1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741923 inlägg · 7967 ämnen

Kvartsfinal 1:7 | Brynäs IF - Frölunda

Sv: Kvartsfinal 1:7 | Brynäs IF - Frölunda
arnio: SSK- VF 3-1 säger allt, VFs tid är förbi.

arnio:
Räcker att titta på poängligan, så ser man skillnaden. Att bryta ner VF:s första femma blir helt avgörande. Orkar vi det i värmen på Scandinavium?
Orkar vi det under 4 matcher för att vinna kvartsfinalserien?
Nej! Som gubben i lådan vaknar Tolsa, Kahnberg samt Lundqvist till. Whitehall vräker in mål etc etc...

Nu är det bara full fart som gäller mot Frölunda, hög forechecking, precis som senast, ligga tätt på och stressa deras långsamma backar. Mer skott och folk framför mål, nu handlar det om vilka som är mest villiga att ta och ge stryk, nu är det slutlallat!!!

Brynäs är bättre än Frölunda i boxplay och har en bättre målvakt men tyvärr så har vi färre bra spelare både på backsidan och forwardssidan.
Det finns verkligen inget som talar för Brynäs i denna kvartsfinalkamp så jag kan inte lämna ett seriöst tips där jag tippar på Brynäs.

Men det sista som överger en sann Brynäsare är hoppet och visst finns det en liten, liten chans till (årtiondets?)skräll?

Go Tigers Go Go Go.....

mattiaskarlgren:
Vf vinner kvartsfinalserien, men för egen del passar det alldeles utmärkt med västkusten o slutspelshockey just nu.
Är på väg "hem" för besök, så allt går enligt planerna.
Tack VF, för att Ni valde Brynäs IF.
Tack brorsan, för biljetterna:-)

eltifoso: nejjdu var inte så säker på det du :)

90Steen_: Lycka till då, vore skoj om ni kunde vinna en match i slutspelet för omväxlings skull, men tror VF blir för svåra så ni gör nog FBK sällskap ut i första omgången

Kvart 1: HV71 - Mora IK | TIPS: 4 - 1
Det blir en lätt så rätt resa fram till Semin för Seriesegrarna HV, Mora kommer strida och kämpa som dom alltid gör, men det kommer föga hjälpa mot Jönköpingsborna!

Kvart 2: Frölunda - Brynäs IF | TIPS: 3 - 4
Frölunda kommer få det tufft, riktigt tufft mot ett slutspelshungrigt BIF, som äntligen får spela vidare! Det kommer gå till avgörande match i Scandinavium, där Brynäs avgör i Sudden!

Kvart 3: Linköpings HC - Luleå HF | TIPS: 4 - 3
Detta kommer bli en riktigt tuff och tight kamp mellan 2 bra och skickliga lag!
Men LHC har nåågot bättre spelarmaterial, och jag tror det är det och hemmaplan som avgör i slutet!

Kvart 4: Färjestads BK - MoDo | TIPS: 4 - 3
Ännu en match som kommer gå till 7 matcher, där också här hemmaplan avgör!
MoDo kommer streta emot bra men det mest rutinerade laget kommer vinna denna serie men MoDo får lämna slutspelet med hedern i behåll!

Tycker det var tråkigt att vi fick Frölunda då jag tycker Hv passar oss bättre även om dom vann serien. Hv är inte bra i PP och vi är grymt bra i BP.. sen så tror jag att vi har större chans att skrälla mot Hv än mot VF.. :)

Mitt tips i denna kvarsfinal: BIF - FRÖ 4-3!! :)

Kvartsfinal 1:7 | Brynäs IF - Frölunda
Sorry my mistake :P

« · 685407