1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753502 inlägg · 7967 ämnen
« · 2519855 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
JohnnyBotox: Tror det vore bra med en äldre ordförande som har mer tid åt uppdraget. En person som Janne Larsson har ju dels ingen erfarenhet från den typen av uppdrag och dels kan han hoppa på ett nytt tränarjobb när som helst.

Namedroppar några spelare från de nordiska grannländerna. Spännande stats men vore spännande att scouta de killarna närmare.

Sett till Brynäs bästa möjligheter i HA nästa år, vilka vill vi ska gå upp till SHL i år?
Jag tänker spontant Björklöven. Går de inte upp nu så är de minst lika bra nästa år.

Missar DIF chansen i år finns risken lite att luften pyser ur (fallskärm försvinner + en rejäl knäpp på näsan)

Missar Modo så blir de plundrade och blir lite laget som återigen inte lyckas ta steget upp (iofs kan man applicera den logiken på Björklöven också).

Även resemässigt så är detta bättre, kanske även sett till intresse?

Jag vet inte riktigt, har inga jättebra argument, men slipper nog helst Björklöven av dessa lag nästa år (även om jag faktiskt alltid gillat dem lite och gärna hade mött dem i HA)

#33: det var Alner som sade det. Inte helt tokigt å ena sidan (hockeykunnig), å andra sidan vet jag inte om han kan något annat och tror ändå att hans kunskaper behövs närmare isen, inte så långt ifrån som möjligt... Men det var de inne på också.

Det är nog bra att vara hockeykunnig som både ordförande och KD/VD, men det är nog viktigare att kunna de andra delarna... Ju närmare isen, desto viktigare med hockeykunskap tänker jag.

Jag vill nog trots allt få in Janne på något sätt, han verkar kunna hockey med tanke på bl.a. omdömena från Abbotts

J-S: Sandström var ju rolig också:
På ett VM la han ut en 100 dollarsedel utanför ryssarnas omklädningsrum med en ”osynlig” fiskelina fäst i den och väntade bakom ett hörn. En av ryssarna gick på det. Sandström vevade in sedeln - ryssen blev skogstokig 😂

En gång hade Rangers öppet hus för familjer och vänner. Sandström lurade i Phil Esposito att Stig Salming skulle dyka upp. Esposito blev så arg att han stod och skakade 😂

Riktig sköning!

eltifoso: grym spelare, smart

Molla: Apropå ordförande. Någon av poddarna föreslog Janne Larsson som ordförande. Hade inte det varit en bra idé? Han är ju i alla fall hockeykunnig😊

Nisse på Mon or:

Finns ingen här som ser Brynäs ens som favoriter att gå upp igen direkt. Det handlar mer om att en viss optimism väckts när viktiga spelar förlängt.

Innan dess har allt med handlat om total förmörkelse och apati.

Men alla fattar ju att spelare som Rödin, Ölund och Kinnvall ger oss en chans igen.

Sjödin: Hade man bara fått rätt sportchef på plats från början hade vi ju sluppit hela den här tränarcirkusen. Istället har fel personer ständigt få bygga usla lagbyggen där tränarna får bära hundhuvudet och få kicken. Aldrig har man ens tänkt tanken att anställa bästa möjliga sportchef/sportsligt ansvarig från början. Det är givetvis, egentligen, försent med att börja leta sportchef nu men det arbetet skulle redan påbörjats långt innan kvalet. Det är så dom skulle göra. Men det är ju Brynäs vi pratar om så självbilden hela säsongen har väl varit att man inte alls kommer åka ut och när man väl gör det blir man helt tagna på sängen av hela situationen.

Var tror vi palve hamnar eller förlänger brynäs med han?

eltifoso:
Jan Erixon... låter bekant.

SnowKing: Jan ? Hörde också mkt gott om honom, var före sin tid som defensivt ansvarstagande forward

Svensson_62:
Såg Rangers mot Washington i början av 90- talet... Frågade bänkgrannen vem av svenskarna han gillat bäst... Själv var jag stor Sandström-fan och väntade mig nåt liknande. Men hans favorit var x- et Eriksson...kommer inte ihåg förnamnet, lite överraskade tyckte jag!

Svensson_62: Hamnar Timashov i SHL tro?

Svensson_62: Det där minns bara Huge..

Nisse på Mon or: ingen springer genom allsvenskan bara sådär. Ingen som tror det heller. Men det går genom karaktär och jävlar anamma. Ni i timrå är ju experter på att leva i allsvenska, så iom gärna med tips istället för att släppa oro här. Troll .

Sjödin: Hade det varit en "normalt" funtad förening så hade Alcen och Grahm varit väck innan årsskiftet och en ny kompetent sportchef på plats strax efter.... nu är dom tyvärr kvar och allt tyder tyvärr på att det blir så, tragiskt 😥

Blå grottan: Leker Huge lite: Är i o f s inte FÖRSTA gången vi trillar ur högsta serien. Tror vi gjort det 1944, 1955 och 1957. Så det är fjärde gången. Ingen tröst dock.

Svensson_62: Elias, Järnkrok, Bäckis,
Ekholm och Markström, drömma är ju inte olagligt…

J-S:

Tror du verkligen Johan klarar uppgiften, att scouta spelare med rätt kompetens för att ta Brynäs tillbaka till SHL?

Anser själv

Menar företaget/föreningen Brynäs, att SHL är viktig serieplats för Gävle, då anställer Brynäs erfaren sportchef och talangscout d:o.

Sjödin: det är jävligt rimligt att sparka folk som fått klubben degraderad för första gången i historien.

Alla kontrakt borde brytas vid degradering. Sjukt om de inte haft en sån klausul.

J-S: Ta hem Elias åt oss 🙂

Nisse på Mon or:
Blir kniven mot strupen o holmgång mellan 3-5 lag beroende på lagbyggena.

BIF Kungen: Hjälte på planen - och utanför planen som brandman! Definierar ordet ”rejäl”. Betyg: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Har grymma minnen från den korta tid han var i Brynäs. Retade gallfeber på motståndarna (minns särskilt FBK som gick fullständigt bananas över gallerungen) men kunde ta för sig trots sin ungdom - plus superskicklig med målsinne. Legendar i min bok.

Svensson_62::" Återigen - vi behöver Tomas Sandström, "

Bodde i LA och hade M Lindholm över när jag gifte mig där underbara minnen.

Om Djurgården missar final, och mycket tyder på det, sä lär man satsa ännu mer till nästa säsong, lika med Löven/MoDo. Och AIK ska satsa 40 miljoner på 3 år. Inte bara för Brynäs att springa igenom serien med lågbudget.

Blå grottan: hur skulle dom göra? Bryta kontraktet leta efter en ny sportchef? Vem? Skulle tro man får en ny sport chef om tidigast en månad. Och då börja bygga ett lag och skaffa tränare?
Då har typ alla i gammla shl laget nya kontrakt någon annan stans även andra spelare som är attraktiva.
Det stora problemet i Brynäs är allt skrikande om att sparka folk. Bryta kontrakt är inte billigt Brynäs har tre tränare bara i år som betalas av Brynäs sen fler innan det.
Ska det betalas för Alcen med då i några år till.
Blir ändå mindre pengar och röra sig med då.
Alcens lön räcker lätt till en hyfsad allsvensk kedja !

J-S: håller med alla här angående Alcen, obegripligt att han är kvar.

Problemet är att Alcens chefer har ännu sämre kompetens än Alcen vilket är hans räddning.

Erika…? Könsinkvoterad, även det pinsamt.

Svensson_62:💪💪💪

spolaisen: "J A har stora brister i sin kompetens, nu när Brynäs för tillfället endast består av en SHL-femma."

Är absolut inte Johans förtjänst att vi har spelare med klubb hjärta som följer med ner i HA och gör allt för att spela upp Brynäs igen,

Utan nu är det viktigaste för Johan är att hitta spelare spelare som kan komplimentera upp dessa spelare till ett bra pris och ta oss tillbaka till SHL,

Så ett elddop för kära Johan, Erika nämner jag inte ens då hon verkar göra allt för att hålla en låg profil.

BIF Kungen: Aftonbladet:
” Kombon talang, passion och elakhet har haft få mer framstående svenska representanter än Tomas Sandström.
Han var den ultimata krigaren och därför älskad publikfavorit var han än spelade, inte minst i New York – en stad som aldrig glömmer en sann fighter.
– Ja du, om Tomas inställning gått att spara på burk hade det varit lättare att coacha hockey, säger Ulf Samuelsson.”.

Och det är exakt så jag minns honom från hur han som ung spelade i Brynäs. Ståplatsens givna idol!
Drömspelartyp att få in nu.
Inte förvånad att han valt att jobba som ” First responder”

BIF Kungen: ”själv hatar jag SPELARE” osv ska det stå.

Svensson_62: håller med angående de spelartyper du nämner. Känns som en ”utdöende art”.

Granström underbar.

Fagerstrand-Tomas som på order från Boorken skulle märka Fetisov💪

Tomas och Ulf Sandström på träningarna i Fagersta…, barnförbjudet😂

Tomas verkar trivas som brandman i Skåne, blir svårvärvad.

Som sagt: tuffa egenskaper är på väg att försvinna.

Själv hatar jag som snackar/småryser med motståndarna på isen innan match.

Motståndarna hatar man innan och under match, själv även efter match oftast.

Blå grottan: Alcén har kört fast, rejält kan man säga

xxx BIF xxx: Ja, svårt att sia om vad som är bäst för Brynäs. Men pallar inte tänka så långt fram just nu. Har faktiskt svårt att se Djurgården gå upp, tycker de har för svaga backar.

spolaisen: J A verkar vilja köra vidare med samma spelare, samma tankar och nån gammal spelare i båset. Jag tror inte att det duger för toppen i HA. Jag fattar inte vad de sysslar med när de behåller J A.

Peja: inte alls. Stockholmshockeyn med Täby, mälarö, Viggbyholm mfl är otroligt starka och har varit under många år. Se bara på tv-pucken.
Är själv ledare i ett u-lag i norra sthlm och det är ofta jag upplever att vi är starka på cuper utanför sthlm, det är helt enkelt svårare att spela hemma än borta.
Brynäs är inte ett förstaval för killarna såsom det var för några år sen.

J-S:

J A har stora brister i sin kompetens, nu när Brynäs för tillfället endast består av en SHL-femma.

J-S: Val av ny ordförande blir otroligt viktigt! Vi måste få in en ordförande som vågar ställa krav och följa upp kansliet. Dessutom återskapa förtroendet mot oss medlemmar.

Davey85:
Jag gillar också Lövens spel - hade varit mindre road mot BiF dock. Rahimi kan medvetet släcka en spelare. Otrolig ful avstängning sist tex.
Just därför vill jag hålla på Löven nu oxå, men samtidigt vill jag inte ha ett satsande DIF för BIF att fightas mot nästa säsong.

Molla: "Jag håller helt med dig men anser att det är Svedman som präntat in detta hos oss medlemmar inklusive styrelsen. Ingen annan har något att vinna på kontinuitet när vi, precis som du säger, saknar önskvärd sportslig kompetens."

Då Svedman är infantil gällande ledarskap i hockey så har någon några tydligen fått honom att tro på JA s kompetens eller vilselett honom totalt,

Davey85: Återigen - vi behöver Tomas Sandström, Granis eller dessa.

Tomas Sandström var den kaxigaste spelare vi nånsin haft. Klona nu!
Uppladdat:

500x0-0fa8d341-6979-4af0-a390-a8205b082cba.jpeg

spolaisen:
"Kontinuitet?
Ett fint ord,
ocĥ så har vi ju J A och dennes tydlighet, som han vid intervjun upprepade in absurdum.
Kanske J A anställer en talangscout, som med "tydlighet" ger sig in i jakten på talanger för att ta upp BIF till SHL igen?
Kanske J A klarar båda rollerna som sportchef och talangscout, om det nu handlar om tydlighet. Ironi
Om Brynäs tänker sig en snabb återkomst till SHL, så duger inte J A någon av rollerna."

Håller med fullständigt,

J-S:

Jag håller helt med dig men anser att det är Svedman som präntat in detta hos oss medlemmar inklusive styrelsen. Ingen annan har något att vinna på kontinuitet när vi, precis som du säger, saknar önskvärd sportslig kompetens.

J-S:

Kontinuitet?

Ett fint ord,
ocĥ så har vi ju J A och dennes tydlighet, som han vid intervjun upprepade in absurdum.
Kanske J A anställer en talangscout, som med "tydlighet" ger sig in i jakten på talanger för att ta upp BIF till SHL igen?
Kanske J A klarar båda rollerna som sportchef och talangscout, om det nu handlar om tydlighet. Ironi
Om Brynäs tänker sig en snabb återkomst till SHL, så duger inte J A någon av rollerna.

SuneMangs: ja, otroligt lätta utvisningar på Löven nu..

Peja: Löven har haft en del fula saker för sig de senaste säsongerna, men jag gillar grishockey. Serien mellan Modo och Mora väcker inte en jävla känsla i mig. Och hur mycket saknar man inte en Granis i Brynäs?

Danne66: Det är tydligt att Djuuuu ska upp i SHL till vilket pris som helst. Domarna viker ner sig totalt i den här matchen.

Molla: "Vem skulle ha sagt detta till Svedman och Styrelsen?"

Nu gör du mig förvånad om du nu är en äkta Brynäs supporter hur har du missat detta.
Har varit ett jävla tjat om kontinuitet något som upprepas av både JA och Svedman vem eller vilka som tror kontinuitet är viktigare än kompetens är ett mysterium för mig,
Men tydligen har någon inpräntat detta begrepp i ledarskapet av Brynäs,

Så kontinuitet är jävligt bra när du har kompetensen annars är det bara destruktivt,

Jag hoppas och ber att J A har sett ljuset och lyckas att få ihop ett slagkraftigt lag så vi tar oss tillbaka till SHL,

Men mitt sunda förnuft säger att vi är fast åtskilliga säsonger i HA pga ett begränsat ledarskap i föreningen Brynäs,
Jag hoppas innerligen att jag har fel.

Danne66: Ja, ett par billiga på Löven. Var likadant när de mötte Hv förra året i slutspelet.

SuneMangs: Alltså. Jävlar vad Löven mosar DIF fysiskt. Problemet är bara att domarna skickar ut lövenspelare för helt obegripliga situationer. Köpta..?

« · 2519855 · »