1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 737490 inlägg · 7967 ämnen
« · 2516578 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Alla Helvetes Kval
Treklövern1912:
Det här raljerandet över vad som varit är så gränslöst smaklöst...
Brynäs står inför en aldrig skådad prövning, då kan vi väl för h---vete sprida positiva vibbar... eller tiga still?
Forza Brynäs!

Chanzone: Podden, 23 minuter in. Kommer säkert en artikel också.

Brynäs forever 1912: Europas bäste back klar, toppen

Hmm..Karin var den som svarade på mitt mail om att uppmärksamma Fansens värvning och medlemskapen mer. Den andre, Hallman, har inte svarat mig, han fick samma mail.

pjåtor: det kan nog handla mycket om kommunikation mot sponsorer och leverantörer och liknande för att bygga långsiktiga relationer. Sen bör man som förening så klart leverera kommunikation mot supportrar också, tro inget annat.

Peja: Det har jag också funderat på? Vad gör en kommunikatör i en förening? Supportrarna verkar inte vara prio för en sådan?

Lemp: I podden? Eller står det i expressen?

Malken: Man funderar ju lite vilken klass han håller nu för tiden. Spontant känns det inget vidare faktiskt.

xxx BIF xxx: Ja, som utomstående är det svårt att förstå vad Brynäs kommunikatörer gör på dagarna. Brukar kunna vara så när man inte är insatt i folks jobb men det är svårt att förstå vilka de kommunicerar med.

Chanzone: "Molin och Wännström har oxå kritat på"

Wännström har -18 i +/- senaste säsongen för Augsburger Panther. Hu!

Lemp: Jasså, det hade jag missat 😅

Peja:
Frågan är vad hon gjort under sin tid i BIF
Klart att hon gjort nått men jag har inte sett mycket från henne..

Chanzone: Att Gällstedt är klar har redan bekräftats av Höken imorse.

Auchinleck: Karin Johansson lämnar kommunikationsavdelningen.

Chanzone: Jag har hört exakt samma!

Chanzone: Å så bra, tre gamla Brynäsare!

mk:
Sitter inte på JAs kontrakt, men det har skrivits om 4 år från ca juni 2021, det bör väl betyda tom juni 2025 nånstans.
Kostnad 1 MSEK per år inkl sociala?
Det talar för kontinuitet i hans fall?
Oavsett kompetensen.

Auchinleck: Fan. Nu blir jag Huge igen..

Men vi vet ju ännu inte hur organisationen kommer se ut.

Jag kommer vara på din sida om det visat sig att JA sitter kvar över nästa säsong.

Med det sagt så kan han få sätta vissa kontrakt, men då kicken när det ska byggas mot näst år.
Eller varför tar KD det nu om JA ska vara kvar?

Som jag läser det så är JA kvar till 31/4 när de flesta kontrakt har slutdatum. Skulle tro att hans 3:e år startar då..
Då byts han kanske ut.

Så gjorde ju HV med TS.
Man var inte förutseende. TS hade 2+1. Hans andra år slutade 31/1. Därav att man kickade då.

Får uppgifter att Gällstedt är klar som tränare. Molin och Wännström har oxå kritat på.

mk:
"Tror jag absolut inte.
Men säkerligen bättre på att förhandla kontrakt."

Du menar först förlänga med tränaren för kontinuitetens skull, sen sparka honom för kontinuitetens skull och sen ansvara för att
Brynäs åker ur högsta serien efter 63 år, för kontinuitetens skull?

Det verkar intuitivt som kontinuitet utan kompetens är kontraproduktivt?

Men allt är bra.

Lyssnade på podden sanny Svensson och höken säger att bertilsson är i princip klar för fortsättning, ölund och rödin hade brynäs fått positiva signaler om att dom kan tänka sig stanna hoppas det stämmer🖤💛❤

Molla: Tror dom flesta instämmer med det.

Molla: Att KD är involverad i kontraktsförhandlingarna är väl säkerligen pga att alla ekonomiska beslut över ett visst belopp måste gå via honom i det här utsatta läget. Vem som har gjort den initiala sportsliga värderingen vet jag inget om, men troligtvis våra sportchefer.

Lemp:

Vi behöver få in ny sportslig kompetens, annars går detta ännu mer åt h-vete

lapad: 4 år stämmer enligt den här artikeln. Borde alltså vara 2 år kvar.

Ber om ursäkt om någon uppfattar länken som stötande. Det är en svår mental prövning att läsa igenom artikeln.

Molla: Alternativet är att Alcén ska styra sporten och jag vet inte hur mycket tryggare man blir av det heller.

TheSickSwede: Och hur i helvete kan man skriva så lång kontrakt med någon utan erfarenhet?

Malken:

Och kompetensen?

Anders Berg: Han har väl avverkat strax 2 år av sina 4 om jag inte missminner mig.

Molla: Med alla spretande viljor behövs nog faktiskt en järnhand som alla följer. Det är förstås alltid trevligare när man kan diskutera sig fram till konsensus - men den möjligheten finns nog inte här!

Visst har Johan Alcén kontrakt i fyra år till? Eller är det bara 3 nu? Blir dyrt att sparka. Men det är ju å andra sidan inget nytt inom Brynäs - det kanske till och med har en fond för såna utgifter?

cog:

Problemet är att vår KD charmar alla med sitt lugna och vältaliga sätt. Men helt ärligt, vem känner trygghet i att han nu är den som styr sporten men järnhand?

Hakning-Henrik: Då är det bara anställa en ansvarig för korvinköp eller varför inte låta Alcén ta det uppdraget, det "kanske" han skulle klara av

KulltorpsOlli: 10 poäng för den. Skrattar fortfarande.

Annars så är det inte så lite provocerande när spelare uttalar sig om hur hemskt och hur ledsna de är att de lyckats spela ner lagen i HA och sedan tar största sedelbunten och drar.
Det är ett stålbad i HA, gud bevars om ni hittar ett guldkorn, då kommer SHL och knycker spelaren genom att vifta med 1 promille av alla miljarders miljarder som cmore ger till SHL medan HA får finansiera spelarna med såld korv på matcherna.

KulltorpsOlli: Allt är möjligt i Brynäs 🙈😂

mk:
Det är nog bra om både sport och ekonomi funkar annars blir det spel i Ettan 24/25.

Auchinleck: "Eller kan anledningen till att vi inte har anställt någon erfaren GM som stöd till oerfarna sportchefer vara att VD har ansett sig vara en bra GM istället?"

Tror jag absolut inte.
Men säkerligen bättre på att förhandla kontrakt.

{9684}: Drevet tror jag Svedman bryr sig nada om.
Hans jobb är att rädda Brynäs ekonomi..

Malken: Har Manner haft en sexuell relation med Gävlebocken?

Det skulle ju förklara en hel del.

{9684}: Kommer nog vara ett drev mot föreningens rekryteringsprocess. Däremot är nog dom främsta experterna ganska enade om att Alcéns kompetens är begränsad och att han inte borde fått rollen från början.

mk: Tror inte det blir så lätt att byta ut Alcén. Tänk vilket liv det blir på folk med drev i diverse nyhetsmedier. Vi får se vad som händer...

Elliot12: Spännande! Höken brukar ofta ha rätt i såna här spaningar.

Lunkan: Ja, JA har gått vilse

Lunkan:
Nånstans finns snipern. Nångång.

Auchinleck: JA letar fortfarande efter den utlovade målskytten för 22/23 och hinner inte bygga för 23/24?

mk:
Eller kan anledningen till att vi inte har anställt någon erfaren GM som stöd till oerfarna sportchefer vara att VD har ansett sig vara en bra GM istället?

xxx BIF xxx: Det kanske är så att JA inte har mandat att förhandla pga att han inte kommer vara kvar på sin post?

Därför Svedman förhandlar?
Skulle inte gissa att det är annat än förlängningar av befintliga spelare som Svedman gör isf.

Förhoppningsvis så är tiden ute för JA..

Lemp: Tack 👍

Supportern:

Om man läser mellan raderna så svarar jag: ja..förmodligen på slutfrågan:

Greg Scotts tårfyllda avsked – nu är framtiden oviss: ”Värsta känslan”

– Man märker hur mycket Brynäs betyder för staden. Alla man mött den senaste veckan har varit så fina. Ingen är arg eller så, utan man säger att vi ska komma igen och kämpa oss tillbaka.

Vad betyder det för dig?

– Jättemycket. Hur det än blir i framtiden, och hur sorgligt det var sista matchen när vi hade förlorat, så kommer jag aldrig glömma publiken, fansen som stod kvar och sjöng för oss. Jag vill verkligen att alla ska veta hur mycket det betydde för mig, och laget. Skriv gärna det, säger Greg Scott och säger hej då.

Frågan om det är för gott?

xxx BIF xxx:
"Gick Svedman in o förlänger Manner ovanför huvudet på JA/EG? Menar du det? Och då som något bra?"

HA-bra.

« · 2516578 · »