1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740279 inlägg · 7967 ämnen

Kvartsfinal 4

Sv: Kvartsfinal 4
7-2!

Tack o adjöken för den här säsongen.. Ses igen nästa år med ett 90% bättre o starkare lag....

Brynäs får avsluta matchen antingen 5-3 eller 5-4!

Jag tror Indianerna vinner SM-guld.

P3 utvisad! Asplund matchens lirare, det kunde ha stått 10-2 om inte Aspen stått! Melin blir tillsagd att lugna ner sina spelare! 6-2 Jenni!

Laila:
Jag tycker nog att Brynäs gjort helt okej motstånd..

Senaste matchen i Gavlerinken var ju närmast utskåpning i slutet av första och framförallt andra perioden, samma sak i första matchen..

Men sen gör brynäs misstaget man alltid gör; backar hem direkt i tredje och blir helt överkörda.. och man har inte längre en målvakt som kan stå upp för ett helt lag som man hade i lillhonken!!

Det är synd att man inte kan tåga på så där fint i tre perioder, att man sen blir utklassad i Karlstad va väl inte oväntat direkt!!
Men jag undrar hur många lag som har haft 40-26 i skott mot FBK i år.. det är nog inte många det...

Synd bara att dom inte listar ut svagheterna i Gerbers nättak!!!

Vi kommer igen till nästa säsong helt enkelt, hoppas bara att Soling kan stanna!!

Lundtröm... Byta ut Melin... Få in bättre spelare (backar i alla fall)

bra att någon reagerar...

Nej, nu skiter jag i denna säsong. Loggar ut, stänger av radion och drömmer om att få se rubriken i Aftonbladet imorron. "Brynäs storsatsar - kontakt har tagits med Honken, Dackell och Westlund. Gevalia och Korsnäs går in med 40 mkr". Vi hörs.

Är det någon som har några förslag på vad som måste göras inför nästa säsong för att inte Brynäs ska missa slutspel eller åka ur? Snälla kom med åtgärdsförslag!

Precis vad jag tänkte säga.. Och Lundberg leder inläggen.. :) Grattis Lundberg

Vi leder iallafall inläggsligan överlägset på hockeysnack denna vecka..alltid något!!!

Nu skäms man över Brynäs uppträdande på isen, Sjödin får matchstraff för att han medvetet försöker skada Wallin! Gillar inte Wallin, men nån måtta får det vara! Larsson också utvisad men bara 2 min!

Vad visar klockan i Karlstad?

Nä. Nu skiter jag i det här. Tacka vet jag Woxlin och grabbarna på Strömvallen. Och tacka vet jag SAIK som kommer återupprätta gästrikeäran på söndag. Låt huvudena rulla till nästa säsong. Nu blir det revolt!

Nu börjar det grinas från Brynäs,inte första gången det händer när man ligger under!

Kunde inte Brynäs ha vunnit en enda match... Bara för att visa Färjestad att dom inte fick en lätt vinst. Det blev väl två matcher som Färjestad fick kämpa för segern men annars har det varit för lätt. Dags att byta ut Melin kanske ?!

Hehe... tycker att du är lite elak nu, Lokinju...

Det får inte vara sån här fruktansvärt stor skillnad mellan 2 elitserielag! Man skäms ju för fan och se skiten!

Är Larsson förbannad?

Var förstafemman med då BIF bildades?

Jaja, det är ju ett 90-årsjubileum den 27 april. Någon som skall dit??

Brynäs har givit upp.

*gråter*

Vi ger oss aldrig! Nu vänder vi.

Om Brynäs ska ha någon som helst chans att mäta sig med FBK,DIF,HV71 och MIF som ska storsatsa nästa säsong så måste det hända något rejält, för annars så sitter vi här nästa säsong och snackar missat slutspel eller kvalserien!

FAAAAAAAAN!

Herregud!!!

micke:
Skulle tro att han menade Mats Kihlströms fru...
Han var den enda etablerade dom värvade under den tidsperioden..

Bara modo vinner så :)

micke:
Så stod det i kapitlet om Masken...
Torgny:
Att dom är för dåliga tror jag icke på. Bacon är rätt skaplig, Danielsson och Wågen med...
Fjärdelinorna innehåller för övrigt aldrig några stjärnor, dom ska spela för att avlasta dom andra kedjorna...

5-2! Vilken lekstuga dom har!

Märkligt att Asplund är bra när resten av spelarna är dåliga. Och tvärt om. Dåligt sammarbete eller?

Lundström.. Brukar det inte vara så ? Backarna försvinner jämt....

Micke: det kan nog stämma. Spelare man redan har tycks man ibland lyckas bjuda ordentligt på. Vi får väl se hur man fixar att behålla Soling och Rudslätt. Jag gissar att båda spelar i ett annat lag nästa år. Jag hoppas jag har fel.

Asplund är skitbra, synd bara att resten är dåliga!

Stod det verkligen så Gavlerinken. Du menar "Brynäs 80 år" ? Vet inte hur många gånger man läst den men när man börjar glömma bort såna saker vet man att det är dags att läsa den igen. :)

Lokinju: Sitter du och röker nåt du inte borde?

Gavlerinken: Dom som ska spela i fjärdefemman är väll helt enlelt för dåliga.

Lokinju...... Man kan alltid drömma.... *suck*

Lilljanne:
Det visar väl på varför stjärnorna drar ifrån klubben och varför inga nya kommer hit...

det är lugnt. vi vänder.

Sjödin utv! Pinsamt och se vårt älskade Brynäs så utspelade, dom ser ut som ett junisgäng!

Kan nån förklara varför Roger ständigt kört med tre kedjor när vi har spelare till en fjärde? Det kan ju vem som helst räkna ut att dom aldrig orkar... Han har ju sagt hela tiden att han skulle köra med 4 kedjor... Och varför plockades Östling hit?

Gavlerinken: det visar väl bara hur taskigt Masken tjänade.

Lilljanne.

Ingen aning. Det står i regel aldrig vilka fler klubbar som konkurrerat om spelaren när han väl är värvad. Linköping och Frölunda ville t.ex ha Bissett efter säsongen 98/99. Man erbjöd en jävla massa mer pengar än BIF kunde men Bissett valde ändå Brynäs. En del spelare värderar andra saker än bara pengar.

Brynäs kommer inte ur zon!

Ta ett slagsmål!

Det stod ju i den första Brynäsboken att en flickvän till ett nyförvärv fick lön av Brynäs och den var högre än vad Masken hade...

Nu är det pinsamt och se hur fruktansvärt lätt FBK avväpnar Brynäs.FBK får nästan göra som dom vill i Brynäszon!

« · 66567 · »