1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736641 inlägg · 7967 ämnen

Laget säsongen 2014/2015

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Steenm: Han är klar för Brynäs enligt Aftonbladet.

tjugo8: ?

tjugo8: Vad är det för typ av spelare? Något vi behöver?

smallround: Ja, en typisk förstaperiod efter långt uppehåll: lågt tempo, osäkert och slarvigt spel. Kan bara bli bättre när den värsta rinkrosten har försvunnit.

spottade upp oss lite på slutet iaf...Kan vi få en bättre start på andra kan det bli trevligt!

smallround: Ishockeyns anfallsspel!

bradberry: vilka grunder?

Det är ju för sorgligt vad dåligt man hjälper varandra. Utspritt, en och en-jobb...

Har man glömt grunderna fullständigt?

tjugo8: Brynäs ser precis lika ostabila ut som vanligt :-(

tjugo8: Inte bra. Å andra sidan har Lyxfällan skjutit nio och gjort noll mål. Det är inte bättre...

munkas: Helt klart, de håller faktiskt relativt hög allsvensk klass!

Lindström:

13:50, Brynäs första skott på mål

REVANSCH!

Lindström: Petter R påstod att Honken ska sluta efter säongen, vet han något vi inte vet?

Lindström: Micke Johansson i Lyxfällan ser lite lagom lönnfet ut i plytet...

Lindström: Uppehållet för OS kom lägligt. Nu ser det mycket bättre ut..

Jävla antihockey masarna spelar... ställer upp i mittzon och bara köttar på kontring... inge konstruktivt alls

smallround: Jävligt less redan på Rödin, Sunkens och Purjos prestationer o matchen.

Whooow 14 min till första skottet på mål.

Redigerad kommentar

Brynäsgubbe: Dessutom med ett PP..
Ser lagom vimsigt och oinspirerat ut.

Lindström: Han är ju stor och stark  :D

smallround: Underbart att se han i 1a BP uppställningen dessutom..

löfs uppspel är fortfarande bländande... *urk*

Ugh, inte ett enda skott på mål än.

mattias - 74: "Sedan kan han knappast ha tagit 1 tablett om hans värde var på 190 när det tillåtna värdet är 150."

Törs man fråga vad 1 tablett borde gett för värde? 

Ps enligt någon professor i medecin är det inte orimligt med detta höga värde pga en tablett ds

Granis i första-femman... Intressant val.

mattias - 74: Läs på. Värdet går under vissa omständigheter att uppnå med 1tablett, enligt läkarna.
Ex vid intag för nära inpå match.
Dålig/otydlig info från matchläkaren trots att Bäckis frågat, där har du förklaringen till schabblet.
Hela ansvaret ligger därmed på Waldenbäck, punkt slut.

mattias - 74:

Prova att visa god ton o svara på moderatorns fråga

Kan vi inte skita i bäckisgate och bara koncentrera oss på matchen istället!!

Nu kör vi Brynäs mot 3 viktiga poäng och ett förhoppningsvis bättre spel än innan uppehållet!

atilla:

Han borde ha koll på hur mycket han stoppade i sig, tydligen hade han inte det eftersom han torskade. Han påstår ju att han ätit i 7 år, han kanske borde kollat upp medlet eftersom det står på WADAS lista vilket det inte gjort förut. Jag tycker mycket av ansvaret ligger hos den aktive, tycker inte du det?

Sedan kan han knappast ha tagit 1 tablett om hans värde var på 190 när det tillåtna värdet är 150. Jag får det iaf inte att gå ihop men vad vet jag, jag är ju leksing ;)

Redigerad kommentar

mattias - 74: Visst kan jag snacka skit, men då har jag i alla fall en grund bakom det och talar för min åsikt. Du mest snackar skit, förväntar dig att du inte ska få mothugg och därefter springer och gömmer dig. Tredje gången gillt nu då, vad skulle Bäckis ha gjort annorlunda eftersom du anser att han gjort fel?

atilla:

Är det någon som snackar skit är det du, jag gnäller mer på Leksand än någon annan jag känner men det får jag inte för då är jag ingen supporter , människan funkar så att man gärna inte vill erkänna när något är fel på något man älskar eller håller väldigt högt. Det där med lingon veckan var ett skämt mest men klantigt att uttrycka sig så så jag ber om ursäkt för det

mattias - 74: "Fan man kan tro att en del av er har lingonveckan, jävlar vad kinkiga ni är"

Du snackar ju skit hela tiden. Du skriver bara för att provocera. Du själv gör ju exakt samma sak som du säger att vi gör, går direkt i försvarsställning när vi kritiserar lesksand. Och då har vi ändå en anledning till att göra det, medans Bäckis inte gjort något fel i detta.

Du skulle ju kunna berätta vad skulle han gjort annorlunda eftersom du säger att han gjort fel. Skulle han utbildat sig till läkare eller vad menar du?

Tommy:

Tack Tommy och lycka till ikväll :)

Tycker inte Mattias är nåt större problem. Han är här titt som tätt och håller vad jag har sett oftast en bra ton så jag hoppas han finns kvar här hos oss...Bekvämt att inte ens behöva lämna GBn för att tracka en loser ikväll ;-) .....hoppas jag....

Huge:

Vad jag vet har inte klubben fuskat men påminn mig gärna , dessutom har jag inte jämfört båda fallen det var du själv som tog upp " skattefusket " taskigt närminne?

mattias - 74: Varför välja att såga Bäckis på just ett Brynäsforum, istället på något av de andra 10 miljoner forum där han diskuteras, om du inte vill provocera Brynäsare?

Davey_22: Framförallt effektivt mot läxingar som talar om fusk och doping när Bäckis följt läkares rekommendation och dessutom tagit ett tillåtet medel, samtidigt som man själva tagit sig till SHL via ekonomisk dopning.
Att medvet fiffla med pengar/skatter för få fördelar är betydligt allvarligare än att hamna över ett gränsvärde därför att man tagit sin medicin för nära inpå match/tidpunkt för test.
Löjligt att ens jämföra de båda sakerna på samma dag....

atilla:

Smutskasta och snacka skit? Knappast, det jag reagerar på är att så fort en svensk " oavsett lagtillhörighet  eller sport " åker fast för dopning så skall det komma massvis med ursäkter till höger och vänster, varför inte acceptera att ett fel har begåtts av Bäckis och svälja stoltheten och gå vidare. Ponera hur det hade låtit här inne eller i våran gästbok om det varit en " Leksandsikon " som åkt fast för dopning. Då hade det varit tvärtom, tro mig.

Jag provocerar inte ett smack det är ni som är så jävla känsliga och tar fram försvarsställningen bara för att det är Bäckis. Fan man kan tro att en del av er har lingonveckan, jävlar vad kinkiga ni är och då har inte ens matchen börjat ikväll ;)

För övrigt vill jag önska er lycka till ikväll på matchen, tror på en jämn drabbning. Tack för mig.

mattias - 74: Så det är alltså helt ok att komma in hit och smutskasta och snacka massa skit, bli överbevisad och sen skita i det. Därefter så kommer du tillbaka med ännu mer dynga? Fan klart folk blir förbannad när du snackar skit om vårt. Du verkar ju inte direkt kunna ta samma sak tillbaka heller utan hänvisar till att du vill "diskutera"...

mattias - 74:

Alltså,det där med skattefusket,skumma affärer eller vad det nu ska kallas. Det kommer många använda (inte bara Brynässare) som ett "slagträ" i nåt decennium.

Det är ett effektivt sätt när man känner för att knuffa lite på Leksand. Det får ni nog bara vänja er vid.

Vill man knuffa på Brynäs kan man ju t ex använda Robin Rahm.

Huge:

Och där kom skattefusket in igen. Fantastiskt att det skall tas upp så fort jag försöker skriva nånting här inne, seriöst vad har du och många andra brynäsare emot att man försöker diskutera här inne. Jag vill absolut inte provocera det kan jag lova dig .

atilla:

Vem har bytt ämne? Var det inte hanses vi diskuterade. Herregud vad är det med dig. Ang bäckis så behöver jag inte skriva mer då jag redan har skrivit vad jag anser, han sa på presskonferensen att han ätit tabletterna i 7 år och spelat OS och VM innan men att han hade följt läkarens order? Om han nu gjort det så är det märkligt att han hade för mycket i kroppen. 1 tablett? Seriöst tror du verkligen på det själv, det gör iaf inte jag.

tjugo8:

Ehh va?

Huge: Nu tolkade du nog mina inlägg fel. Det andra handlade om leskningen som tittar in här lite då och då...

mattias - 74: Märkligt?
Att vilja utveckla sig och få bättre betalt i ett lag som inte skattefuskar?
Tycker Hanses verkar väldigt vettig, jag....

tjugo8: Håller med. Väldigt märkligt hur man kan starta en diskussion för att bli ganska ägd och därefter bara låtsas som ingenting sagts och byta ämne.

mattias - 74: Eller så var han kanske bara less på klubben som dissat honom flera gånger och bänkat honom trots bra spel? Är ju inte direkt en gång som ni skitit på honom trots att han spelat bra.

mattias - 74:

Kul att du tittar in o fyller i lite om en gammal Leksing...

När du ändå är här...är det nån annan Brynäs-ikon än Bäckis som du vill kalla fuskare?

atilla:

Rätt märkligt med Hanses, det dög inte att ha 2:a spaden i Leksand men i Skellefteå går det tydligen alldeles ypperligt.

Kan det ha nånting med lönekuvertet och göra? Bra målvakt absolut men knappast någon " supervärvning " som en del menar på att det är.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/skelleftea/article18441688.ab

Riktigt bra värvning av saik enligt mig. Hade gärna sett honom u brynäs nästa säsong tillsammans med stark. Hoppas på JJ och starky nu istället.

« · 1612712 · »