Brynäs IF

714159 inlägg · 7953 ämnen

Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12

633166 · » Till forumet


Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
70 Rodrigues:

"3-4 nyförvärv av rang är den enda räddningen!!"

Instämmer fullt ut, det är sista chansen att undvika kvalserien.
Annars godnatt.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
claesw:

Jag tror inte du skulle kalla den nivå jag
varit aktiv på att syssla med sport. :-)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
70 Rodrigues: Jag förstår inte riktigt varför du är så upprörd. Om jag kommer ihåg rätt tippade du den här matchen till 4-1 till Djurgården, så torsk med 4-3 efter sudden måste väl i så fall tyckas vara ett både överaskande och positivt resultat. Eller?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
Enaranger: Nä, inga matcher kommer att spelas om, även om man ibland skulle vilja spola tillbaka vissa sekvenser.
Sista 2 minuterna igår, t.ex.... :-)

"Sviten på 11 matcher utan seger är den sämsta på 10 säsonger,"

Möjligt, men vi har iaf tagit poäng under denna svit.
Man kan ju undra vilket som isf är bäst:
en svit utan segrar men lite poäng här och där eller en svit med 1 eller 2 vinster och resten förluster.
Om poängen man lyckats skrapa ihop är lika hög i båda fallen, hur betecknar du då insatsen?
Kan bli lite svårt att bevisa ditt svar med siffror i detta fall.
Men du lyckas säkert på ett eller annat sätt.... :-)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
Enaranger:
Har du själv sysslat med sport??
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
Enaranger:
Det är väl ingen som hyllar Boork förbehållningslöst? Däremot sågar du helt utan vett och sans!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
Nä, låt oss vara glada. Det finns inga problem i Brynäs.
Boork är ofelbar och har aldrig tagit ett felaktigt
beslut i hela sitt liv. Jag tycker vi startar en insamling
till en staty över Boork. Den kan ju avtäckas till nästa
säsongs allsvenska premiär i Läkerol Arena.

Leksand hade också 11 matcher utan seger denna säsong.
Jag vill minnas att "Pirro" hyllades förbehållslöst av alla
Leksandsanhängare och de satt helt nöjda och glada.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
claesw: Vad säger du om matchen? Hade 3-3 målet inte sett ut som det gjorde så skulle i alla fall jag varit nöjd med en pinne på bortaplan.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
Enaranger:
Vi gör ju mer och mer mål, alltid något att glädjas över- du ska se att vi spöar LIF och SSK härnäst.

Gnäll är bra, men med måtta kanske? Annars kan du ju hålla på HV, de är bra nu!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
Enaranger: Just precis vad jag antydde.....Det var väl kul att du fick tillfälle att skriva ännu ett inlägg om vår förlustsvit....
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
Huge:

Sviten på 11 matcher utan seger är den sämsta på 10 säsonger,
så om nu inte några av dessa matcher kommer att spelas om
så kan jag nog fastslå detta.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
JanT:

Ja hade Brynäs vunnit matchen så hade jag ju
knappast kunnat påstå att Boork lett laget
till 11 matcher utan seger. Men nu är det
ju så att han faktiskt gjort det.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
Enaranger:

Och du för som vanligt ditt korståg mot Boorken med lite siffror blandat med vanligt gnäll och vinklingar.

"Han är i alla fall den tränare som lyckats sämst
på de 10 senaste säsongerna."

Du avkunnar dessutom domen efter halva serien, vilket knappast är seriöst.
Med samma logik så skulle man ju kunna säga att Boorken tillhör en av topptränarna i ES, eftersom vi efter 6-7 omgångar låg i toppen av tabellen.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
Enaranger: Hade du skrivit detta om Öhrstedt inte hade fått hjärnsläpp? Knappast troligt......

Vi får som sagt se var detta slutar...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
Så är det då ett faktum att Boork har en längre
svit av segerlösa matcher än, de enligt Boork,
så usla lag vi haft de senaste tre säsongerna.

Han är nu på god väg att komma på samma nivå som
de 14 matcherna 95/96 och de 17 matcherna 87/88.

Han är i alla fall den tränare som lyckats sämst
på de 10 senaste säsongerna. Hur många chanser
skall han få innan någon i ledningen upptäcker
hans vanstyre?

Vad har han då lyckats åstadkomma?
Ja han har ju med sina beslut om att sparka
tre spelare lyckats se till så att Brynäs under
en knapp fjärdedel (!) av serien varit tvungen
att spela med elitseriens svagaste trupp.

Att han sen på allvar verkar tro att allsvenska
spelare skall lyckas ersätta dessa tre bevisar
ju bara att Boork har en något för stor tilltro
till sin egen förmåga som tränare.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
70 Rodrigues: Hjärnsläpp är att slå ett idiotpass med fullständig kontroll på pucken där det inte finns ngn anledning att stressa eller överarbeta situationen.
Inget av dessa båda förutsättningar förelåg i detta fall, som jag ser det.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
Huge: Fattar inte sämre än dig, Brynäs är ett lag för KS efter att Boorken har förstört laget totalt!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
Huge: Han fick ett hjärnsläpp utan dess like!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
70 Rodrigues: Fattar du dåligt?
Vändningen består i att vi sedan Timråmatchen spelar med mer energi och
bättre intensitet i matcherna än tidigare, som det känns.
Resultatmässigt har det kanske inte vänt helt och hållet, men även där så är väl 3 oavgjorda och en förlust mot FBK borta på de fyra senaste en liten "vändning" jämfört med omgångarna innan.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
70 Rodrigues: Vem ansåg du att Örat isf försökte nå?
Övriga 3 brynäsare var ju kvar i egen zon?
Halvt om halvt ur balans slår han iväg ett försök till slagskott.
Lite i panik, det syns, så ngt försök till medvetet uppspel till ngn lagkamrat som ligger och lurar på röda ska du inte inbilla mig att det var.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
Huge: Så du tycker att vändningen fortfarande består, hur många poäng har vi tagit sedan Wahlberg och Miettinen blev sparkade??
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
Jag tycker att Boork skall lära spelarna att vid ledning i slutminuten och rensningsläge lobba ut pucken..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
70 Rodrigues: Läs om mitt inlägg så ser du vad det mesta av vändningen består i.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
Huge: Öhrstadet gör sådana uppspel i parti och minut, så det var ett uppspel, trots att du o dina skygglappar inte vill se att någon i Brynäs kan göra sådana fatal misstag!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
JanT: Lossnar och lossnar...
Vete fan om det är ngn fördel i nuläget att spela hemma, fast det borde vara det.
Det blir nog ytterligare en match med samma karaktär som idag, skulle jag tro.
Bara att hoppas att vi isf har lite marginaler med oss, för det hade vi tamejtusan inte idag. Åtminstone inte i slutskedet.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
Huge: Men snälla människa, en vändning är när man har vunnit 3-4 matcher av typ 6 i rad. Nu har vi en sk vändning med 11 raka utan seger!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
70 Rodrigues: Ja, om det var ett försök till uppspel så kan man ju undra vem han isf försökte nå?
Vakten på andra etage vid Djurgårdsklacken?
Om inte, så bekräftar väl matchbilderna att det var ett klart försök till rensning.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
Huge: Har ännu inte lyckats logga ut...

Men visst lossnar det på allvar mot SSK på torsdag!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
70 Rodrigues: He,he,he...Nu fick du allt till det!! Dagens förlust var nog säsongens tyngsta så här långt. Det är bara Brynäs som förlorar på det viset. Puck i röven på Lind, klackspark in i eget mål med 50 sekunder kvar!
Det blev för mycket även för mig, men jag spottar i nävarna och tror på 3 friska poäng mot SSK!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
70 Rodrigues: "Vadan denna negativa inställning, vändningen kom ju mot FBK för ett par matcher sedan!!"

Nä, den kom redan matchen innan mot Timrå.
Klart bättre intensitet och go i laget än tidigare matcher.
Det är den vändningen vi snackar om, även om spelet också fått sig en skjuts framåt....
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
Huge: "då de facto"

Enligt vem??
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
Känns som om det är i år det skall ske, steget ner i seriesystemet! Ser inte någon ljusning på eländet. lif samt ssk är snart förbi oss med hästlängder i antal poäng. Det är vår skrala framtid kära, Brynäsvänner!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
70 Rodrigues: Du kallar det för ett "uppspel", då det de facto är en rensning.
Örat har bra koll på läget då han går in i situationen strax innan han tyvärr tappar lite balans. Det är stängt längs rundeln och han gör helt rätt som försöker rensa mellan backarna. Lätt att i efterhand säga att han borde dragit den efter sargen, men där var det som sagt stängt.
Nu tar den klockrent på den ende brynäsare som befinner sig i skottlinjen sas.
Jag säger inte att det bara är otur, men sånt som händer när snabba beslut ska tas i ett upphetsat slutskede.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
70 Rodrigues: Detta kan du mycket väl ha rätt i. Enda räddningen för tillfället är att SSK är ännu uslare än oss. Har faktiskt tagit 3 poäng mot våra 4! sen omgång 21......
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
JanT: Vadan denna negativa inställning, vändningen kom ju mot FBK för ett par matcher sedan!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
Huge: Nu får det vara nog för idag.

Another chapter of the great game of hockey has ended......

När skall ökenvandringen sluta?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
JanT: 3-4 nyförvärv av rang är den enda räddningen!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
JanT: Slutspel vid jul så klart......................
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
GävleLasse: DIF & TIK har 30 poäng i dagsläget. Du menar att DIF skulle slå både FHC & LHF på bortapaln och därigenom uppnå 36 poäng? Alternativt skulle TIK ta 6 poäng i följande 3 matcher; FBK(H), MIK(B), HV(H). Jag är långt ifrån övertygad om att så är fallet. Tror TIK stannar på 33 poäng innan uppehållet samt att DIF stannar på 30!

Tänk om den goda fen kunde förtrolla Brynäs spelartrupp så att vi tog 2 raka segrar och därigenom kunde hanka oss upp på 34 poäng. (kan räcka till slutspel....)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
JanT: Som sagt, jag satt mkt bra till bakom det målet.
Örat försöker slänga sig och täcka returen på skottet som kommer från den djurgårdare som i första läget fått pucken på bladet efter rensningen.
Pucken ligger sedan fri och får tyvärr lite hjälp på vägen in av Örats skridsko eller ben.
Månsson var iaf sist av isen och höll på att demolera en 1500kronors-klubba, men ångrade sig i sista sekund... :-)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
Brynäs var på väg mot sin första trepoängare, ledning med 3-2 i Globen - men mindre än en minut från slutet av den ordinarie tiden kvitterade Djurgården efter upprörande slarv i egen zon med ett uppspel bakifrån egna målet rakt upp i zon. En jättemiss som bara inte ska få ske på den här nivån.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
GävleLasse: Att dom är förbannade är ett gott tecken.
Hade det varit bättre om dom sett uppgivna ut?
Du kan inte räkna med att spela prickfritt i egen zon en hel match, men det såg bra ut idag.
Dom får lite tryck på oss emellanåt och ser generellt sett en aning hetare ut sett över hela matchen.
Det jämnar dock ut sig efterhand. Sen är det en riktig skitutvisning som Lärking tar på Molin i slutet då domkan spela 6 mot 4.
Vi gör det mkt bra i detta BP och dom skapar egentligen inte så mkt med tanke på övervikten i manskap.
Synd att Örat blir olycksgubbe då han i övrigt gör en Ok insats (1 mål)
Även Månsson bra, liksom Lavins. Och Markus förstås, även om han såg lite passiv ut på suddenmålet. Borde ha tagit ngt skär ut, då Rudan inte var i riktig balans innan skottet...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
JanT: Det kommer att behövas mer än så för slutspel.. det är jag övertygad om. Snart så kommer en segmentering mellan 8:e och 9:e platsen i tabellen...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
GävleLasse: Det lär behövas 30 poäng för att hålla sig över KS-strecket efter 30 omgångar. För slutspel bör det räcka med 33 poäng. Jag tror inte vi klarar både SSK & LIF, men EN 3-poängare skall det bara bli!!! Alla bottenlagen har mycket tuffa matcher kvar på programmet.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
Huge: Nä, dom var inte värda en vinst idag, DIF dominerade 53 min av matchen, jag förstår att du vill att dom skulle ha vunnit men, tyvärr så är d inte sannigen!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
Huge: Vad hjälper det att de ser förbannade ut? Det är på tok för mycket vingel i egen zon...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
GävleLasse: Ja, tyvärr så stirrar Spetsen på puck i det läget och Strömberg får öppet mål.
Ett gott tecken är iaf att killarna såg djävligt förbannade ut efter slutsignalen. Dom var värda en vinst idag, men det verkar vara som förgjort.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
GävleLasse, JanT: Tack, bröder.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
Jompe: Jaha, nu har Rodrigues och Huge varit på samma match........

Undrar vad det kommer ut av detta...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
70 Rodrigues: Det blev grishockey, precis som befarat.
Kommentera

633166 · »