Brynäs IF

717295 inlägg · 7953 ämnen

Imorgon presenteras ett nyförvärv!

« · 1696046 · » Till forumet


Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!

Chris11: Men, du vet ju fortfarande inte om det var exakt samma pengar. Ritola blev klar för Skellefteå långt innan Andersén drog till Pittsburg. Därför är jämförelsen direkt felaktig. Du vet inte om det ens var samma pengar.

Att du skriver att Modo betalade mer än vad Wilson var värd är givetvis bara för att provocera, för så korkad är du knappast att du uttalar dig innan säsongen hoppas jag. Dessutom har många av Modos spelare vittnat om att de valde Modo mycket för att Huras och Welch motiverat dem och att de i många fall skulle få spela med spelare de känt sedan tidigare. Därmed är det långt ifrån säkert att det bara handlade om pengar. Samma sak med Ritola som kan ha valt Skellefteå för att ha större chans att utvecklas och att slippa spela för Leksands arch nemesis. Att tro att Djoos skulle fått samma lön som Salmela är naturligtvis fullkomligt orimligt.

Dvs, du kanske kan jämföra spelare för spelare, men vilken som är bättre värvning sett till pengar kan HELT OMÖJLIGT GÖRAS då det kan finnas många anledningar och vi inte ens vet om det för Brynäs gått jämt ut.

Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
J F K:

Eftersom Bengtzen försäkrar att värvningen av Salmela ryms inom spelarbudgeten så tycker jag inte man behöver blåsa upp hans lön som något negativt. Stämmer det så tycker jag dessutom att Stefan kan ge sig själv en klapp på axeln.
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
J F K: men från första början hade ju bengtzén tänk att värva Ritola, Wilson och Djoos istället för Johnson, Vrana och Salmela.. Men då blev det ju så att Skellefteå bjöd över på Ritola, Modo betalade mer än vad Wilson var värd och Djoos blev kvar i Washington...
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Visste väl att trådrubriken skulle stämma någon gång! Grymt med Salmela!!!
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!

Johan Norrström: Ja, om man bortser från pengarna så finns det oerhört få realistiska backar jag hellre skulle vilja ha än Salmela.

Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Kan inte sluta le! 😂
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
J F K:

Det är förbannat bra att veta vad man får.
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Nu kom jag in på HS....Men fyfan vad glad jag är. Trodde aldrig att Salmela skulle bli verklighet. Salmela, Johnson och Vrana, när värvade Brynäs sånna etablerade spelare senast? Bara att lyfta på hatten för Bengtzen.
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!

Har hållit mig borta här ett tag pga kortsiktiga idioter. . . måste svida att aversionen mot Bengtzén inte längre går att grunda i dåliga värvningar/ missade värvningar. med tanke på utbildningsbidraget för Andersén och dennes presumtiva höga lön behöver det inte bli allt för dystert ekonomiskt heller. Legoknektarnas legoknekt! Ska man ha en legoknekt i krig är det bra att ha den som skjuter skarpast!

Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Vafan händer?! SALMELA?!?!?
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!

Chris11: Utan att veta kostnaderna är det ett otroligt naivt konstaterande.

Lite som att säga. Hellre Welch, Whitney och Heshka än Salmela, Zanetti och Nörstebö. Hellre Bobby Butler än Johan Alcén. Det blir liksom bara löjligt om man inte vet vilka pengar man pratar om i de olika fallen. Sedan tror inte jag heller på Ritola, men det är en annan sak.

För övrigt måste väl Salmela varit SHLs lättaste värvning. Det är bara att hala fram fantastiskt mycket pengar så kommer han. Kräver noll scouting och behöver inte övertyga spelaren på något extra sätt. Får Salmela sina pengar så kommer han. Sedan är det en oerhört bra spelare, men själva värvningsjobbet som sådant är kopiöst mycket enklare än många andra.

Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Skrubben: Jo du, han sätter ++++ till Stefan Bengtzén! Skulle ha kunnat bli ett femte + också men det sparar jag i osäkerhetsskåpet så länge och hoppas få plocka fram det vid senare uvärderingar och omdömen om Salmela. Men detta var riktigt bra jobbat av sportchefen!
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Chris11: hahaha. Sluta.
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Tänkte på en sak...
Tänk om vi hade haft Ritola, Wilson och Djoos istället för Johnson, Vrana och Salmela.. Tur att de värvningsförsöken gick i lås säger jag bara!!
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
stämmer in i kören. Bra värvat! Kul!
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!

Så jävla underbart med Salmela, jag älskar dig BZ!

Dags att planera mer resor!!!!! :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
honken21: Det här kommer bli riktigt kul :) Salmela är en klasspelare, precis det vi behöver :)
Wihooooo Yihaaaaa tjolahopp
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Johan Norrström: hehe. Ska bli myyyycket intressant att höra vad Ellis har att säga om detta 😉
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Skrubben:

Salmela, worth waiting for... Eller hur olyckskorpar. ;)
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
ellis:
100 gnällinlägg senare...
Låt höra:
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Vilken jävla värvning!!!!!!! fan va grymt Bengan :)
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Peja: Salmela-Pudas första backpar, massa speltid!

PP blir ännu starkare

P Vrana
G Scott - N Johnson - A Rödin
A Salmela

O Lindblom
A Brodecki Pa Westerholm
J Pudas M Porseland
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Chris11: Känns bra! Skönt att ha honom här så tidigt som möjligt
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Det blev alltså Salmela! Fantastiskt. Perfekt för Bulans hockey. Grymt skridskostark och följer gärna med upp i anfallen. Att han kan spela omkring 25 minuter per match kommer också bli hur nyttigt som helst. Rutinen och meriterna är grymma tillskott till gruppen. 
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Att hockeysnack var nedstängt idag kunde inte varit sämre timing 😁. Jävligt gött med denna värvning. Dels för att laget blir rejält förstärkt, men även för att täppa dit truten på alla svartmålare. Nu jäklar kör vi igång säsongen!
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
pjåtor: sjukt att vi hade råd :) inget artistkontrakt ens..;
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Hoppas denna sköna värvning kan locka lite extra åskådare i vinter!
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Zappaholic: Haha nu blir väl till och med Ellis nöjd och tyst ett slag.
Ett starkt Brynäs blev nu ännu starkare. Kommer bli en oerhört svår nöt att knäcka
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Zappaholic: Typiskt att HS varit nere hela dagen. Men minst sagt en härlig värvning! Snopet för Modoiterna. 😄
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Zappaholic:Gott mos!!!! Synd bara att det bara är på ett år. Han hade varit perfekt som stöttesspelare i det nya Brynäs som BZ håller på att bygga.
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Gött med Salmela!! Blir en finfin förstärkning till oss.
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Enaranger:"Hur många backar i Brynäs har de senaste säsongerna lyckats
göra 5 mål eller fler de senaste säsongerna? Inte många kan jag säga.
Förutom Gunderson, Ekholm och Andersén så kan jag inte komma på
så många."

Och där kanske du har svaret på varför vi haft klippkort på respass i kvarten.

Jag ser inte felet i att vilja bli bättre på just den biten..
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
ellis: "Bra spelare kan aldrig vara okända, det är min uppfattning."

Nu snackar vi om korpligan SHL och givetvis kan en för oss okänd spelare från NHL, AHL eller KHL göra succé här, det har ju bevisats gång på gång.
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Enaranger: ja Djoos är bra visst, han skulle vi kunna haft istället för Nörstebö eller Pudas. Men nu ör det ju så att vi ska ha in en FÖRSTABACK, alltså en spelare som ska leda laget lite grann. Det tror jag inte att djoos kan göra riktigt än!
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Enaranger: Vi kan ju vända på frågan istället så blir det lättare. Djoos utvecklades inte ett jota från föregående säsong, fick hysteriskt mycket förtroende i PP hela säsongen och lyckades mirakulöst komma undan utan att sätta dit puckrackarn. Han är ganska seg på rören, klen och svag. Ganska medioker defensivt med andra ord. Är det vettigt att lägga Andersens pengar på denna pöjk då? Nä du, Pudas är vår nya förbättrade Djoos. Andersens pengar skall läggas på en färdig produkt, ingen Gävlekille med rätt efternamn som eventuellt kan bli bra.
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!

Tänk vad alla sågar Djoos.
Han är alltså som 21 åring slut som hockeyspelare?
Han har nått sitt max och kommer inte att bli bättre?

Tänk om det varit låt oss säga en 21 årig finsk back som gjort
5 mål och 12 assist föregående säsong, i finska ligan eller SHL.
Då skulle säkert en hel del härinne anse det vara en spännande
värvning med goda utvecklingsmöjligheter.

Men nu tycks Djoos ha drabbats av "Daniel Johannsson syndromet".
Det vill säga bli säsongens hackkyckling. Vilket någon spelare i Brynäs
alltid tycks bli.

Som många skriver härinne så verkar han vara den sämsta spelaren
som stått i ett par skridskor. Och det stämmer definitivt inte.

Många verkar hänga upp sig på att: eftersom han inte kom upp
i Gunderson-nivå. Då är han helt värdelös. Och att han inte gjorde
ett enda mål i numerära överlägen. Då måste det väl ändå vara
rätt bra att lyckas göra 5 mål som back, utan att göra ett enda
mål i numerärt överläge? Då borde det finnas stor potential till
fler mål, om han skulle lyckas göra ett och annat även i 5 mot 4.

Hur många backar i Brynäs har de senaste säsongerna lyckats
göra 5 mål eller fler de senaste säsongerna? Inte många kan jag säga.
Förutom Gunderson, Ekholm och Andersén så kan jag inte komma på
så många.

Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
ellis: Har inte alla kända spelare varit okända någon gång? Vem hade hört talas om Greg Scott när Brynäs värvade honom?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Pettisbif: Jag noterar att du tillhör dem som hittar alla vinklar du kan för att hacka på mina uppfatningar och allt jag skriver, men gör gärna det. Bra spelare kan aldrig vara okända, det är min uppfattning.
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Pettisbif: Franson var väl inte så bra i BIF?
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Pettisbif: Bengtzén kan ju inte "ge oss ett namn" innan "namnet" har skrivit på ett kontrakt. Han är bra på att snacka, jag skulle inte ta nåt för givet förrän det är officiellt. 
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Fatta om det är typ Cody Franson eller Salmela 😁
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Peja: Kul att det äntligen händer något och att back sökandet snart är över. Men vafan BZ säger A men inte B... ;( ge oss ett namn iaf 😁 man lappar ju av utav nyfikenhet. Jag tror det kan bli klart imorgon senast tisdag.
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Carl Lejonkräk: Larvigt men kul att gissa. Jag gissar på Andrew Hutchinson eller Paul Ranger. 
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Dalrt: ja Rödin har varit nonchalant hela försäsongen tycker jag.. vet inte vad det är. Att han skulle försöka tunla almtunaspelaren på blålinjen igår var väldigt dumt.
Vette fan men han brukar ju vara otroligt bra annars, tror inte han bryr sig om försäsongen så mycket, kanske därför han känns loj.
I seriestarten får vi se vår kapten som han brukar vara ;) hoppas jag
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!

Wesley: Kan vi inte vänta lite innan vi blir öpprörda? Det är trots allt inte klart än. Skulle jag dra en massa slutsatser från så sporadisk information hela tiden skulle jag sitta här med blödande magsår. Det enda som han faktiskt säger är att det är nära nu.

OM det skulle det bli Djoos kommer jag ge honom chansen att revanschera sig från förra året innan jag tar fram sågen.

själv ser jag gärna en skridskostark tacklare med bra första pass.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Den här killen tror jag kan bli aktuell nästa säsong. Riktigt talangfull spelare som dock har varit överviktig i hela sin karriär... tills nu. 
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!

Powerfade: vi vet även vad vi INTE får. Nämligen mål i PP från hans klubba

Precis. Min önskan är en kvick, stenhård och bra tacklare. Gärna med bra skott också.

Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Wesley: vi vet även vad vi INTE får. Nämligen mål i PP från hans klubba.
Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!

Dalrt: Vore ju sjukt att plocka hem Djoos, särskilt nu när Pudas spelat så bra på försäsongen, vadfan ska vi med Djoos till då? Då blir jag fan sne

Det blir nog det gamla klassiska, men i det här fallet tråkiga "Vi vet vad vi får, han känner till laget, spelet och organisationen jada jada jada osv. Vi vågar inte chansa så här nära in på seriestart"

Kommentera

Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!

På tal om något helt annat är jag lite orolig för hur Rödin ska prestera i år. Jag hoppas verkligen inte kaptensrollen kommer påverka honom negativt. Jag tycker dock flera gånger ha  upplevt att spelare som tilldelas C:et går ner sig, kanske då de inte klarar av att hantera det och inte kan fokusera på spelet på samma sätt som innan.

Hoppas inte C:et kommer tynga ner Rödin.

Kommentera

« · 1696046 · »