1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 737523 inlägg · 7967 ämnen
« · 2516458 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Alla Helvetes Kval
xxx BIF xxx: Alcen är inte kompetent nog för sitt jobb. Så om han inte är med i förhandlingarna så är det positivt. Han borde för länge sedan inte ens vara kvar.

Auchinleck:
Ahh ok!

Auchinleck:
Ja jag tror de kommunicerade mycket.
Ffa Alcen med Manner o Grahm med Svedman.

Jag kan missförstått dig.
Gick Svedman in o förlänger Manner ovanför huvudet på JA/EG? Menar du det? Och då som något bra?

xxx BIF xxx:
Ja, just det.

Do the math.

Auchinleck:
Jag håller inte med där.
Dessutom står ju Alcen o Grahm som både GM o SC på elite.pro. o Svedman har väl än mindre hockeykunskaper än Alcen/Grahm!

xxx BIF xxx:
Tror du Svedman och Manner pratade mycket med Alcen och Grahm?
Kontinuitet är bra, det är klart att du skall ha ett år till Mikko!

Zzz: Att Svedman för förhandling kan ju vara att hålla läckage borta.
Men det finns ju en motpart också som kan läcka.

Men det är bedrövligt om det är sant att Svedman förhandlar/för BIFs talan när vi har två SCs.
Isf - när började han med det? Kanske inte Alcen haft några tyglar alls att dra i?
Bara att det viskas om detta hos en så seriös person som höken är ju ett skämt i sig.. ..för mig tyder det bara på interna problem o det är Svedman som ska hålla ordningen.

(Alcen kanske är sjukskriven/tjänstledig/pappaledig osv osv oxå men Svedman ska inte vara den som förhandlar hur som)

Lemp:
"Däremot nämnde Höken att Alcen fortfarande är med på ett hörn."

Tycker det verkar vara ett superbra upplägg att vi har sportkompetensen hos en erfaren GM och att praktikanterna bygger bokhyllor i ett hörn. Ordning och reda, HA 23/24!

Lemp: blir lite avis på alcen. inte alla som får så bra betalat för en praktikplats.

Zzz:
"Enligt samma podd säger man att det är Svedman som agenterna pratar kontrakt med just nu."

Ja, de går väl till General Managern direkt så klart.
Känns tryggt!

Zzz: Ska sägas att det handlar om en agent som sagt att de är honom man pratar med. Däremot nämnde Höken att Alcen fortfarande är med på ett hörn. Men det är anmärkningsvärt att Alcén inte hanterar dom frågorna oavsett.

Lemp: Oavsett så är det bra att vi får reda på det.

Silly: Ja, vad tycker övriga klubbdirektörer/GM/Sportchef när saker läcker i förhand? Antagligen så är dom inte så roade av det.

Lemp:

Vad tycker Svedman om det?
Att Höken får information av någon inne från organisationen om spelare och ledare innan han väljer och går ut med det?

Lemp: Enligt samma podd säger man att det är Svedman som agenterna pratar kontrakt med just nu.

Davey85: Han berättade det i deras podd. 23 min in i avsnittet.

Lemp: Nice. Nån länk?

dabif: Gällstedt ingår i ledarstaben enligt Höken. Oklart om det är som assisterande eller som HC.

dabif: Hans Göran K har gått bananas som i Söderhamn?

Farsang: Ja nu vill man ju veta. Men när det väl kommer fram så handlar det om att man köpt skithuspapper från fel leverantör eller nån annan skitsak.

{9684}: Soros, garanterat Soros 😉

dabif: värsta är att man är så gudförbannat nyfiken men får absolut 0 info

KulaShaker: Står ju ingenting vettigt alls. Ska man spy galla på det där sättet får man fan ta o förklara lite också.

xxx BIF xxx: Säkert så har det något att göra med Hillary Clinton eller rymdödlor!

#MBGA (Make Brynäs Great Again)

HUMLESNURR: Klicka på länken, det går att läsa utan att ha twitter.

KulaShaker: Vad står det? Har inte twitter.

KulaShaker: Jösses!

{9566}: Huh ?

DoNaka: Lite creepy

KulaShaker: Ingen som vet vad det kan handla om?

KulaShaker:
Varför blir jag inte förvånad?
Det är ju nästan så att jag tom tror på att något idiotiskt pågår bakom kulisserna..

Sv: A proposito de nada
Peja: håller med om allt👍

Något annat

Efterlysning: inväntar Huges klargörande hur föreningens eminenta skötsel av de med insyn & kunskap tog oss med bravur, stil & klass till ligan alla vill åt, HA.

Eller är förklaringen till tystnaden att detta forum inte fungerar i Bagdad??

Skagge: Vad menas? ser inget konstigt på twitter.

Undra hur det känns som mesta mästarna att förlora mot Björklöven efter överkörning i OT.

En känsla vi kommer behöva förlika oss med.

hlM: Några supportrar som hävdar att det finns ett "hemligt styre" i Brynäs.

Skagge: vad står de ? Ser inget konstigt när jag går in där nu

xxx BIF xxx: ”När man kollar på Björklöven - Djurgården begriper man hur fullständigt horribelt Brynäs lagbygge var. De har många olika spelartyper och en helt annan bredd än Brynäs.”
Ja eller hur,
Danielsson skulle kanske inte hålla i 2dra backpar hos oss då, men Hedberg och Bergman kanske han petat.. ”

En dålig jämförelse då både Hedberg och Bergman blev bänkade och inte platsade som tredje backpar i SHL.
SHL och HA är två helt olika serier med olika krav som att jämföra äpplen 🍎 och päron 🍐.

Någon som vet vad som försiggår på Brynäs twitter? Tydligen ska något läckt om vad Brynäs gör bakom kulisserna. Ingen här som vet vad det handlar om?

Känns som tempot IFB-DIF är högre än någon match Brynäs spelat den här säsongen. Tror att föreningen kommer få en chock.

Peja: ”När man kollar på Björklöven - Djurgården begriper man hur fullständigt horribelt Brynäs lagbygge var. De har många olika spelartyper och en helt annan bredd än Brynäs.”

Ja eller hur,
Danielsson skulle kanske inte hålla i 2dra backpar hos oss då, men Hedberg och Bergman kanske han petat..

Peja: "Nu är det Mikko Manner som utsetts till syndabock med motiveringen att Brynäs minsann "egentligen" hade ett bättre lag"

Ja, det är tråkigt att han slängdes framför bussen!

Jag ser tre avgörande misstag bakom degraderingen:

- Att spela med Lindbäck så stor del av säsongen. Här försvann minst 10p.

- Att man gjorde bedömningen att laget skulle räcka som det var, förutom Olkinuora, inför transferdeadline. Alcéns beslut? Jag gissar på högre i organisationen!

- Att man höll ett möte med spelare och ledare inför Linköpingsmatchen då Manner var på landslagsuppdrag för Finland. Fullständigt svek mot Manner om ni frågar mig! Hans auktoritet undergrävdes naturligtvis kraftigt här!

Herre P: Problemet är ju att dom här personerna alltid pratar om revansch, så tyvärr blir han nog kvar.

Hockeyallsvenskan betyder väl att Manners kontrakt rivs också?

Det är för mig en gåta om inte Alcén ställer sin plats till förfogande ASAP..han kan ju inte ha mage att stanna kvar efter det här..

Peja: håller med om
Brynäs sk lagbygge och en fjärdelina som
inte är SHL-mässig.

Ang Djurgården och Björklöven har jag inga direkta åsikter då jag hitills😬😬 inte kollar på HA.

Kruger dock en gammal favorit, en riktig hårding och visar sin omgivning klass och beteende. Enligt mig påminner han i sin spelstil om JL i Brynäs.

Metalman: 😅

#33: 5749 fans

Peja: Här har vi ju våran nya introsång (av Timbuktu):
”För the botten is nådd
Hur långt kan man gå?
Hur lågt kan man sjunka?
Hur kasst kan man må?
Kändes förjävligt innan men det börjar bli lite bättre nu min vän
Om jag tappar fästet och trillar ner ska jag klättra upp igen”