1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736956 inlägg · 7967 ämnen

Gameday

Sv: Gameday
Nils Norin1912: Eller så har defensiven i Brynäs haft stort fokus nu i veckan.
Brynäs vinner med 4-3 ikväll.
Inget varar för evigt förutom ändring, och det kommer att brytas en Leksands trend ikväll. Det är min förhoppning.

Vi har alltså släppt 20 mål senaste 4 matcherna, möter ett hemmastarkt Lif som förra året slog rekord i skott på Brynäs mål! Ny förnedring eller överraskning ikväll?!

Det är tur att vi har Håkan, Johan och Erika, det är dom som ska fixat!

{7981}: "tycker att de har kommit ut bra i 5-10 min i många matcher men inte fått utdelning och tappat trycket och åkt på 1 eller 2 mål i baken."

Tycker att anledningen till att dom kommit ut starkt beror på att dom i förlustmatcherna tappat konceptet i försvarsspelet och satsat för mycket framåt. Dels har man tappat fokus i styrspelet och pressat alldeles för högt samt saknat ödmjukhet i både back check och markeringsspel.

De första matchernas vinnande spel har försvunnit och gammal klassiska hybris och lättja har drabbat laget.

Hur Manner ska få ordning på det vet jag inte och det blir svårt att träna bort gamla dåliga vanor. Man kan kalla det losermentalitet.

Tror inte på vinst ikväll.

{8399}: hoppas det blir ert år i år... hoppas på slutspelsmatcher i Gävle. Men jag vill gärna se TIK i slutspel också.

Auchinleck: tycker att de har kommit ut bra i 5-10 min i många matcher men inte fått utdelning och tappat trycket och åkt på 1 eller 2 mål i baken. Skulle vara intressant att se om den kan komma ut bra och få ett mål med sig och vad det gör för matchen

Charles:
The first goal is very very important tonight... för att prata svenska.

ett offensivt glatt Leksand mot ett Brynäs med problem i det defensiva bådar inte gott för ikväll tror tyvärr det kan bli som mot Färjestad typ

Charliejfz: Har du någonsin tippat brynäsförlust?

{204}: Tror tyvärr att ni är klassen bättre även i år. Det blir nog förlust för oss igen.

Brynäsgubbe:

Lycka till ikväll och hoppas på en bra match med en hel del känslor som det skall vara i ett Gävle / Dala Derby

Vågar inte tippa slutresultat så jag låter det vara ;)

Brynäsgubbe: Har heller inga förväntningar inför ikväll. Leksand-Brynäs 4-1

Brynäsgubbe: nej då, tror att det blir jämnt och overtime. BIF tar extra pinnen.

lapad: Leksand kommer köra över oss. Vi får ett tröstmål. 5-1.

Gameday
Ska vi tro på seger eller?

« · 2237565