Brynäs IF

713961 inlägg · 7953 ämnen

CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE

« · 1834637 · » Till forumet


Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Okej folket. Vilka är i Krakow? Ikväll blir det öl och Brynässnack på en nice pub. Vilka är på? Tid och plats bestämmer vi gemensamt.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
KalleTeodor: Gillar dina inlägg 👍

Ska man försöka se ännu mer positivt så innebär detta att Bjurström mer eller mindre kommer bli ordinarie. Han har sett intressant ut dom gånger jag sett honom spela.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
KalleTeodor: Ang Felix.
Så tycker jag han såg väldigt lugn ut i sitt agerande när det var mycket trafik, som han litar mer på sig själv. Vi får hoppas att det är så😀
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Trots vinsten känns det väldigt dystert idag... Jag hade nog tagit ett armbrott i Jesper ställe (åtminstone vänstern...). Kan bara önska honom snabb läkning och välkommen tillbaka så snart som möjligt.

4 saker som dock är positiva:
1. Vi vann och är i princip klara för åttondel i CHL
2. Jag tyckte Zanetti gjorde en bra match och visade lite "gamla" takter.
3. Felix ser stark ut i mål.
4. Capurosso visade lite mer denna match och förstärker intrycket av att vara en sniper.

Fanns många andra som gjorde bra matcher men dessa är ju lite under lupp här.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Peja: Supertrist för Boqvist. Hade verkligen sett fram emot att se hans utveckling denna säsong. Tycker att det har sett väldigt lovande ut hittills. Håller dock med Jonas Andersson att han måste lära sig att sätta sig i dessa utsatta lägen. Det var ju en ganska liknande situation i slutspelet.

Förra året i mitten av augusti bröt brorsan Adam armen/handleden och gjorde comeback i slutet av september. Efter ett par matcher i så bröt armen ännu en gång och gjorde slutlig comeback i World Under-17 Hockey Challenge.

Är det en liknande skada så verkar alltså 6-8 veckor vara relevant. Vi får också hoppas att han har samma förmåga som Adam att snabbt komma in i spelet igen.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Inkazar: Så jävla tragiskt
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Antar att dom flesta sett den. Men annars så lägger ja till en länk till en GIF här.


twitter.com/roadlaker/status/903669092791578624
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Skrubben: Hahaha underbart👍
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Bara jag som tycker detta klipp var fantastiskt roligt? 😂
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Skrubben: Oavsett om det blir 8, 10 eller 12 veckor frånvaro kan vi konstatera att Boqvist kommer att inleda säsongen i en uppförsbacke. Han kommer att behöva jobba sig in i laget. Det kan bli tufft för honom att ta en plats om de som inleder säsongen spelar bra.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Skrubben: Bröt min handled för precis 20 år sedan i augusti 1997 på inlines: 4 veckor med gips och kunde därefter successivt trappa upp styrketräning och rörlighet. För mig tog det väl c:a 8-10 veckor innan jag var tillbaka i samma form igen. Någon månad senare kunde jag t o m bänka 100 kg med armen (det gör jag inte nu...) Men antar att alla fall är unika.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Skrubben: Det kanske kan bli kortare än 10 veckor. Alexander Steen och Jacob Josefsson har bägge brutit handlederna och deras prognoser var cirka 6 veckor. Jesper är dessutom ung med bra läkkött.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Brynäslegenden: Jag har läst runt lite på internet och min amatörbedömning säger att han blir borta runt 10 veckor.

Man får se det positivt. Ska en sådan skada komma kan den lika gärna komma nu. Mycket sämre om den kommer i slutdelen av säsongen.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Bekräftat nu att Boqvist har brutit handleden. Fyfan va tråkigt.
Kommentera


Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Här finns det lite mer att läsa om underarmsfrakturer för er som är intresserade. Som redan skrivet finns det massor av varianter så det är bara att hoppas att Jesper fick en mildare variant (om det nu har blivit en fraktur).
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
AnteA: lugna ner dig bra motstånd ju hellre än mora khk osv
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Mittzon: ställer högre krav på skills, ja. Vilket är bra. Syns direkt att spelarna blir lite mer rappa i tanke och handling för att de MÅSTE det. Blir så jäkla lamt på stor rink.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
KulaShaker: Nä jag syftade på IFK. Precis som vi gjorde förra matchen.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Haha, har ni sett att dom har kladdat ner med reklam även i målgården 😂
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Brynäsgubbe: "jag lovar att de sätter en nu"

"de"=Brynäs??
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Gött att vi vinner med fina och stabila 5-2 borta i Helsingfors, starkt! Nu är avancemanget till slutspel i praktiken klart, lär bli två roliga möten med München i kampen om gruppsegern!
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Såja Granis puckla på de fula finnarna.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Älskar er Bertil och Granis!
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Som Bz sa i första periodpausen.."vinner hellre med 5-2 än med 1-0" =)
Kommentera


Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Brynäsgubbe: Brynäs? Nä inte du väl?
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
När de drog målvakten tänkte jag "jag lovar att de sätter en nu".
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Skumt,men C more sport 2 finska ligger 20 s före i sändningen.
Å jösses vad deras kommentator öser på!
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Zappaholic: Tack, sändningsuppehåll var rubriken...
Kommentera


Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
KulaShaker: Svt play verkar det som
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Aurum: Var fortsätter sändningen, han inte se det?
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Jaha....Nu blev det friidrott istället.....
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Nyförvärven levererar ju hittills ialf!!
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
honken21: Håller inte med alls. Spelet är hafsigt och slumpartat. Att det funkar så bra i NHL är för att världens bästa hockeyspelare finns där.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Skrubben: Allt handlar om hur komplicerad frakturen är. Läge spelar mindre roll.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Skrubben: Klart det är möjligt. Det är helt klart relativt dock. Det är som att fråga om en fotskada är mer lättläkt än en knäskada? Det är 100% relativt.

Jag tror du måste ge mer fakta för att få det svar du söker!
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Brynäsgubbe: dra på sig en skada här kunde ju lika gärna varit mot Modo i en match i Hudiksvall om vi inte varit i CHL ... Matcher hade ju spelats inför säsong oavsett CHL eller inte.
Det är matcherna mitt under säsongen jag inte gillar.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Brynäsgubbe: Pratar JAG i hypoteser? Jag förstår inte riktigt vad du menar med ditt resonemang. "Skadan i CHL är ju ett faktum nu medan en skada i SHL bara är eventuell"? Har jag nämnt något om SHL? Jag förstår inte varför du tar upp det.

Och vi hade spelat vanliga träningsmatcher istället för CHL-matcher om vi inte varit med, men du menar att det inte hade blivit några skador då?
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Någon som är doktor här? Är det möjligt att en handledsskada är mer lättläkt än en armbågsskada?
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Värdelöst med Boqvist verkligen. Dessa oturs-långtidsskador. Mest tråkigt för honom som skulle slå igenom i år.

Brynäs spelar riktigt, riktigt bra. Men så är det ofta när vi är i ledning och har självförtroende. Hade IFK petat in en puck i början hade det varit en annan matchbild. MEN - ser fint ut!

Bra avslut av Caporusso. Distinkt.

Fan vad mycket roligare det är att se hockey på en mindre rink.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Brynäsgubbe: Egentligen ökar inte oddsen pga matcher. Oddsen för en skada fast står väl för var match i sig, vare sig det är den 50;e matchen eller den 4;e. Såvida du inte pratar om överansträngningar.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
jag tycker faktiskt det är myyycket roligare att kolla CHL än en match mot Almtuna i hudiksvall eller Örebro i Lindesberg, syns att det är mer tävling. Sen är inte turneringen där den behöver veta men tar det jag får
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Steenm: Jag kollar inte på matchen för att det är CHL, utan för att det är Brynäs.

Och vilken märklig logik, du pratar bara i hypoteser. Skadan i CHL är ju ett faktum nu medan en skada i SHL bara är eventuell. Och fler matcher ökar ju oddsen för en skada...
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Ser ljust ut, gubbar!

I år kör vi!
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
AnteA: Är du trög? JAG är en "normal" person och JAG tycker det är intressant. Varför är det intressant och viktigt för dig att annonsera din avsky för turneringen, och samtidigt tracka ner på andras åsikter?
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
AnteA: Nu skrev du väl ett inlägg som saknar verklighetsförankring!
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
AnteA: Skojar du? Brynäs är alltid sevärda.
Kommentera

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Brynäsgubbe: Men sitta och gnälla på CHL pga skaderisken. Då ska vi inte spela några träningsmatcher utan helst bara nöta spelsystem internt utan tävlingsmoment, eller?
Kommentera

« · 1834637 · »