1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740140 inlägg · 7967 ämnen

Databas på Swehockey

Databas på Swehockey
Vet inte om det redan har varit uppe men på Swehockey så har dom fixat till databasen från 1975-2002 och där finns det mycket för alla statistikbitare.

Ett exempel så fattas det 8p för Larsson så blir han nummer ett på Top 50 listan.
4 RUNDQVIST, Thomas Forward SWE 566 203 312 515 482

Sv: Databas på Swehockey
Hoppas Larsson spelar i gavlerinken när han kliver upp på tronen. Fast det skulle inte förvåna mig om han bröt höften eller nåt precis innan :)

65 Selander:

Heh, undertecknad som statistikbitare har redan ylat om den där fiaskodatabasen. Tyvärr har de lyckats mixa in poäng från slutspelsmatcher och, om det nu är möjligt, skapa ännu mer förvirring vad det gäller elitseriehistoria.

Tar man bara grundseriepoäng ser det faktiskt redan nu bättre ut med Brynäs-ögon. Men..det är ju upp till er om ni vill ta det till er. :-)

Enbart grundseriematcher (Som Gregor von Konow och jag vill ha det)
1) Anders Carlsson 195 mål 330 ass. 525 poäng
2) Jan Larsson 199 mål 304 ass. 503 poäng
3) Håkan Loob 262 mål 338 ass. 500 poäng

Att avgöra vem som är "bäst" får ni tand om helt och hållet själva. Jag tar inte i den frågan med tång ens.

Björn VII:

"Hand om"...menade du nog. Eller var det en freudiansk felsägning?

Björn VII: ursäkta men Håkan Loob ska ha 600 poäng (262+338=600) om dina siffror stämmer vill säga och då ser det genast mycket sämre ut för "våran" Janne Larsson.

Natten:

Sorry...

262+238

Ödmjukhet är en dygd.

Björn VII: okey då stämde det bättre fast jag tycker fortfarande att det ser sämre ut för Larsson eftersom han låg 8 poäng från första platsen med Selanders siffror och med dina siffror ligger han 22 poäng ifrån =)

Björn VII: Jag viker mig

65 Selander:

Tråkmåns, jag som hade på hoppats på en givande (och lång) diskussion om varför det skiljer en hel (!) poäng mellan Larssons och Maskens poängsiffra på Eurohockey.net jämfört med Gregor-siffrorna från tidningen HOCKEY.

;-)

Natten:

Hmm, kan ni inte frånsäga er all bekantskap med Janne istället för Masken? Glöm inte var Janne har byggt upp en solid bas i mitten av 90-talet för den position han idag har...

Björn VII: Swehockey.se:s databas innehåller tyvärr ung. en miljon fel. Det är någonting alla som besöker sidan borde ha i beredskap.

« · 109317