1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753475 inlägg · 7967 ämnen
« · 2517728 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Alla Helvetes Kval
Back: Kinnvall skulle såklart inget lag tacka nej till men Rödin? På ett treårskontrakt? Kan se flera lag tacka nej till det.

Back: Undvik konkurs först. Visst har ni koll på ekonomin? Rödin kanske kan.

Horace76c: Larsson, Ölund, Scott, Lindstein, Ljungkrantz…kanske Lindbäck… Sen scouta in några finfina utvecklingsbara spelare… Hur troligt det nu är att Alcén ska lyckas med det…

{9682}: Spelar ni inomhus?

{9682}: Vem hänger dit den? Mannberg? Pettersson? eller han Aalborg?

Sportnisse: Respekterar alla lojala SHL-lirare som följer med er ner, men tro inte att det är en mysig liga. De kommer få slita hårt för poängen även här nere.

Silly: i förhållande till rykten om Willian Ignberg Nilsson så känns Rödin som ett uppköp. Kontraktslängden håller jag med om men det kan lika gärna handla om signalvärde att även om vi inte går upp direkt så kämpar han på i HA till slutet.
Men ja, det är gamla hjulspår och ja, om Brynäs genom ett mirakel skulle studsa tillbaka så står vi på ruta 1 igen med potentiellt flera skadebenägna, past peak spelare som är svårplacerade i hierarkin (för dåliga för att bidra i en leading line och fel typ för checking line).

Silly: Jadu man slutar aldrig att förvånas. Väldigt tydligt vilket håll det här barkar åt..

{9682}: Alcen fortsätter hävda att att Bertilsson är en av Europas bästa backar, att Kinnvall är En av SHL: s bästa. Börjar ju likna Bagdad Bob

{9682}: Fina ove alltså, kungen😂

Back: Ni tror att ni är toppskikt. Sen sitter pucken i Kryllan bakom er.

Tigerhjärta: Om man jämför med tidigare intervjuer med just Alcén så kanske den var lite bättre. Men fortfarande rätt dålig. Att Bertilsson är en av europas bästa backar, fortfarande.. visst defensivt är han inte dålig. Och att Kinnvall var en av SHLs bästa offensiva backar? Tvek. Får mer känslan av att det snea självbilden och övertro på våra spelare fortsätter.

modomille: Att bygga nytt innebär ju inte att vi kan plocka ihop ett slagkraftigt lag enbart med spelare utifrån. Rödin, Kinnvall och Bertilsson är definitivt i toppskiktet på allsvensk nivå.
Säg det lag i allsvenskan som skulle tacka nej till deras underskrift?

Rödin1912: Nu blir jag nästan rädd...

modomille: Flashbacks till en Monty Python film med en sjungande man på ett kors…

Horace76c: För min del så tycker jag inte det är så konstigt, tror dom flesta härinne ser att detta kan bli nått riktigt bra.

{9682}: Om ni inte tack vare nåt mirakel lyckas gå upp i år så kommer ni bli slaktade av oss nästa år hahahah

Undrar om MoDo-boken är tråkig? Tänker eftersom att många verkar hänga här. Eller är det lika vanligt med Brynäsare i MoDo-boken?

modomille:
Tror du läser ut lite vad du vill här.
Spelarvärvningarna hittils tror jag dom flesta här här är sjukt nöjda med..
Gubbar som i min mening med lätthet skulle kunna spela i elitserien eller utomlands (Läs nu för guds skull inte in det som jag menar att dom skulle dominera i elitserien).
Att Alcén är kvar (än) tror jag ingen är nöjd med.
Samma att Ove ryktas in....vi älska ove, men nytänk behövs i båset.

Horace76c:
Det är lite roligt hur det svänger i acceptans.
För 3-4 veckor sedan så var Rödin, Berra,scott och Lindbäck m.m inte mycket värd i den här boken.
Nu blir dom hjältar igen när dom kritar på och bli kvar.. och ( 3 års kontrakt) ???
Man brukar oftast skriva 2 år i allsvenskan och sedan jobba på att förlänga när det har gått 1 år om det ser bra ut?
Men vi får hoppas att det blir bra,
Det var bara en liten fundering

Ove Myling:
Känns som att alla förutsättningar för en SHL-återkomst är kristallklara!

Nu trycker vi på SHL-knappen!

Farsang: Välkommen till Allsvenskan. Nu vill alla se Brynäs bjuda på riktig underhållning. Masken, Molin och Alcén. The Three Amigos!

{10065}: Alcén har ju inte tid att kolla på någon hockey, så förstår att man då, år 2023, tror att Bertilsson fortfarande är en av Europas bästa backar.

Nu ska jag vara lite jobbig men kan inte riktigt låta bli. Hur kan ni vara så nöjda? Ingenting verkar ju ha förändrats? Alcén sitter kvar. Man vägrar klippa navelsträngen med Molin. Man ger ett tre (!) årskontrakt till en 32-årig Rödin som dessutom har problem med skador. Slår vad om att kontraktet även gäller i SHL och att det är största anledningen till varför Rödin kritade på. Ne det ser ut som att Brynäs IF fortsätter i samma gamla hjulspår..

Tigerhjärta: "Tycker du? Själv tycker jag det var än av de bättre. Intressant att höra hur han tänkt kring ledarstaben och vilka typer av spelare som är tanken.
Vad mer kan han säga?"

Tycker oxå det är en ok intervju men nu gäller det ju för Alcén att prestera.

Tycker att han ställde ett helt ok lag på banan inför säsongen. Däremot gör han ju horribla förlängningar inför säsongen och lyckas inte värva bra under säsongen. så på det stora hela inte godkänt såklart.

Svårt dock att skilja på vad som var Alcén vs Manners beslut gällande truppen tidigare. Nu är det upp till bevis för Alcén.

Makita: Alcen borde ta sitt ansvar och avgå.

JawKee: Att vi åkte ur SHL berodde mao på att Alcen inte var TYDLIG,TYDLIG och TYDLIG.
Det kommer gå mycket bättre nästa säsong för nu har Alcen lärt sig att vara TYDLIG,TYDLIG och TYDLIG med vilken kravställning som ska gälla.
Jag ska vara TYDLIG med att min åsikt är att det inte berodde på att att Alcen inte var TYDLIG med kommunicera ut målbilden till spelare och tränare som var skälet till att vi åkte ur SHL.
Någon kan kanske på ett TYDLIGT sätt kommunicera med Alcen om att det var han lagbygge som hade lika många hål som en Schweizerost som var problemet.
Jag hoppas jag med denna text på ett TYDLIGT sätt lyckas klargöra vad jag tycker om Alcens kompetens.

Ove Myling:
Rödin och Bertil hade jag någon svag förhoppning om att dom skulle stanna i alla fall.
Kinnvall kunde jag aldrig tänka mig skulle stanna 👌.
Skulle vi lyckas med konststycket att behålla Larsson skulle jag vara GRYMT impad....främst av Larsson själv...
Funderar han månne på en återförening med Silver nästa år? 😁

JawKee: ” Detta var nog den sämsta intervjun jag någonsin sett”

Tycker du? Själv tycker jag det var än av de bättre. Intressant att höra hur han tänkt kring ledarstaben och vilka typer av spelare som är tanken.
Vad mer kan han säga?

JawKee: snacka kan han ju onekligen i alla fall….
Säger som motvind: snacka går ju men snacka så det går….

JawKee: Alcén var väldigt TYDLIG iaf...

JawKee: Vid 3.30, Johan står alltså fortfarande fast vid att Bertilsson är en av Europas bästa backar.. ? ”Han är en av Sveriges… och ja Europas bästa backar, det står jag fast vid”. Ok..

Detta var nog den sämsta intervjun jag någonsin sett

{9682}: skit I de här nu ove! Brynäs tror dom joggar hem ha me 2 händer på ryggen.

Härliga och viktiga förlängningar tror vi Larsson Scott ölund förlänger idag också hoppas det🖤❤️💛

mattias - 74: Vet inte han snackar mycket gojja den grabben men man respekterar alltid en legend!

Zappaholic: Måste ha varit en solstorm. Började bara skriva...Ska ge mig, men det är kul ibland.

{9682}: Men vad du håller på…du är ju inte ens provocerande fast du försöker😂

mattias - 74: Brynäsarna vill inte höra sanningar. Rödin kommer fixa allt.

russkiy medved blyat:

Vad skrev han då?

JawKee: Sluta mobba Ove! Han kan hockey! Det visste jag direkt efter hans första inlägg 12 december 2021. Han blir ju ledsen

Farsang: hahahaha

JohnnyBotox: skulle vara första gången han gör det ;)

Fin intervju med Rödin, säger rätt saker tycker jag

pjåtor: Beklagar sorgen

{9682}: Som Dovregubben då... ;)

Farsang: Ska sägas att Gällstedt hyllades av Sanny i deras senaste podd. Han hade hört bra saker.

JawKee: Troll? Jag är en legend...

Kan alla bara sluta mata trollet Icing-Ove. Det är exakt vad han vill. Bara provocera. Ignorera bara.

Mrassarson: Varför är ni då i Allsvenskan? Måste ju bero på att era stjärnor håller Allsvensk klass? Tror att ni måste börja landa lite. 

« · 2517728 · »