1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736295 inlägg · 7967 ämnen

Laget säsongen 2014/2015

Sv: Laget säsongen 2014/2015
Brynäsgubbe: Tror han köpte hus i Gävle nyss.

Om vi är realistiska, vad är oddsen för att Andersén återvänder? Och är ni säkra på att han skulle välja Brynäs isåfall?

70 Rodrigues:
There is a god!

70 Rodrigues: Oj Oj..trodde inte sundlöv skulle rensa så.. :) lite synd på Jacobsson faktiskt...han hade kunnat få vara kvar. Men annars är allt i sin ordning! Kul att det redan hänt så mycket, det var ju bara 3 dagar sedan säsongen tog slut

70 Rodrigues: Bra, då blir det Fantenberg, Eklund och Anderse'n mot dessa tre. Sen en grym kanadick på Gunderson plats... :)

70 Rodrigues: Härligt. Nu får man hoppas på att Sundlöv riktar in sig på en offensiv back som ersättare åt Gunderson. Det har låtit lite oroligt från hans sidan än så länge angående det... litegrann som att Djoos faktiskt på riktigt kan axla den rollen. Djoos har fortfarande otroligt långt till att vara en av SHLs bästa offensiva backar. Kanske om ett par säsonger.

70 Rodrigues: Det känns positivt. Bara Sundlöv signar ersättare som HÖJER medelvärdet på backbesättningen nu. Så man inte byter pest mot kolera så att säga.

Peja: Klar för ny klubb tydligen... har Madhawk skrivit nåt?

Löf, Jacobsson, Persson och Larsson lämnar Brynäs :-) Bra jobbat Sundlöv ;-)

Redigerad kommentar

Zappaholic:

Fast saken är den att det var Jackes eget beslut att lämna Leksand och hade Salo velat ha honom kvar hade hon nog inte bara släppt honom sådär. Ryktas för övrigt att Connoly från Färjstad skall ersätta Jacke.

Önskar honom lycka till i Brynäs. Han är en spelare jag minns med bra saker i  Leksand.

riggen:Som jag skrivit innan nånstans. Nu måste han skrubbas ren i såpa och sättas i karantän så vi inte får in Läxandsklet i vårt fina omklädningsrum.

Fantenberg lämnar hv71. Bra back på shl-nivå.

Davey_22: håller med, gillar detta skarpt 

"– Jag har alltid haft som målsättning att komma tillbaka, och spela i Brynäs IF igen. Jag lämnade klubben för åtta år sedan, och nu ser jag verkligen fram mot att få ta på mig Brynäströjan igen. "

Zappaholic:känns väl jobbigt att tappa spelare till storebror antar jag

tjugo8: jag jublar väl inte åt värvningen direkt. Lite kul på lyxfällans olika forum där de är övertygade om att han inte ingick i Salos planer och därför inte fick nytt kontrakt. MrMadhawk däremot skriver att Leksand ville behålla honom. Tror höken har bättre koll än en medelsnittlig forumist.

Redigerad kommentar

Tycker det känns helt rätt att plocka hem Blomqvist. Han verkar verkligen vara hungrig på att få representera Brynäs. Det är viktigt.

Sen att han producerat så pass bra i ett målsnålt Leksand imponerar.

Får vi in tvillingarna nu också så känns det som en riktigt bra start på Sillyn.

tjugo8: Gillar rubriken...... Starkt AB inspirerat ;)

Jacke gjorde 12% av Fuskarnas mål

Med den andelen hade han varit bästa målskytt i Brynäs i år

Steenm: Hahaha...sju spelare i Luleå.

VI ÄR FYRA. FY FAN VAD STOLT JAG ÄR!!!!

Efter en mardrömssäsong utan dess like slutar vi FYRA i SHL. Så jävla magiskt. Och hoppas vi ställs mot Luleå igen, helt perfekt!

Redigerad kommentar

Steenm: Sudden väntar.

SLUT i Karlstad, 2–2!!!

Kanske redan sagts men Järnkrok gjorde två mål inatt. I sin första match! Kommer han hem nu tro?

Huge: Skönt med tvåmålsledning efter första. Bara fortsätta så här så ska det gå vägen.

Granström är överallt och bäst i första!

rafalski: Ja, såg spänt ut inledningsvis, inte ovanligt i viktiga matcher. Sen har Brodin och fjärdekedjan tagit oss in i matchen.
Målet löste också en del knutar, vi ligger 4:a just nu.
Och där målar Nordan!!!!
Släkten är värst.... :-))

Sajna på livstid!

tjugo8: så jävla skööööönt

tjugo8: Whhhhhh9oooo! Rättvist!

Jaaaaaa!!

maddog1970:

Har alltid gillat Jämtin

Lindström: nu snäppar vi upp!

rafalski: Ser förjävligt ut snarare.

rafalski: HIV71!

Huge: Ser nervöst ut än så länge.

tjugo8: +/- säger väldigt mycket, det håller jag definitivt med om, inget snack om saken. MEN det jag tycker som jag även skrev om med Harju.. Spelare måste passa ihop. Hur många olika spelare har Sunken spelat med iår? Han hgar nog spelat med samtliga backar och alltid olika från match till match. Inte konstigt att man släpper in mål samtidigt som jag tycker att Brynäs försvarsspel under långa perioder av denna säsong inte alls varit bra i grunden. De senaste har dom gjort om det lite och då har det även sett bättre ut!

Men som sagt, Sunken har absolut inte varit bra iår det håller jag med om. Men tycker ändå att det är en bra förlängning då man inte kommer hitta någon bättre back som har der hjärtat och det spelet han ändå innerst inne besitter.

Men jag är samtidigt övertygad om att Sundlöv kommer ersätta Gunderson med en lika bra och kraftfull offensiv back nästa år SAMT att han kommer ta in minst en ny back till som då ev kommer spela tillsammans med Sunken.

Huge:Har man som defensiv back +6 i plus/minus efter en säsong så kan man inte annat än att ge honom godkänt med råge. Visst, han är ingen stjärna men väl så viktig i ett lag. Jag hade gärna haft en två-tre till "Sunkar" i laget. Spelare som sällan är skadade och kommertill jobbet varje dag.

Zappaholic: Sunken är lite av en hjälpgumma i laget, inte att förglömma.
Får ofta rycka in och stötta när det gäller att ex skola in en yngre förmåga och även ersätta vid skador. Hans egen insats och förutsättningarna för att få till ett stabilare eget spel blir då självfallet lidande, borde alla som påstår sig se alla matcher begripa.
Förutom det du så riktigt påpekar: statistik visar heller inte allt.

Redigerad kommentar

tjugo8: Jag tycker kanske inte att Sunken är en superback, men statistik säger inte allt. En spelare som Patrik Hersley ligger på -1 och hade han haft Sunkens målproduktion hade han legat på -20. 

Niklas Kronwall hade -5 förra säsongen i NHL. Gör det honom till en dålig back? 

Erik Karlsson har -14 i Ottawa.

Jag menar inte att jämföra spelarnas kvalitéer, mer bara att påvisa att +/- statistik säger inte hela sanningen.

Dock förstår jag din poäng.

mattiaskarlgren:
"en av de bästa defensiva backar vi har i dagens SHL"

Är du allvarlig?
Du tänker inte på år 2010 då Sunken gick + i +/- för första ggn i Brynäs o var KHL-het?
Sedan dess har han radat upp;
-20
-10
-11
+6

Ser du verkligen alla matcher, o kan vi se saken så olika?
Sunkens spel sen guldet (sedan han fick ett mysigt långt kontrakt alltså) har knappt förtjänat en tröja i Brynäs.

tjugo8: Klart dom kan göra och jag reagerade också på att de förlängde så länge men Sunken är fortfarande en av de bästa defensiva backar vi har i dagens SHL.
Sen måste man tänka in ytterligare en sak i detta.
HUR ofta får inte Sunken spela med en ny spelare? Man kan aldrig någonsin underskatta kontinutet.. Det är extremt viktigt. Bara kolla på firma Ollas-Nordqvist-Sweatt som är ett lysande exempel på detta.

Jag vill ha in en ny offensiv back tillsammans med Sunken. Och nej inte Djoos. Jag vill ha en spelare som är stabilare åt båda håll som Ekholm var när han spelade tillsammans med Sunken för då var Sunken också riktigt bra!

Jajjen:
Menar du Nörstebö som direkt blev satt i skiten av "kapten" o Rödin?

mattiaskarlgren:
Brynäs kan aldrig fatta fel beslut menar du alltså?

HGK Twittrar om att ingen oersättlig.

Sunkan kan fungera alldeles utmärkt som talangfostrare åt Göransson, Westlund och Nörstebö. Jag ser honom som 6:e - 7:e back.

70 Rodrigues: Då hade jag inte varit så här trevlig

Jajjen: D e lungt, det är ju fredag, du är säkert lika full som jag :-)

70 Rodrigues: one?

70 Rodrigues: Glömde ;-))))

Jajjen: It takes one to know one!!!

70 Rodrigues: Lika klok å påläst som alltid...

« · 1618086 · »