1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740164 inlägg · 7967 ämnen

Kvällens match!!!

Sv: Kvällens match!!!
Summiten:

Jag tar absolut inte illa upp av ditt sansade inlägg, sansade inlägg har det förresten varit en bristvara av här ikväll. Vilka människor menar du kan ha farit illa av mitt inlägg. Jag svarade bara Tååny (Brynäs SM GULD) med samma mynt och det språk han verkar förstå....

micke:

Okej, bra de! Det var det där med "psyk fall" jag reagerade över. Tycker inte om sånna ord...
Men ni får ha eran dispyt för er själv, jag ska inte lägga mig i!

Näe jag fattade det. Jag såklart om ursäkt till alla med psykologiska problem att bli förknippade/jämförda med Tååny Råådrigues alias Brynäs SM-GULD, i mitt tidigare inlägg. Det var oavsiktligt...

Sorry.

En eloge till ett kämpande Brynäs som äntligen tycks ha fått fart på flera kedjor. Målvaktsposten är dock ett svart hål. Mattias Pettersson var sämst i Brynäs och visade ännu en gång att han inte direkt tillhör målvaktseliten i Elitserien. Med två bjudningar såg han till att Färjestad vann matchen. Detta är ett faktum.

Varje gång det drar ihiop sig till slutspel brukar betydelsen av en riktigt bra målvakt betonas av medier och tränare. Vi pratar om matchvinnare, typ Myllis. Men i Brynäs är målvakterna utan tvekan en akilleshäl. Inte mycket att göra åt den saken i år. Till nästa säsong gäller det dock att hitta nya spadhållare i Brynäs. Laget behöver en målvaktsklippa som ständigt generar extrapoäng till laget genom avgörande räddningar. MP har i så fall gjort sitt och Asplund får nog finna sig i att åter öppna båsdörrren. Ska han vara kvar i Brynäs måste han lära sig att hantera sina nerver.

Om vi blickar framåt kan man konstatera att FBK har skaffat sig dubbel fördel. Brynäs måste vinna två matcher i Karlstad för att vända på steken. Är det verkligen möjligt? Enda chansen är väl någon variant av underskattning eller utbredd maginfluensa i karlstadslaget. Det ser mörkt ut. Men precis som alltid är det följande devis som gäller; Aldrig, aldrig, aldrig ger vi upp!!!

smurfen... tyvärr verkar det som det finns människor som redan har gett upp om du kollar igenom några sidor...

Håller med Smurfen, aldrig ge upp! Aspen eller P kan få en lidnersk knäpp å då kan vi klara det här, för aldrig har ett lag vunnit SM-guld med en medioker målis.

Kan dock trösta många här med att det ryktas om att det bir en hel del ändringar i nästa års lag. B.la ska två nya målvakter in, Honken och en junis, vad sägs om det "ryktet"?

micke: får man fråga om du vet vilken junis det handlar om? Hinken tillbaks till sverige... det vore juh fantastiskt!!!

Projjan:
Ge upp? Otänkbart! Det är ny match i Karlstad på söndag och då befinner sig Smurfen i klacken (bland 210 andra fans som vi se Brynäs ta revansch). Det är klart att Brynäs kan vända detta. Det handlar ju inte om att baxa in en elefant i en hundkoja eller en oljetanker i badkaret. Det handlar ju om slutspel i ishockey. För tusan. Allt kan hända. Allt är möjligt. Färjestad är jävligt bra lag, men långt ifrån oslagbara. Nu måste vi stå på oss och stötta laget.

micke: Kan du upplysa en okunig om vad en "lidnersk knäpp" är?

Rykten är kul men finns det någon substans i dem?

Till alla på den här sidan ikväll: Brynäs gjorde en bra match.

God natt!

projjan:

En junis från dom egna leden är det enda jag vet. Lundström eller Olsson från A-jun kan jag tänka mig, det är bara att välja.

smurfen: det är det jag menar... allt kan hända... det är juh bara att titta på os t.ex. där hände juh verkligen det omöjliga... Jag tror fortfarande att vi grejar detta. Guldet kommer hamna i Gävle! Sen får ni säga vad ni vill!

micke: ok. har hört att brynäs har ögonen på bofors keepern Michael Andersson men det är bara vad jag har hört.

Smurfen: Vilka underbara liknelser de lättade verkligen upp kvällen.

Skrik dig hes på söndag. Så kan det här gå vägen.

Tuvok:
En "Lidnersk knäpp" antar jag är ett talesätt som beskriver någon/något som får oanade "mega-krafter" och blir "superbra", man spelar över sin förmåga. Ungefär som Vitryssland fick i kvarten mot Sverige...

micke: Den okunnige känner sig upplyst tack och bock

projjan.

Det kan ju vara ett alternativ. Han är väl sistaårsjunior så det låter inte orimligt. Man ska säkra förstakeepern först bara...

Lidnersk knäpp

Poeten(?) Bengt Lidner som efter en hjärnskakning ansågs
ha blivit intelligentare.....

U R welcome Tuvok.

Huge;

Du ser, man lär sig ngt nytt varje dag... Men innebörden i talesättet "Lidnersk knäpp" är väl ungefär som jag skrev, dsv man får "cp-krafter"... (Inget illa menat till dom som har celebral pares)

« · 63666