1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753497 inlägg · 7967 ämnen
« · 2519637 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Davey85: Ja honom kommer det verkligen att bli något av. Han har några år på sig nu :) Han har fått lite lovord :)

xxx BIF xxx: Rahimi är en jävla gris som jag ogillar starkt... men visst skulle man älska att ha honom i sitt eget lag.

Davey85: Ja, fast jag skulle nog säga att Löven spelar överlägset fulast av ligans topplag. Det är ett grisigt lag.

xxx BIF xxx: Om inte annat så bara för att det är kul med lättpsykade Modoiter.

Davey85:
Jag tar gärna Rahimi till BIF.

Haha..alltid underhållande att läsa hur hårt Rahimi äger Modo och hela deras fanbase. De är fan besatta av honom. Han bor Rent free i hela föreningens själ verkar det som. Pinsamt.

JawKee: Visade en del riktigt fina nummer under matchen. Har han Jörgens uppoffrande spel och moral också så kan det nog bli nåt där.

Davey85: Otroligt anmärkningsvärt att Täby blir det andra laget i finalen. Säger allt om hur stark Stockholmshockeyn är på ungdomssidan. Undrar om någon där kommer börja på Brynäs hockeygym?

Davey85: Ja, Leo Sundqvist.

brynäs08: Är nr22 i U16 Jörgens Sundqvist son? Ser sjukt teknisk ut.

J-S:

Vem skulle ha sagt detta till Svedman och Styrelsen?

Davey85: japp, slut: 6-2

Herre P:" ..jag har svårt att smälta att brynäs låter JA vara kvar..han borde definitivt inte få en andra chans efter vad som hänt.
Och hade han haft lite takt och och ton hade han sagt upp sig själv..men det verkar vara svårt att inse sina egna tillkortakommanden för honom."

Problemet är att någon sagt till Svedman och styrelsen att kontinuitet är viktigare än kompetens,,,,
Tyvärr har inte J A kompetensen att bygga ett lag långsiktigt ännu mindre kortsiktigt så vi är fast och allt vi kan hoppas på är ett mirakel.
E G håller en låg profil och låtsas och hoppas att hon inte blir inblandad i debaclet gällande SHL laget ,
Jag inte något med SHL laget att göra stackars mig, ha ha ha.

SuneMangs: Oj, vad Brynäs klär av Modo. Inga dåliga mål. 5-2 nu.

För allas information: I morgon, fredag kl 11.00 spelar Brynäs U16 SM-final mot Täby.

Davey85: Otroligt fint av Svrcek! 4-1 till BIF!

Edit: Och Löven gör 2-1. Fan vad fint!

SuneMangs: Väldigt fint.

brynäs08: Snyggt jävla mål vi gjorde nu!

SuneMangs: 2-1 nu

JawKee:
Och han är tydlig.

Jugge: Han sitter just nu och förhandlar sitt kontrakt som nyanställd hos Brynäs IF som kommunikationsansvarig :) Han kan detta med beslutsfattning :)

Brynäs U16 leder semifinalen mot Modos dito. Länk nedan för dom som vill se avslutningen. Jodå, Sveriges finaste förening spelar fortfarande ishockey i år!

Edit: Osäker om det ligger betalvägg eller inte då jag är prenumerant.

Svensson_62: Är Huge avstängd eller har han redan plockat ut rullatorn och golfklubborna?

Han har säkert en bra förklaring varför de kompetenta, insatta yrkesmännen lyckades med konststycket att för första gången på 63 år skicka Brynäs ur högsta serien. Vi har bara inte den insynen och är gamnackade soffcoacher…

ellis: Är det bara jag som väntar på Huges respons till detta?

{LarsGöAran}: Att han är den sämste ever har han väl redan visat.

J-S:
Endast ett resultat är godkänt 2023-2024. Oddsen är emot JAEG.
Pallar ledare och spelare med pressen hela vägen till SHL?

J-S: ..jag har svårt att smälta att brynäs låter JA vara kvar..han borde definitivt inte få en andra chans efter vad som hänt.
Och hade han haft lite takt och och ton hade han sagt upp sig själv..men det verkar vara svårt att inse sina egna tillkortakommanden för honom.

Davey85: "Respekt till Rödda, Ölund, Kinnvall, Bertil och Blomman. Många andra hade säkert lämnat i deras läge. Det är lätt att säga typ "det är det minsta de kan göra", men det ska göras också. Viktigt med dessa spelare signade, nu måste vi få in lite nya ansikten också."

Vi har nu en hel femma för nästa säsong och en helt ok sådan.
Kinnvall - Bertilsson
Blomman-Ölund-Rödda

Ser med tillförsikt framemot nästa säsong.

Sen framförallt vi kan inte ramla ur SHL.

Jag är fortfarande väldigt osäker på J A som sportchef och han har mycket att bevisa.
Super fiasko den här säsongen .

Kan verkligen J A få upprättelse och bevisa motsatsen att han gjort sig förtjänt av rollen som SC annars går han till historien som den sämsta SC Brynäs någonsin haft.
Så jävlar vilken spännande säsong vi står inför.

Berge: Så säger du endast för att vi är gamla barndomskamrater. Skulle aldrig ha outat mig :(

Blomqvist har skrivit på för brynäs ett års kontakt...

Respekt till Rödda, Ölund, Kinnvall, Bertil och Blomman. Många andra hade säkert lämnat i deras läge. Det är lätt att säga typ "det är det minsta de kan göra", men det ska göras också. Viktigt med dessa spelare signade, nu måste vi få in lite nya ansikten också.

Spacebb: Tycker att Linus Lindblom ska få chansen i Allsvenskan. Han gjorde bra första intryck mot Frölunda.

Alcén fortsätter att framhäva att allsvensk erfarenhet är viktigt att få in: – Ambitionen är att plocka in ett antal spelare som varit i den här ligan och kan den. Som vet vad det handlar om och levererat över tid i allsvenskan, vi behöver alla delar. För det kommer bli mycket nytt med nya lag och nya resor. Och det vi också behöver vara noga med är att de spelare som kommer hit ska ha en roll i laget, det är jätteviktigt. Du kan inte bara plocka in fyra fem spelare från allsvenskan utan att ha en tydlig roll för dem.

Spacebb: Fjärdekedjan klar då?

Tigerhjärta: Blomman kan det här med att gå upp en serie. Enbart för hans skull kan jag hoppas att ni studsar tillbaka direkt. Han gav allt för oss och bidrog stort till vårt avancemang. Hans glädjetårar då var äkta men längst inne bultade Brynäshjärtat. Vi visste det hela tiden men oj vad vi älskade honom! En unik idrottsman ❤️🤍/🖤💛❤️

SuneMangs:

Jag ser det där som ett direkt löfte att Silfverberg kommer hem. Och om han inte kommer hem kommer jag lyncha och outa dig!

lapad: Japp! Står på hemsidan. 1 årskontrakt (om det nu inte var uppenbart).

Spacebb: Blomqvist klar?

Jugge: Tyvärr var ju Brynäs nedlusat med spelare som inte klarade av fysiskt spel, Timashov, Palve, Olesen för att nämna några.

Peja: Olika spelstilar plus att Björk fick spela som mest när Columbus hade stora skadeproblem. Björk klarar ju att stå upp i det fysiska spelet medan vi såg hur Johannesson vek ned sig mot Malmö. Då är det ingenting mot i NHL. Han behöver lägga på sig muskler sen träna mer defensivt spel med mycket närkamper

Spacebb: Fyfan vad fin han är!!

Spacebb: Blomman✅♥️💛🖤

Jugge: Med tanke på att Columbus (tillsammans med två andra lag) har tagit minst poäng i ligan så borde ju både Johanesson och klubben vilja att han prövar vingarna på campen. Det är klart att han har uppenbara svagheter, men alla inblandade borde nog se en hygglig chans för honom att spela matcher för ett NHL-lag där Marcus Björk gjort 31 matcher den här säsongen.

Alla ni som drömmer om Silfverberg. Han har inte sagt att han ska spela i Brynäs. Det han har sagt är att han är öppen för det men det är inget han gått ut och lovat.
Sällan någon går ut och säger att de ska komma tillbaka utan de väljer att vara mer diplomatiska i sina svar. Och det är sällan de säger blankt nej till en återkomst. De enda jag kan komma på som var tydliga i att inte återvända var väl Sedinbröderna, de var rätt tydliga med att de har sina liv i Vancouver.

SuneMangs: Min å :)

Loomis666: "Det känns alltid fantastiskt att vara i Brynäs. Jag är stolt över att få spela för klubben, jag sa det direkt efter slutsignalen, jag vill spela här. Det fanns inget annat för mig här nu. Jag ser fram emot att hjälpa laget att ta sig tillbaka till SHL, jag kommer ge allt och lite till, säger Blomqvist."

Min kapten!

Jacke ! ! ! (y)

JohnnyBotox: Insåg att jag glömt att räkna in Troy Terrys eventuella cap hit, men det löneöket gör ju att chansen för att Anaheim ska köpa ut Jacob ökar i och med att dom kommer närmare lönetaket med ytterligare 4-6 miljoner. Terry gjorde ju närmare 70 poäng förra säsongen också, så nu har han bevisat att det inte var en "one time thing", så det kan bli rejält löneök där. En spelare som gör mellan 60 och 75 poäng per säsong borde ligga på runt 6-7 miljoner dollar iaf. Tänker på en sån som Tage Thompson som fick ett rejält löneök i Buffa lo efter en bra säsong (om jag inte minns helt galet). Ber om ursäkt för dålig formatering på texten, skriver från mobilen just nu.

SuneMangs: Enig, jag ser det som att Johannesson är otroligt långt från en plats i NHL idag. Men beroende på hur klubben tänker så kanske dom vill ha honom nära för att lättare övervaka den fysiska träningen samt låta honom lära sig spelet i AHL.

Defensivt har han ju otroligt mycket att lära sig än.

Edit: Otroligt roligt att läsa dina initierade inlägg kring NHL också.

xxx BIF xxx: kanske va så att vid just skrivandet av det så var det inte klart. Men sedan fick han ju ett eget avtack. Med den listan läser jag alla namn som inte är med, det som egentligen är intressant. Glöm inte grillmästarn Lindbäck. Stod heller inte med.

« · 2519637 · »