1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736388 inlägg · 7967 ämnen

Laget säsongen 2014/2015

Sv: Laget säsongen 2014/2015
munkas: Vilken benämning ska vi då ge dig? Vilket är ditt bidrag till Brynäs IF?

Jajjen: Joråsatt :-)

70 Rodrigues: Nä, ALLA beslut som tas på "Sätraåsen" är åt helvete.

Huss: Jag tycker Nörstebös 3 minuters speltid mot Linköping är svar på din fråga.

Huge: Ja så måste det vara, alla beslut som tas inom föreningen måste vara de enda rätta, Brynäs IF är ju ofelbara :-)

munkas: Ja, du är säkert bättre lämpad än lagkamraterna, spelarrådet och tränarna när det gäller att välja kapten....

70 Rodrigues: Silly har inte ens börjat och man är redan förbannad. Hoppas bara han är riktigt jävla billig annars är det skandal. Sen bör man plocka bort "C" från bröstet omedelbums! Kan ersättas med "IG".

mattiaskarlgren: Förlänga kan man göra, men inte med 3-4 år. Att man kommer till jobbet varje dag betyder inte automatiskt att man gör ett bra jobb.

maddog1970: Sunken är kanon att få förlängt med, vilken kämpe!

70 Rodrigues: Måste faktiskt säga att jag är på Huges sida i detta läge.

Till att börja med ska jag säga att Sunken INTE varit bra den här säsongen, mot vad vi vet att han kan. Det kan t.om Huge se även om han inte vill erkänna det.
Men i min bok så är Sunken faktiskt given i dagens Brynäs. Även om han som sagt iår tagit ett kliv bakåt.

Sunken är aldrig skadad, han spelar varje match med stort hjärta och passion.

Jag har varit negativ till Sunken men vi läktarcoacher måste förstå att Sunken trots allt är lagkapten och att TJ, JL samt MS ser honom VARJE dag, VARJE träning och VARJE match. Detta måste betyda att de anser att han fortsatt är enormt viktig och ska man vara ärlig.. Jag vill att du ger mig något exempel på liknande spelare (defensiv back) som Brynäs SKA kunna värva som ersättare. De finns ingen.

Oavsett hur mycket man är emot Sunken så är jag på Sundlövs sida i detta. Han gör helt rätt som förlänger med honom.

Huss: Eftersom Sunken i mina ögon är en 5/6 back så finns det definitivt plats för yngre förmågor att konkurrera om 7/8 platserna.

Jajjen: så du ser hellre en 33/34/35-årig Sunken som 7/8 back istället för Sandström//Göransson/Nörstebö eller någon annan lovande juniorback där?

70 Rodrigues: Ja, det brukar vara den vanliga förklaringen från läktarcoacher som tror att dom har bättre kunskaper och erfarenheter än en sportchef, när det gäller att bedöma och avgöra ex kontraktsförlängningar som den här.

Nä, jag är medlem även i Brynäs IF och i Stockholms GK.
Hur så?

Huge: Han har väl ingen deg, så det är väl därför. Men du är ju nöjd med allt som drar på sig en Brynäströja. "Att förlänga med en så pass uppskattad och bra back på den positionen är jag mer än nöjd med."

Du är bara medlem på det här forumet va?

70 Rodrigues: Ja, t.o.m en läktarcoach som jag ser att Sunken har varit helt Ok.
Speciellt med tanke på att han inte är nån back för en första- eller andrafemma.
Att förlänga med en så pass uppskattad och bra back på den positionen är jag mer än nöjd med.
Hade inte vår skicklige sportchef varit nöjd så är jag säker på att han inte förlängt på det här sättet, eller vad tror du??

Huge: "Bra agerat av Sundlöv, förlängningen var säkert mer av en formalitet sas"

Så du är nöjd med Sunkens spel de två senaste säsongerna, eller hur menar du??

Zappaholic: Sunken håller fortfarande bra SHL-nivå, en kämpe som sällan är skadad och alltid kommer till jobbet. Såna spelare är oerhört viktiga för kontinuiteten i ett lag, är lite av en ikon i föreningen.
Bra agerat av Sundlöv, förlängningen var säkert mer av en formalitet sas.
Blir riktigt obehaglig match mot Luleå, som nu har nåt att spela för.
För min del har dessutom luften gått ur hela avslutningen, iom Gundes skada.
Tungt....

Huss: Jag förutsätter att Sundlöv också vet det och betalar Sundqvist marknadsmässigt, dvs. som en back för tredje/fjärde backpar. Där platsar han absolut.

Zappaholic: Jo, men i förhållande till vilken måttstock? Sunken har väl nästan alltid figurerat i en tredjefemma och förutom någon enstaka monstertackling så visar han inte mycket ledarskap på isen jämfört med t.ex. Ollas.

Brukar inte ett långtidskontrakt betyda att spelaren accepterar en lägre årslön? Vilket skulle betyda mer pengar över till resten av spelarbudgeten. Inte vet jag, men det kanske är ett sätt att skrapa upp en del rester av årets ekonomiska underskott. Plus att Sunken trots att håller elitserieklass fortfarande.

Lunkan: Onekligen svårt (för mig i alla fall) att hålla humöret uppe en dag som denna.

Huss: personligen tycker jag Sunken hållit högre klass i flera säsonger i rad än de två senaste.

70 Rodrigues: Skumt med Sundlöv. Han verkar ju vettig när man ser intervjuer med honom, men sedan gör han såna här saker....?

70 Rodrigues:lite fel forum för det va!

Huss: Men va fan, försökte ju vara positiv ;-)

70 Rodrigues: Fast nu odlar vi väl en myt här? Sunken har egentligen bara haft en bra säsong och ett riktigt bra slutspel. I övrigt? Dennis Persson-klass rent sportsligt..

Zappaholic: Jag trodde att Sunken skulle komma tillbaka den här säsongen, men icke. Är osäker på om han överhuvudtaget kommer tillbaka till den han en gång varit?

70 Rodrigues: Lite långt kontrakt. Däremot tror jag på honom till nästa säsong. Han håller en högre nivå än han visat de senaste säsongerna men med en backcoach hittar han tillbaka till sitt spel.

För övrigt släppte ju någon ett rykte om Melin till nästa säsong. Här är vad jag hört: en kompis till mig som är AIK:are och har lite insyn i organisationen säger att Melin är på gång tillbaka till AIK om de hänger kvar. många rykten i svang, min önskan är Melin och GP i Brynäs nästa säsong. 

70 Rodrigues: Inte alls är mitt tips. Sportsligt så bidrar inte Sunken ett dugg, låt vara att han har en bra karaktär men då kan de umgås utanför isen istället...

Sundlöv har förlängt Sundqvists kontrakt till säsongen 2017/18. Hur fan tänkte han där? ???????????

Zzz: Tänkte också på det där med att hans skada nu gör han mindre åtråvärd för andra klubbar. För gundes skull hoppas man ju inte det, men för Brynäs skull vore det ju bättre...
Ge honom en löneförhöjning han inte kan tacka nej till, för är det någon som är värd det så är det Gunde och man vet alltid vad man får av honom. Topp i poängligan år efter år..inte en missad match på 3 år i vår fina tröja. Hoppas att Brynäs gör ALLT för att behålla honom, externa finansiärer eller vad som helst..en kille som Gunde finns det få av...

Skitstöveln: Som KHL-klubb kommer Jokerit att få en del av KHL:s gemensamma sponsor- och tv-intäkter. Därför kommer de att ha mer stålar än samtliga svenska klubbar. Deras resekostnader måste dock också höjas väldigt mycket.

Synd att inte backsidan prioriterats, nu kommer surdegen av det tänket.
Ett Bif utan Gunde i slutspelet gör laget ruskigt mycket sämre, inte bara i PP utan i alla spelformer.
Tyvärr så har TJ gjort det lätt för sig och förlitat sig på Gunde i alla viktiga lägen. Tror inte att Kilas kliver in och blir den naturliga ersättare, tyvärr.

Tveksamt att skriva 4 årskontraktet generellt
Sinnessjukt att göra det m Sunken, usch!

Brynäsgubbe: Vet ej hur det blir för finska lags ekonomi som går in i KHL?!

Skitstöveln: Är de finska klubbarna verkligen så mycket mer välställda än de svenska? Känns konstigt det med i så fall.

Brynäsgubbe: Gudnerson har sagt att han vill spela på högsta möjliga nivå. Handskadan kan dock göra att intresserade klubbar drar sig ur, nu gripper jag efter halmstrån för att hitta någon chans för honom att stanna.

Sunken till 2018 alltså. Han har inte varit speciellt bra i år och hade kontrakt över nästa säsong. Varför så bråttom?

Hade det inte varit smartare av Sundlöv att ta in en extra back istället för forwarden från Almtuna?

Redigerad kommentar

Brynäsgubbe: Mycket vill ha mer - han har säkert en fet lunta med pengar på bordet som väntar honom.

Brynäsgubbe: Gund ska vi ha kvar, så är det bara!! Inget snack om saken...

Steenm: Exakt... Är det verkligen 100% säkert att han är klar för Jokerit? Eller är det fortfarande rykten? 

Jag är också rätt oförstående till varför han vill iväg. Han har sagt att han trivs väldigt bra och kan tänka sig svenskt medborgarskap, å så plötsligt ska han iväg. Fortfarande lite förvirrad över det.

Steenm: Du har helt rätt. Jag menade mer att ute på isen gäller next man up och en jävla attityd som vi inte hittills sett av Brynäs.

Zappaholic: Det där " spela för Gunde " såg vi redan igår, jag tror att detta kan lyfta laget till slutspelet faktiskt. Mot Guld och ett nytt sexårskontrakt med Gunde!!!!!!!

Zappaholic: Men har ju inte bara med själva skadan att göra, utan även att vi inte kommer få se honom i Brynäströjan igen. Det är DET som svider. Inget ordentligt adjö.

Steenm: Bittert som satan, men en fras som används i NFL, där skador är ganska vanligt förekommande är ju "next man up"...

Gäller för backar och den som ersätter att leverera nu.

Spela för Gunde!!

Så jävla bitter just nu. ÅH!

Tack för allt Ryan Gunderson. Väldigt tragiskt att du inte fick ett värdigt slut i Sveriges finaste klubb. Usch, sorgligt det här... :(

munkas: Preciserade jag att detta gällde Sunken? Om du tittat på matcherna de senaste omgångarna så bör du sett att det defensiva spelet ser stabilare ut.

Eller förresten...det är svårt att se hur spelet ser ut via text-tv, SHL:s hemsida eller i radion. Du är förlåten.

Redigerad kommentar

Zappaholic:"I övrigt tycker jag det ser ut som vi lättare och stabilare spelar oss ur egen zon. Passningarna sitter bättre till spelare med fart och alla hjälper till på ett helt annat sätt nu."

Jo, Sunken är ju en erkänd mästare på att hitta passningar till forwards med fart..

mattias - 74: Bästa back...? Skruva omedelbart på korken till fotogendunken. Han kan möjligen gå in som 5-6:e back i ett lag med medioker backuppsättning. 

munkas: Jag är inte lika kritisk till en förlängning av Sunken som flera andra. Tror han kan hitta tillbaka till en riktigt bra SHL-nivå. Kontinuitet är en viktig krydda när det gäller att blanda ihop ett lag. Tillsammans med en stabil och trygg back kommer det bli riktigt bra med Sunken. Andersen hit, Bertilsson skadefri (nåja) samt ytterligare en stabil backvärvning och vi ser bra ut på målvakts- och backsidan.

I övrigt tycker jag det ser ut som vi lättare och stabilare spelar oss ur egen zon. Passningarna sitter bättre till spelare med fart och alla hjälper till på ett helt annat sätt nu.

Vi har chansen på topp fyra. Det trodde inte många av oss för några veckor sen.

« · 1614360 · »