemspuben igår annars? Nån info om klubben eller så?
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Tommy: Ja nästan 7000 i snitt per match ger massor av klirr i kassan. Kul är även att 50/50 lotterna ger nästan 3 gånger så mycket varje match.

Det känns som att Brynäs kommer att göra ett bra resultat den här säsongen. Förhoppningsvis kan vi även ta oss till slutspel och där kan ju allt hända. Perfekt om vi kunde ta oss till semi i alla fall.

Det LÄR behövas för att ha råd att skaffa en ersättare till Bäckis OM han drar till Caps nästa säsong. Man vet ju aldrig med "GuldNiklas", det skulle inte förvåna mig ett dugg om han stannar även nästa säsong...
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Huge: Ja det är riktigt kul att det är näst intill fullt. Bra för laget och bra för ekonomin. Lördagsmatcherna verkar vara riktiga höjdare.
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
GävleLasse: Precis, att låta Angell vila i tredje perioden i J20-matchen var väl det enda vettiga med tanke på att han skulle spela A-lagsmatch dagen efter. Vore ju onödigt om han blev sliten till A-lagsmatchen på grund av en J20-match dagen innan.
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Bissett19: Ja det blev granskning, men det var aldrig något snack om att den skulle varit inne, det såg man på stutsen ut.
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
GävleLasse: "När skall du besöka Tablettasken då?"

Håll i hatten, Lasse: kommer upp till helgen (fre-lö-sö), men tyvärr så är det väl inga A-lagsmatcher då. Spelar J20?
Isf bevakar jag för texttv:s räkning... ;-)
Sen blir det besök antingen den 2/12 eller 9/12 och ev ngn resa med Brynässthlm däremellan...

Annars var man lite skraj inför gårdagens match. Verkade som att Luleå var lite på G, av det man såg i deras tidigare match(er).
Kul att Lind börjar hitta rätt igen och att publiksiffrorna börjar klättra. Visar kanske på att gävlepubliken trots allt kanske inte är så svårflirtad... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
GävleLasse: Nu var ju jag långt ifrån LA igår,då jag satt i kyrkan o tittade på en annan Jesus,den riktiga mådde tydligen lite illa igår.Men skottet i kryssribban av LHF itredje perren blev det väl videogranskning på va?Grymt viktig seger igår,med tanke på kommande matcher i veckan.Oxå kul att se att det var över 8000 i tablettasken,underbart!!
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Clubsport: hehe, hade lulebacken spelat i GIF så hade han blivit matchens artist... distinkt avslutning på Bäckis inlägg ;)
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
arnio: Så skottet i kryssribban var helt ofarligt då? Varje gång Bartecko, Renberg Surovy var inne på isen så VAR det tryck i Brynäs försvarszon och med lite mer flyt i studsarna så hade det gott kunnat bli 4-4, till och med 4-5 eller 4-6.

Det är lätt att komma med analyser skrivna med tummarna instoppade under hänglsena i efterhand...
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
GävleLasse:
Ja, Dackell gjorde några hårresande misstag framförallt i dom två första perioderna.

Angående Bäckis 2-0 mål så lär väl spelarna ha hunnit läst texten på pucken!
Skottet var inte hårt om man så säger...
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Huge: Det de glömmer att skriva i artikeln är att Brynäs J20 ledde med 5-1 inför sista och hade ett stabilt grepp om matchen spelmässigt. Att bänka Angell hade även jag gjort. Han hade visat att han höll för spel. Det finns fler backar i Brynäs J20 som behöver speltiden bättre än Nic...

En annan intressant rubrik är att denna historia är det enda som finns att läsa under rubriken "Brynäs - Luleå" i sportbladet...

Grym matchanalys där *skratt*
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
arnio: "Sista perioden var ingen nervpress utan snarare en lång väntan på 5-3 målet och tre välförtjänta poäng"

Ngt som uppenbarligen ALLA i Tablettasken såg.
Alla utom Wahlman... :-/
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Clubsport: Dackell fick mycket beröm i gårdagens match men hans agerande vid 3-2 eller om det var 3-3 var bedrövligt. Att försöka sig på en sån dragning bakom egna förlängda mållinjen istället för att bara lägga ut pucken i lugn och ro innan lulingen pressade är något man inte skall förvänta sig av en så rutinerad spelare som Dacke... Synd att en så bra insats skall fläckas av ett sånt juiormisstag.
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
GävleLasse: Rubrik i dagens Sportblad:

"Boorks nya straff – tvingade stjärna spela juniormatch"

Visar väl hur mkt kunskap och källforskning man gjort, eller hur rubrikskapandemässigt man jobbar: allt för en säljande rubrik, och skit i substansen vad gäller sanning eller inte.

Om man nu är så in i vassen duktiga på att via insideinfo från s.k "egna källor inom laget", gräva fram saker och ting, varför lyckades man då inte gräva fram själva ORSAKEN till att Boork skulle ha "straffat" Angell genom att berordra honom att spela i J20?
För det är väl isf själva orsaken till straffet som är intressant?
Men eftersom det inte finns ngn orsak, så vrider man till det för att få sälja lösnummer.
Hade Abrahamsson nu varit en seriös murvel, så hade han naturligtvis resonerat som alla normalt funtade människor: straffet (om det nu var ett sådant) bestod väl istället i att Angell inte fick spela sista perioden mot VIK J20 därför att han haft ngn form av uppträde i omklädningsrummet. Eller så var det helt enkelt så som Boorken säger: han (Boork) hade fått kvitto på att Angell var Ok för spel mot Luleå.
Men varför, som journalist och s.k expert, se det som är den mest naturliga och sannolika förklaringen, när man kan konstruera och hitta på säljande dyngspridarartiklar...
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Huge: Ja det kändes absolut inte som att det var tokpress mot Brynäskassen i sista, även fast det var farligt vid några tillfällen. Men säker var man ju inte. Luleås reducering till 2-1 i första perioden kom ju mitt under en brynäsdominans. Fast man hade lite hopp när Salle satte 4-3 i mittenperioden, snyggt var det dessutom.

När skall du besöka Tablettasken då?
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Skön seger men det blev som vanligt onödigt spännande, Brynäs borde ha stängt matchen i första synd att Luleå fick det där skitmålet i slutet av första.
Tyckte att Kristan såg darrig ut dom 2 perioder han spelade hamnade ofta fel i kassen får väl hoppas att det berodde på magen...
Kul att se Bicek ihop med Bäckis och Månsson, det missgynnade ju inte Bicek att Herman skadade sig nu får han ju spela pp och kommer ju in i laget bättre.
gubbkedjan strålande, Lind lysande.
Svårt att avgöra om gubbkedjan eller Bäckiskedjan var vassast.
Ove glimrade till ibland!

Verkar vara korsdrag i frysboxen även i år...
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Huge: Lind var klart bäst på text-tv igår, försvaret var lite darrigt och målvaktsspelet var kanske inte helt 100.
Sista perioden var ingen nervpress utan snarare en lång väntan på 5-3 målet och tre välförtjänta poäng.
Dommarn höll som vanligt en ojämn nivå och gav som vanligt hemmalaget en liten extra fördel.
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
micke: "Huge; Hur var matchen på textvt? Lika spännande som på plats antar jag..."

Antagligen mycker mer spännande för dom som såg den via texttv.
Jag hade tyvärr bara Wahlman och Sportradion att tillgå och det var som det brukar vara: Wahlman gick upp i falsett av upphetsning när Luleå gjorde mål och var som vanligt lite antibrynäs i sina kommentarer. Det var livsfarligt varje gång Luleå hade pucken och bara en tidsfråga innan dom skulle kvittera när det stod 4-3 i slutet av matchen, trots att vi mer eller mindre kontrollerade det hela i stort sett hela sista perioden. Iaf som det låter från andra håll. Det blir oftast komiskt när han i sin iver att framstå som objektiv och inte hålla på Brynäs, istället slår åt andra hållet och nästan bara snackar positivt om motståndarna.
Tacka vet jag isf texttv, där kan man själv bilda sig en god uppfattning om matchutveckling och spelarprestationer, utan att behöva lyssna på ngn tomte med mikrofon....
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Jester: Det är ingen fara tror jag. Angell spelade ju igår. Jag tror inte att han har några som helst planer på att bänka Läkerol arenas nya backfavorit.
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Inte utan att man blir orolig när man läser morgontidningen samt kollar Aftonbladet. Hoppas Boorken fyllt frysen med älgkött denna gången. Se GD samt länk.
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Huge; Hur var matchen på textvt? Lika spännande som på plats antar jag...
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Effektivast i serien är vi också, vi gör mål på 11,21 % av skotten.
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
GävleLasse: "Oxarna går bra, Patron"...Den var bra!

Man börjar kunna urskönja vissa trender i årets upplaga av ES. Glädjande nog parkerar vi fortfarande i tabelltoppen, även om jag nog tror att vi kommer att dala en smula framöver.

Vad gäller bottenskiktet så lär FHC få problem att komma därifrån om inget radikalt inträffar den närmaste tiden. Rödhökarna ser redan "vingade" ut och lär få mycket svårt att undvika en session med KS-spöket fram på vårkanten.

PS Vem f-n är Lasse Pirjetä?
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Anemyr: Räkna med att snittet fortsätter att öka, i alla fall till och med nästa match hemma i Läkerolen. Djurgården lär dra fullt hus.
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Anemyr: Fem 3 poängare, Två 2 poängare och en torsk är ett väldigt bra resultat. Kan vi bara få till bortaspelet en smula och få till några trepoängare så vore det väldigt lovande.

Extra viktigt är att få igång fler formationer till vi lånar ut Bäckis, och det har funnits en trend till att detta sker.

Som farsan sa när han spelade kort förr i tiden "Oxarna går bra, Patron".
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Anemyr: kollad just statistik på Swehockey, riktigt jävla kul att folk har strömmat till Läkerolen nu ligger BIF trea på "Attendance" listan med ett snitt på 6982!! före tex LHC och HV, helt underbart!
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Anemyr: Ja, det är rätt. Vi har vunnit 7 av 8 matcher och endast förlorat en (1-3 mot Mora) men dock så är två av dessa segrar efter sudden. Men det är jävligt starkt.
Kommentera

Sv: Brynäs-Luleå 28/10-06
Falken: är det inte 7 segrar av 8 möjliga i Läkerolen? I vilket fall så är det imponerande och kul såklart.
Kommentera

778550 · »