70 Rodrigues: Måste faktiskt säga att jag är på Huges sida i detta läge.
Till att börja med ska jag säga att Sunken INTE varit bra den här säsongen, mot vad vi vet att han kan. Det kan t.om Huge se även om han inte vill erkänna det.
Men i min bok så är Sunken faktiskt given i dagens Brynäs. Även om han som sagt iår tagit ett kliv bakåt.
Sunken är aldrig skadad, han spelar varje match med stort hjärta och passion.
Jag har varit negativ till Sunken men vi läktarcoacher måste förstå att Sunken trots allt är lagkapten och att TJ, JL samt MS ser honom VARJE dag, VARJE träning och VARJE match. Detta måste betyda att de anser att han fortsatt är enormt viktig och ska man vara ärlig.. Jag vill att du ger mig något exempel på liknande spelare (defensiv back) som Brynäs SKA kunna värva som ersättare. De finns ingen.
Oavsett hur mycket man är emot Sunken så är jag på Sundlövs sida i detta. Han gör helt rätt som förlänger med honom.
Huge: Han har väl ingen deg, så det är väl därför. Men du är ju nöjd med allt som drar på sig en Brynäströja. "Att förlänga med en så pass uppskattad och bra back på den positionen är jag mer än nöjd med."
Du är bara medlem på det här forumet va?
Huge: "Bra agerat av Sundlöv, förlängningen var säkert mer av en formalitet sas"
Så du är nöjd med Sunkens spel de två senaste säsongerna, eller hur menar du??
Brukar inte ett långtidskontrakt betyda att spelaren accepterar en lägre årslön? Vilket skulle betyda mer pengar över till resten av spelarbudgeten. Inte vet jag, men det kanske är ett sätt att skrapa upp en del rester av årets ekonomiska underskott. Plus att Sunken trots att håller elitserieklass fortfarande.
70 Rodrigues: Lite långt kontrakt. Däremot tror jag på honom till nästa säsong. Han håller en högre nivå än han visat de senaste säsongerna men med en backcoach hittar han tillbaka till sitt spel.
För övrigt släppte ju någon ett rykte om Melin till nästa säsong. Här är vad jag hört: en kompis till mig som är AIK:are och har lite insyn i organisationen säger att Melin är på gång tillbaka till AIK om de hänger kvar. många rykten i svang, min önskan är Melin och GP i Brynäs nästa säsong.
Brynäsgubbe: Gudnerson har sagt att han vill spela på högsta möjliga nivå. Handskadan kan dock göra att intresserade klubbar drar sig ur, nu gripper jag efter halmstrån för att hitta någon chans för honom att stanna.
Sunken till 2018 alltså. Han har inte varit speciellt bra i år och hade kontrakt över nästa säsong. Varför så bråttom?
Hade det inte varit smartare av Sundlöv att ta in en extra back istället för forwarden från Almtuna?
Redigerad kommentar
Brynäsgubbe: Mycket vill ha mer - han har säkert en fet lunta med pengar på bordet som väntar honom.
Brynäsgubbe: Gund ska vi ha kvar, så är det bara!! Inget snack om saken...
Steenm: Exakt... Är det verkligen 100% säkert att han är klar för Jokerit? Eller är det fortfarande rykten?
Jag är också rätt oförstående till varför han vill iväg. Han har sagt att han trivs väldigt bra och kan tänka sig svenskt medborgarskap, å så plötsligt ska han iväg. Fortfarande lite förvirrad över det.
Steenm: Bittert som satan, men en fras som används i NFL, där skador är ganska vanligt förekommande är ju "next man up"...
Gäller för backar och den som ersätter att leverera nu.
Spela för Gunde!!
munkas: Preciserade jag att detta gällde Sunken? Om du tittat på matcherna de senaste omgångarna så bör du sett att det defensiva spelet ser stabilare ut.
Eller förresten...det är svårt att se hur spelet ser ut via text-tv, SHL:s hemsida eller i radion. Du är förlåten.
Redigerad kommentar
Zappaholic:"I övrigt tycker jag det ser ut som vi lättare och stabilare spelar oss ur egen zon. Passningarna sitter bättre till spelare med fart och alla hjälper till på ett helt annat sätt nu."
Jo, Sunken är ju en erkänd mästare på att hitta passningar till forwards med fart..
munkas: Jag är inte lika kritisk till en förlängning av Sunken som flera andra. Tror han kan hitta tillbaka till en riktigt bra SHL-nivå. Kontinuitet är en viktig krydda när det gäller att blanda ihop ett lag. Tillsammans med en stabil och trygg back kommer det bli riktigt bra med Sunken. Andersen hit, Bertilsson skadefri (nåja) samt ytterligare en stabil backvärvning och vi ser bra ut på målvakts- och backsidan.
I övrigt tycker jag det ser ut som vi lättare och stabilare spelar oss ur egen zon. Passningarna sitter bättre till spelare med fart och alla hjälper till på ett helt annat sätt nu.
Vi har chansen på topp fyra. Det trodde inte många av oss för några veckor sen.