Redigerad kommentar
Zappaholic:
Fast saken är den att det var Jackes eget beslut att lämna Leksand och hade Salo velat ha honom kvar hade hon nog inte bara släppt honom sådär. Ryktas för övrigt att Connoly från Färjstad skall ersätta Jacke.
Önskar honom lycka till i Brynäs. Han är en spelare jag minns med bra saker i Leksand.
riggen:Som jag skrivit innan nånstans. Nu måste han skrubbas ren i såpa och sättas i karantän så vi inte får in Läxandsklet i vårt fina omklädningsrum.
Davey_22: håller med, gillar detta skarpt
"– Jag har alltid haft som målsättning att komma tillbaka, och spela i Brynäs IF igen. Jag lämnade klubben för åtta år sedan, och nu ser jag verkligen fram mot att få ta på mig Brynäströjan igen. "
Redigerad kommentar
Tycker det känns helt rätt att plocka hem Blomqvist. Han verkar verkligen vara hungrig på att få representera Brynäs. Det är viktigt.
Sen att han producerat så pass bra i ett målsnålt Leksand imponerar.
Får vi in tvillingarna nu också så känns det som en riktigt bra start på Sillyn.
Jacke gjorde 12% av Fuskarnas mål
Med den andelen hade han varit bästa målskytt i Brynäs i år
Steenm: Hahaha...sju spelare i Luleå.
VI ÄR FYRA. FY FAN VAD STOLT JAG ÄR!!!!
Redigerad kommentar
tjugo8: +/- säger väldigt mycket, det håller jag definitivt med om, inget snack om saken. MEN det jag tycker som jag även skrev om med Harju.. Spelare måste passa ihop. Hur många olika spelare har Sunken spelat med iår? Han hgar nog spelat med samtliga backar och alltid olika från match till match. Inte konstigt att man släpper in mål samtidigt som jag tycker att Brynäs försvarsspel under långa perioder av denna säsong inte alls varit bra i grunden. De senaste har dom gjort om det lite och då har det även sett bättre ut!
Men som sagt, Sunken har absolut inte varit bra iår det håller jag med om. Men tycker ändå att det är en bra förlängning då man inte kommer hitta någon bättre back som har der hjärtat och det spelet han ändå innerst inne besitter.
Men jag är samtidigt övertygad om att Sundlöv kommer ersätta Gunderson med en lika bra och kraftfull offensiv back nästa år SAMT att han kommer ta in minst en ny back till som då ev kommer spela tillsammans med Sunken.
Redigerad kommentar
tjugo8: Jag tycker kanske inte att Sunken är en superback, men statistik säger inte allt. En spelare som Patrik Hersley ligger på -1 och hade han haft Sunkens målproduktion hade han legat på -20.
Niklas Kronwall hade -5 förra säsongen i NHL. Gör det honom till en dålig back?
Erik Karlsson har -14 i Ottawa.
Jag menar inte att jämföra spelarnas kvalitéer, mer bara att påvisa att +/- statistik säger inte hela sanningen.
Dock förstår jag din poäng.
tjugo8: Klart dom kan göra och jag reagerade också på att de förlängde så länge men Sunken är fortfarande en av de bästa defensiva backar vi har i dagens SHL.
Sen måste man tänka in ytterligare en sak i detta.
HUR ofta får inte Sunken spela med en ny spelare? Man kan aldrig någonsin underskatta kontinutet.. Det är extremt viktigt. Bara kolla på firma Ollas-Nordqvist-Sweatt som är ett lysande exempel på detta.
Jag vill ha in en ny offensiv back tillsammans med Sunken. Och nej inte Djoos. Jag vill ha en spelare som är stabilare åt båda håll som Ekholm var när han spelade tillsammans med Sunken för då var Sunken också riktigt bra!